jamelia Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det minner meg om noe jeg har lurt på, om en gjeng kunder åpenlyst står og snakker om hvor utrolig teit jobben din er og hvor utrolig dust man må være for å ta en sånn jobb, kan man da nekte dem servering? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Ja. (Alle kan nektes servering, så lenge det ikke er pga. rase, kjønn osv) Endret 23. juli 2011 av Sk!ppy 2 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Var særdeles få som snakket om hendelsene i går, på min dag i kassa. Var bare et par stykker. Virker som folk synes det var godt å komme seg ut litt og kanskje få litt "fri" fra den intense dekningen vi har sett det siste døgnet. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Overraskende lite snakk hos meg også, vil tippe ca 3 av 50. Var en full mann innom og lurte på hva som egentlig hadde skjedd. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Samme her, kun 3-4 stykker som nevnte noe til meg i løpet av 3 timer i kasse og 6 timer på gulv osv. Heldigvis. Er mye dumme meninger der ute, og for tidlig å gå inn på det politiske i det. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det var ytterst få som ikke ville snakke om hendelsen i helga, syntes jeg. Det var faktisk godt å komme hjem fra vakt og slippe å høre mer om det. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det var ved et par tilfeller veldig merkelig å selge tv'er på fredag, det må jeg si. Var også spesielt én kunde, som utbrøyt noe á la "det her muslim-hælvette..." når han kom bort til meg for hjelp. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Oslo S var som normalt dagen etterpå. Men rett etter bomben var det litt dårlig stemning. Selv var jeg på jobb på bussmottaket utenfor Hotel Opera da det smalt. Jeg hørte smellet, kjente sjokkbølgen og så en røyksøyle stige opp fra et sted bak Oslo S. Folk kom bort og spurte meg hva som hadde skjedd, men jeg visste ikke. En av karene til Flytoget løp bort for å fine ut hva som skjedde. Han kom tilbake og sa at det hadde skjedd noe ved sentrum og at det var flere skadde. Jeg gikk til spor 19 litt senere og vi sjekket nettavisene. Alle som var på jobb ble ringt av familiene sine. Så begynte butikkene på Oslo S å stenge, og folk fikk panikk. Folk trodde at Oslo S skulle evakueres og stenges. Da forsvant de og det var ikke så mange igjen. Vi fikk beskjed fra terrorberedskapen at vi bare skulle fortsette å jobbe som normalt. Så fikk vi vite at det var skytedrama på Utøya og vekterne lette etter bomber på stasjonen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 25. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2011 Natt til 23. juli jobbet jeg. Som flere har fått med seg, så hadde jeg nettopp funnet ut at en av mine nære og aller beste venner var blitt skutt den kvelden. Det var tøft å være på jobb, og jeg fikk dessverre ikke byttet. Det verste var allikevel når en gjest spurte meg hvorfor jeg var så rød i/rundt øya. Jeg sa det rett ut, og begynte å hikste i tårer. Da gikk han inn bak resepsjonen og ga meg en lang og god klem og sa: "Vi finner ut av det. Du har minnene, og det er noe ingen kan ta ifra deg. Ikke engang Anders Behrin Breivik.". Kjære gjest: Hvis du leser dette, så vil jeg takke deg. Den støtten du ga betyr så mye mer enn jeg kan beskrive med ord. Takk for at du er den du er. 67 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Tenkte på deg den natten! Hvor grusomt et måtte vært for deg å jobbe i den situasjonen:( Syns det er dårlig at ingen kunne bytte i en slik situasjon 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Natt til 23. juli jobbet jeg. Som flere har fått med seg, så hadde jeg nettopp funnet ut at en av mine nære og aller beste venner var blitt skutt den kvelden. Det var tøft å være på jobb, og jeg fikk dessverre ikke byttet. Det verste var allikevel når en gjest spurte meg hvorfor jeg var så rød i/rundt øya. Jeg sa det rett ut, og begynte å hikste i tårer. Da gikk han inn bak resepsjonen og ga meg en lang og god klem og sa: "Vi finner ut av det. Du har minnene, og det er noe ingen kan ta ifra deg. Ikke engang Anders Behrin Breivik.". Kjære gjest: Hvis du leser dette, så vil jeg takke deg. Den støtten du ga betyr så mye mer enn jeg kan beskrive med ord. Takk for at du er den du er. Jeg håper du har fått fri fra jobben og at det går bedre med deg nå. Det er umenneskelig å måtte jobbe når du skal bearbeide en slik sorg. Lenke til kommentar
Populært innlegg nilsnilspils Skrevet 25. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2011 "Historier fra kunder er også lov." Flott! Jeg er sikkert som mange andre preget etter helgen, men her kommer en historie som skjedde i fjor vinter. Håper det er greit at jeg tar noe ikke-aktuelt. Jeg bor et sted der det er mest hensiktsmessig med radiolan fra Direct Connect. I fjor vinter kommer det to fra et monterinsselskap og fester antenna på veggen min, og fører TP-kabelen langs veggen inn til rommet der jeg har PC'en. Alt er fryd og gammen, og alt virker som det skal. Alt virker som det skal i to dager. Jeg kommer hjem etter å ha vært borte en helg, og jeg får ikke noe kontakt med nettet. Hmm. Jaja, her må jeg drive med litt feilsøking. Jeg er ingen ekspert, men tenker at det må være noe med antenna, for jeg får kontakt med den, men ikke noe mer. Selskapet sender et nytt sett med antenne, som var bra, og som jeg setter opp. Ingenting fungerer. Jaja, da må det enten være senderen eller TP-kabelen som er strukket langs veggen da, tenker jeg. Hiver ut en ny TP-kabel, og vips fungerer det. Jeg synes det er veldig merkelig at en TP-kabel virker en dag, så virker den plutselig ikke to dager etterpå. I sommer forstod jeg hvorfor. Jeg tenkte at jeg måtte fjerne den gamle TP-kabelen som var festa med kabelspiker langs veggn, og mens jeg dro den ut, ser jeg at den ene montøren har klart å spikre mange av festene rett igjennom TP-kabelen! Greit nok at det var bikkjekaldt den dagen du setter opp utstyret, men det hadde vært greit å forsikre seg om at du ikke spikrer igjennom TP-kabelen? 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 25. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2011 Merkelig på jobb i dag klokka 12. Vi fikk beskjed at vi skulle ta ett minutt stillhet og at da skulle vi legge ned arbeidet. Hang opp lapper i butikken om dette, og da klokka var 12 gikk jeg bort til hun i kassen og sa at nå var det 1 min stillhet. Kundene ble bare stående like stille som oss. Fikk frysninger der jeg stod. Var helt fantastisk å se at de repekterte dette. Og en spesiell takk til kunden med en liten unge, som fikk ungen til å holde munn det minuttet. 29 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Merkelig på jobb i dag klokka 12. Vi fikk beskjed at vi skulle ta ett minutt stillhet og at da skulle vi legge ned arbeidet. Hang opp lapper i butikken om dette, og da klokka var 12 gikk jeg bort til hun i kassen og sa at nå var det 1 min stillhet. Kundene ble bare stående like stille som oss. Fikk frysninger der jeg stod. Var helt fantastisk å se at de repekterte dette. Og en spesiell takk til kunden med en liten unge, som fikk ungen til å holde munn det minuttet. Sjefen min prøvde men kundene strømmet på så gikk ikke. Kom på jobb 13:00 og fikk beskjed om at jeg kun skulle jobbe til 17.00. Alle sten og strøm stenger 17.00. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hadde ett minutt stillhet hos oss og. Du ser ett øyeblikk at folk er travelt opptatt med handlingen og summingen av prat i lokalet, og så omtrent på sekundet så stilnet det... Var kun airconditionanlegget og kjølediskene som brummet lavt i bakgrunnen. Var helt fascinerende, men samtidig litt creepy der jeg sto... 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 25. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2011 Natt til 23. juli jobbet jeg. Som flere har fått med seg, så hadde jeg nettopp funnet ut at en av mine nære og aller beste venner var blitt skutt den kvelden. Det var tøft å være på jobb, og jeg fikk dessverre ikke byttet. Det verste var allikevel når en gjest spurte meg hvorfor jeg var så rød i/rundt øya. Jeg sa det rett ut, og begynte å hikste i tårer. Da gikk han inn bak resepsjonen og ga meg en lang og god klem og sa: "Vi finner ut av det. Du har minnene, og det er noe ingen kan ta ifra deg. Ikke engang Anders Behrin Breivik.". Kjære gjest: Hvis du leser dette, så vil jeg takke deg. Den støtten du ga betyr så mye mer enn jeg kan beskrive med ord. Takk for at du er den du er. Jeg håper du har fått fri fra jobben og at det går bedre med deg nå. Det er umenneskelig å måtte jobbe når du skal bearbeide en slik sorg. Takk for støtte og omtanke. Dessverre har jeg ikke fått fri fra jobben, det er ingen som kan ta over for meg. Det verste er all tiden jeg får til å tenke. Det skjer for lite på nattestid. Hadde det vært mye å gjøre, så hadde det ikke vært noe problem. I dag fikk jeg heldigvis ut masse følelser da vi samlet oss og tente lys. Dette er forøvrig den andre minnesamlinga jeg har deltatt på, men det var mer sterkt møte med realiteten i dag, ettersom det var flere jeg kjente på denne minnesamlinga, samt at jeg fikk møte 4 av mine andre venner som kom levende fra øya. Den følelsen av å kaste seg rundt halsen til noen du er så glad i og gråte ordene: "jeg er så glad du lever" er helt syk, og kan ikke sammenlignes med noe jeg har opplevd før. Så glad har jeg aldri vært for å få klem av noen - noen gang. Igjen, tusen takk for all støtte. Det betyr ubeskrivelig mye. 20 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 En familievenn eier den lokale -nille sjappa hadde full butikk klokken tolv i dag. Hun gikk opp på en gardintrapp og sa: Jeg må be om ett minutts stillhet i forbindelse med tragedien i Oslo og på Utøya. - hele butikken ble helt stille. Folk viste respekt og medfølelse. Det er sterkt, og det viser at vi er nordmenn. Vi tar vare på hverandre og stiller opp. Vi er et lite land, og alle som mistet livet 22. juli var en venn. 3 Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Litt utenfor de siste dagers hendeleser, men allikevel strengt tatt en kundehistorie. I 2005 døde en mann under P4-rittet i Drammen. Jeg stod selv og å så på at han krasjet. Året etter kunne jeg selv være med i rittet som starter på Bragernes Torg i Drammen. Like før start ble de annonsert 1 minutts stillhet til minne om den omkomne året før. Hele torget, som var fullt av mennesker ble helt stille. Så stille at du kunne høre de ved siden av deg i startfeltet puste. Den følelsen man får da er helt ubeskrivelig, men jeg regner med det er mange som nok har følt tilsvarende de siste dagene. Endret 25. juli 2011 av Jonern 5 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 hurra. en kunde ringte igår og ville hente noe i butikken. da jeg forklarte at vi stengte kl 5 i forbindelse med minnesmarkeringen ble han rett og slett sinna på at vi kunne finne på å stenge butikken tidligere, og det var vår plikt som ansatte å være der for kunder og bla bla bla... 7 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 hurra. en kunde ringte igår og ville hente noe i butikken. da jeg forklarte at vi stengte kl 5 i forbindelse med minnesmarkeringen ble han rett og slett sinna på at vi kunne finne på å stenge butikken tidligere, og det var vår plikt som ansatte å være der for kunder og bla bla bla... Idiot. Rett og slett. 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå