medlem-173043 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Den eneste grunnen til at jeg klarer å ikke bli sur på jobb er når jeg tenker på den hyggelig mannen som jobba på Esso når jeg var liten. Jeg fikk alltid komme et par dager før Donald kom ut i hylla, så gikk han bak på lageret og henta det til meg. Ettersom jeg var der gjerne 3-4 ganger i uka, hendte han kjøpte is og cola også når det var varmt. Selv hadde jeg nok blitt irritert av en 9 år gammel unge som kom innom hele tiden, men han var alltid hyggelig, takk til deg ukjente Essomedarbeider Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Alltid like moro når folk kommer inn i butikken vår og sier han vil bytte en vare. Spesielt når innpakningen ikke engang er klippet opp, men revet opp. Skaden på selve varen er heller ikke ubetydelig. Prøver å forklare at jeg ikke kan selge denne varen videre, og spør han, "ville du hatt denne varen om den sto utstilt her?" Da slår han til for fullt. "Du kan jo bare selge varen til halv pris!" Endret 6. august 2011 av Diskutant 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Fredrik Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 Herlig bursdagsgave fra skjebnen igår. Forrige lørdag var det en kar i 20-årene som nonchalant hadde løftet duken over ølkjøla og tatt en sixpack med øl i sekken før han leverte en pantelapp og strenet ut av butikken. Etter han var ute kom det noen kunder og sa at han hadde stjålet øl (selvfølgelig sier de fra etter...), og jeg løp etter og tok ham igjen. Spurte om å få se i sekken, og han sa at det kunne jeg så klart få lov til, men hvem var jeg, og hvorfor kunne jeg osv. Typiske pisspratet der. Så sier jeg at jeg bare spør om jeg kan få lov å se i sekken, han vaset videre. På dette punktet begynte jeg å bli sinna, og da satte han seg på sykkelen og syklet fra meg. Var sikkert forbanna i et døgn etterpå. Så igår, dum som han var, kommer han spaserende inn i butikken og atpåtil forbi meg når jeg sitter i kassa i stedet for å gå "inngangen". Det var jo dumt, for jeg kjente ham igjen. Og denne gangen var vi flere på jobb. Så ringte på sjefen, og han ble bedt om å bare legge fra seg det han hadde i hendene og bli med ut. Hadde jo ikke tatt ham i stjeling, men han fikk nå i allefall grei beskjed om at han var aldri velkommen til å handle i butikken her noen gang igjen, samtidig som vi fire som var på jobb fikk sett og husket det dumme trynet hans. And it felt gooooood! 32 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Alltid like moro når folk kommer inn i butikken vår og sier han vil bytte en vare. Spesielt når innpakningen ikke engang er klippet opp, men revet opp. Skaden på selve varen er heller ikke ubetydelig. Prøver å forklare at jeg ikke kan selge denne varen videre, og spør han, "ville du hatt denne varen om den sto utstilt her?" Da slår han til for fullt. "Du kan jo bare selge varen til halv pris!" Ganske gøy når vi får kunder som vil bytte ting de har vært inne i butikken og hentet. Fin svindelmetode. Enten får de penger for en vare de ikke engang har tatt risikoen ved å stjele med seg fra et sted, eller så får de ikke byttet, men tar med seg varen og går. Stjålet foran øynene på personalet. Hadde en som forsøkte seg på det på meg for et par dager siden. Kom med Sun oppvaskmaskinrens, to pakker, og sier han hadde kjøpt de tidligere på dagen men at det var feil type. Han skulle ha til stål-oppvaskmaskin. Og der starter jo bjellene å ringe for andre gang. Så enden på visa er at han ikke får lov å bytte så lenge han ikke har kvittering, og han vil heller ikke få lov til å ta med varene ut fra butikken. Dette er en praksis vi har for å forhindre slike ting. Tar du med varer uten kvittering inn i butikken uten å si fra at du har det med o.l så verner vi oss for tyveri. Denne typen var imidlertid litt av den dummere sorten, så han ville ikke engang ha med seg varen, bare gikk. Tredje bjelle Anyway, jeg sjekka datasystemet etterpå for å bekrefte, siden oppvaskmaskinrens ikke er en vare det går så mye av. Ikke solgt en eneste en siden 23. juli. Da sparte man de pengene i svinn. (Selv om han kom inn 5-6 ganger etterpå den samme dagen, og klarte å stjele med seg no bakervarer pga uoppmerksom kollega. Fikk beskjed etter det om å aldri vise seg i butikken igjen) 3 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hva skjer om kunden faktisk har betalt for varen, og mistet kvitteringen? Kan se for meg at det blir en litt kjedelig situasjon for begge parter der. Endret 6. august 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Man ser det jo litt an, men man kan risikere