Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor tror folk at de er bedre enn f.eks. ansatte på Burger King?

 

Jeg studerer og får toppkarakterer, jeg skal inn på veterinær neste høst. Men jeg liker å jobbe der fordi jeg koser meg med kundene (som oftest) og ansatte.

 

Han lekte overlegen og nedlatende mot meg, enda det var han som så ut som Jabba the Hutt og ba om ekstra bacon. Makan :p

Lenke til kommentar

hvis jeg gjør feil selv bruker jeg å være veldig ydmyk å hjelpe kunden å rette opp min egenfeil. men hvis det er noe de gjør feil så hjelper jeg såklart men HVIS de skylder på meg så forklarer jeg og blir de sint så smiler jeg bare å jobber videre (ser sikkert litt sint ut). poenget er at du skal ikke skremme bort kunden med å bjeffe tilbake eller være uforskammet. greit nok begynner de å gå på deg som person så sett ned foten.

Endret av Cs freak
Lenke til kommentar
Hadde en kunde i sta på Burger King som var ufattelig sur. Jeg smiler og sier hei og han bare grynter. Han og kona skulle ha bacon whopper cheese meny. Og i dag hadde vi en (treg) fyr på opplæring på bordet, så ting gikk litt sakte. Jeg tar opp to whoppere som han sa var bacon på, men han hadde ikke merket av (han er jo ny). Så gir jeg menyene til sur-mannen og han går bort. Rett etterpå kommer han tilbake og sier noe slikt: "Det skal da være bacon på en bacon whopper cheese!?!?" i en forferdelig sur tone. Jeg beklager jo og fikser en ny burger på sekundet. Han ser ikke på meg engang men bare rapper til seg burgeren og traver bort i maten sin.

 

At det går an! Hva med å være litt høflig? Det var jo bare et uhell og man må jo tåle litt feil innimellom også?! Kanskje han var veldig sulten osv, men likevel, hva med å være litt forståelsesfull? Trenger ikke behandle folk nedverdigende forde om.. Tosk

 

Huff sånn er så utrivelig og irriterende. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan si ting på en ordentlig måte når feil skjer. Sier man beklager og fikser det med en gang så, ja, hvorfor trenger folk så være sur da?

 

Funker trikset å legge ved f.eks en 100-lapp når man viser legitimasjon i Norge? :)

Har det noen gang funket? Hm, i alle fall ikke på meg, skli over kreditkortet da og lysten til å oppgradere med tilegg i prisen så kommer vi sikkert til en løsning :)

I statene skal det ofte ikke mer til enn en 10-20$ i passet og en trivelig oppførsel for å bli oppgradert til et bedre rom. :)

Riktignok ikke under høysesongen, men mulighetene er der.

 

Aldri hørt om noen som har fått det til i Norge :p

 

Mye man kan få til om man bare er "slesk" nok. Skulle bo på Rica Nidelven, i samme kjede som jeg jobber i, en gang. Ringte til dem og spurte om personalpris. Nei de hadde store konferanser så det gikk ikke men jeg kunne få det for 800 ,- noe jeg sa fikk bare gå. Så kom jeg ned og da jeg skulle sjekke inn sa jeg hvor jeg jobbet, viste personalkortet til henne og tilføyde "Så dere har fult hotell i dag da?" hvor den pene damen svarte "Neida, har en del ledig". Fisket litt og fikk ut av henne at konferansen var avbestilt så de hadde ledig hele uka. Så litt smisking til så var personalpris fikset, 425 ,- per natt på et meget pent singelrom liggende ut mot Nidelven.

 

Og jeg trengte ikke engang skli over en hundrelapp for det :p

 

Myrdan, du skal ikke glemme at kundene betaler lønna du har...

 

Jobben min hadde også vært en drøm, hadde det ikke vært for alle kundene :p

 

Viktig å huske ja, til en vis grense. Har kastet noen stykk på dør fordi de oppførte seg ufyselig og utrivelig. Kunden betaler lønna men det er ikke verd å ha en kunde som kun er ufyselig mot deg, dine ansatte og bedriften. Tar meg 2 sekunder å fortelle dem hvor løypa går, en plass går min grense og.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Viktig å huske ja, til en vis grense. Har kastet noen stykk på dør fordi de oppførte seg ufyselig og utrivelig. Kunden betaler lønna men det er ikke verd å ha en kunde som kun er ufyselig mot deg, dine ansatte og bedriften. Tar meg 2 sekunder å fortelle dem hvor løypa går, en plass går min grense og.
Kunne ikke vært mer enig, har hatt et par kunder som rett og slett ikke burde få gå fritt på gata, og ihvertfall ikke i en butikk hvor andre uskyldige kunder oppholder seg. Til de forteller man hvor grensa går.
Lenke til kommentar

