Populært innlegg makingFaces Skrevet 26. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. juli 2011 Herregud så mange kunder som stikker hodet inn døra på ettermiddagen når jeg står alene på jobb: "Kortet mitt har satt seg fast i kortleseren ute!!! DU MÅ KOMME UT NÅÅÅÅ OG FIKSE DET!!!" Og så løper de umiddelbart ut igjen, så jeg ikke rekker å gi dem instrukser. Så jeg blir nødt til å løpe ut til dem så snart det er mulig - dvs så snart jeg har fått tatt ut all mat som ellers ville svidd seg. "Jeg har prøvd ALT! Men det KOMMER IKKE UT!!!" I displayet står det da alltid, alltid: "feil, trykk avbryt". Jeg trykker avbryt. Kortet kommer ut. Og så må jeg løpe inn igjen til alarmer som piper, knapper som må trykkes på og kunder som venter. "prøvd alt" du liksom... 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 26. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. juli 2011 Kunde får sluttsum på 404 kroner og spør meg om det går an å betale. Måtte flire. 59 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Kunde får sluttsum på 404 kroner og spør meg om det går an å betale. Måtte flire. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Eg tog 'an! Vittig kunde altså. Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 hurra. en kunde ringte igår og ville hente noe i butikken. da jeg forklarte at vi stengte kl 5 i forbindelse med minnesmarkeringen ble han rett og slett sinna på at vi kunne finne på å stenge butikken tidligere, og det var vår plikt som ansatte å være der for kunder og bla bla bla... Hos oss var det omvendt. Vi hadde åpent i går, og folk var rett og slett forbanna fordi vi hadde åpent. Ikke på oss som satt i kassa, men på ledelsen. Folk kom innom etter fakkeltoget bare for å fortelle hvor respekt løst dem syntes det var. 6 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Kjøpte de noe samtidig? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 26. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har nok aldri blitt så forbanna på en kunde noen gang før, som jeg ble i går. Det kom en utenlandsk dame (antakeligvis turist fra et eller annet Østeuropeisk land) inn i butikken, og skulle hente et batteri som hun hadde levert inn til lading på fredag. En tjeneste vi for øvrig tilbyr gratis så lenge folk ikke utnytter det. Men da hun hadde kommet senere på fredag, så var vi stengt. Det var for øvrig greit, ettersom hun skjønte hvorfor vi var evakuert (ligger i nærheten av regjeringskvartalet), men hun var sur fordi vi ikke hadde ringt henne så hun kunne hentet batteriet før vi stengte. Hun sto og kjeftet på en av mine kollegaer når jeg tok over. Samtalen forløp ganske nøyaktig slik: Meg: I am sorry, but this was a very special situation Kunde: Yes, but I left my phone number so you could call me if something like this happened (i en frekk tone) Meg: We was evacuated, and we didn't have the time to call you and wait for you to come get your battery before we closed Kunde: Still, you should have called (dama var skikkelig sur nå) Meg: Again... we didn't have the time to call because we had to close the shop i a hurry (med irritasjon i stemmen) Kunde: I still don't understand why you didn't call me (nå nærmest kjeftet hun) Meg: Really, you just think about your battery in a time like that? (jeg sur i stemmen også nå) Kunde: These things do happen. In my country people die all the time I det øyeblikket renner det fullstendig over for meg, og jeg kjefter kunden huden full Meg: ALMOST ONE HOUNDRED PEOPLE DIED, AND ALL YOU WORRY ABOUT IS YOUR BATTERY? SERIOUSLY? TRY TO THINK WITH YOUR HEAD!!! (mens jeg pekte mot mitt eget hode) Kunden trekker på skuldrene, rasker med seg batteriet og går raskt ut av butikken mens jeg står igjen og dirrer av sinne. Jeg bare håper at jeg fikk banket litt forståelse inn i henne, men jeg tviler. For makan til dumt kvinnemenneske tror jeg aldri jeg har møtt før. 48 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv 5 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette høres ut som samtlige av mine møter med russiske turister. Nyrike og selvsentrerte, alt er bare "meg meg meg meg" konstant. 7 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det var godt at du fikk sagt ifra. Noen kunder fortjener å bli kjeftet på. 6 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har sommerjobb på et skipsverft i portvakta. Dette inkluderer blant annet å ta telefoner (sentralbord). Nå for to minutter siden fikk jeg en telefon, hvor personen på andre siden av røret sa: "Hei... Jeg tok noen blodprøver forrige uke..." før jeg avbrøt han med at han mest sannsynligvis hadde ringt feil da vi er et skipsverft og har nok lite å gjøre med blodprøver. Da ringte noen feil i dag også. Nå for litt siden var det en som ringte som ville snakke med politiet. Høflig sa jeg at vi er et skipsverft, og hun har mest sannsynligvis ringt feil. Alltid flotte, de der. Jeg jobber på kundesupport hos et telefoniselskap, og er skillet på bl.a. sentralbord. J: Velkommen til [XXX] sentralbord. Hvilken avdeling søker du? K: Jeg skal snakke med [Personnavn] J: … Eerhm … Dette er [XXX], hva trenger hjelp med? K: (Forbannet nå) Sett meg over til [Personnavn] J: Jobber [Personnavn] her? K: Nei for faen. Hva er dette for kundeservice! Jeg ringte jo sentralbordet fordi jeg ikke kan nummeret for faen! J: J: Setter deg over til 1881 jeg … Pleier ikke akkurat å gjøre det (dyrt som faen for oss, ikke mine penger, men likevel …), men denne kunden måtte jeg bare bli kvitt før det rant over for meg 3 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Pleier ikke akkurat å gjøre det (dyrt som faen for oss, ikke mine penger, men likevel …), men denne kunden måtte jeg bare bli kvitt før det rant over for meg Er det dere som betaler hvis dere setter ham over til noen? Lenke til kommentar
nls Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Pleier ikke akkurat å gjøre det (dyrt som faen for oss, ikke mine penger, men likevel …), men denne kunden måtte jeg bare bli kvitt før det rant over for meg Er det dere som betaler hvis dere setter ham over til noen? Naturlig nok, omtrent på samme måte som at hvis du er i utlandet med din Norske mobil, og noen ringer deg, betaler de bare til din mobil som om den var i Norge, mens du betaler for innkommende samtaler etter egene priser, i praksis samtalen fra Norge til der du er. Hvis man kunne sette folk over til andre nummer og de betalte for det nye nummeret uten å ha kontroll over hvor de ble satt over eller hva det kostet, hadde svindel potensialet vært enormt 1 Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har nå hatt åpen butikk i nesten 1 time uten kunder. Da kommer ei morsom dame inn med ett form for apparat som måler stråleverdier. Hun sier hun er alergisk mot høy stråling. Hun sier jeg sitter i stråleverdier som er x70 000 høyere enn "normalt". Ikke uventet da jeg sitter ca 2 meter unna en 3G-sender sier jeg. Hun er levende opptatt av dette samtale-emnet og vi prater litt rundt dette. Morsomt :-) 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Han Far Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 Har hun forsøkt å rette apparatet mot solen? 26 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har en kunde på jobb - han er trolig fra Tyskland, flaskesamler med rufsete hår og klær, ser han ofte, henter seg kaffe og bytter inn gratis colaflasker, lader mobilen utenfor stasjonen etter stengetid osv. Mange ville nok kanskje tro at dette var nok en bitter uteligger som bare er ute etter å snylte på samfunnet - men jeg har aldri møtt en blidere og hyggeligere person! Han sier alltid takk etter at han fyller opp kaffekoppen sin, smiler og er utrolig blid. En gang kom han og en kamerat inn og vekslet til seg tre-fire Coca Cola i smileys, og rett før de skulle gå la han seks nye på disken, pekte på meg og sa "for you". Selv om det kanskje ikke virker som det store ble jeg helt utrolig positivt overrasket. Tenk at en som later til å ikke ha så mye allikevel er så hyggelig og deler det lille han kan! I mine øyne er han et slags bevis på det klisjéfyllte "penger gjør en ikke lykkelig", på et vis, og han er på mange måter en stor inspirasjon. Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Jeg hadde en fantastisk trivelig kunde innom i dag, student fra Ghana. Han har vært mye innom siste året og handlet smått og stort, alltid enormt trivelig og smiler og får oss i butikken glade. Fikk vite i dag at han nå i morgen skulle hjemover til Ghana igjen for godt, og at vennene hadde leid 1 container til frakt fra Oslo til Ghana =). Genial løsning for å få med seg elektronikken de hadde kjøpt. Ganske morsomt gjort . Men, det som virkelig ga meg gåsehud, var når han så flaggene vi har satt ut til kunder (vi gir bort flagg gratis til de som vil ha for tiden), og fortalte om at alle vennene hans hadde endret facebookbildene sine til sånne med norskt flagg i hjørnet - tilogmed de som dro tilbake til Ghana for 2 år siden . Han sa alle mente det var forferdelig det som hadde skjedd, og at vi sto alle sammen i denne situasjonen. Og at han var veldig glad for at vi delte ut flagg, for han skulle ta med seg masse hjem. Jeg var skikkelig glad resten av dagen etter han gikk . Endret 27. juli 2011 av Alastor 41 Lenke til kommentar
Populært innlegg Fredrik Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 Da bryter jeg alt det positive med en irriterende historie. På lørdagen kom det ei narkoman dame som også drikker litt for meget innom, fem minutter før stengetid, og var rasende. Hun hadde vært i butikken og bedt om en startpakke til telenor kontant. Han i kassa hadde da spurt "Mener du kontantkort?" og hun hadde svart ja. Så hun fikk et kontantkort. Så klart, dette er jo feil, og vår feil. Men hun kom da altså rasende inn klokken fem på åtte, og forlangte å få penger igjen. Da vi har tatt henne for stjeling før og hun generelt er en av de jeg ikke stoler på, så sier jeg at jeg beklager så mye, men hun må nesten komme igjen til mandag. Da kan vi ringe telenor for å sjekke at koden ikke er brukt og få slettet den fra systemene. I tillegg forklarer jeg at vi ikke har startpakker engang. Men neida, hun SKAL ha en startpakke, og hun SKAL ha retur på kontantkortet. Jeg forklarer igjen at jeg har ikke mulighet til noen av delene, blant annet fordi vi ikke har noen startpakker. Hun tramper ut av butikken etter å ha avbrutt meg i alt jeg prøver å si og jeg er på dette tidspunktet blitt ganske så irritert og sier bare at vi snakkes. Idag hadde hun kommet tilbake, de andre hadde ringt Telenor, fått fjernet ladekoden og ordnet opp, og hun fikk igjen pengene. Så hadde hun gått til Shell/7-Eleven i byen her for å få seg en startpakke. Og så når hun ikke klarer å få det til, så kommer hun tilbake til oss - rasende igjen. Dette er vår feil, og jeg må fikse så hun har en fungerende telefon. På dette punktet har jeg fått nok av hele dama og sier at jeg ikke har noen som helst forpliktelse til å fikse noe hun ikke engang har kjøpt hos oss, og at hun får se til å ringe Telenor eller gå dit hun kjøpte det. Det vil hun ikke, for det er tross alt vår skyld alt sammen. "Så du sier at jeg må gå helt opp til Shell for å fikse det?" "Ja, det er AKKURAT det jeg sier. Dette er ikke mitt problem, og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg nå. Dette var vi gjennom på lørdag, vi har ikke startpakker, du har ikke kjøpt denne startpakken her, og at den ikke fungerer er ikke mitt problem. Ring Telenor." Tror i hvert fall kundene rundt forsto, for de bare ristet på hodet og lo for seg selv. Den dama er så smertelig irriterende... Dette er bare litt av hvordan den samtalen forløp seg.. Wall of text, måtte bare få ut litt frustrasjon. 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg Teitgutt Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 Eg hadde også blitt sabla frustrert, så du skal få ein pluss av snille onkel Sjur577. Eg får ta ein liten runde av "pasienter på jobben din", sidan eg først skriver. Sjølv jobbar eg som tidlegare fortalt på psykiatrisk klinikk. Ikkje sånn klinikk med total disney world og sesong 4 av Mot i Brøstet, men ein sånn der folk i slutten av oppholda sine, folk på avrusing, folk med anoreksia osb. er. Eg var på Malakoff Rockefestival i helga, og som dei fleste andre der, prøvde eg som best å halde meg positiv ut helga etter å ha fått beskjeden om eksplosjonen i Oslo berre to timar etter å ha komt til festivalen(Fikk ikkje vite om Utøya før neste dag pga. begrensa info når ein er på festival). Det satte jo ein real støkk i meg sidan søstra mi bur i Møllergata, men heldigvis kom eg fort på at ho ikkje var i Oslo akkurat då. Festivalen gikk bra, men å komme heim, få litt aleinetid og å lese seg opp på alt var veldig sterkt og ein fikk liksom "all" sorgen då. Eg var framleis i eit dempa humør i går kveld då eg kom tilbake på jobb, og håpte at kvelden skulle gå fort. Eigentleg var eg ikkje i humør til å vere på jobb, og eg fikk spørsmål om det gikk bra, men må ein så må ein. Eg diskuterte saka litt med enkelte pasientar, og eg fikk inntrykket av at dei også hadde forstått alvoret og synest det var veldig trist med alt som hadde skjedd. Timane gikk, og eg skrudde på TVen på avdelinga. På Sommertid på tv2 var ei sympatisk jente gjest. Ho var overlevande frå Utøya og fortalte heile historia si. Naturlegvis tok det tid for ho å gjere det. Det var jo mykje å handtere for ho og med så mange detaljar er det vanskeleg å fortelle. Eg synest det var veldig interessant å høyre på, så eg skrudde opp og fulgte med. Midt i historia begynner ei som er inne på avrusing høglytt å klage. Eg hadde ikkje forventa stort av ho, då eg har ein liten fordom mot 45 år gamle og stupfulle FRP-damer i cowboyhatt og rosa plysjdrakt på countryfestival(denne dama passar perfekt til den skildringa). Ho klagar på at det heile tida er snakk om den der terroren, at dei snart kan bli ferdige med det og at ho vil ha tilbake alle B-seriane ho ser på(Charmed, Home & Away, Xena.. denslags svineri) og greier. TVen står som regel på nyheiter i desse dagar, så då blir det lite rom for FEM og TV3. Alle ignorerer ho, og så utbryter ho "DET VAR NO FAEN TIL TYTING PÅ HO DER DÅ!!!!!". Eg beit tennene saman for å ikkje reise meg, gå bort og klapse til ho, for så å seie opp. Eg såg ferdig innslaget med jenta, reiste meg og gikk for meg sjølv i ein time eller to. Eg har sjeldan blitt så provosert. Det er stygt å seie det, men eg sliter med å synest synd på ei mor som ikkje har klart å kontrollere drikkinga si og laga eit helvete for heile familien sin, og no sit og klagar på at ho ikkje får sjå seriar av laber kvalitet(dette er meir frustrasjon enn fornuft som snakkar, så eg beklagar til alle som måtte føle seg trufne av det. Eg synest det er veldig alvorleg med rusproblem og har hatt det i nær familie sjølv). TL;DR: harrykvinne/pasient på jobben(psyk. klinikk) klagar over at ho ikkje får sett dårlege seriar på TVen på klinikken fordi andre har meir interesse av å sjå siste nytt om terrorsaka, så ho begynner med respektlause kommentarar ang. dei overlevande. Ellers så sympatiske Sjur577 blir forbanna og kan ikkje vise det direkte. 25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå