Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Sist jeg snakket med en selger på elkjøp, så fikk jeg beskjed om at objektivene dem hadde til speilrefleks (Canon) var like gode som L-linsene til Canon. Selv om dem kostet rundt 1000-lappen. javel, sa jeg da, hvordan kan det ha seg?

 

Da begynte han å sammenligne BMW og Skoda, og at en Skoda var like driftsikker etc.

 

...håper ikke dette var i min butikk. Da hadde det blitt lynsjing på mandag. Men jeg kan ganske stolt si at kunnskapsnivået ligger en del høyere hos oss. På de fleste områder, faktisk. Vi har skikkelige nerder på alle produktgrupper ;-)

 

On-topic:

En kunde kommer inn med en Altibox-fjernkontroll han trenger nye batterier til. Han handlet den hos oss i en såååå stor pakke for noen måneder siden, så nå mente han han hadde krav på service.

Jeg: Ja, dette skal vi ordne.

[Forsøker å ta av batterilokket på fjernkontrollen]

Jeg: Litt trangt dette her. Har ikke vært borti denne før, den er tross alt ikke kjøpt her...

Kunden: NEI DA GÅR JEG HELLER TIL NOEN SOM VET HVA DE SNAKKER OM!!!!

Før dette var han rolig og nokså hyggelig, men når jeg nevnte at den ikke var kjøpt hos oss, gikk det visst en sikring hos ham. Han rev fjernkontrollen ut av hendene mine og stormet mot brunevareavdelingen. Veldig spesielt. Jeg rakk ikke egentlig å skjønne hva som hadde skjedd før det var gått noen minutter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

- Kunde ringer og etterlyser bil som han bestilte for 10 min siden.

- Jeg sjekker bestillingen og ser at bilen er på vei, noe jeg informerer kunden om.

- Kunden lurer deretter på hvor bilen befinner seg i dette øyeblikket slik at han har et tidsbegrep å forholde seg til.

- Jeg svarer rolig at bilen er nå på Utøya og at den dermed er framme når som helst.

 

Det jeg skulle si var Uthaug :wallbash:

 

Kunden tar det heldigvis fint og jeg beklager feilen etter at jeg blir gjort oppmerksom på det.

Lenke til kommentar

I kveld jobbet jeg på Fredrikstad togstasjon. Det gikk busser i begge togretninger. En fyr kom og lurte på når bussen til Halden kom. Jeg vet bare når den kjører fra Oslo S, så jeg kunne bare si omtrent når bussen kom, med 10 - 15 minutters margin.

 

Bussen kom til ventet tid, og hele tre ganger skrek jeg ut at dette var buss til Sarpsborg og Halden, til en folkemengde på under 20 mennesker. Noen reisende går på bussen før den kjører videre.

 

Da kommer selvfølgelig fyren til meg igjen, og lurer på når bussen kommer. Det var den som kjørte nå, sa jeg. Da lurte han på når den neste kom. Den neste bussen kunne komme når som helst etter den første, da den hadde ett stoppested mer før Fredrikstad. Og det var akkurat da en buss fra Halden hadde rotet seg bort på feil side av toglinja.

 

Makkeren min snakker med bussjåføren på telefon mens jeg forteller kundene hva som skjer. Fyren som skulle til Halden kommer tilbake og maser. Når kommer bussen, når kommer bussen? Makkeren min sier at vi kan ringe den, men vi må ordne opp i det andre problemet først. Det går mindre enn fem minutter, så er han tilbake og maser.

 

Bussen kom til slutt og vi ble kvitt ham. Det er så unødvendig å mase. Bussen kommer når den kommer. Og når en buss har kommet, og jeg har ropt ut hvor den skal hen, i tillegg til at det står tydelig i vinduet på bussen, så må han ta så mye ansvar selv at han følger med og hører etter. Men noen kunder kommer aldri på riktig buss hvis ikke vi følger dem ombord.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kan vel kanskje bidra med et par historier her jeg og:)

 

 

Har to jobber, den ene er på en fotobutikk.

 

Kommer en middelaldrene dame inn, virker litt spesiell og skal ha printet ut noen bilder fra tlf sin.

