AndyPanda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Selv om det ikke er muligheter for gå gi avslag på bensinen i seg selv, bør det jo gå an å gi bort en brus, pølse, en bolle eller liknende for å vise litt takknemlighet Det koster ikke bensinstasjonen stort. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Jobber i matbutikk. Har hatt et par artige situasjoner i det siste.. For en stund siden lå det plutselig igjen et par krykker ved kassa. Noen timer senere kom det tilbake en kar som sa: "det hender seg jeg glemmer hvor dårlig til beins jeg er". Litt morsomt syns vi da, legge igjen krykkene sine! Så var det for et par dager siden. En kar ringte inn til en kollega og lurte på om vi hadde eplejuice. Ja, det hadde vi. Da skulle han komme innom litt senere. Hallo. Matbutikk uten eplejuice? MÅ man virkelig ringe for å finne ut det? :!: Endret 6. august 2011 av NiRaM 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg dabear Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Hallo. Matbutikk uten eplejuice? MÅ man virkelig ringe for å finne ut det? :!: Hadde butikken hatt et online vareregister, så hadde dere sluppet sånne telefoner. Hvorfor er det ingen matbutikker som har det? :/ 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Folk kjøper griller, bruker dem 29 dager og leverer dem tilbake uten å vaske dem... To slike griller har jeg vasket. Det er en helvetes jobb, og det blir liksom aldri helt rent. Jeg vil i fremtiden være ekstra påpasselig å inspisere griller ekstra grundig, og kreve at de er nogenlunde rene før kunden får returnere. Ja, butikken har returrett med en gitt frist som standard policy, og denne returretten har svært få unntak, men det burde ikke være for mye å forvente at 1. kunden ikke selv har ødelagt produktet sitt 2. at produktet ikke er betydelig tilgriset Kolleger som tar retur på slike ting kan heretter vaske dem selv. Jeg er drittlei etter kun to slike vaskejobber. Det tar f**n tid og evighet å gjøre det unna, og jeg har alltid bedre å ta meg til når jeg er på jobb. Hallo. Matbutikk uten eplejuice? MÅ man virkelig ringe for å finne ut det? :!: Hadde butikken hatt et online vareregister, så hadde dere sluppet sånne telefoner. Hvorfor er det ingen matbutikker som har det? :/ Folk som ringer for å spørre om butikken har eplejuice er neppe de samme som ville ha benyttet et online vareregister om det fantes. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Var på en kiwi-butikk for en god stund siden og handlet for ett par hundre kr. Mens personen bak kassa registrerte varene så satte jeg på helvetes mange 20 og 10-kroninger. Så gir jeg den ansatte ett par hundre kr i lapper når alt er blitt registrert. Jeg får rundt 150 kr tilbake, og begynner å krangle om at jeg hadde fått for mye tilbake! Disse pengene skulle jeg absolutt ikke ha, og jeg ønsket ikke å være uærlig. Jeg glemte alle myntene jeg la på mens de registrerte varene.. flaut å innse det etter å ha kranglet om at de måtte ta imot pengene mine i flere minutter.. 11 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Folk kjøper griller, bruker dem 29 dager og leverer dem tilbake uten å vaske dem... To slike griller har jeg vasket. Det er en helvetes jobb, og det blir liksom aldri helt rent. Jeg vil i fremtiden være ekstra påpasselig å inspisere griller ekstra grundig, og kreve at de er nogenlunde rene før kunden får returnere. Ja, butikken har returrett med en gitt frist som standard policy, og denne returretten har svært få unntak, men det burde ikke være for mye å forvente at 1. kunden ikke selv har ødelagt produktet sitt 2. at produktet ikke er betydelig tilgriset Kolleger som tar retur på slike ting kan heretter vaske dem selv. Jeg er drittlei etter kun to slike vaskejobber. Det tar f**n tid og evighet å gjøre det unna, og jeg har alltid bedre å ta meg til når jeg er på jobb. Vi vasker sjelden slike griller. Vi bruker mer ressurser på å vaske og forsøke å gjøre varen salgbar enn vi vil tjene på å selge den. Så vi kaster oftest slike. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hallo. Matbutikk uten eplejuice? MÅ man virkelig ringe for å finne ut det? :!: Kiwien min var tom for karbonadedeig og ferdigpakket tomat, og hadde igjen EN ordentlig kjøttdeig i dag. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Forøvrig, kan matbutikker kreve at man skal betale pant når man kjøper en flaske som man ikke kan pante i automaten på den samme butikken? Pant er jo en avgift og går ikke til butikkens bunnlinje. Butikken krever inn penger for den og får refundert utleggene for panting. Så det er ikke en avgift du betaler inn til butikken. Den må de ha uansett, om flasken er "panteflaske". At automaten ikke tar den er deres feil, og du kan i teorien kreve å få panten for den likevel, da manuelt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Cluet er å spare dem opp til en dag butikksjefen sitter i kassen, og så pante en femten-tyve av samme type. Da dukker de kjappere opp i panteautomaten. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hva med bokser som ikke kan pantes i Norge? Endret 6. august 2011 av Stoddart Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hos oss programmeres flasker, da form, strekkode og vekt er det vel, av Tomra sentralt. Så det butikksjefen må gjøre i så fall er å ringe og klage. Vet at enkelte utenlandske bokser er registrert i automatene og knuses, men at det ikke gis pant på det. Det forklares jo ved at man heller ikke har betalt inn noe pant på de. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det står altid et par Corona-flasker ved panteautomatene. Jeg skulle ønske at butikksjefene enten ville få automaten til å ta imot ALLE flasker, uten å gi betaling, men sånn at kunden blir kvitt dem likevel, ELLER sette opp en miljøstasjon for glassavfall. Det er ikke kult å pante en masse flasker, der noen er ukurrante, og måtte ta dem hjem igjen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du kan jo gjøre som alle andre, sette dem igjen... 3 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Og om du gjør det kan du dra til helvete. Renovasjon koster penger for butikken. Du hadde vært lite imponert om vi satte igjen søpla vår hjemme hos deg eller på arbeidsplassen din, for det er det sånne flasker blir. Med marginene dagligvarebransjen opererer med er det ikke råd til å sitte med et selvpåtatt samfunnsansvar for å la deg på enklest mulig måte slippe å kjøre de få kilometerene det sannsynligvis er til nærmeste miljøstasjon. Det er en grunn til at de ikke tas i retur, nemlig at de ikke brukes igjen. Da kan de heller ikke stables i kasser og sendes tilbake til bryggerienes flaskevaskerier. Lenke til kommentar
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Butikken selger disse flaskene, som f.eks. Corona. De burde ha en miljøstasjon hvis ikke panteautomaten tar dem. 22 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Det er nok prat om retur, pant og pantemaskiner nå.Om dere vil diskutere det videre, get a room(egen tråd ) Endret 6. august 2011 av aklla Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Utdrag fra dagen i dag på jobb: Kunde kommer inn i formiddag, eldre herre som er fast kunde. Kommer bort til meg og sier at det er alltid hyggelig å få hjelp av meg og at jeg alltid er hjelpsom. Og så lurte han på om jeg var sjefen, nei det er jeg ikke svarte jeg. Det syntes han var synd, for det fortjente jeg, så han håpet jeg ble sjef en dag. He made my day......... Liker sånne folk. Ellers var det han som kom inn 5 min før jeg skulle hjem i dag. Han hadde vært innom i går og kjøpt røyk. Vi har sånn venesafe så han må få ut en lapp og scanne den for å få varen. Jeg sjekket denne lappen i maskinen og fant ut at den aldri var blitt aktivert. Så jeg tok turen inn på kontoret og sjekket hvor mange av den sorten røyk som ble kjøpt dagen før. Så gikk jeg tilbake til han og spurte hvem han hadde handlet hos og når. Så gav han meg ett tidspunkt og da visste jeg nokså sikkert at han løy. Men han var forresten ikke helt sikker på om den var scannet i kassa. Men han hadde kvittering. Men han fikk ikke røyk av meg i dag. Tror han prøvde å svindle til seg en røyk. Lenke til kommentar
Populært innlegg Trene Arnholdt Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Hart sitti å lest litt bakover i tråden her og det er mange gode historier. Jeg har en fra da jeg jobba på Skeidar for endel år siden. Jeg var ganske nylig ansatt som vikar og etter ei lengere arbeidsøkt med å skru sammen ei flatpakke til utstilling, satt jeg inne på kontoret til lagersjefen og hadde kaffe pause og snakka skit. Så hører vi noen høye smell og noe høylytt banning fra en av kunde portene. Vi gikk ut for å se, og der står det en mann og hiver deler fra ei flatpakke inn på lageret, så det blir bare pinneved igjen av det meste. Jeg får beskjed av sjefen om å bare ta det med ro og vente til han har rasa ifra seg. Da denne fyren var ferdig med å tømme bilen for noe som nå bare var søppel, så gikk han rasende bort til sjefen for å klage sin nød om at det mangla deler til begge sjenkene han hadde betalt i dyre dommer for. Sjefen sa rolig ifra om at han ikke kunne huske denne modellen fra varesortimentet og ba om å få se på kvitteringen. Mannen blei tomat i trynet da han skjønte at varene var handlet på Bohus, lengere opp i gata. Han dro sin vei i full fart, uten verken varer eller kvittering på over 10.000,- Tror igrunn ikke han hadde kommet så langt med den oppførselen borte på Bohus heller.. Det var uansett ikke bare EI latterkule den dagen der... 31 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Haha, det var jo en flott måte å returnere varer på^^ 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) *snip* Hadde jeg vært kundebehandler og det faktisk var min butikk som hadde solgt ham disse sjenkene, hadde jeg hostet opp delene som manglet, så kunne han beholdt pinneveden sin. Greit nok at det ikke er kundens egen feil at delene mangler, men om kunden rager og knuser produktet er det jammen kundens eget problem at trevirket er ødelagt. Forøvrig burde det si seg selv at det var Bohus og ikke Skeidar han hadde handlet hos om han hadde "betalt i dyre dommer". At det manglet deler fra begge sjenkene burde jo også få noen alarmbjeller til å ringe, dersom det er de samme delene som mangler i begge pakkene. Var en kunde innom oss for noen dager siden som hadde reist laaangt ens ærend for å klage på at det bare var tre føtter til oppvaskmaskinen, klagde skikkelig på den lange kjøreturen gjorde han óg. Hadde han tatt seg bryet med å inspisere oppvaskmaskinen hadde han imidlertid funnet ut at det kun er fester for tre føtter, der den indre foten (mot baksiden) er midtstilt. Kanskje disse delene man savner egentlig ikke hører med? Endret 7. august 2011 av srbz 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå