Populært innlegg Winydancer Skrevet 17. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2011 Vi lot den stå i kassa og dro hjem. Hun er forsatt i butikken Gjett om dere er robbet idag tidlig! 12 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 En til fra Bygger'n: Fem minutter før stengetid kom det inn to karer som gikk mot jernvareavdelingen. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe dem med, men de trengte ingenting. De visste akkurat hva de skulle ha. Så jeg begynte å gjøre oppgjøret i kassen. Når jeg var ferdig var de ennå blant hyllene. Jeg foreslo for den andre på jobb at vi skulle fortelle dem om åpningstidene våre, men han så forskremt på meg og fortalte om den gangen han nesten ble oppsagt for å gjøre det. Såklart trengte de fremdeles ingen hjelp, så jeg satte meg ned og ventet. Tre kvarter etter at vi stengte, hadde de funnet frem til det de trengte. Som forøvrig var to stolpesko og en pakke terrasseskruer. 3 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Nå tenkte jeg "I helvete? Selger de stolpesko på Byggern?", men det viser seg at en snekker og en elektriker har to forskjellige oppfatninger av det ordet. Sånne: Som jeg regner med det var snakk om, pga terrasseskruene... Vs sånne: Til høyre, ikke selen... 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hmm, kom på noe nå. Sentret stenger 18.00 på lørdager. Kunde kommer inn 17.56 og spør "har dere iPhone inne på lager". Joda det har vi. "Jammen så bra!" "Ja... ". Verre med de som "bare skal kikke litt", og helst et minutt etter vi egentlig skulle stengt. Så når vi skal si at vi egentlig stenger nå, så sier de som du sier "har du xx telefon inne"? Da kan vi egentlig ikke kaste de ut. Men som sagt, verst med de som skal "kikke litt" et minutt før. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 En til fra Bygger'n: Fem minutter før stengetid kom det inn to karer som gikk mot jernvareavdelingen. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe dem med, men de trengte ingenting. De visste akkurat hva de skulle ha. Så jeg begynte å gjøre oppgjøret i kassen. Når jeg var ferdig var de ennå blant hyllene. Jeg foreslo for den andre på jobb at vi skulle fortelle dem om åpningstidene våre, men han så forskremt på meg og fortalte om den gangen han nesten ble oppsagt for å gjøre det. Såklart trengte de fremdeles ingen hjelp, så jeg satte meg ned og ventet. Tre kvarter etter at vi stengte, hadde de funnet frem til det de trengte. Som forøvrig var to stolpesko og en pakke terrasseskruer. Kan man bli oppsagt for å opplyse kunder om åpningstider? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Kan man bli oppsagt for å opplyse kunder om åpningstider? Nja, jeg overdriver vel litt når jeg sier at han nesten ble oppsagt. Han ble i alle fall irettesatt kraftig for dårlig serviceinnstilling, og informert om at man aldri, aldri skal insinuere at kunder skal gå bare fordi vi skal stenge. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Da er det jo ikke værre enn å la kunden være igjen? Lenke til kommentar
Populært innlegg Mysterious Skrevet 17. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2011 Jeg jobber i matbutikk, og vi kjeppjager kundene ut når de er der etter stengetid 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2011 Det jeg kan gå med på er at det finnes bedre måter å informere kunden om at det er på tide å pelle seg til helvete vekk på. "Du, åpningstidene våre er faktisk 10-18" kan faktisk høres frekt ut. "Hei, vi er i ferd med å stenge nå, kanskje jeg kan hjelpe deg med å finne det du leter etter?" er en bedre måte. 12 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er en kunde hos oss som så og si hver eneste dag kommer inn 2-3 min før stengetid. Og så skal denne kunden alltid klage på noe osv. Her en lørdag for noen uker siden kom han inn 2 min før stengetid. Både hun jeg jobba med og meg selv hadde dårlig tid denne dagen. Hun skulle nå buss, selv skulle jeg nå en konsert. Så selvsagt måtte denne kunden ta laaaaaaaaang tid akkurat denne dagen. Og som vanlig klage litt. Men vi nådde nå det vi skulle likevel Ellers bare digger jeg folka fra SFO'en når de