€uropa Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Da har jeg sett dere stå sammen og prate Da vil jeg be om en beskrivelse av meg selv, og tidspunktet du så meg på. Det er vaktbytte to ganger om dagen (én gang i Flytoget), og vi er vanligvis fire eller fem kundeveiledere fra NSB, så det er mye mulig at du så en annen. Men hvis du så meg, er det bare hyggelig. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Crap, har bare sett gjengen stå og prate ved / på stasjonen... Jobber like ved. Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 7. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2011 Storebror hadde en god historie her om dagen. Han jobbet som murer, og hadde oppdrag med å fjerne noen steiner som lå langs veien. Disse steinene skulle skjæres til og brukes til å bygge en døråpning på et gammelt kloster rett bortenfor som firmaet restaurerte. Greia var at for å få denne steinen opp, så måtte de bruke en Transit varebil, og plassere denne slik at bilen sto litt utpå asfalten for å dra steinen opp av jorda. Dette var en veldig lite traffikert og smal vei. Da de endelig hadde plassert bilen skikkelig og bundet den fast til steinen, så kom det en senket BMW av nyere årsmodell kjørende, for så å stoppe opp foran varebilen. En av broderens kollegaer springer bort og snakker med føreren. En liten stund etter står han bare og rister oppgitt på hodet før han tilkaller storebror til stedet. Broderen går bort og ser at det sitter en arrogant type med sleik i bilen. Bilføreren får beskjed om at de sto litt i veien, men det er bare å legge bilen litt ut, så kommer han fint forbi, hvorpå føreren utbryter "det kan'ke jeg gjøre for fella mine tåler'ke gress..." Broderen stirrer bare på han før han bare snur og går sin vei. Det hele endte opp med at den stakkars bilføreren måtte kjøre litt ut på gresset for å komme seg forbi. Og felgene hans verken eksploderte eller selvantente. Rare mennesker... 17 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Har aldri skjønt vitsen med slike biler. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg MrL Skrevet 7. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2011 Har aldri skjønt vitsen med slike biler. Og jeg har aldri skjønt vitsen med slike mennesker.. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ms. Mango Skrevet 7. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2011 Det lå noen poser i enden av kassen etter en kunde som hadde storhandlet i går. Så kommer en eldre dame og skal handle. Kunde: Jeg ser det ligger noen poser der nede, du har vel ikke tatt for de...? *holder opp en håndfull gjenbruksnett* Meg: Nei, det har jeg ikke. Kunde: Ja, jeg har med meg poser, skjønner du. Gjør meg ferdig med varene hennes, hun betaler og inspiserer selvfølgelig kvitteringen for å forsikre seg om at hun ikke har betalt for poser. Så hiver hun alle de medbrakte handlenettene i vognen sin, og begynner å pakke oppi de vanlige plasposene som ligger der. Hun bruker kanskje 2-3 av dem. De som ligger igjen tar hun med seg. 13 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) "You have to pay for those!" Gamle mennesker på butikker er verst. De fleste er snille og greie, men kan jeg slippe å stå i en kø bak dem så gjør jeg nettopp det. Jeg skjønner ikke hvorfor de har så store problemer med å lære seg hva en cashguard gjør, og hvorfor de skal putte pengene i den istedet for å telle alle myntene for så å gi dem til kassearbeideren som igjen må pakke på cashguarden. /rant Endret 7. august 2011 av Dj_eLmO 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Henrik C Skrevet 7. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2011 Det hele hadde blitt løst fint dersom man hadde: 1) Lært eldre mennesker å bruke kort, og få de til å stole på elektroniske betalingsmidler. 2) Sluttet med de forferdelige cashguard-greiene der du må putte på en og en mynt. At de i det hele tatt blir produsert forstår jeg ikke, makan til ubrukelig og tregt produkt skal man lete en stund etter. 11 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Kom til å tenke på en gang jeg sto i kø bak en som tydeligvis hadde ca. akkurat nok penger. Cashguarden nektet å ta en mynt og fyren prøvde vel 10-15 ganger før maskinen ville ta den. Betalingskort med chip 1 - Kontanter 0 Endret 7. august 2011 av Dj_eLmO 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 2) Sluttet med de forferdelige cashguard-greiene der du må putte på en og en mynt. At de i det hele tatt blir produsert forstår jeg ikke, makan til ubrukelig og tregt produkt skal man lete en stund etter. Så sant så sant. Skulle vært mulig å legge alt på med en gang. 3 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Man kan det på mange sike maskiner. Blandt annet på dne lokale coop obs. Den har en skål du slenger myntene Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Man kan det på mange sike maskiner. Blandt annet på dne lokale coop obs. Den har en skål du slenger myntene Er desverre noen uten skål her.. Kommer du bak den gamle damen som roter i lommeboka og med skjelvende hender skal ha en og en mynt ned i automaten blir du stående.... 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Betaler sjeldent kontant. Så de få gangene jeg gjør det hender det ofte at jeg gir pengene til betjeningen. Gamle vaner^^ Edit: Føler meg like dum hver gang ... Endret 7. august 2011 av Alt-Ctrl 8 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Hos oss er det bare å slenge myntene oppi. Maskinen sorterer og fikser alt selv. Men de eldre står alikevel i evigheter og putter en og en mynt oppi til tross for at jeg forklarer at de bare kan putte alt oppi med en gang. Jeg tror faktisk enkelte av dem er redd for at de ikke får penger tilbake dersom de hiver på for mye. EDIT: Folk hiver gjerne penger oppi, også spytter maskinen dem ut igjen. Så står de bare der og hiver oppi, hiver oppi, hiver oppi, osv, kun for å finne ut at de betaler med euro eller danske penger. Endret 7. august 2011 av Olimaen 8 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 De fleste butikkene jeg har vært innom har bare den typen med én liten åpning, og ikke de som faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) De fleste butikkene jeg har vært innom har bare den typen med én liten åpning, og ikke de som faktisk fungerer. Noe som er ganske fantastisk da bankene vell har hatt denne super-teknologien i 20-30 år? Har også mast om de skålene siden Cash Guard først dukket opp, desverre er det ikke så mye de ansatte kan gjøre med det. Endret 7. august 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Cashguard-systemet fungerer utmerket. Kundene putter på pengene, jeg trykker på "kontant", og vekslepengene kommer ut automatisk til dem. Jeg slipper å telle, og resten går som en drøm. Vi har maskinen der du putter en og en mynt på, men det går likevel fort og greit. Det går faktisk fortere enn den maskinen som sorterer alt for deg. Jeg har handlet på mange butikker som har den maskinen som skal være så "enkel". Den maskinen bruker lengre tid på å sortere og telle de ulike myntene enn det en vanlig, oppegående person bruker på å putte en og en mynt nedi den "elendige" maskinen. 3 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det eneste som er dritt er MYE småpenger. Hadde en kunde herven dag med 250,- i 1-kroninger. Sto vel der i 10 min for å få betalt røyken sin.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sangesland Skrevet 8. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Det eneste som er dritt er MYE småpenger. Hadde en kunde herven dag med 250,- i 1-kroninger. Sto vel der i 10 min for å få betalt røyken sin.. beklager at jeg går litt OT nå, men: § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. så neste gang sier du "NEI" hvis det blir for mye av hver mynt =) Endret 8. august 2011 av Sangesland 10 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Takk til deg med full handlevogn for at du slapp meg med en pose potetgull og brus før deg! Det setter jeg stor pris på! I mitt nærområde så er det en Meny, Rimi og 2 Rema 1000 butikker, med andre ord så har jeg nok av steder å velge i mellom når jeg skal handle, men det er alltid en person i en av de 4 butikkene butikkene som skiller seg ut. Ho er alltid hyggelig og sier gjerne noen ord før neste kunde ekspederes. Koslig Slikt setter ihvertfall jeg pris på, og dermed så ender jeg opp med å handle i den butikken når jeg kan Endret 8. august 2011 av MarB 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå