Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var særdeles få som snakket om hendelsene i går, på min dag i kassa. Var bare et par stykker. Virker som folk synes det var godt å komme seg ut litt og kanskje få litt "fri" fra den intense dekningen vi har sett det siste døgnet.

Lenke til kommentar

Oslo S var som normalt dagen etterpå. Men rett etter bomben var det litt dårlig stemning.

Selv var jeg på jobb på bussmottaket utenfor Hotel Opera da det smalt. Jeg hørte smellet, kjente sjokkbølgen og så en røyksøyle stige opp fra et sted bak Oslo S. Folk kom bort og spurte meg hva som hadde skjedd, men jeg visste ikke. En av karene til Flytoget løp bort for å fine ut hva som skjedde. Han kom tilbake og sa at det hadde skjedd noe ved sentrum og at det var flere skadde.

Jeg gikk til spor 19 litt senere og vi sjekket nettavisene. Alle som var på jobb ble ringt av familiene sine. Så begynte butikkene på Oslo S å stenge, og folk fikk panikk. Folk trodde at Oslo S skulle evakueres og stenges. Da forsvant de og det var ikke så mange igjen. Vi fikk beskjed fra terrorberedskapen at vi bare skulle fortsette å jobbe som normalt. Så fikk vi vite at det var skytedrama på Utøya og vekterne lette etter bomber på stasjonen.

Lenke til kommentar

Natt til 23. juli jobbet jeg. Som flere har fått med seg, så hadde jeg nettopp funnet ut at en av mine nære og aller beste venner var blitt skutt den kvelden. Det var tøft å være på jobb, og jeg fikk dessverre ikke byttet.

Det verste var allikevel når en gjest spurte meg hvorfor jeg var så rød i/rundt øya. Jeg sa det rett ut, og begynte å hikste i tårer. Da gikk han inn bak resepsjonen og ga meg en lang og god klem og sa: "Vi finner ut av det. Du har minnene, og det er noe ingen kan ta ifra deg. Ikke engang Anders Behrin Breivik.".

Kjære gjest: Hvis du leser dette, så vil jeg takke deg. Den støtten du ga betyr så mye mer enn jeg kan beskrive med ord. Takk for at du er den du er.

Jeg håper du har fått fri fra jobben og at det går bedre med deg nå. Det er umenneskelig å måtte jobbe når du skal bearbeide en slik sorg.

Lenke til kommentar

Merkelig på jobb i dag klokka 12. Vi fikk beskjed at vi skulle ta ett minutt stillhet og at da skulle vi legge ned arbeidet. Hang opp lapper i butikken om dette, og da klokka var 12 gikk jeg bort til hun i kassen og sa at nå var det 1 min stillhet. Kundene ble bare stående like stille som oss. Fikk frysninger der jeg stod. Var helt fantastisk å se at de repekterte dette. Og en spesiell takk til kunden med en liten unge, som fikk ungen til å holde munn det minuttet.

Sjefen min prøvde men kundene strømmet på så gikk ikke. Kom på jobb 13:00 og fikk beskjed om at jeg kun skulle jobbe til 17.00. Alle sten og strøm stenger 17.00.

Lenke til kommentar

Hadde ett minutt stillhet hos oss og. Du ser ett øyeblikk at folk er travelt opptatt med handlingen og summingen av prat i lokalet, og så omtrent på sekundet så stilnet det... Var kun airconditionanlegget og kjølediskene som brummet lavt i bakgrunnen. Var helt fascinerende, men samtidig litt creepy der jeg sto...

• Liker 4
Lenke til kommentar

En familievenn eier den lokale -nille sjappa hadde full butikk klokken tolv i dag. Hun gikk opp på en gardintrapp og sa: Jeg må be om ett minutts stillhet i forbindelse med tragedien i Oslo og på Utøya.

- hele butikken ble helt stille. Folk viste respekt og medfølelse. Det er sterkt, og det viser at vi er nordmenn. Vi tar vare på hverandre og stiller opp. Vi er et lite land, og alle som mistet livet 22. juli var en venn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Litt utenfor de siste dagers hendeleser, men allikevel strengt tatt en kundehistorie.

I 2005 døde en mann under P4-rittet i Drammen. Jeg stod selv og å så på at han krasjet.

Året etter kunne jeg selv være med i rittet som starter på Bragernes Torg i Drammen.

Like før start ble de annonsert 1 minutts stillhet til minne om den omkomne året før.

Hele torget, som var fullt av mennesker ble helt stille. Så stille at du kunne høre de ved siden av deg i startfeltet puste.

Den følelsen man får da er helt ubeskrivelig, men jeg regner med det er mange som nok har følt tilsvarende de siste dagene.

Endret av Jonern
  • Liker 5
Lenke til kommentar

hurra. en kunde ringte igår og ville hente noe i butikken.

da jeg forklarte at vi stengte kl 5 i forbindelse med minnesmarkeringen ble han rett og slett sinna på at vi kunne finne på å stenge butikken tidligere, og det var vår plikt som ansatte å være der for kunder og bla bla bla...

• Liker 7
Lenke til kommentar

hurra. en kunde ringte igår og ville hente noe i butikken.

da jeg forklarte at vi stengte kl 5 i forbindelse med minnesmarkeringen ble han rett og slett sinna på at vi kunne finne på å stenge butikken tidligere, og det var vår plikt som ansatte å være der for kunder og bla bla bla...

Idiot. Rett og slett.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...