å ikke få med seg varen eller på et vis sannsynliggjøre kjøpet. I verste fall har vi elektronisk register av alle kvitteringer. Men samtidig bør det være ganske logisk å ikke vandre rundt i butikken med varer du ikke har tenkt å betale for. Oppsøk kassepersonal med en gang du går inn døra så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Var innom en elektrobutikk for noen uker siden for å se på kameravesker. Før eg tok det splitter nye kameraet(som ikke var kjøpt der) med meg inn i butikken for å teste så spurte eg personalet om det var ok. I tilfelle kassabetjeningen ville reagere på at eg spankulerte ut med et kamera. Hyggelig betjening som takket for at eg spurte, og ikke bare tok det som en selvfølge. 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hadde en kar som var innom for å levere tilbake en gressklipper han ikke skulle ha likevel. Greit nok det, så lenge varen er ubrukt og han har kvittering. Var ei som stod i kassa som ikke tenkte så mye over det, og tok den i retur og han fikk penga tilbake. En annen fant etterpå ut at han allerede hadde fyllt på olje, bensin og klipt plenen med den før han fikk penga tilbake. Han hadde bare tørka fint av den under og levert den Heldigvis tar vi navn og nummer på alle som leverer tilbake varer, så vi fikk tak i han igjen og ordna opp i det slik at han betalte et mellomlegg på det pga av at vi måtte selge den billigere når den allerede var brukt. Enden på visa var at vi måtte selge den på halv pris og tapte penger på det. 1 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hadde en kar som var innom for å levere tilbake en gressklipper han ikke skulle ha likevel. Greit nok det, så lenge varen er ubrukt og han har kvittering. Var ei som stod i kassa som ikke tenkte så mye over det, og tok den i retur og han fikk penga tilbake. En annen fant etterpå ut at han allerede hadde fyllt på olje, bensin og klipt plenen med den før han fikk penga tilbake. Han hadde bare tørka fint av den under og levert den Heldigvis tar vi navn og nummer på alle som leverer tilbake varer, så vi fikk tak i han igjen og ordna opp i det slik at han betalte et mellomlegg på det pga av at vi måtte selge den billigere når den allerede var brukt. Enden på visa var at vi måtte selge den på halv pris og tapte penger på det. Kjenner at jeg ikke synes så veldig synd på dere. Det er hverdagen til alle Elkjøp/Lefdal-butikker. Folk kjøper griller, bruker dem 29 dager og leverer dem tilbake uten å vaske dem... 3 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 jess... Nå var det akkurat en tykk kvinne innom og tok kanskje 30min av min tid der hun gikk og spurte etter masse anbefalinger på laptop, høytalere, headsett og antivirus, der hun hadde en liste hun skrev ned navnene på tingene jeg hadde snakket varmt om, og avsluttet med; "Men da tror jeg jeg har en god peiling på hva jeg skal handle. Du får ha en fin dag ", og gikk ut døren som om vi ikke drev butikk der. 5 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg var innom en mindre databutikk for ca 1 år siden , der sto det en nyansatt og prøvde og forklare en eldre mann åssen man brukte defragmentering og diskoprydding for at han skulle holde dataen gående litt lenger eller noe slik . Den nyansatte forklarer i lange tunge setninger om åssen og hvordan og hvorfor . Så sier den eldre mannen , kan du ta det igjen ? fikk ikke med meg alt , og da avbrøt jeg den nyansatte og sa til han Trykk på Start knappen i hjørnet , Gå inn på systemverktøy så trykker du enten diskoprydding eller defragmentering . og følger instrukser derfra eller trykker defragmenter . Dette skrev han opp på en lapp og jeg ga han mobil nr mitt om det skulle være noe mer , sant nok etter at jeg kom ut av butikken da , 3 dager etterpå hadde han ringt denne databutikken og klaget på at den nyansatte forklarer med alt for vansklige ord for eldre personer om åssen ting gjøres . Og samme dagen ringte han meg for og takke for hjelpen og han syntes jeg burde søke jobb der . Litt ironisk at kunder hjelper kunder når han bak kassa skal være ``utdanna`` og burde skjønne at en mann på nesten 60 år skjønner ikke like mye dataprat som de andre kundene 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 FØR noen klager på at "ja men han var jo nyansatt": For faen, han skal da han kunnskap innen faget sitt, altså data, FØR han blir ansatt. Som det står i Elkjøps stillingsannonser "Du skal ha interesse for faget". Altså skal du kunne det som skal kunnes innen det faget du søker stilling som. Ergo, den som sa at man skal ikke kunne alt om alle laptoper elkjøp selger. Nei, men du kan iallefall lære deg forskjellen på en Core Solo og en Core i5. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Komm på 2 historier til En gang jeg var i svergie kjøpte jeg sinsykt last med godteri for mange år siden , Der husker jeg de hadde pris pr 100 gram og en vekt ved vær godterihylle så jeg kjøpte ca 1,4 kg godteri , gikk i kassen og leverte 100 Norske , Jeg tok imot pengene jeg fikk og satt meg i bilen hvor jeg da opdaget at jeg fikk tilbake 95 svenske , Det var mye billig godteri det ! en annen gang var jeg på en europris butikk hvor jeg var med fettern min og vi skulle kjøpe 5 store sekker med plantejord , Som da lå øverst i vogna oppå 6 store blomsterkasser , vi fikk beskjed om og legge plantejorda i bilen som sto utafor så hun bak kassen kom til og fikk scanna de blomsterkassene som lå under , for de hadde en egen lapp bak kassa med pris på plantejord , vi la sekkene i bilen og gikk inn igjen og betalte for oss og dro hjem , Når vi komm hjem satt jeg og fikla med kviteringa så fik jeg øye på summen , vi hadde betalt for 6 blomsterkasser og de småtinga som komm på rundt 200 kr , Men 5 sekker av 20 Kg blomsterjord var tydligvis gratis 1 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Min erfaring er at mange kundebehandlere skulle først had seg 200 timer kursing i nettopp kunderbehandling før de kommer i nærheten av en kunde. Flere ganger har jeg kommet over kundebehandlere i forskjellige stillinger (fra butikk til kundeservice) som er direkte ufyselig å ha med å gjøre og svarer på en frekk og direkte nedtalende måte. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Innlegget over to innlegg opp minnet meg på en episode på en bensinstasjon. Jeg fylte for ~450 kr, betaler med en 500-lapp og får tilbake ~450. Så kommer følgende rare hendelsesforløp: Jeg: Gav jeg ikke 500 til deg? Kassedama: Ja, også? J: Jeg tror du gjorde noe feil... KD: *tenker seg om og begynner å fiske opp en 50-lapp* J: Jeg fikk tilbake 450... KD: 'tenker litt til* J: *gir tilbake pengene med et smil* og spør om "ærlighetsrabatt" KD: Takk skal du ha! Dessverre har vi ikke slik rabatt. Jeg liker at kundebehandlere tar det som en selvfølge at de har gjort feil, og ikke kunden. Dog har det sine ulemper for sjappa. Noen ganger har jeg ikke betalt for ting som ikke har kommet med på matbutikker, mest fordi det er i overkant langt å kjøre to og en halv mil for å betale mindre enn 50 kr. Men å ta rett fra kassa på bensinstasjonen er i drøyeste laget. Forøvrig, kan matbutikker kreve at man skal betale pant når man kjøper en flaske som man ikke kan pante i automaten på den samme butikken? Endret 6. august 2011 av Dj_eLmO 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du skal kun betale pant på panteflasker. Altså, de må ha pantemerke. Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 6. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2011 J: *gir tilbake pengene med et smil* og spør om "ærlighetsrabatt" KD: Takk skal du ha! Dessverre har vi ikke slik rabatt. I går kom en kunde inn der jeg jobber, som jeg husket fra dagen før. Han hadde kjøpt et kamera med objektiv, og diverse tilleggsutstyr fra meg. Jeg gjorde klart kameraet for han, satt på objektiv, satt på filter, satt inn minnekort, stilte inn dato, språk osv... på kameraet og la det ned i en veske. Da kan det lett bli litt rot i alle esker og emballasje. Når han kom hjem, så han at jeg hadde glemt å ta betalt for filteret. Ettersom han kom helt tilbake bare for å betale filteret, fikk han en meget god pris på det. Ærlighet SKAL lønne seg, og jeg tar det aldri som en selvfølge at kundene er så ærlige, så de ærlige får selvsagt litt spesialbehandling, og det er større sjanse for at jeg husker han til en annen gang også 11 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Nå har jo dere litt større avanse på fotoutstyr enn de har på bensin på bensinstasjoner da, så å gi "ærlighetsrabatt" er i overkant drøyt å forvente fra en bensinstasjon, spør du meg. 3 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Jeg forventet det ikke, men det er aldri for dumt å spørre. Plutselig en dag får man rabatt. På den samme stasjonen har jeg fast 10% rabatt (mellom klokken 07-16) på all mat som lages der (altså pølser, burger, bagetter etc.) bare fordi jeg spurte om jeg kunne få det. Det gjør også at jeg fyller bensin der privat, kjøper alt til bilen osv. nettopp fordi betjeningen har gitt meg noe som ingen andre har gitt. I den konteksten er det altså ikke dumt å spørre om rabatt, eller gi den. Endret 6. august 2011 av Dj_eLmO 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå