QuickForceHD Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Heh, fikk hjelp av en i køen i dag og jeg skulle til å gi han en 50-lapp for bryet, og samtalen gikk slik: ''Her, for bryet! '' ''Neida, går helt fint det'' ''Jo, jeg insisterer!'' ''Neida, går helt fint det'' Svarer da kjapt ''ok'', og stikker. .. Var det litt feil av meg? Endret 30. juli 2011 av QuickForceHD Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ja, no burde du skamme deg, din skøyer! 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Som kunde har jeg brukt den klassikeren. Ekspeditøren la opp til det ved å spørre om jeg skulle ha pose. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Heh, fikk hjelp av en i køen i dag og jeg skulle til å gi han en 50-lapp for bryet Fikk hjelp til hva da? Som kunde har jeg brukt den klassikeren. Ekspeditøren la opp til det ved å spørre om jeg skulle ha pose. Ehm, svarer du på signaturen hans nå eller? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg PolarCow Skrevet 30. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2011 Morsom sak i kassa på Mega fredag kveld (10 minutter før stengetid): Jeg står i kø bak to damer, den første rundt 60-70 og den andre rundt 50-60. Følgende samtale finner sted med den første damen og kassadamen: D(amen): Har dere ikke *produkt*? Det var tomt i hyllen der den skulle stå! K(assadamen): Hvis det var tomt er vi nok kanskje utsolgt, men kan få en kollega til å sjekke? -Kassadamen ringer på en kollega som løper og sjekker...dette tar tid og køen blir lenger bak meg... Kollegaen kommer tilbake med et tilsvarende produkt. Kollega: Vi er dessverre utsolgt på *produkt*, men denne smaker ganske likt. Kanskje du vil prøve denne? D: Nei, jeg skal ha *produkt*! Det står i avisa deres at dere har *produkt* til 3,90 pr stk, og det skal jeg ha! K: Jammen vi er nok utsolgt for *produkt* hvis det ikke er på lager eller i hylla... D: Det står her i avisa at dere skal ha det på tilbud denne uka, og da må dere jo ha *produkt*! K: Nå er dette fredag ettermiddag, og *produkt* har nok vært litt populært pga tilbudet? D: Makan! Dere må jo skjønne at dere må ha nok til at jeg får kjøpt! Her skal jeg nok aldri handle mer igjen! Damen ser stygt på kassadamen, betaler og går sin vei med markante skritt... Så kommer dame #2, køen bak oss begynner å bli temmelig lang... Hun legger varene på båndet, de blir bippet inn, og totalbeløp blir opplyst (litt over 300). D: Er det greit at jeg betaler med mynt? K: Jada, det går fint. Putt bare myntene oppi der (cashguard). Damen presterer da å finne fram en pengepung og helle alt innholdet oppi cashguarden. Dette fører selvsagt til at det blir for mye mynt for stakkars maskina å telle opp, myntene setter seg fast oppi der og hele maskina stopper, med det resultat at kassadama må foran kassa, åpne cashguarden og fikle ut mynt etter mynt (dette tok tid)... "Perfekt" avslutning på fredagens handletur ja... 28 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 hahahaha, så har du dei som er altfor varsomme ved bruk av cashguard. I all hovudsak sigøynarar(ja, det er alltid det.) som står med ein pose full av 1kroningar og puttar på ein og ein i skikkeleg Tore Andre Flo-tempo(kjempemorosam referanse til kveldens fotballkamp) Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 31. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Dette er sikkert nevnt før i tråden. men det virker som heeeele Norge glemmer pin-koden sin på søndager. Hører mye rart. «Ehh-eh- jeg skulle bytte mobil så glemte jeg koden min.» «Jeg var litt uheldig og har glemt pinkoden min idag» «Det står pluttselig pin blokkert tast puk, hvorfor det?» «Faens drit, kaførr faen spør telefonen min etter PUK kode? Jeg har jo betalt fakturaen førr faen.» Det er søndags morgen, jeg kan nesten kjenne stanken av alkohol gjennom telefonen. Liker dem som er ærlige. «Jeg var drita igår, kan jeg få puk-kode til mobilen?» Endret 31. juli 2011 av l0Ff 25 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Trodde PUK-Kode fulgte med blandt alt rælet man får med når man kjøper en mobil. Ved nærmere ettertanke så kaster vel de fleste alt sammen, er vel bare jeg som sparer på alt (kjekt å ha). Men jeg skal kjøpe meg ny mobil, så jeg gikk til telekiosken her jeg bor, og spurte om de hadde LG Optimus 3D inne, men fikk det korte svaret "Nei", av mannen bak disken som stirret konstant på pc'n. Neinei tenkte jeg, og ventet på ett "Men vi kan bestille til deg", det kom aldri, han så bare veldig dumt på meg fordi jeg ikke gikk, jeg hadde jo fått ett "nei"... Huff! 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 31. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) PUK kode følger med alt rælet ja, Er også lett tilgjengelig via "mine sider" på nett. Dessverre tar ikke folk vare på slikt lengre. ----- Fikk NÅ nettopp min første kunde som jeg har blitt så sint på at jeg har lagt på. Jeg skjelver nesten av frustrasjon. Tenk dere og møte på denne typen her; http://www.youtube.com/watch?v=NnRAIYtAGdU I mitt tilfelle skulle kunden ringe så mye hun bare vil til USA, noe som alle vet koster litt. Jeg anbefaler henne å bruke skype på mobilen sin(DO'H!) Først forstår hun ikke forskjellen på å bruke skype på mobil og skype på pc. Deretter vil hun vite hvordan hun får skype på mobilen, en nokia N8. Vi har egentlig ikke noe kundeservice på dette, men vil jo hjelpe henne så godt jeg kan. Prøver først å forklare at hun trykker på «butikk-knappen» og velger skype. Dette med å trykke på butikk knappen ville hun ikke ha noe med å gjøre. Sender henne dermed en sms fra skype sine hjemmesider, med link. «neineinei, skype er jo til pc». Ender med at jeg gir opp på skype affæren og tipser henne om fast-telefon, der du kan få en tjeneste som gjør det über rimelig å ringe til utlandet. Jeg sitter på mobil-avdeling, så jeg vet ikke prisene for dette. Men dette var ikke godt nok og kunden ville ikke bli satt over for å høre hva dette kostet. Så begynner kjeftinga og smellinga om at jeg var verden verste kundebehandler og hun aldri hadde opplevd så dårlig service før osv.osv. Gadd ikke høre på slang på røret. Første gang siden jeg startet for et år siden, at en kunde har tatt det beste av meg. :/ Jeg tar selvsagt litt selvkritikk når jeg tror at folk som dette skal forstå skype, mobiler, touch "og sånt". Og at jeg ikke la meg helt på kundens nivå. Selv om jeg beskrev så godt og enkelt jeg kunne for kunden hva hun måtte gjøre. TL;DR: Kunde som oppfører seg som en vegg. /rant. ÅRH! Endret 31. juli 2011 av l0Ff 23 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kunder som ikke forstår at man ikke har forutsettinger for å vite alt mulig rart er noe herk. Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene. Alt jeg får tilbake er en syrlig "er ikke du elektriker?" Selvfølgelig snur han seg og går der i fra før jeg får svart. Joda, jeg er elektriker. Men det var ikke jeg som kjøpte bygningen og ba om å få slike stikkontakter på badene. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Alt jeg får tilbake er en syrlig "er ikke du elektriker?" Selvfølgelig snur han seg og går der i fra før jeg får svart. Dette er stort sett mennesker som har et behov for å hevde seg overfor andre mennesker, og tro at de er mye bedre enn alle andre. De tør ikke å vente så du får svart, i tilfelle du har et godt svar som gjør at overtaket de mener de har fått forsvinner. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 31. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) På bensinstasjon må man vite ALT. Jeg har blitt spurt om hvordan man kommer seg til severdigheter i NABOFYLKENE. Og jeg må i hvert fall vite hvordan man kommer seg til alle steder i Møre og Romsdal, gjerne flere timers kjøring unna stasjonen jeg jobber på. Noen ganger er det lett fordi de spør etter stedsnavn, andre ganger spør de kanskje etter en bestemt butikk/resturant/something, gjerne i en helt annen by eller ute på landsbygda et sted. Og så må jeg vite hvilke typer olje, vindusviskere og lyspærer alle modeller av alle bilmerker trenger. Også om bilen er tretti år gammel. Og jeg må vite nøyaktig klokkeslett for når VG og Dagbladet kommer, og jeg må vite når neste ferge går (alle fergene i fylket, og ser man på kartet skjønner man at her er det mange ferger), og jeg må vite om den og den veien er stengt eller ikke, og når samtlige busser går, og hvor mye det koster for jordbær i sentrum, og og og. SER jeg ut som google eller? Endret 31. juli 2011 av Charlotte Q 25 Lenke til kommentar
Suic Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Dette er sikkert nevnt før i tråden. men det virker som heeeele Norge glemmer pin-koden sin på søndager. Hører mye rart. «Ehh-eh- jeg skulle bytte mobil så glemte jeg koden min.» «Jeg var litt uheldig og har glemt pinkoden min idag» «Det står pluttselig pin blokkert tast puk, hvorfor det?» «Faens drit, kaførr faen spør telefonen min etter PUK kode? Jeg har jo betalt fakturaen førr faen.» Det er søndags morgen, jeg kan nesten kjenne stanken av alkohol gjennom telefonen. Liker dem som er ærlige. «Jeg var drita igår, kan jeg få puk-kode til mobilen?» Det er det som er så greit med telenor, da er det bare og logge på og trykke på "vis puk kode" 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 31. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2011 SER jeg ut som google eller? If only Google had breasts... ^^ 41 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) *snip* Han var innom hos meg også, virkelig hyggelig og sympatisk kar. Han nevnte samme historie som hos deg, men han hadde glemt å kjøpe printer, og nå var kontaineren sendt. Så det endte med at jeg ringt SAS for å høre om printeren (uten eske) ville bli tillatt som håndbagasje. Sært nok, selv under målene som er maks for en koffert, så fikk jeg beskjed om nei. Så da ble det ikke noen printer på han, men en morsom historie. Diskuterte blant annet hvor lett/vanskelig det ville bli å få tak i batteri til en HP PC i Ghana, spesielt når de ikke noen ordentlig adresse! Endret 31. juli 2011 av bamsefar Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hrmmm. Han lurte faktisk på printer og hp-batteri her også . Kom bare litt bort. Jaja, artig kar ^^. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 bare et kjapt spm til dere som jobber med kundeservice ala telenor og CD. hva tjener dere ca i timen? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Usikker på timelønna, men da jeg jobbet i teleoperatør var det ca 300k i året i fastlønn, og med tillegg og div endte jeg opp rundt 350. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Kunder som ikke forstår at man ikke har forutsettinger for å vite alt mulig rart er noe herk. Høres ut som 90% av kundene mine når jeg jobber nattevakt på helg. edit: Forøvrig så er natt til Mandag en av de mest behagelige, samt til dels mest frustrerende av alle vakter. Kundene som ringer på denne tia er så utrolig dritings og gåen etter helga at det krever en dugelig mengde konsentrasjon i å bare forstå hva de sier. I tillegg så klarer de ikke å gjøre rede for hvor de befinner seg. Så ringer de 5 minutter etterpå og lurer på hvor i "HÆLVETE!" det blir av bilen som var bestilt for 3 timer siden. Det hele blir mest tragikomisk. Endret 31. juli 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå