Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke akkurat den personen som sitter hjemme og spiser gammelt brød til middag, disker som oftest opp med noe hjemmelaget.

 

For å si det slik, "kvaliteten" på mange "supermarkeder" er mer av den arten at de er dyrere. Jeg kjøper ikke akkurat Tine smør 20% dyrere på Mega bare fordi det er et supermarket, når det samme smørret er billigere på Rimi.

 

Selvfølgelig har jeg ikke noe problemer med å handle på Kiwi hvis jeg bare skal ha litt melk og en pakke smør. Men jeg har alltid noe roast-biff i kjøleskapet, og litt fersk leverpostei. Det kjøper jeg i ferskvaredisken hos Meny. Jeg skulle ønske flere gjorde som meg, slik at det blir litt flere Meny-butikker, og litt færre Kiwi-butikker. Åpningstidene til Meny (8-22) er mer enn bra nok. Til sammenligning finner du sjelden butikker i Danmark, Sverige og Tyskland som er oppe til lenger enn 20.

 

EDIT: Det er også en myte at supermarkedene er så mye dyrere. Du sparer kanskje 4 kroner på hundrelappen, ved å handle på Kiwi.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Kiwi Storgata i Lillehammer har ferskvare, og har byens beste kylling og kyllingvinger. Bare fordi butikken heter Kiwi, betyr ikke at den er dårlig.

 

Det finnes enkelte unntak. Blant annet en jeg var i på Nøtterøy. Men Kiwis konsept er mange varer per kvadratmeter. Frossenvarer, tørrvarer og drikke. Det som gledet meg sist jeg var på Kiwi, var at de endelig hadde begynt å føre Tropicana. Den er god.

Lenke til kommentar

Oh, kritikkdagen?

 

Rema her er SKITTENT, sjefen sjekker aldri gulvet, og de som jobber i butikken vasker ikke uten oppfordring fra sjefen.

 

Rimi var øde før de overhalte butikken sin, nå har de stjelt mange kunder fra de andre butikkene, mest fra Rema etter hva jeg har sett.

 

Kiwi kom i Desember, rent og pent, lite folk, men folk kommer i puljer der. Kiwi er plassert utenfor bykjerna så de forventer pendlere, langkjøringsfolk og lokale.

 

Mega er i Amfi. Dyrere, men fint plassert. Nothing more to it. Ferskvaredisken har ikke alltid the best of the best.

 

Spar, liten lokalbutikk, beste ferskvaredisken i byen, mye bra fisk der, og mye god mat. Og evig god take-away pizza.

 

Sånn :p

Lenke til kommentar

Anathema: Utelivet i Lakselv er vel ikke helt legendarisk uansett, dere gikk nok ikke glipp av så mye :p.

Tviler på at han tok taxi fra Sør-Varanger til Lakselv. Det er noen timer kjøring.

 

 

Kunde kommer og ønsker en annonsert vare. Dessverre hadde vi fått tilsendt feil vare, og sto da tom for den annonserte varen.

- Meg: Beklager, men jeg er tom for den annonserte varen. Men det jeg kan gjøre er å.....

- Kunde: (avbryter meg og skriker)...jævla drittbutikk. Ikke mulig å få noe som helst her. Dette skal jeg gå videre med. Både til hovedkontoret og avisene. Det går faen ikke an å lure kundene på...

- Meg: (avbryter kunden)Som jeg prøver å si til deg så skal jeg gi deg en dyrere og bedre vare til samme pris som den annonserte varen.

- Kunde: (stum i 3 sek) Oj. Ja det var god service. Tusen takk skal du ha.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Anathema: Utelivet i Lakselv er vel ikke helt legendarisk uansett, dere gikk nok ikke glipp av så mye :p.

Tviler på at han tok taxi fra Sør-Varanger til Lakselv. Det er noen timer kjøring.

 

 

Kunde kommer og ønsker en annonsert vare. Dessverre hadde vi fått tilsendt feil vare, og sto da tom for den annonserte varen.

- Meg: Beklager, men jeg er tom for den annonserte varen. Men det jeg kan gjøre er å.....

- Kunde: (avbryter meg og skriker)...jævla drittbutikk. Ikke mulig å få noe som helst her. Dette skal jeg gå videre med. Både til hovedkontoret og avisene. Det går faen ikke an å lure kundene på...

- Meg: (avbryter kunden)Som jeg prøver å si til deg så skal jeg gi deg en dyrere og bedre vare til samme pris som den annonserte varen.

- Kunde: (stum i 3 sek) Oj. Ja det var god service. Tusen takk skal du ha.

Lurer på om noen faktisk har turt å fortsette med: -"som jeg hadde tenkt til å foreslå skulle du fått en større modell i samme serien til samme pris som den annonserte varen, meeeen siden du reagerer slik får du ikke dette tilbudet i dag allikevel". Bah, litt lei av kunder som avbryter min egen avbrytelse..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I bensinstasjon pølsemat diskusjonens øyemed:

 

Jeg er ikke den som akkurat spiser mest bensinstasjon mat, faktisk nesten aldri. Så når jeg da en gang kommer innom for å ha meg en ganske simpel grillpølse med brød får jeg servert 200 valg av pølser, 200 valg av topping, 250 valg av andre ting (som muffins) og tilbud om tilbud på de neste tilbudene.

 

Er greit de forsøker å selge inn ting men, en grillpølse er og blir en grillpølse. Oftest legger jeg til "kun en grillpølse, takk" men neida, her skal muffins, kaffe, brus og Celin Dion's høyre bryst implantat selges samtidig.

 

Ender som oftest med å riste oppgitt på hodet, kjøper en New Energy og en flaske Imsdal, og kjører på jakt etter en eller annen lokal sjappe hvor burger er og blir burger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

I bensinstasjon pølsemat diskusjonens øyemed:

 

Jeg er ikke den som akkurat spiser mest bensinstasjon mat, faktisk nesten aldri. Så når jeg da en gang kommer innom for å ha meg en ganske simpel grillpølse med brød får jeg servert 200 valg av pølser, 200 valg av topping, 250 valg av andre ting (som muffins) og tilbud om tilbud på de neste tilbudene.

 

Er greit de forsøker å selge inn ting men, en grillpølse er og blir en grillpølse. Oftest legger jeg til "kun en grillpølse, takk" men neida, her skal muffins, kaffe, brus og Celin Dion's høyre bryst implantat selges samtidig.

 

Ender som oftest med å riste oppgitt på hodet, kjøper en New Energy og en flaske Imsdal, og kjører på jakt etter en eller annen lokal sjappe hvor burger er og blir burger.

Typisk norsk holdning, redd for det ukjente.

 

Jeg jobber selv på stasjon og der har vi ostepølse grill og wienerpølse. ikke akuratt mye og velge i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke redd for å bestille nye ting, er ofte på restauranter og bestiller spennende ting jeg ikke viste om. Men når jeg ber om en grillpølse, plain and simple, vil jeg ikke ha muffins, kaffe, Celin Dion's implantater og Bill Clinton's høyre brystvorte avtrykk. Jeg vil bare ha en pølse, så hvorfor tilby meg alt jeg ikke vil ha, når jeg sier hva jeg vil ha?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...