Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zarac: jeg jobber i kaféen på regiontog og må bare si at jeg er mektig imponert over hvor smooth dere får unna passasjerene på Oslo S nå! Folk er faktisk fornøyde og glade når de kommer til Lillestrøm! :)

 

Det er hyggelig å høre. Vi jobber alle hardt for å få det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir en spesiell dag å jobbe på. Lurer på hvordan jeg skal klare å fremstå som høflig når folk kommer inn her og begynner å snakke om å innføre dødsstraff og tortur osv. Har allerede fått høre det én gang fra han som kommer og leverer posten her. Håper bare jeg ikke møter noen som er berørt mer enn oss andre. Tror ikke jeg fikser det, har jo såvidt lært meg å gjøre opp dødsbokontoer uten å grine.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med deg. Jobber i matbutikk, må si jeg gruer meg litt til jobb i dag. Blir en veldig merkelig stemning..

 

Samtidig så må man nesten forsøke å fungere tilnærmet "normalt" selv om slike grufulle hendelser preger samfunnet.

Lenke til kommentar

Mm, det blir veldig rart. Har byttet ut den lyse uniformskjorten min med en svart, ellers satser jeg på å være hyggelig og høflig, men ikke like overstrømmende blid som vanlig. Føler det blir litt upassende på en dag som denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk vil alltid reagere forskjellig på slike ting, noen vil spøke, noen vil kritisere og andre vil sørge. Noen vil sørge dypere enn andre, og noen klarer å legge det fort bak seg.

 

I en slik stund er det viktigste for Norge at vi klarer å fortsette som et normalt samfunn, og ikke stopper helt opp selv om det har skjedd en tragedie uten like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kassearbeidere, går dere veldig ofte på autopilot uten feedback når dere spør kunder om pose og kvittering?.

Var på butikken i går, det var en kunde framfor meg som hadde kjøpt en papirpose. Etter mye om og men om prisen på posen og betalingen var fullført sier dama i kassa "Skal du ha... Betale med kort?".

Dagen før var jeg å kjøpte sigaretter, og ble spurt om jeg skulle ha kvittering. Jeg oppdager at jeg glemte lighter og sier at jeg må få en. Også nå, 5 sekunder senere ble jeg spurt om kvittering selv om jeg ikke skulle ha første gangen. Hun i kassa begynte bare å le før jeg svarte henne.

Dog er det ganske morsomt når de(ere) i kassa oppdager at autopiloten er på. Skaper mange morsomme øyeblikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har hatt flere episoder hvor kunden har sagt at de ikke vil ha verken pose eller kvittering. Hvorpå jeg følger opp med å spørre om vedkommende vil ha pose. Så ler vi litt av meg. Hvor jeg igjen spør om h'n vil ha kvittering. Flaut. Heldigvis pleide de bare le med(av) meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kassearbeidere, går dere veldig ofte på autopilot uten feedback når dere spør kunder om pose og kvittering?.

Var på butikken i går, det var en kunde framfor meg som hadde kjøpt en papirpose. Etter mye om og men om prisen på posen og betalingen var fullført sier dama i kassa "Skal du ha... Betale med kort?".

Dagen før var jeg å kjøpte sigaretter, og ble spurt om jeg skulle ha kvittering. Jeg oppdager at jeg glemte lighter og sier at jeg må få en. Også nå, 5 sekunder senere ble jeg spurt om kvittering selv om jeg ikke skulle ha første gangen. Hun i kassa begynte bare å le før jeg svarte henne.

Dog er det ganske morsomt når de(ere) i kassa oppdager at autopiloten er på. Skaper mange morsomme øyeblikk.

 

Håper du forstår at kassearbeid er noe av det MEST rutinebaserte arbeidet som finnes i hele verden..

 

Kl. 09:00

- Hei

- Piip

- Piip

- Poser?

- Kvittering?

- Hade bra!

 

Rinse & Repeat til 16:00.

 

Autopilot er koselig. Kommer sjeldent inn i det; jeg oppfatter hvert eneste sekund av hvert eneste minutt av hver eneste time når jeg er bak kassen.. Helt forferdelig!

 

Har dog mine øyeblikk der jeg skal spørre om kunden har medlemskort, men jeg formulerer spørsmålet som følger; "Har du medlemsklær?"

 

Angående spørsmål om kunden skal ha pose og/eller kvittering, har jeg irettelagt meg til følgende regel;

- Aldri spør om pose. Bare gi dem. Gratis. Spør om de vil ha kvittering på alt som koster det samme som en tyggis eller mer (med mindre det virker som at de er klar til å forlate butikken med det samme de drar ut kortet/har gitt pengene).

 

Jobber i matbutikk, må si jeg gruer meg litt til jobb i dag. Blir en veldig merkelig stemning..

 

3 timer i kassen, ingen kunder nevnte noe som helst. Hadde dog kun 36 kunder på disse timene. De resterende timene av dagen var jeg på fruktavdelingen. Hørte ingen snakke om noe der heller. I pausene i kantinen derimot, snakket de ansatte derimot om saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å jobb på ett nattåpent gatekjøkken når "oslo-bærum's høyhattede mennesker" har inntatt byen med de 1000 meter lange seilbåtene sine.

 

Får høre alt fra at løken er feil kuttet til folk som påstår de har bestilt noe helt annet enn de i realiteten har bestilt hvorpå de truer med bank etc. HELE natten lang. Hvor de åpenlyst midt i matkøen står og snakker om hvor treige og dumme sørlendinger er rett bak ryggen din.

 

Det er mange ganger jeg har lyst til å snu meg og måke ned hele gjengen, som ikke skjønner at på en natt med live konsert etc. som happenings og når det står 30 stykker å venter på hamburger så kan det ta mer enn 15 minutter å få servering.

 

Så til dere som er KUNDER på ett nattåpent gatekjøkken, DE GJØR SITT BESTE i en stressende og varm grillhverdag! Slutt å klag over alt mulig å vær snill! Maten kommer når den er ferdig! :)

 

Takk.

 

Uaktuelt å vente mer enn 15 minutter på en simpel burger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...