Toppris Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 SER jeg ut som google eller? Sett opp en laptop med Google.no klar, og ta 5 kroner per 2 minutt. Jeg lukter business! 4 Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 SER jeg ut som google eller? If only Google had breasts... ^^ Google har vel det? 9 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene. Så å si alle apparater som har euro-kontakt er dobbeltisolert. Så det å kun ha euro-kontakt er en enkel måte å sikre at folk kun bruker dobbeltisolerte apparater på badet hvor det finnes vann, fukt og andre ting som er farlige å ha i nærheten av strøm. Så vet du det til neste gang noen spør. 4 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) ...noe man bør vite hvis man jobber som elektriker, mener nå jeg. Edit: "...og andre ting som er farlige å ha i nærheten av strøm". Dette inkluderer 99% av jordens befolkning. hee hehheeee hheeee ehehehe heeee. Endret 1. august 2011 av Leo_Khenir 7 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene. Så å si alle apparater som har euro-kontakt er dobbeltisolert. Så det å kun ha euro-kontakt er en enkel måte å sikre at folk kun bruker dobbeltisolerte apparater på badet hvor det finnes vann, fukt og andre ting som er farlige å ha i nærheten av strøm. Så vet du det til neste gang noen spør. Så flaut, dette burde jeg strengt tatt ha vist om. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
Mudcat Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Skulle virkelig tro at jeg jobber hos 1881. (Jobber hos nettverksleverandør) Har i dag fått telefon fra 6 forskjellige folk som alle ringte feil. Det hele startet med at en fyr ringte og lurte på om han var kommet til (...), jeg svarte beklager, men du er nå kommet til (mitt arbeidssted). Han beklager for å ha ringt feil og legger på. Greit nok, honest mistake. Alle kan da ringe feil av og til. Men så; et halvt minutt etterpå ringer samme fyren igjen og er sikker på at han nå er kommet rett. Fyren blir mer og mer hissig og er sikker på at jeg tuller med han, før han utbryter at xxxx0000 er jo faen meg nummeret til (...). Et raskt gule sider-søk senere ser jeg at nummeret til (...) er xxxx6000. Dette forklares og fyren sier greitt og legger på. Når dette skjedde nok en gang(ringt av samme pers. 2 ganger på 1 min) finner jeg ut at jeg likegodt får ta å fortelle folket hvilket nummer de faktisk er på jakt etter. Lurer på om jeg kan sende en liten faktura til 1881 for dette 5 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Litt artig episode på jobb i dag: 2 stk som jobber på SFO-en like ved butikken kom innom til laget og ville ha vannmelom. Ikke noe problem det. Så begynner hun ene å snakke med kollegaen min om ferien sin, hun hadde vært i Tyrika i noe bursdag eller hva det var. Hun sa noe om hun ikke ville reise tilbake der, hun likte seg ikke noe godt der osv. Kollegaen hennes som ER tyrkisk, stod ved siden av og måtte holde seg for ikke å le, det samme måtte jeg. Hærlig å se hvordan han reagerte på hvordan hun kritiserte hjemlandet hans han tok det med godt humør da. Lenke til kommentar
Populært innlegg Arinomi Skrevet 1. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2011 Hadde en kunde i drosja i helga. Han satte seg inn og fortalte hvor han ville, og vi kjørte avgårde. Vi var i en 80-sone og jeg holdt rundt 80. Etter en stund spurte han "Jeg vet disse bilene går ganske bra, har du lyst til å kjøre litt fort?" Jeg svarte rolig "Nei, jeg har ikke det." Da presterte fyren å si "Så du er litt wannabe? Prøver å imponere sjefene og gjøre en god jobb og slikt?" Kjente jeg ble rimelig forbanna da... 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 1. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Var innom en kiosk i dag da jeg var på vei hjem fra et besøk hos bestemor. Kiosken er lokalkjent for sine store softis og massive iskuler, så tenkte jeg skulle innom og ha en is i varmen. Da jeg gikk inn stod det to jenter på en 7-8 år og skulle ha is, men de manglet 2kr for å kjøpe hver sin softis og spurte pent betjeningen om det kunne la det gå for denne gang. Gamle kjerringa bak kassa klikke mentalt og kjeftet på de så begge begynte å gråte og ba de komme seg til helvete ut. så de gikk. Jeg bestilte min is litt shocka over hvordan hun kunne kjefte sånn på 2 små jenter, og da jeg gikk ut til bilen igjen satt de to og gråt på en benk. Siden jeg nylig kom over litt penger gikk jeg inn igjen for å kjøpte 2 softis til jentene, mens jeg tydelig sa jeg skulle kjøpe til de til den sure gamle kjæringa. Hu ble helt fra seg og begynte nesten å gråte selv og at hun skammet seg for hva hun hadde gjort. Så derfor fikk jeg isene gratis og gamla ble med ut og sa unnskyld. Karma: level up! Edit: formulering og en leif Endret 1. august 2011 av vesleengen 87 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det var fint gjort synes jeg. You just reached level 2 in empathy. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg kans Skrevet 1. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2011 Jeg jobber som alarmselger over tlf, og får noen morsomme spm og kommentarer noen ganger. Fikk bla en her om dagen, hadde komme inn i samtalen og fortalte om den splitter nye brann og innbrudds alarmen vår og at den har en alarmknapp. Kunden var en dame på 28 som bodde alene. samtalen gikk som følger Meg: Det er også alarm knapp i panelet, så hvis du noen gang skulle føle deg utrygg eller at noe skjer så er det bare og trykke inn den i ca 5 sek så kommer nærmeste vekter med engang. Kunde: Javel? Høres jo bra ut det, men koster det noe da? Meg: Nei nei, alt av våre utrykninger koster deg ingen ting. Du betaler kun for installasjon og mnd prisen. Alt annet dekker vi Kunde: Så hvis jeg føler meg ensom en kveld så kan jeg trykke på den, og en kjekk mann i uniform kommer og kan holde meg med selskap?? Da måtte jeg flire litt gitt 60 Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Haha, den var bra! :!: 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 2. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2011 Jeg sto på Skøyen stasjon i dag. Kunde: Jeg skal til Holmestrand, hva gjør jeg da? Jeg: Du må komme deg til Lysaker, og ta Skien-toget derfra. Kunde: Kan jeg kjøre bil til Lysaker? Jeg: Ja, det skal du få lov til. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Torstein Skrevet 2. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2011 Ble forbanna på en kunde i dag. Prøvde så godt jeg kunne å holde sinnet inni meg, men det ble for mye. Jeg er trøtt, sint og lei, så jeg gidder ikke lese over innlegget. Jeg bare skriver og poster. Story: Jeg sitter i kassen og kunden kommer mot meg med en kasse med brus pluss noen andre småting plassert oppi en handlevogn. Kunden: "Det er noe galt med panteautomaten! DU må fikse det!!Jeg prøvde å sende kassen igjennom med flasker, men det gikk ikke, så jeg tok og pantet flaskene manuelt i stedet! FIKS DET!" På de fleste panteautomater går det an å bare sende hele kassen med brusflaskene igjennom, og få pant for det. Det er veldig enkelt, men i dag var det litt problemer med denne funksjonen. Det tar dog 10 sekunder å ringe på en som kan pante kassen manuelt for deg og skrive det på en lapp. Alle som har pantet flasker vet også at det ikke tar spesielt lang tid å pante ti 1,5 liters-flasker. Jeg:"Vi skal fikse problemet, vil du ha pant på kassen? Jeg kan gjøre det her og nå." Kunden: "DERE MÅ FIKSE AUTOMATEN, SA JEG JO!! ER DU HELT FORBANNA DAUHØRT?!" Jeg bare rister på hodet, og slår ut 16 kroner i pant, som er pantetaksten på kasser. Dette gjør jeg fordi jeg tenker at han skal levere den inn. Det virket i hvert fall logisk å gjøre, da han nettopp har kjeftet på meg fordi han ikke fikk til å levere bruskassen inn. Kunden betaler mens han fortsatt surmuler over at panteautomaten ikke fungerte optimalt. Så ser jeg at han har fylt nye brusflasker oppi kassen og holder på å gå. En kollega av meg som har sett hele seansen sier jeg må stoppe han, og jeg roper etter han: Hei, skal du plutselig ha kassen nå? Kunden: "JAMEN TIL HELVETE SÅ JÆVLA MYE STYR DET VAR PÅ DENNE BUTIKKEN. DETTE ER FAEN MEG FOR DÅRLIG, JEG SKAL ALDRI MER HANDLE HER OM DET ER SÅ DÅRLIG SERVICE. Det er vel KLART at jeg bare beholder kassen om det ikke går an å få pant for den?!" Jeg: "Kødder du med meg? Du har nettopp kjeftet på meg for at du ikke fikk pantet kassen din, og når jeg endelig gjør det, så er DET OGSÅ FEIL? " De andre kundene som står i kø følger spent med. Dette er tydligvis noe de aldri har opplevd før. Kunden: "Jeg skal ikke ha den jævla panten, da får du heller ta de 16 kr til bake." *gir meg en 20 kroning* Jeg titter bort på køen som har blitt en god del lengre og blikket mitt faller bort på et barn som ALLTID pleier å gråte når den er med på butikken med foreldrene. Barnet bare så på meg med store øyner og måpte. Stillheten var faktisk ganske slående. Siden vi har Cashguard, måtte jeg kaste 20-kroningen bort til en kollega av meg som vekslet den i tippingen. Kunden røsket de utav hendene hans mens han marsjerte utav butikken og mumlet noe ala "jeg skal aldri handle her mer". Damen som stod klar for å betale de neste varene som lå oppå båndet så på meg og sa: "Det håper jeg ikke han gjør heller". Jeg smilte. 42 Lenke til kommentar
Populært innlegg Reeve Skrevet 2. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2011 Lynnedslag er vel aldri dekket av garanti/reklamasjon uansett, så kunden hadde ingen grunn til å klage. O.T.: Var på den lokale rimien for noen måneder siden og betalte noen varer med en 200-lapp. Fekk igjen småmynt og 200-lappen. -Sikker på at eg skal ha denne? -Oi Kassereren tar tilbake 200-lappen og ser på meg i 5 sek før ho tar fram 50-lappen eg egentlig skulle få tilbake. Ikkje greit å være trøtt på jobb når ein ikkje har cashguard. Hadde en fyr en gang som betalte med en tohundrelapp og NEKTET å ta imot vekslepengene sine - påstod hardnakket at nei, han hadde betalt med en femtilapp og skulle bare ha igjen fjorten kroner eller va det var. Er du helt sikker på at du hadde rett? Han var tross alt mann og kunde, mens du er kvinne og ansatt. 24 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Man, you're doing it wrong. Ingen flira... 9 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Kunder som ikke forstår at man ikke har forutsettinger for å vite alt mulig rart er noe herk. Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene. Alt jeg får tilbake er en syrlig "er ikke du elektriker?" Selvfølgelig snur han seg og går der i fra før jeg får svart. Joda, jeg er elektriker. Men det var ikke jeg som kjøpte bygningen og ba om å få slike stikkontakter på badene. Jeg er mer overrasket over at du ikke vet at de flate hullene brukes blandt annet i USA (og i hvertfall ikke er noen euro-type). Basiskunnskap om hvilke stikkontakter som brukes hvor er da VG1-pensum på elektro? Uansett trodde jeg det var almennkunnskap at man mange steder har en US-plugg med 120V på baderom, slik at turistene kan bruke barbermaskinen sin. Det har de til og med på toalettene på nsb-tog. Hotellansatte burde i hvert fall ha det. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Man, you're doing it wrong. Ingen flira... Fikk en pluss, det får vel holde for i dag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå