Populært innlegg ArkArk Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jobbet på bensinstasjon på 90-tallet.Der opplevde jeg mye rare kunder.Skulle jeg skrive om alle,så hadde det blitt flere A4 sider. Så jeg får ta de mest spesielle: -Det er desember,og slapseføre med 20 cm våt nysnø iblandet veiskitt.En dame kommer inn og skal ha en bilvask.Hun kjøper en og vasker bilen.Den er helt ren når hun kjører ut fra stasjonen.30 min.senere kommer hun tilbake for å klage.Bilen var IKKE ren,og vi hadde en dårlig vaskeautomet.Merkelig tenker jeg,jeg hadde jo sett den rene bilen kjøre bort,og tenkte at dette måtte jeg se selv.Så viser hun meg en bil som er full av fersk slaps og mener at dette ikke er bra nok vask.Spør så om hun har kjørt etter at hun var hos oss,og ganske riktig det hadde hun,ca 1 mil. Prøvde å forklare at bilen naturligvis blir møkkete igjen veldig fort når det er slikt føre,men nei.Det skjønte hun ikke... "Hva er vitsen med å vaske bilen når den blir skitten etter 1 mils kjøring"sa hun.Jamen,sa jeg,det var da visselig du som kom inn her og ville ha en bilvask.Da selger jeg deg en slik,selvsagt.Forklarte også at biler må vaskes selv om det er møkkaføre,slik at ikke gammel møkk får feste seg i lakken.Men det var ikke noe jeg sa som sank inn.Hun skulle "aldri handle der mere"..neivel,FINT.La være Endret 20. juli 2011 av ArkArk 21 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Angående hamburgerdiskusjonen: Hva med "jeg vil ha hamburgerbrød på bunnen, kjøtt, ost, litt krydder og et hamburgerbrød til på toppen. Ingenting mer, ingenting mindre." 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Høres ut som en kjempeløsning til norskspråklig kompetente ansatte. 5 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Angående hamburgerdiskusjonen: Hva med "jeg vil ha hamburgerbrød på bunnen, kjøtt, ost, litt krydder og et hamburgerbrød til på toppen. Ingenting mer, ingenting mindre." Nå vet jeg ikke hvor utbredt uttrykket er, men da jeg jobba i gatekjøkken hadde vi en knapp for "plain" burger på kassa. Det betød brød-burger-ost-brød, ikke noe mer. Vet som sagt ikke om det funker på den gjengse bensinstasjonarbeider. Men hamburger skal jo ha masse kaninfor, herunder MASSSSSSSSSSSE løk, og ekte agurk, ikke sylte. Lenke til kommentar
Populært innlegg Zeph Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 Mindre hamburgerprat, fleire kundar! 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 Hadde kunde som fylte bensin ute og kom inn for å betale og raget raget RAAAGEEETTTT for at det ikke gikk an å betale ute med kort hos oss. Jo, det går an, sier jeg. NÆH! Det gjorde det ikke. Joda, sier jeg. Prøvde du? Nei, hun hadde ikke prøvd, men det stod en lapp ute på pumpa så HMSK! Jaha, kanskje det er feil på akkurat den pumpen i dag og kollega har hengt ut lapp. Hva stod det på lappen da? Det stod at man ikke kan betale ute med kredittkort, sa hun. Lys går opp. Ååå men den lappen er da ikke skrevet på norsk, er den vel? Nei, bare på engelsk og tysk. Hehe ja. For enkelte engelske og tyske KREDITTkort funker ikke, og da vil vi jo ikke at folk tror de har betalt og kjører åtti mil før vi merker at de er borte. Men flaggene og språket på lappen vi har hengt ut var visst ikke noe hint for denne helnorske damen... Jaja, det er uansett en hyggelig overraskelse når kunder i det hele tatt gidder å lese lapper 11 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg tror jeg hadde hatt samme reaksjon om jeg hadde lest at en pumpe ikke tok kredittkort på engelsk. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 Men seriøst, er det ikke bare å skrive at maskinen sliter med utenlandkse kredittkort? 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 Kom på en litt morsom episode som hendte meg for en 8-10 år siden. (Eks)-dama sendte meg bort på den lokale shellstasjonen en fredagskveld for å kjøpe KK(Kvinner og klær) og en pakke kondomer. Jeg kommer inn på stasjonen går bort til bladhylla og finner KK og går bort til disken med bladet. Her ber jeg om en pakke kondomer i tillegg. Hun bak disken(noen år eldre en meg og egentlig ganske pen) ser på meg og bare smiler. Lurer litt på hva hun tenkte, for hver gang etterpå jeg var innom der, ga hun meg ett merkelig blikk og ett lurt smil. Dette varte i mange år og jeg er fortsatt sikker på hun husker han med KK og kondomer. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Kunde: Hei! Kunne jeg fått en kabel? Jeg: Ja, det skal nok gå bra! Hvilken kabel er det snakk om? K: Bare en vanlig kabel! J: Ok. Hva skal du bruke kabelen til? M: Men i * da! Er det så * vanskelig å forstå? Jeg skal HA EN KABEL! Det er du som jobber her, skal jeg liksom kunne alle detaljer og annet dritt? Makan til kundeservice! Kommer aldri inn her igjen! **... Endret 20. juli 2011 av Diskutant 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 20. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2011 Gi han en trådløs kabel neste gang 19 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kunde: Hei! Kunne jeg fått en kabel? Jeg: Ja, det skal nok gå bra! Hvilken kabel er det snakk om? K: Bare en vanlig kabel! J: Ok. Hva skal du bruke kabelen til? M: Men i * da! Er det så * vanskelig å forstå? Jeg skal HA EN KABEL! Det er du som jobber her, skal jeg liksom kunne alle detaljer og annet dritt? Makan til kundeservice! Kommer aldri inn her igjen! **... J: Du skulle bare gitt han en random kabel Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Nei, gidder ikke bruke mer tid på sånne.. Finnes da grenser.. Endret 20. juli 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Finn den dyreste kabelen du har og sleng den på disken. Eller så kan du jo legge en kabel selv og tilby han den? 9 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hadde kunde som fylte bensin ute og kom inn for å betale og raget raget RAAAGEEETTTT for at det ikke gikk an å betale ute med kort hos oss. Jo, det går an, sier jeg. NÆH! Det gjorde det ikke. Joda, sier jeg. Prøvde du? Nei, hun hadde ikke prøvd, men det stod en lapp ute på pumpa så HMSK! Jaha, kanskje det er feil på akkurat den pumpen i dag og kollega har hengt ut lapp. Hva stod det på lappen da? Det stod at man ikke kan betale ute med kredittkort, sa hun. Lys går opp. Ååå men den lappen er da ikke skrevet på norsk, er den vel? Nei, bare på engelsk og tysk. Hehe ja. For enkelte engelske og tyske KREDITTkort funker ikke, og da vil vi jo ikke at folk tror de har betalt og kjører åtti mil før vi merker at de er borte. Men flaggene og språket på lappen vi har hengt ut var visst ikke noe hint for denne helnorske damen... Jaja, det er uansett en hyggelig overraskelse når kunder i det hele tatt gidder å lese lapper Jeg hadde faktisk også antatt det samme. Når det står at kredittkort ikke fungerer, uavhengig av om det er på norsk, engelsk eller tysk, antar de fleste at det gjelder for alle. For alt jeg vet kan lappen som stod på norsk ha flydd avgårde, det kan ha vært gjort fordi alle nordmenn som fyller bensin forstår norsk og dere ikke gadd å skrive ut enda mer på lappen eller helt andre grunner. Uansett er det en situasjon der jeg godt forstår at kunden hadde blitt forvirret. 7 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er vel stort sett et ikke problem da jeg vil anslå at under 1% av de som i hvert fall handler i matbutikker bruker kredittkort, den klare majoriteten bruker bankkort (tror jeg fikk inn et kredittkort i uka eller noe) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Matbutikk og bensinstasjon er jo to helt forskjellige ting. Mange kredittkort kommer med rabattordninger som er spesielt populære på bensinstasjoner fordi de gir 30 øre per liter i rabatt eller hva det nå enn er, så det vil naturlig nok være enda flere kunder som betaler med kredittkort på en bensinstasjon enn det man vil ha på en vanlig matbutikk. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 En handler både matvarer og drivstoff med kredittkort. Trumf Visa til matvarer og NAF MasterCard til drivstoff. Det er kun unntaksvis det ikke fungerer. Og hadde eg kjørt opp mot ei pumpe det står at kredittkort ikke fungerer, uavhengig av språk, så hadde eg og trodd at det gjaldt så godt som alle og ikke kun enkelte. Men eg hadde ikke blitt sur på betjeningen av den grunn. 1 Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.mufcinfo.com/manupag/match_reports/20082009/articles/article_images/united_kids_wife_images/united_kids_wife.jpg&imgrefurl=http://www.mufcinfo.com/manupag/match_reports/20082009/articles/united_kids_wife.html&h=357&w=540&sz=22&tbnid=Mjfa9oma4RaBTM:&tbnh=90&tbnw=136&prev=/search%3Fq%3Dunited%2B-%2Bkids-%2Bwife%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=united+-+kids-+wife&usg=__xfGI4ezxqIZC0uzDi8q95pA3AgE=&sa=X&ei=yCgnTpzWD4PCswa7y52jCQ&ved=0CCEQ9QEwAQ&dur=666 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Bleh, denne tråden har en helt fantastisk evne til å spore av.. For noen år tilbake så var jeg Adecco-vikar og tok nærmest alt av jobber som de tilbydde. Fikk nesten aldri vite om oppdrag dagen i forveien og ble vekt tidlig på morgenen av en telefon hvor de spurte om jeg kunne hjelpe en bedrift med å flytte ut av lokalet sitt. Kom meg dit så fort som mulig i tro om at jeg allerede var litt sen og at de andre allerede hadde begynt. Går inn til bedriften og sier at jeg er fra Adecco og de to damene som jobbet der begynte å smile litt for seg selv. Det viste seg at det kun var jeg som var bestilt til det oppdraget og da jeg fikk se hvilken jobb jeg skulle gjøre begynte jeg å flire, for da skjønte jeg hvorfor de to damene smilte da jeg kom inn. Her skulle det nemlig blant annet bæres ut svære bord som sikkert veide 40kg+ per stykk og det var flere av dem. Så sto vi der da, alle tre, og flirte en stund for vi skjønte at dette var helt håpløst Det hører med til historien at jeg på den tiden var 183cm høy og veide kanskje rundt 65kg, ingen stor kar med andre ord. Fikk da bært ut alt til slutt på et vis, men måtte gå ned å spørre en av damene om hjelp på de aller verste bordene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå