Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Denne gangen er det ansatta på jobben din fra meg...

 

Jobber på et senter i en netcom butikk. På sentret har vi en lefdal. De er så sleipe at de kmmer i butikken med permer og skriver av prisene vi har.... Utrolig sleipt!!! For det første står de med uniformen på slik at kunder ser det og de skriver av og bruker tid. Ble veldig irritert!

Ser ikke problemet, når det er snakk om identiske varer er det jo helt naturlig at man sammenligner prisene med konkurrentene. Dessuten vil jeg nå si at det er bedre at de kommer med uniform enn at de kommer i sivile klær og oppfører seg mistenkelig i butikken over lang tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er så sleipt med det? Det er vel ikke sånn at prisen er hemmelig?

 

Dersom Lefdal (konkurrerende kjede) vet hva NetCom Store tar for telefonmodellene sine, er det enklere å gi tilbud selv.

 

Si at en mobil koster 3500,- i NetCom Store. Så kommer det en kunde inn til Lefdal og lurer på hva de skal ha for den. Dersom den Lefdal-ansatte da vet at telefonen koster 3500,- hos konkurrent, kan han si "3400" og få salget. Det er 1 grunn.

 

Den andre er for at kunden ikke skal komme og si at "hei, jeg så denne mobilen for 3000,- hos NetCom Store, får jeg den for 2900,- her?" (Jeg snakker fortsatt om mobilen til 3500).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kunde kom innom oss i dag, og var misfornøyd med et uoriginalt batteri hun hadde kjøpt på en av våre andre filialer. Den fungerte i kameraet hennes, men ikke i laderen.

 

Det er første gangen jeg har hørt det om det batterimerket vi fører, men vi byttet det inn i et originalt batteri. Det koster omtrent det dobbelte, men hun fikk det byttet gratis.

 

Men det syntes hun tydeligvis at var dårlig service, så det var tvilsomt at hun kom til å handle mer hos oss, sa hun.

 

Hva forventet hun egentlig?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

En kunde kom innom oss i dag, og var misfornøyd med et uoriginalt batteri hun hadde kjøpt på en av våre andre filialer. Den fungerte i kameraet hennes, men ikke i laderen.

 

Det er første gangen jeg har hørt det om det batterimerket vi fører, men vi byttet det inn i et originalt batteri. Det koster omtrent det dobbelte, men hun fikk det byttet gratis.

 

Men det syntes hun tydeligvis at var dårlig service, så det var tvilsomt at hun kom til å handle mer hos oss, sa hun.

 

Hva forventet hun egentlig?

Nytt kamera, vel. Hva ellers?

Lenke til kommentar

Har en fyr som er innom og handler hos meg noen ganger, og lurer på om han kan få litt avslag på varene, noe jeg ofte gir. Da kommer det alltid en lang linje med: "takk takk kjære deg takk det var veldig snillt takk så mye kjære venn" osv osv. laugh.gif Blir regelrett over-takket. Har begynnt å lure på om han mener det seriøst eller ikke, men det virker som han mener det. Voksen mann som virker seriøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igår fikk jeg en gammel fyr som kunde, han spurte etter kaligrafi-utstyr, det hadde vi ikke. Så spurte han om vi hadde blekk, det hadde vi heller ikke.

Så begynner han å fortelle og snakke mye om kaligrafi som er sin hobby og at han driver og skal skrive en hel bibel i kaligrafi stil....Mens det er 10 folk bak han som venter på sin tur. Hele fyren virker veldig rar og ekkel, og så brått sier han at istedenfor kaligrafi-penn kan man jo bruke hønsefjær.

Greit nok det, men så begynner han å si man kan bruke andre ting istedenfor blekk, som : blod.. eller urin..

 

WTF??

 

Creepy/ekkel fyr :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er bare så genialt med de jentene som jobber på SFO som kommer innom. De kom innom i dag som vanlig for å handle brød osv. Så skulle de handle for noen av de andre også som vanlig, siden ikke alle kan gå i butkken. Så spurte jeg hvem risgrøten var til, jo den var til "Trude". Så sa hun ene at "Trude" ville bli veldig glad for en hilsen fra meg på pakken, så jeg ønsket henne god helg på pakken. Hun hadde visstnok likt det :) Noen ganger er bare livet hærlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
*blabla Skandiabanken bla bla*

#3: DIY-approachen, jeg hater kundebehandlere.

tumblr_ld1dgtWxUd1qbch4xo1_500.jpg

 

On topic: I dag har kundene mine vært eksemplariske. Vi hadde bare ett fungerende kassepunkt frem til klokka tre i dag, og det resulterte naturlig nok i en del kø. Ingen klaget eller var tydelig oppgitt, de fleste var tvert imot ekstra hyggelige og sa at de forsto at det ikke var greit når utstyr brøt sammen. Det kan ha hatt noe å gjøre med det stadig mer stressede og paniske ansiktsuttrykket mitt da de på ett tidspunkt sto ti stykker i køen. Fikk lyst å klemme dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...