Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Pruting på varer som TV og slikt er ikke så vanlig.

 

Hotellrom derimot, prut så det jomer folkens, der er det mulig å komme opp til 25-30% av på prisen bare man treffer rette personen.

 

Treff da ikke på personer som meg, da ender du oftest opp med 25-30% mer enn hva du opprinnelig hadde tenkt (dog da til et penere rom). Hadde en gjest som skulle ha "det billigste" rommet vårt for 1 natt. Litt frem og tilbake og han endte opp med 3 netter i juniorsuite til 1785 ,- per natt :p

 

Elsker salg, virkelig en utfordring.

 

 

Funker trikset å legge ved f.eks en 100-lapp når man viser legitimasjon i Norge? :)

 

Har det noen gang funket? Hm, i alle fall ikke på meg, skli over kreditkortet da og lysten til å oppgradere med tilegg i prisen så kommer vi sikkert til en løsning :)

 

Hadde en alkoholisert narko frue på huset en gang som vi måtte bortvise med hjelp av politiet grunnet hennes oppførsel ovenfor personalet. Da politiet kom og vi begynte å pakke sakene hennes (for hun var ikke villig til å flytte seg) ropte og hoiet hun over dårlig service og at dette var definitivt ingen måte å behandle kongens personelige liv vakt. Rar dame, ikke sett henne siden.

 

En annen gjest, en annen gang, sto i resepsjonen pill naken (uten noe annet enn et par sokker fremfor mini mannen) og ville ha en nøkkel til rommet. Han hadde vært i dusjen da døra til rommet smalt igjen (!). Fikk ikke historien til å rulle sammen men fikk geleidet mannen på rommet og låste han inn.

 

Fulle gjester kan man og ha det morro med, sto i baren et julebord (aldri stått i bar vel å merke, her tar man det på sparken) og en meget bedugget herremann kom og skulle ha seg en drink til. Mannen snøvlet og var ustødig som fy så jeg bestemte meg for å nekte han servering. Men mistenkte at han kunne bli sur for dette så jeg sa "klarer du å stå rolig i 2 minutter samtidig som du sier klart å tydelig navnet på drinken du skal ha så skal du få servering". Mannen brukte i løpet av de 2 minuttene effektivt hele bardisken (og litt til) og klarte å snøvle seg frem til "Fjell" men bekk var tydeligvis ikke mulig å sammendra og gjorde det ikke noe bedre når han forsøkte å si "aquavit". Tok mannen i armen og sa "nå tror jeg det er natt for deg" og geleidet han ut av baren. Fikk vite hvor han bodde og leide han til rommet, åpnet døren og fikk han inn, satt han på sengen og sa "god natt" og der seg han sammen og sovnet på et blunk. Hadde alle gjester vært like enkle å håndtere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåer det jo ikke akkurat kunder da, Men de som irriterte meg men samtidig var litt morsomt på jobben (var utplassert på elkjøp) var de som trodde man bare kunne ta av de konteinerne vi kastet elektroniskevarer som ikke funket i. Du kom ut så sto det en fyr å rotet rundt i konteineren fro å se om han kunne finne en pc(sikkert med windows 98 de var jo knall gamle), eller en gigantisk tv. Siden elkjøp har avtale om å levere de tingene å er det jo skjipt at folk prøver å stjele det, så var ikke få ganger at vi måtte "jage" bort folk som prøvde å stjele der.

Lenke til kommentar

Da går vi tilbake til topic i tråden. Har man ikke noen historier ang. kunder på jobben så holder man seg til å lese her. :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres her; reaksjoner tas på PM.

 

Mange som ikke fulgte oppfordringen min til å gå tilbake til topic, så endel innlegg er nå fjernet.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Jeg leverte en gammel PC hos elkjøp for et par måneder siden.

PCen var vel fra før -00 og manglet både PSU, skjermkort og cd/dvd drev. PCen hadde også stått ute regn i lang tid.

Hiver fra meg PCen og kjører rundt for å gjøre noen ærend. Da jeg er på vei hjem ser jeg en kar som kommer sykklende med PCen bakpå :p Good luck to him!

