Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT: Det er også en myte at supermarkedene er så mye dyrere. Du sparer kanskje 4 kroner på hundrelappen, ved å handle på Kiwi.

Litt mer enn som så.

Greit nok. Men nå har vi bare sett på discountbutikkenes sortiment. Gå inn på Rimi og spør om prisen på fersk roast beef eller leverpostei. Spør hvor mye de skal ha for Hellman's majones, eller en pakke Skittles. Eller kanskje en Reese's pieces hadde vært godt? Nei, takke seg til en ordentlig matbutikk. Et supermarked.

Lenke til kommentar

Du må komme med en nyere kilde enn det der for at det skal gå gjennom. Det har vært en alvorlig prisøkning på en del basisvarer i år, og butikkene ligger så vidt jeg har sett ikke jevnt i prisøkningen.

Og for å være litt ontopic igjen. Jeg var ute for det verste tilfellet av automatikk jeg noensinne har sett i en kasseansatt her for en stund siden. Ikke bare kom spørsmålene pose og kvittering uansett hva de foran meg i køen sa, det var så og si helt jevn tidsavstand mellom samtlige spørsmål uansett mengde varer. Hun så ikke opp en eneste gang, og mumlet hei akkurat i det hun tok tak i skillepinnen. Jeg ble stående og stirre helt fasinert, jeg. Det var som om noen stod med en stoppeklokke over henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Nei, takke seg til en ordentlig matbutikk. Et supermarked.

Kiwi er jo bra. De er generelt billige og er ekstremt billige på nøkkelhullsmerket mat og frukt og grønt.

Om du skal ha skikkelig kjøtt, roastbiff, fersk leverpostei osv er ikke kiwi stedet å gå, nei. Men kjedene som har ferskvaredisk er ikke spesielt mye bedre enn maten i kjøledisken i kiwi. Roastbiffen er ofte tørr og føles ofte mindre fersk enn gilde sin som du finner over alt. Samme gjelder med mye av det andre de har. Jeg tvinger som oftest å tvinge moren min til å heller kjøpe kjøtt hos en ordentlig slakter eller fiskebutikk om hun sier hun skal på meny eller safari el. l. Kvaliteten er som oftest mye bedre hos slaktere/fiskebutikker enn i ferskvaredisken hos kjedebutikken og prisen omtrent den samme.

Lenke til kommentar

Nei, takke seg til en ordentlig matbutikk. Et supermarked.

Kiwi er jo bra. De er generelt billige og er ekstremt billige på nøkkelhullsmerket mat og frukt og grønt.

Om du skal ha skikkelig kjøtt, roastbiff, fersk leverpostei osv er ikke kiwi stedet å gå, nei. Men kjedene som har ferskvaredisk er ikke spesielt mye bedre enn maten i kjøledisken i kiwi. Roastbiffen er ofte tørr og føles ofte mindre fersk enn gilde sin som du finner over alt. Samme gjelder med mye av det andre de har. Jeg tvinger som oftest å tvinge moren min til å heller kjøpe kjøtt hos en ordentlig slakter eller fiskebutikk om hun sier hun skal på meny eller safari el. l. Kvaliteten er som oftest mye bedre hos slaktere/fiskebutikker enn i ferskvaredisken hos kjedebutikken og prisen omtrent den samme.

Her har du vært veldig uheldig, ser jeg. Kjøper roast beef hos Meny. Helt perfekt. Saftig og godt, og rødt i midten.

Lenke til kommentar

Du må komme med en nyere kilde enn det der for at det skal gå gjennom. Det har vært en alvorlig prisøkning på en del basisvarer i år, og butikkene ligger så vidt jeg har sett ikke jevnt i prisøkningen.

Og for å være litt ontopic igjen. Jeg var ute for det verste tilfellet av automatikk jeg noensinne har sett i en kasseansatt her for en stund siden. Ikke bare kom spørsmålene pose og kvittering uansett hva de foran meg i køen sa, det var så og si helt jevn tidsavstand mellom samtlige spørsmål uansett mengde varer. Hun så ikke opp en eneste gang, og mumlet hei akkurat i det hun tok tak i skillepinnen. Jeg ble stående og stirre helt fasinert, jeg. Det var som om noen stod med en stoppeklokke over henne.

Nesten 30% forskjell, over 30% i forhold til ICA.

Men, gjøre denne til en egen diskusjon kanskje, eller bare sette en fin liten strek?

Endret av ^fmj
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Ms. Mango

Har enkelte ganger opplevd det motsatte, gjort mitt ukentlige stor innkjøp, så har en del varer. Scannes igjennom, meget synelig at jeg ikke kan bære alt, og hva skjer? Får ikke spørsmål om pose. Nesten som de blir overasket at jeg trenger pose, 20 artikler, deriblant et 24 brett med Pepsi Max bokser? Joda, klart, tar alle disse under arma, nemo problemo :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, kom på noe nå.

Sentret stenger 18.00 på lørdager. Kunde kommer inn 17.56 og spør "har dere iPhone inne på lager". Joda det har vi. "Jammen så bra!" "Ja... :ermm: ". Jeg syntes det er respektløst å handle ting som tar tid så nærme stengetid. Du skal få kjøpe batterier, men telefon med abo 4 minutter før du stenger? Nei, jeg hadde ikke noen planer, det var et fint salg for butikken. Men fortsatt så irriterer jeg meg litt. Og jeg syntes man i det minste kan beklage seg litt. "Jeg vet jeg er veldig sen, håper det går bra?". Man kan jo ikke som selger si nei akkurat heller.

No big deal, men litt respektløst. :)

Mandag hadde jeg en kunde som hadde handlet hvitevarer kl 19:59. Kom bak på lageret 20:05, og skulle ha ut et kjøleskap, en innbyggingsovn og en oppvaskmaskin, samt at han trengte hjelp til å plassere det på henger. Dette er strengt tatt hverdagskost for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...