Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene.

Så å si alle apparater som har euro-kontakt er dobbeltisolert. Så det å kun ha euro-kontakt er en enkel måte å sikre at folk kun bruker dobbeltisolerte apparater på badet hvor det finnes vann, fukt og andre ting som er farlige å ha i nærheten av strøm.

 

Så vet du det til neste gang noen spør. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene.

Så å si alle apparater som har euro-kontakt er dobbeltisolert. Så det å kun ha euro-kontakt er en enkel måte å sikre at folk kun bruker dobbeltisolerte apparater på badet hvor det finnes vann, fukt og andre ting som er farlige å ha i nærheten av strøm.

 

Så vet du det til neste gang noen spør. :)

Så flaut, dette burde jeg strengt tatt ha vist om. Takk for oppklaringen! :)

Lenke til kommentar

Skulle virkelig tro at jeg jobber hos 1881. (Jobber hos nettverksleverandør)

 

Har i dag fått telefon fra 6 forskjellige folk som alle ringte feil. Det hele startet med at en fyr ringte og lurte på om han var kommet til (...), jeg svarte beklager, men du er nå kommet til (mitt arbeidssted). Han beklager for å ha ringt feil og legger på. Greit nok, honest mistake. Alle kan da ringe feil av og til. Men så; et halvt minutt etterpå ringer samme fyren igjen og er sikker på at han nå er kommet rett. Fyren blir mer og mer hissig og er sikker på at jeg tuller med han, før han utbryter at xxxx0000 er jo faen meg nummeret til (...). Et raskt gule sider-søk senere ser jeg at nummeret til (...) er xxxx6000. Dette forklares og fyren sier greitt og legger på. Når dette skjedde nok en gang(ringt av samme pers. 2 ganger på 1 min) finner jeg ut at jeg likegodt får ta å fortelle folket hvilket nummer de faktisk er på jakt etter.

 

Lurer på om jeg kan sende en liten faktura til 1881 for dette :hmm:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt artig episode på jobb i dag:

 

2 stk som jobber på SFO-en like ved butikken kom innom til laget og ville ha vannmelom. Ikke noe problem det. Så begynner hun ene å snakke med kollegaen min om ferien sin, hun hadde vært i Tyrika i noe bursdag eller hva det var. Hun sa noe om hun ikke ville reise tilbake der, hun likte seg ikke noe godt der osv. Kollegaen hennes som ER tyrkisk, stod ved siden av og måtte holde seg for ikke å le, det samme måtte jeg. Hærlig å se hvordan han reagerte på hvordan hun kritiserte hjemlandet hans ;) han tok det med godt humør da.

Lenke til kommentar

Kunder som ikke forstår at man ikke har forutsettinger for å vite alt mulig rart er noe herk.

Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene.

Alt jeg får tilbake er en syrlig "er ikke du elektriker?" Selvfølgelig snur han seg og går der i fra før jeg får svart.

 

Joda, jeg er elektriker. Men det var ikke jeg som kjøpte bygningen og ba om å få slike stikkontakter på badene.

Jeg er mer overrasket over at du ikke vet at de flate hullene brukes blandt annet i USA (og i hvertfall ikke er noen euro-type). Basiskunnskap om hvilke stikkontakter som brukes hvor er da VG1-pensum på elektro? :p Uansett trodde jeg det var almennkunnskap at man mange steder har en US-plugg med 120V på baderom, slik at turistene kan bruke barbermaskinen sin. Det har de til og med på toalettene på nsb-tog. Hotellansatte burde i hvert fall ha det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...