Lenke til kommentar

Angående rabatt så har jeg en kollega (i en annen filial) som ofte får spørsmål om rabatt da butikken han jobber i ligger et sted med veldig mange såkalte "nye landsmenn". Han svarer da "Selvfølgelig... hvor mange skal du ha?" Han får jo så godt som alltid svaret "Eh... nei, jeg skal bare ha en". "Åja, men da er den ingen grunn til å be om rabatt". Men han sier det på en måte som gjør at ingen kunder blir sure eller fornærmet av det :)

 

I dag kom en kunde inn der jeg jobber, slenger en mobil på disken og sier "Dette er en garantisak" med en utrolig frekk og spydig tone uten noen videre forklaring. Min kollega sier "Ja, vi kan godt sende den inn for deg" hvorpå kunden utbryter høyrøstet "Nei, nå altså, du skal ikke godt sende den inn, du skal sporenstraks tilby deg å sende den inn" :roll:

 

Hun prøver å forklare han at det var jo det hun mente, men han mente det var frekt å si det på den måten og følte han fikk minst like dårlig service denne gangen som sist han var inne. Jeg har en litt høyere stilling enn henne, så jeg spurte han hva som var så dårlig service sist han var innom. Det klarte han imidlertid ikke å svare på. Mumlet noe om et ord eller noe som var feil eller noe sånt. Bare svada.

 

Jeg sa det rett ut til han, på en rolig måte, at om han oppfører seg på den måten når han kommer inn i en butikk, så kan han ikke forvente hyggelig service. Men jeg ba han forklare hva som var feil med telefonen, noe som ikke engang var en feil. "Symptomet" var til og med på utstillingsmodellene i butikken, og symptomet var at lyset på tastaturet kom på et par sekunder etter lyset på displayet. Han mente også at telefonen var blitt slakk i slide-funksjonen, men det var ingen forskjell på hans telefon og utstillingstelefonene (vi har fire av akkurat den telefonen utstilt pga forskjellige farger).

 

Han godtok ikke denne forklaringen i det hele tatt, og nektet å innse at telefonen ikke hadde en feil, selv etter at vi prøvde å få han til å innse dette i flere minutter, og han var frekk og spydig hele tiden. Vi sa da at vi fortsatt kunne sende telefonen inn på en sjekk, men at han sannsynligvis ville få den tilbake med en regning på 360 kroner for forundersøkelsen. Nei, da skulle han levere den et annet sted hvor det var bedre service.

 

Vi i butikken forholdt oss høflig og saklig hele tiden, men etter at både jeg og min kollega hadde måttet tåle frekkhet og dritt fra han i 5-6 minutter ble jeg sur da han kom med den bemerkningen og sa at han burde lære seg litt mer folkeskikk før han gikk inn i neste butikk. "Jeg har folkeskikk jeg", sa han. "Tydeligvis ikke" svarte jeg før han sa han aldri skulle handle noe hos oss igjen og gikk. Jeg hadde lyst til å slenge et "Håper du holder det løftet" etter han, men klarte å bite i meg det.

 

For sånne folk vil vi virkelig ikke ha som kunder. Kan med hånden på hjertet si, at i løpet av mine 7 år som selger, bare et par-tre ganger har opplevd en like frekk kunde, og aldri en kunde som har vært så sint før vi i det hele tatt har rukket å si ett ord. Hva er feil med hodet til sånne folk?

 

Vanskelige kunder som han her kommer veldig ofte med trusselen om "aldri å handle her igjen". Greit nok, det er jo bare en fordel for oss. Så lenge vi slipper å se den kunden igjen, så er vi jo bare glade til. En slik kunde kan koste butikken både store kostnader (tid, at andre kunder får et dårlig inntrykk av kunden og at butikken imøtekommer kundens krav for å få han ut) og gi de ansatte en dårlig dag. Og da har jo faktisk den trusselen motsatt virkning. Men det er nok sånne folk for dumme til å skjønne :)

Lenke til kommentar

Hadde en litt hyggelig dag idag jeg. 3 kunder takket for god service :)

En som faktisk tok meg i hånden for at han skulle komme tilbake.

 

Men så var det en dame som ikke skjønte hvorfor "harddisken" hennes ikke kunne bruke mobilt bredbånd, maskinen var 7 år gammel, og modemet krever XP eller høyere.

 

Argumentet for at den var bra nok var at ho nettopp hadde kjøpt seg ny flatskjerm til den.

 

Men ho ble ikke sur, og det første ho gjorde var å klage på servicen til el-kjøp :) Måtte si meg enig

 

PS. Jeg likte ikke el-kjøp før jeg startet på Expert, nettopp på grunn av servicen.

Lenke til kommentar

Angående rabatt så har jeg en kollega (i en annen filial) som ofte får spørsmål om rabatt da butikken han jobber i ligger et sted med veldig mange såkalte "nye landsmenn". Han svarer da "Selvfølgelig... hvor mange skal du ha?" Han får jo så godt som alltid svaret "Eh... nei, jeg skal bare ha en". "Åja, men da er den ingen grunn til å be om rabatt". Men han sier det på en måte som gjør at ingen kunder blir sure eller fornærmet av det :)

 

I dag kom en kunde inn der jeg jobber, slenger en mobil på disken og sier "Dette er en garantisak" med en utrolig frekk og spydig tone uten noen videre forklaring. Min kollega sier "Ja, vi kan godt sende den inn for deg" hvorpå kunden utbryter høyrøstet "Nei, nå altså, du skal ikke godt sende den inn, du skal sporenstraks tilby deg å sende den inn" :roll:

 

Hun prøver å forklare han at det var jo det hun mente, men han mente det var frekt å si det på den måten og følte han fikk minst like dårlig service denne gangen som sist han var inne. Jeg har en litt høyere stilling enn henne, så jeg spurte han hva som var så dårlig service sist han var innom. Det klarte han imidlertid ikke å svare på. Mumlet noe om et ord eller noe som var feil eller noe sånt. Bare svada.

 

Jeg sa det rett ut til han, på en rolig måte, at om han oppfører seg på den måten når han kommer inn i en butikk, så kan han ikke forvente hyggelig service. Men jeg ba han forklare hva som var feil med telefonen, noe som ikke engang var en feil. "Symptomet" var til og med på utstillingsmodellene i butikken, og symptomet var at lyset på tastaturet kom på et par sekunder etter lyset på displayet. Han mente også at telefonen var blitt slakk i slide-funksjonen, men det var ingen forskjell på hans telefon og utstillingstelefonene (vi har fire av akkurat den telefonen utstilt pga forskjellige farger).

 

Han godtok ikke denne forklaringen i det hele tatt, og nektet å innse at telefonen ikke hadde en feil, selv etter at vi prøvde å få han til å innse dette i flere minutter, og han var frekk og spydig hele tiden. Vi sa da at vi fortsatt kunne sende telefonen inn på en sjekk, men at han sannsynligvis ville få den tilbake med en regning på 360 kroner for forundersøkelsen. Nei, da skulle han levere den et annet sted hvor det var bedre service.

 

Vi i butikken forholdt oss høflig og saklig hele tiden, men etter at både jeg og min kollega hadde måttet tåle frekkhet og dritt fra han i 5-6 minutter ble jeg sur da han kom med den bemerkningen og sa at han burde lære seg litt mer folkeskikk før han gikk inn i neste butikk. "Jeg har folkeskikk jeg", sa han. "Tydeligvis ikke" svarte jeg før han sa han aldri skulle handle noe hos oss igjen og gikk. Jeg hadde lyst til å slenge et "Håper du holder det løftet" etter han, men klarte å bite i meg det.

 

For sånne folk vil vi virkelig ikke ha som kunder. Kan med hånden på hjertet si, at i løpet av mine 7 år som selger, bare et par-tre ganger har opplevd en like frekk kunde, og aldri en kunde som har vært så sint før vi i det hele tatt har rukket å si ett ord. Hva er feil med hodet til sånne folk?

