Bear^ Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har hatt en del kunder som har holdt på å gå fra kortet sitt i kortterminalen mens den står og hyler og piper, så jeg må si i fra eller gå etter dem med kortet. Hvordan er det mulig? Det er en del som glømmer bilnøklene også, men de lar jeg bare ligge til de kommer inn igjen ettersom de ikke kommer til å kjøre avgårde uten dem Det er ganske så lett, du trenger bare å være distre av deg og i en helt annen verden til tider Har en sterk tendens til å glemme både kort og varer jeg har kjøpt. Er ofte det er noen som roper "du glemte ...." og hva enn jeg glemte. Hva kan jeg si, jeg er mega distre av meg til tider. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Eventuelt "telle" myntene i kassaaparatet. "EN!" "TO!" "TRE!" osv mens du KASTER myntene tilbake i kassa for å lage så mye lyd som mulig. Hvis dere er to kan jo kollegaen stå lengre inn i lokalet og rope "TELLER DU KASSA NÅ?! VI STENGER JO OM TO MINUTTER!!!!!" Drastisk, men til tider nødvendig Nei, det blir i overkant passiv-aggressiv. Det er da lov til å spørre kundene høflig om de kan forlate lokalet snart. De kommentarene her fikk meg bare til å flire så jævelige. Hørtes bare som det holder på å klikke for deg. Endret 17. august 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
fluff Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Hehe, var en kunde som glemte kortet sitt i automaten vår idag, og jeg bare "Unnskyld, du glemte bankkortet ditt!" Haha, sløvesete typen Endret 17. august 2011 av fluff 1 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det skjer ganske ofte på min butikk også. Det er også vanlig at de glemmer å ta med pengene de har tatt ut. Pleier som regel bare å si "Du vil kanskje ha med pengene dine?" med rolig stemme, i det de er i ferd med å gå. 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ser ikke folk glemmer bankkortet sitt så ofte. Tippekortet derimot.... Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tippekortet er jo vanskeligere å glemme igjen da. For der får man jo opp melding over hele skjermen om at kortet må tas ut. I tillegg kommer ikke de siste kvitteringene ut, om spillerkortet står i, dersom man betaler med bankkort. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skjønner ikke at det er mulig å glemme kortet når den står og piper.. Like overrasket hver gang det skjer hos oss også. 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Forskjellige terminaler kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 En del eldre folk har også vanskeligheter med å høre den pipelyden. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sangesland Skrevet 17. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2011 (endret) hadde et kjærestepar innom. hun står ved bunnen av båndet og han står foran kassa mens kollegaen scanner gjennom varene. når varene er ferdig scannet og karen gjør seg klar til å betale, så går hun uten varene. Han betaler å går selvsagt også uten varene. 40 min senere kommer han tilbake for tingene. tydeligvis han som tapte diskusjonen om hvem sin skyld dette var å hvem som måtte gå tilbake for å hente tingene. Endret 17. august 2011 av Sangesland 45 Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 En del eldre folk har også vanskeligheter med å høre den pipelyden. PIIIIIIIP PIIIPI PIIIIIIIIP !!!!!!!!!! Jeg får bakoversveis av den ulinga alikevel samme komentaren hver gang "oi den må jeg ha" Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 PIIIIIIIP PIIIPI PIIIIIIIIP !!!!!!!!!! Jeg får bakoversveis av den ulinga alikevel samme komentaren hver gang "oi den må jeg ha" Lyse lydtoner er ironisk nok både det som irriterer unge folk mest og det som er vanskeligst å høre for eldre. 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jobber i reiselivsbransjen. "Jepp, Hans her". "Kan du si meg om Los Angeles befinner seg i California?" "Prøv google *click*" Var ikke mot en kunde da. Var svært oppgitt og irritabel i hele går av andre grunner. 3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Hvis du ikke vet om Los Angeles ligger i California, fortjener man ikke noe svar. Hørte også på nyhetene under Svineinfluensaepidemien, at en eller annen krisetelefon fikk flust av hendvennelser fra folk som lurte på om Mallorca og Gran Canaria lå i Spania. Var også på tur til Polen med klassen. Da vi hadde vært i Auschwitz-området i to dager, var det en jente som lurte på hvilket land vi var i... EDIT: Har hatt en diskusjon med sistnevnte om hvorvidt Kreta er et selvstendig land eller ei. Endret 18. august 2011 av Hanske 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 Hvis du ikke vet om Los Angeles ligger i California, fortjener man ikke noe svar. Men hvis du vet om LA ligger i California så fortjener du et svar? 18 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Kva var det? Kan vere du ikkje kan seie det, ser bare ikkje kva ein slik helpdesk kan bruke 5 timar på. Skal sies at jeg jobbet en del for meg selv for å finne ut av problemene så det ble mye gåing mellom helpdesk og klienten sitt kontor, så jeg var nok ikke hos personen mer enn 1-2 timer. Problemene innebar blant annet acrobat, printer driver, research og utskrift av et stooooort acrobay dokument. Maskinen som ble brukt var en imac med OS X 10.5.Jeg har brukt OS X i VELDIG liten grad fra før, og det er noe av grunnen til at ting tok tid også Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hvis du ikke vet om Los Angeles ligger i California, fortjener man ikke noe svar. Men hvis du vet om LA ligger i California så fortjener du et svar? Da spør man ikke. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 http://www.catb.org/jargon/html/W/Whats-a-spline.html Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 Litt dissing av hva jeg anser som en typisk eplekunde ^^ For effekt skriver jeg på kundens stavanger dialekt. «-Hei, eg prøve å aktivera iphonen min» -ok? «-Eg får det ikkje til, telefonen dukke ikkje opp i itunes.» «-E det det samma koss ingang på maccen min eg bruge? Eg ser de e lige» -Ja. (Hører nå at telefonen ligger i bakgrunnen og kobler til og fra i et sett.) -Bruker du kabelen som fulgte med den nye telefonen din? «-neei, bruge den gamle» -Hent den nye er du snill «Ok... ... aaaaah! Nå funke det! Takk sga du søren meg ha! » Hvis jeg kan høre at det er dårlig kontakt på kabelen igjennom telefonen så sier det vel litt? eller? 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå