Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullball. Det er greit å avslutte diskusjonen, men ikkje med feil konklusjon.

Godt mulig du har rett, men min lokale kiwi-butikk har søndagsåpent fra 10-21, og den er åpenbart større enn 100 kvadratmeter. Det virker underlig at en såpass stor og seriøs kjede bryter loven, men jeg har ingen kilder å vise til, jeg er bare glad de faktisk holder åpent. :)

Edit: Skrev mens moderator postet, skal ikke gnåle mer om dette. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Kiwi omgår 100kvm-grensa ved å bygge to adskilte butikker vegg-i-vegg. Joker gjør sikkert det samme, om de også i realiteten er over 100kvm.

Ontopic:

Denne gang med meg som kunde.

Ville kjøpe en ekstra gitar til Guitar Hero.

Rett før jul hadde Spaceworld gode tilbud på de overprisede kontrollerne til Logitech.

Siden de var utsolgt i Oslo, måtte jeg dra til Srømmen.

Gitaren kom i hus, den var komisk forseggjort, og alt var fryd og gammen.

Først etter et par dager fikk jeg sjansen til å prøve den ut.

Nesten med en gang, merker jeg en høyfrekvent lyd. Tror først det er noe galt med lyden på TV'en, men finner fort ut at det er kontrolleren.

Hver gang jeg vipper på "strum-baren", dvs den lange vippeknappen, gir den fra seg en helt øredøvende sinnsvak gnisselyd.

Tenk siriss, bare en ren, skjærende, høyfrekvent pipelyd.

Prøver så godt jeg kan å ignorere den, men når det kjennes såpass i ørene, og bosituasjonen gjør at jeg ikke kan overdøve den med høyere TV-lyd, beslutter jeg at noe må gjøre.

Ringte butikken, litt redd for å bli avblåst som vanskelig kunde. Mannen på andre siden sa at det hørtes veldig rart ut.

Jeg lurte ydmykt på om de kunne gjøre noe med det, eller om det var mulig å få prøve å bytte, da jeg helst ikke ville tukle med den selv.

Så sa han at jeg bare kunne komme innom og bytte.

Jeg sa jeg hadde kastet emballasjen, men det gjorde ingenting.

"Kom tilbake med den med en gang, så skal du få en ny, null problem!"

Sweet! Alt løste seg! :thumbup:

Nei.

Hadde bil denne dagen, og kjørte rett til Strømmen.

Ventet ved avdelingsansvarlig, som betjente en rimelig hissig kar rett før meg. Når det ble min tur åpnet jeg med: "Hei, jeg skal ikke være like vanskelig som han" og fortalte ydmykt at jeg hadde pratet med noen i forveien, antakeligvis han, som sa jeg bare skulle komme innom og bytte.

"Han du snakket med har ikke peiling. Dette er MITT felt. Grunnen til at vi selger gitarene så billig er jo fordi de er dritt. De er ikke noe bedre enn GH's egne gitarer. Så ny gitar får du ikke her."

(GH-gitaren jeg eier fra før, og de velbrukte jeg har prøvd, har aldri gitt fra seg en slik lyd. Klikk-klakk i mange varianter, ja, men piping?)

Demonstrerte lyden tilogmed, som uten problemer skjærte igjennom bråket i en jule-velfylt butikk. Sa at jeg foruten pipelyden ikke syntes den var så verst. Var det noe de kunne hjelpe meg å gjøre for å eliminere lyden? Smøre den på et vis kanskje? For lyden plagde meg akkurat nok til at jeg ikke taklet å bruke den.

"Jeg har flere sånne gitarer hjemme, og de lager alle sånn lyd. Skru opp lyden på TV'en du. God jul"

Wow, takker så mye. Følte meg skikkelig dum der jeg stod.

Måtte jo forstå at varen jeg kjøpte var dritt.

Det var jo derfor jeg ringte på forhånd. Hadde aldri giddet å kjøre til Strømmen i julerushtida ellers.

Jeg forventet heller ikke at gitaren skulle være musestille fra første stund, men snap, det heter ikke Siriss Hero.

Heldigvis fikk jeg åpnet den uten å ødelegge noe, og smurt problemdelene. Stille som bare det, etter mye bruk.

Han hadde kanskje et behov for å være litt vanskelig tilbake, da kunden før meg var skikkelig vanskelig? Uansett, som en person som har mye respekt for alle serviceyrker; jeg håper du har fått hørselskader av gitarene dine.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde det vært meg hadde eg kjørt gitaren, forbrukerkjøpsloven og et skriftlig krav om heving langt opp der sola aldri skinner på den karen, samtidig som eg hadde gjengitt kravet muntlig.

Man skal faktisk kunne forvente at produktet man kjøper skal fungere når man tar det i bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Turister av utenlands kvalitet ser ut til å ha byttet oppførsel og fornuft med tørr spon. Ser i alle fall slik ut.

F.eks.

Vi har 250 som skal spise middag (gruppe reiser), men bare plass til 180 i restauranten på en gang. Derfor kjører vi på 2 bordsettinger, med ca 1 time og 30 min spisetid på vær gruppe. Vi opplyser og alle operatører at de må ringe oss 2 dager før. Løsningen har fungert fint i alle år hotellet har drevet.

Med få unntak naturligvis. Som f.eks guiden som aldri ringte 2 dager før og bekreftet sine spisetider, og dermed må ta bordsettingen kl 9 fremfor kl halv 8 som ønsket. Det er naturligvis vårt problem og vi er vanskelig og bladibladi bla. Skjønner ikke hva problemet er. Å forklare at restauranten har sine fysiske begrensinger hjelper heller ikke. Sure, grinete og ikke minst idiotiske guider som aldri skulle vært i jobben som guide.

Hadde og en i dag som ikke snakke engelsk - naturligvis - og spurte hva et kostport kostet. Svarte da "nine" hvorpå han mumlet et eller annet, satte postkortet tilbake og gikk. Fyren hadde i forkant vært en gang før å spurt om noe, da og på tysk, men skjønte ikke hva det var han spurte om. Ikke mitt problem at de ikke kan et skvakk ord engelsk.

Sist men ikke minst, hadde jeg en forbanna irriterende dame som skulle kjøpe suvenirer. Med 130 personer til lunsj - hvorpå alle skulle kjøpe suvenirer fra meg - måtte denne dama prestere å komme først av alle, og ha all tid i verden med å lære seg den norske valuttaen. Selv om køen bak vokste som bare rakkern, sto hun og mannen der og lurte på hva den ene mynten etter den andre var. Naturligvis kunne ingen av dem Engelsk, bare italiensk denne gangen.

Tapte jeg noe på suvenir salget denne dagen? Yup, ca hele sulamitten, for køen ble plutselig borte innen jeg hadde klart å fått det forbanne dråget bort fra skranken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I dag var en inntresang dag!

kom innom ei søt jente som lurte på om det var forsiring på hennes abb. jeg sjekket det og hu spurte om jeg kunne sette det på. sa da jeg måtte se telefonen før jeg kunne sette det på. og jaggu meg, den var jo knust. Sa at det der er forsikringssvindel så ejg kan ikke gjøre det og ga hu heller tips om hvor den kan fikses:P

makan.

edit:

Kom på en til som skjedde i dag.

Kunde sku kjøpe mobiltelefon til kona og samtidig under samtalen sa han at hans smartmobil hadde glass som tålte mye. han beviste det med å KASTE telefonen i baken i butikken. ikke slippe men kaste!. jeg og kollegaen min var helt satt ut før jeg brøt ut i latterkrampe over situasjonen. EPIC

#Edit av moderator - Fjernet potensielt støtende setning#

Endret av Marekatten
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jobber i en fornøyelsepark.

Var ca 300 gjester der idag (mot gårsdagens 7000), så var ikke akkuratt mye å gjøre.

Kom en gjest bort til meg, og hadde minitv, så vi så på direktesendt så fort nrk kom dit.

Kom en utenlandsk gjest og, spurte meg ganske nervøs om jeg visste hvor det var, for familien hans var i oslo og gikk rundt og så på forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Knakk sammen i sta..en gjest som spurte hvorfor jeg var så rød i øya..

Det er en veldig tøff dag/natt å være på jobb..fikk vite for litt over en time siden at en av mine beste venner ble drept på Utøya... helt sykt

Er på jobb til sju..dette blir hardt

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en veldig tøff dag/natt å være på jobb..fikk vite for litt over en time siden at en av mine beste venner ble drept på Utøya... helt sykt

Ja, dra hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dra hjem.

Kan ikke.. :/ ingen som kan ta over for meg, og jeg er aleine på jobb med masse gjester..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kondolerer!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...