 

Vanskelige kunder som han her kommer veldig ofte med trusselen om "aldri å handle her igjen". Greit nok, det er jo bare en fordel for oss. Så lenge vi slipper å se den kunden igjen, så er vi jo bare glade til. En slik kunde kan koste butikken både store kostnader (tid, at andre kunder får et dårlig inntrykk av kunden og at butikken imøtekommer kundens krav for å få han ut) og gi de ansatte en dårlig dag. Og da har jo faktisk den trusselen motsatt virkning. Men det er nok sånne folk for dumme til å skjønne :)

Kjekt med slike viktigperer ja :D

 

Hadde en liten en her en dag:

Kommer en kar innom med en laptop som ikke virket.

Han begynte samtalen med at han hadde snakket med forbrukerrådet og var kommet frem til at det var klart at han hadde rett på en ny maskin da det var produksjonsfeil.

Feilene var:

-Manglet 5-6 taster på tastaturet.

Tastaturet var trykt ned et par steder der flere taster manglet, som om det var lagt stor vekt på disse stedene.

-Batteriet hadde et par hakk i seg. Så ut som det var tatt ut av pcen og mistet et par ganger.

-Låseswitchen til batteriet virket ikke.

-Begge USB portene på ene siden manglet innmaten. Han sa at innmaten på ene porten hadde fulgt med da han tok ut et mobilbredband modem. Vet ikke hva som var hent med andre porten.

 

Utifra det han sa så hadde han brukt maskinen videre med alle disse feilene. Han kom ikke inn med maskinen før skjermen sluttet å virke (svart skjerm/ingen bilde i display).

Vi sendte inn PCen, men tviler på den kommer langt.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Hater kunder som bevist krangler på prisen på rommet til tross for at alle beviser er mot dem. Hadde noen som skulle sjekke ut. Ettersom vi har mange avtalepriser med forskjellige selskap og en del som ikke skjønner at prisen variere fra hvilken avtale som foreligger med hvilket selskap, sier vi aldri prisen høyt når gjesten sjekker ut. Gjør vi det er det garantert problemer med nestemann i køen om han har en høyere pris.

 

Uansett.

 

Vi har flere eksterne kilder på nettet hvor gjestene kan bestille selv og det går direkte inn på systemet vårt. De må manuelt klikke på det tilbudet de skal ha, skrive inn personalia, sjekke over at all stemmer, huke av for at alt stemmer, godta bookingvilkår OG får en e-post med hva de har bestilt. Dette til tross får vi en drøss som klager at "Nei det var ikke prisen vi avtalte". Finner da frem papirene fra den eksterne kilden og fremlegger dette. Nei det er feil, det var ikke hva de bestilte. Det er vi som har gjort feil. Dette til tross for at vi har ingen ting å gjøre med reservasjonene. Ender opp med at gjesten er sur når han forlater grunnet sin egen idioti for jeg gir pokker meg ikke etter på kravene deres.

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager skal man oppføre seg i en butikk som kunde egentlig?

 

 

 

 

:thumbs:

 

Man kommer langt med normal folkeskikk! :)

 

Ta og les alle postene... :)  Da skjønner du at det er holdningen som skal være riktig. Spørr man på en fin måte feil, feks etter en burger uten sylteagurk (macdonalds post lengere bak) flipper nesten ekspeditøren ut.  :)

 

 

Ja jeg er faen meg hyggelig i butikkene.  :) Slår faen meg en liten prat tilogmed.  :)

Lenke til kommentar

Ikke jeg som verken er butikkansatt eller kunde, men observerte hendelsen(var nestemann i køen): Vaar på butikken for å handle noe greier, 2 køer og jeg velger tidenes tregeste kø. Damen foran meg hadde kjøpt 2 rundstykker og noe melk. Rundstykkene kostet 1.90 og blir da rundet opp til kr 2.00. Damen skjønner ikke dette og 10 min går med til forklaring og gestikulering over regningen. Ikke kunne jeg bytte kø heller siden noen av varene mine allerede hadde blitt lagt inn... Så der sto jeg og ble mer og mer irritert og jenta i kassa blei mer og mer oppgitt. Til slutt skjønte dama at hun tok feil, lo litt for seg selv og gikk ut. Jeg så jenta oppgitthet og ga henne et varmt smil. Tror det hjalp ganske bra etter det tullet der :)

Lenke til kommentar

Det hjelper absolutt Hans-o. Var en gang en en dame som klagde på kiloprisen på løk, og stod og prøvd å forklare henne at det kostet 16,90 og ikke 6,90. Endte med at jeg måtte ringe stengeansvarlig som måtte vise henne at det faktisk kostet 16,90 og ikke 6,90. I mellomtiden hadde en herremann stått og sett på dette og han var og frustert. Da det ble hans tur til å bli ekspedert sa han "Der var du flink til å bevare fatningen unge mann. Hadde det vært meg hadde jeg slått ned den gamle hurpa".

 

Slikt varmer :thumbup:

Lenke til kommentar

Sette opp kabel-tv modem for sur kunde

Senest denne uken, jeg skulle sette opp modem fra canal digital for en kunde.

Denne manger skruehull i bunn, slik at man ikke kan henge den opp på vegg etc.

 

Jeg satte den ved siden av dekoderen i tv-skapet. Men kunden ble dritforbanna. "Nei det der er uakseptabelt! Den kan ikke ligge sånn. Du får henge den opp på veggen."

Jeg forklarte og viste han at det ikke er skruehull på modemet, men at jeg har patentbånd i bilen som jeg kan bruke til å skru den opp med.

Nei, det ville han ikke gå med på. Det var totalt uakseptabelt, og dårlig service fra canal digital sin side. Jeg spurte han om han hadde noen forslag (i en hyggelig tone), og da klikket han nesten i vinkel. "Først lover dere å fjerne den kabelen som henger i lufta inn til huset mitt, for unger driver og henger og slenger i den, så dette!"

(Det var en kabel som hang 4 meter over bakken på det laveste, og den mente han naboungene drev akrobatikk i. Og for det andre ringte jeg planleggeren vår og hørte om den skulle fjernes slik kunden hadde blitt lovet for leeenge siden. Joda, den skulle fjernes den. Og han hadde fått beskjed om at det tar et par uker, og de hadde vært der dagen før) :p

Lenke til kommentar

Hadde en kunde i sta på Burger King som var ufattelig sur. Jeg smiler og sier hei og han bare grynter. Han og kona skulle ha bacon whopper cheese meny. Og i dag hadde vi en (treg) fyr på opplæring på bordet, så ting gikk litt sakte. Jeg tar opp to whoppere som han sa var bacon på, men han hadde ikke merket av (han er jo ny). Så gir jeg menyene til sur-mannen og han går bort. Rett etterpå kommer han tilbake og sier noe slikt: "Det skal da være bacon på en bacon whopper cheese!?!?" i en forferdelig sur tone. Jeg beklager jo og fikser en ny burger på sekundet. Han ser ikke på meg engang men bare rapper til seg burgeren og traver bort i maten sin.

 

At det går an! Hva med å være litt høflig? Det var jo bare et uhell og man må jo tåle litt feil innimellom også?! Kanskje han var veldig sulten osv, men likevel, hva med å være litt forståelsesfull? Trenger ikke behandle folk nedverdigende forde om.. Tosk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker trikset å legge ved f.eks en 100-lapp når man viser legitimasjon i Norge? :)

Har det noen gang funket? Hm, i alle fall ikke på meg, skli over kreditkortet da og lysten til å oppgradere med tilegg i prisen så kommer vi sikkert til en løsning :)

I statene skal det ofte ikke mer til enn en 10-20$ i passet og en trivelig oppførsel for å bli oppgradert til et bedre rom. :)

Riktignok ikke under høysesongen, men mulighetene er der.

 

Aldri hørt om noen som har fått det til i Norge :p

Lenke til kommentar

forresten du på burger king. folk liker å tro at de er mer verdt en deg siden du jobber på burger king en jobb du ikke trenger utdannelse for å ta og da liker de å bølle litt med deg siden du ikke kan si noe imot eller bli sint på han. opplever det ofte i min butikk jeg bruker bare smile hvis de kjefter meg opp de exploderer jo dær og da men de kommer tilbake :) de kommer alltid tilbake.

Endret av Cs freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...