Jeg solgte en laptop her om dagen, og sa at officepakken som man får billigere ved kjøp av PC, kostet enten 899 eller 699. Egentlig prisen var 999, altså en stor tabbe fra min del. Jeg solgte den for 899, dagen etter så ringte kunden å sa at jeg hadde sagt at den kosta 699. Jeg kunne bare gjøre en ting, og det er å gi 200 kr tilbake, men vi klarte å redde det fordi de ville kjøpe en mus for pengene (199kr). Så det var ikke helt tapt.

 

Sånt skjer, og da er utgangspunktet at kunden har rett, jeg kan godt ha sagt 699 istedenfor 899, og jeg ble usikker på om hva jeg sa når kunden kom å sa at det var feil.

 

Kunden ble fornøyd ihvertfall

Lenke til kommentar

Jeg jobbet dobbelt skift ( 16 timer i strekk helt alene) på en bensinstasjon.

Dette grunnet at han som skulle hatt nattskiftet hadde "sykemeldt" seg.

Dette var ikke noe som sjefen påla meg. Jeg meldte meg frivillig for å være grei mot arbeidsgiver, som ellers hadde måttet stenge denne natten. Vi hadde holdt stengt natten før av samme grunn, da jeg desverre ikke hadde anledning til å jobbe to 16-timersskift på rad.

 

 

Ung kvinne kommer inn og kjefter meg huden full fordi vi var frekke nok til å stenge forrige natt. Hun var sulten i går kveld, og det var vår feil at hun ikke fikk mat.

 

Da hadde jeg lyst til å bruke vold... Hadde vært på jobb i 10 timer pga. den falske sykemeldinga, så skal jeg motta kjeft fordi jeg ikke hadde anledning til å gjøre det i går også?

 

 

En annen dag hadde jeg jobbet i 8,5 timer i kassa på bensinstasjonen.

Kunderush HELE dagen.

Jeg ringte Daglig Leder og etterlyste avløseren min, som skulle vært der for en halv time siden.

Han svarte hyggelig og hjelpsomt at han skulle ringe rundt etter noen som kunne stille opp på kort varsel.

 

Etter et kvarter ringte telefonen, mens jeg stod og betjente kunder.

Jeg gjør meg ferdig med en kunde og tar telefonen. Det er flere kunder bak.

Jeg lar selvsagt ikke folk som ringer "stille seg i kø", og særlig ikke sjefen.

Jeg tok telefonen, mens fremste kunde står og skuler.

Etter samtalen belærer han meg om at jeg har å prioritere kunder fremfor telefoner.

 

Skulle jeg fulgt hans logikk, hadde jeg aldri fått avløsning...

 

 

Jeg HATER slike kunder som tror at de skal oppdra meg...

Men noen er litt søte også.

 

Ei ung og pen jente kommer inn i bensinstasjonen, med ganske høy promille.

Maser om hvor mye jeg likner på John Lennon.

"Krever" at jeg skal smake på potetgullet hennes (bokstavlig talt, må ikke tolkes!)

Jeg har ikke lyst på. Vet jo aldri hvor det har vært.

"Hvis du ikke vil smake på potetgullet, så går jeg!"

Jeg sier "ålreit da".

-"Hva, vil du at jeg skal gå?"

 

 

Og til sist: en advarsel!

ALLE bensinstasjoner nekter deg å returnere gjenstander uten kvittering.

Har hatt flere tilfeller av folk som kommer inn i butikken med oljer og vindusviskere som ble kjøpt av dagskiftet tidligere i dag, eller en annen bensinstasjon i samme kjede i nærheten av Egersund.

 

Det som kjennetegner disse rasshølene er at de sikkert har knabbet gjenstanden i samme bensinstasjon for 5 minutter siden, og tror at jeg vil gi dem pengene "tilbake" uten kvittering.

 

En mann kommer inn i butikken om natta med en vindusvisker til Mercedes.

Selvsagt uåpnet og i originalemballasje. Men kvittering har han ikke.

Krever pengene igjen. Faren hans var en j***a idiot og begynte å bli senil, så han hadde kjøpt feil vindusvisker.

Om det var i denne bensinstasjonen? Neei, det var en i nærheten av Egersund. For 2 uker siden.

Og siden faren hans var en j***a idiot, så hadde han ikke kvitteringen. Han kunne heller ikke komme personlig. Og Egersund var så langt borte at de kunne ikke dra tilbake dit.

 

Jeg spurte ham hvorfor han omtalte faren sin slik, og hvorfor han fortsatt kjørte rundt og kjøpte vindusviskere, i sin tilstand. Det hadde han ikke noe skikkelig svar på.

 

 

En annen kunde kom inn i butikken en natt med en kanne olje av et eller annet slag.

Det var konen hans, den jæ**a bitchen som var så idiot. Hun hadde kjøpt feil olje!!!

Kvittering? Neh, konen var så dum, hun stakkar.

 

Det var vinter, og oljen var iskald. Jeg påpekte at siden den var så kald. kunne det tenkes at han nettopp hadde grabbet den med seg fra sjokkselgeren utenfor.

Nehei, den var kald fordi den hadde ligget i bagasjerommet.

 

Jeg forklarte ham at han var veldig lite overbevisende, og at selv om jeg ønsker å være behjelpelig, så har vi krav om kvittering fordi svært mange "kunder" dukker opp med slike historier for å få gratis penger for varer de i utgangspunktet hadde stjelt.

 

Jeg hadde ingen beviser mot noen av disse to herremennene.

Men måten de omtalte sine nærmeste slektninger, hevet stemmen og generellt oppførte seg, er det eneste beviset jeg trenger.

Jeg kunne imidlertid ikke ta fra dem oljen og vindusviskeren, siden jeg ikke hadde sett dem knabbe dem.

Men de får i hvert fall ikke omsatt dem til penger uten kvittering.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sånt skjer, og da er utgangspunktet at kunden har rett, jeg kan godt ha sagt 699 istedenfor 899, og jeg ble usikker på om hva jeg sa når kunden kom å sa at det var feil.

 

Kunden ble fornøyd ihvertfall

Ja, i slike tilfeller må man bare gå ut fra at kunden har rett. Selvfølgelig er det vel mer 50/50 om kunden har rett eller ikke, men man kan gjøre feil selv også, så da må man stå for det.

 

Men jeg har vært borte i tilfeller der kunder påstår jeg har sagt noe jeg vet med 100% sikkerhet at jeg aldri har kunnet sagt. Men kan jeg ikke motbevise kundens påstand, så får man ikke gjort så mye.

 

Ellers skal man være veldig forsiktig med hva man sier, for at det ikke skal bli utnyttet av griske kunder (aka svindlere). En kunde hadde kommet inn der jeg jobbet før. Det var noe feil med kameraet hun hadde kjøpt dagen før. Kameraet kunne brukes, men det var noe som ikke var som det skulle være. Hun hadde imidlertid glemt å ta det med den dagen. Min kollega sa at hun kunne bare komme innom med det, så skulle hun få det byttet i et nytt. Joda, hun kom innom med kameraet... ett år senere... og krevde nytt kamera eller pengene tilbake. Ettersom min kollega ikke hadde gitt henne en tidsfrist på når hun skulle komme innom med kameraet, og hun sa fra innen DOA perioden var utløpt, så kunne hun faktisk kreve dette. Jeg ringe Forbrukerrådet for å sjekke, og etter å ha pratet med tre forskjellige personer var det 2-1 i kundens favør. Enden på visa ble jo at hun fikk igjen tre-fire ganger den summen kameraet var verdt på det tidspunktet hun leverte det inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg litt om da jeg jobbet i kassa på Ultra. Var flere svindlere der ja!

Spesielt varer som var på tilbud, hvor prisen ikke var lagt inn eller feil pris kom opp.

Anyway, husker en person så ganske godt.

 

Han skulle da ha andebryst, noe som er ganske dyrt. Jeg slår det inn, kunden betaler og går fornøyd ut av butikken.

10min etterpå kommer han så tilbake, sier han har snakket med personen i ferskvareavdelingen som hadde sagt at det var feil pris, siden andebryst var på "tilbud". Fair enough tenker jeg, annulerer bongen og slår inn den prisen jeg fikk oppgitt av kunden. Tror han fikk 250kr i avslag.

Så etter at kunden hadde gått, slår det meg plutselig at jeg kanskje burde ha ringt ferskvareavdelingen for å dobbeltsjekke at det kunden sa var riktig.

Jeg ringer og får vite at de ikke hadde snakket med noen om andebryst og at det er den opprinnelige prisen som jeg slo inn som er den riktige.

 

Såeh jah, folk kan være ganske kjipe noen ganger.

Lenke til kommentar

Vi hadde en i butikken her om dagen som svindlet oss fant vi ut senere.

Han hadde da kjøpt noe tidligre (eller funnet en kvittering) så funnet en vare med nesten samme pris. Uten at noen av oss faktisk hadde sett at han hadde vært i butikken (spurt om han trengte hjelp etc.)

Så det han da gjorde var å returnere denne varen.

Uheldigvis var det også en dum (ja...) jente bak kassa som selvfølgelig ga han pengene, som til og med ikke var det samme som varen var verdt, men det som sto på kvitteringen i stedet.

Da var vi plutselig 400-500 kr i minus den dagen.

Hun gikk jo selvfølgelig utifra at det var den som solgte dette produktet til han tidligre som sikkert hadde tatt å gjort noe feil og derfor sto det at den kostet mer på kvitteringen. Noe som er latterlig da det er en strekkode på varen som funker :roll:

 

Utrolig irriterende med svindlere, men på den posetive siden så har kanskje arbeidsgiveren min nok på kollegaen min til at hun får sparken til slutt. (er ikke første gang hun dummer seg ut som dette)

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor tror folk at de er bedre enn f.eks. ansatte på Burger King?

 

Jeg studerer og får toppkarakterer, jeg skal inn på veterinær neste høst. Men jeg liker å jobbe der fordi jeg koser meg med kundene (som oftest) og ansatte.

 

Han lekte overlegen og nedlatende mot meg, enda det var han som så ut som Jabba the Hutt og ba om ekstra bacon. Makan :p

Skjønner frustrasjonen din, men man må huske at kunden kan ha hatt en svært dårlig dag og. :)

Lenke til kommentar
"Serviceyrke" betyr ikke punchingball. Det er ikke noe de ansatte skal finne seg i.

Nettopp... vi får betalt (til syvende og sist fra kunden) for å yte service, ikke motta kjeft fordi de har et dårlig liv og ikke har noen andre å ta ut sin frustrasjon på. Men jeg synes litt synd på dem også, for det må jo være slitsomt å være en slik person... å alltid gå rundt og være sur.

 

Kanskje Monthy Pythons idé ikke var så dum? Kanskje man faktisk burde ha steder der man kunne kjøpe en krangel (I'd like to have an argument, please) :)

Endret av Super8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor tror folk at de er bedre enn f.eks. ansatte på Burger King?

 

Jeg studerer og får toppkarakterer, jeg skal inn på veterinær neste høst. Men jeg liker å jobbe der fordi jeg koser meg med kundene (som oftest) og ansatte.

 

Han lekte overlegen og nedlatende mot meg, enda det var han som så ut som Jabba the Hutt og ba om ekstra bacon. Makan :p

Skjønner frustrasjonen din, men man må huske at kunden kan ha hatt en svært dårlig dag og. :)

Joda, men om jeg har en dårlig dag lar jeg ikke det gå utover andre.

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor tror folk at de er bedre enn f.eks. ansatte på Burger King?

 

Jeg studerer og får toppkarakterer, jeg skal inn på veterinær neste høst. Men jeg liker å jobbe der fordi jeg koser meg med kundene (som oftest) og ansatte.

 

Han lekte overlegen og nedlatende mot meg, enda det var han som så ut som Jabba the Hutt og ba om ekstra bacon. Makan :p

Skjønner frustrasjonen din, men man må huske at kunden kan ha hatt en svært dårlig dag og. :)

Joda, men om jeg har en dårlig dag lar jeg ikke det gå utover andre.

 

Lykke til som veterinær. Jobber selv som veterinær assistent, og jeg blir skjelt ut etter noter hver dag. Var ei i dag som klikka helt i vinkel, forklarte henne over og over igjen, at ting kan skje, 1 in a million, og hun svarte at ja, hun kunne jo ikke mye om biologi, også klikka det for henne igjen. Ellers får jeg høre daglig "DERE ER KJENT FOR Å VÆRE DYRE, Å FY FAEN Å DYRT!" Har så lyst å bare, så kjør et annet sted å kjøp hundematen din da istede for å kjefte meg huden full hver gang du er her. Skjønner ikke hvorfor folk er så sinnsykt frekke noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...