Ettersom jeg ikke var kjent med tlf, og hverken hun eller jeg har en kabel, får jeg den glupe idèen og overføre de til min via mms og få de derfra.

Dette fungerte utmerket og kunden forlot butikken fornøyd, etter å ha kommet med flere bemerkninger om hvor kjekk jeg var osv.

Etter et par dager starter det å tikke inn mld, har nå tilsammen motatt 10+ meldinger, blant annet der det står om jeg kan prate med hun osv, og at hun forteller hva hun har gjort osv. Har også blitt oppringt på kvelden hvor hun legger på etter et ring.

Dette har skjedd etter jeg har sendt mld: Tror du har sendt feil, dette ble ignorert.

 

Derfor man sletter de mmsene i utboksen;)

Lenke til kommentar
...håper ikke dette var i min butikk. Da hadde det blitt lynsjing på mandag. Men jeg kan ganske stolt si at kunnskapsnivået ligger en del høyere hos oss. På de fleste områder, faktisk. Vi har skikkelige nerder på alle produktgrupper ;-

Føler ikke noe behov for å si hvilken butikk det var, men det er i Østfold :)

 

Jeg gikk for ca. en uke siden inn på Elkjøp og sa at jeg var på utkikk etter en pc med best mulig batteritid, og at dette var høyeste prioritet. Da viste han meg bort til en Asus maskin som "lovet" ifg. skrytetiden 6 timer batteritid.

 

Hva med denne da, sier jeg og peket på en pc like bortenfor som lovet 9 timer batteritid og hadde 9-cellers batteri og ikke 6-celler som den første. Joda, sa han da, men jeg skulle vist ikke ta disse tallene for god fisk..................... :hmm:

 

Da tapte dem et salg. Jeg kjørte hjem og bestillte meg en pc på komplett.no isteden.

Elkjøp selger ikke Asus. Du var nok på Expert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du ikke en god pc og bestillte ett mye bedre batteri på nettet?

 

Fordi jeg fikk en pc med 11-timer batteritid 1000,- kr. rimeligere enn den han annbefalte først på Elkjøp.

 

Elkjøp selger ikke Asus. Du var nok på Expert.

Var på Elkjøp, men kan nok hende det var et annet merke. Mener det var Asus jeg men.. Er jo uansett ikke relevant.

Lenke til kommentar

Vi har ganske mange som har alkoholproblemer som kommer innpå butikken der jeg jobber. Sist uke kommer det inn en som pleier å komme vær dag, men han er slik at om man prøver å si "Hei" eller hilse reagerer han ikke. Man er bare luft for han. I hvertfall, han går bort til panteautomaten og panter ganske mange flasker. Men plutselig bare begynner han å gå mot kassen, selv om panteautomaten fortsatte å rulle. Maskinen stopper automatisk et noen sekunder og pantelappen kommer ut, men personen fortsetter å vasse bor i de flotte slippersene sine. Jeg går bort til panten, tar ut lappen, og går bort til han. Tror det tok 4-5 forsøk med "Unnskyld, du glemte pantelappen din", før han så bort mot meg. "OI FAEN, må jo ikke glemme det viktigste", sier han og smiler pent :D Tror det er første gang på 1,5 år jeg har hørt han snakke, og første gang han ikke har sett helt "blind" ut :D

Endret av WeebeNFY
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Lefdal på Alnabru? Fy f*en, det er en kriseplass. Har ikke fått presemtert så mange feilaktigheter noen gang som der.

Hmmm, er der av og til, men ikke blitt presentert noen feilaktigheter... Kan være fordi når jeg er der virker det som om alle de som jobber der har forduftet, står i kassa eller steker vafler på utsiden... :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis var innom en elprice butikk, da sto vi ved en kasse og ventet på hjelp. 10 meter lengre ned i butikken, med direkte øyekontakt med oss sto det tre gutter med expertgenser og lekte med et lekeflygreie. De var faen så frekke at de flydde tingen bort mot oss, men ingen spørsmål om vi skulle ha hjelp selv om vi sto der i 2-3 minutter. Så stakk vi, ingen salg på dem den kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...