kommer innom. Driver å mobber hverandre osv til oss. Så vi kan mobbe videre når den personen kommer innom. Er jo bare uskyldig morro da. Blir til tider en god del latter Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Et ordtak eg liker sier at; sagt på en diplomatisk måte kan man be kunden om å dra til helvette på en slik måte at kunden gleder seg til turen. Og det opplever eg nesten daglig. Endret 17. august 2011 av nomore 7 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Et ordtak eg liker sier at; sagt på en diplomatisk måte kan man be kunden om å dra til helvette på en slik måte at kunden gleder seg til turen. Og det opplever eg nesten daglig. Godt sagt! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg fikk en pakke sigaretter i tips fra en kunde på mandags morgen Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Kort tid etterpå kommer hun med et slikt glass/krukke med kaffe, legger den på båndet, og betaler. Jeg legger ikke så mye merke til hun etter hun har betalt og gått ut, så jeg går ut av kassa, låser begge dørene, og kjører ned gitteret. Da jeg hadde låst dørene og skal bort til kassene for å logge av, ser jeg den krukka med kaffe som hun kvinnen akkurat hadde kjøpt ligger i enden av kassa. Jeg ser på kollegaen min, og han ser på meg mens jeg holder den opp. Begge får litt sånn "" blikk og tenker... "Hun var nettopp innom for å kjøpe èn vare, og hun presterer å glemme den?!" Vi lot den stå i kassa og dro hjem. Det overrasker meg ikke i det hele tatt... Er helt utrolig hvor lett folk glemmer varer, selv når de kun har handlet én ting. Den verste jeg har opplevd var da en dame kjøpte 2-3 ting og i tillegg skulle ta ut 5000 i kontanter. Jeg tok i mot pengene og i det jeg skulle snu meg rundt for å overlevere dem var hun på vei ut døren... Hadde også en eldre mann innom en gang, og etter å ha betalt for varene skulle han rett i tippekiosken før han pakket dem ned. Han fikk seg lotto, og var på vei ut døren da vi minte han på varene hans. Endret 17. august 2011 av Ms. Mango Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tips: I stedenfor å informere kunder om åpningstider så er det mulig å skru av lyset i lokalet for så å skru de på igjen etter 2-3 sekunder når klokken passerer stengetid. Da sier som oftes kundene "Oj, stenger dere nå??", og så skjønner de at det er på tide å komme seg ut. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Eventuelt "telle" myntene i kassaaparatet. "EN!" "TO!" "TRE!" osv mens du KASTER myntene tilbake i kassa for å lage så mye lyd som mulig. Hvis dere er to kan jo kollegaen stå lengre inn i lokalet og rope "TELLER DU KASSA NÅ?! VI STENGER JO OM TO MINUTTER!!!!!" Drastisk, men til tider nødvendig 2 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Eventuelt "telle" myntene i kassaaparatet. "EN!" "TO!" "TRE!" osv mens du KASTER myntene tilbake i kassa for å lage så mye lyd som mulig. Hvis dere er to kan jo kollegaen stå lengre inn i lokalet og rope "TELLER DU KASSA NÅ?! VI STENGER JO OM TO MINUTTER!!!!!" Drastisk, men til tider nødvendig Nei, det blir i overkant passiv-aggressiv. Det er da lov til å spørre kundene høflig om de kan forlate lokalet snart. 2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har hatt en del kunder som har holdt på å gå fra kortet sitt i kortterminalen mens den står og hyler og piper, så jeg må si i fra eller gå etter dem med kortet. Hvordan er det mulig? Det er en del som glømmer bilnøklene også, men de lar jeg bare ligge til de kommer inn igjen ettersom de ikke kommer til å kjøre avgårde uten dem 4 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har hatt en del kunder som har holdt på å gå fra kortet sitt i kortterminalen mens den står og hyler og piper, så jeg må si i fra eller gå etter dem med kortet. Hvordan er det mulig? Det er en del som glømmer bilnøklene også, men de lar jeg bare ligge til de kommer inn igjen ettersom de ikke kommer til å kjøre avgårde uten dem De som glemmer bilnøklene er sikkert sløve nok til å gå hjem uten bilen... 7 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hadde ikke forundra meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå