XAndy Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jobbet på en lokal data sjappe i arbeidsuken, og vi fikk igjen maskiner fra reprasjon. Så pakket jeg opp en asus mini pc, og merker straks at det ligger en hp lader i esken. Så ringer en kolega han som har sendt inn maskinen, og ber han komme innom. I mellomtiden har jeg skjekket att asus maskinen skulle ha 12 volt, og hp laderen ga ut 18 eller 19volt. Så mens jeg har vært ute på oppdrag, hadde eieren av maskinen vært innom, og han sa att han hadde en hp mini pc hjemme, og laderene hadde blitt mikset, uten og skjekke helt, plugget han bare laderen i uten å skjekke laderen. Jeg ler litt i etterkant av denne hendelsen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Ser ikke problemet, han overklokker jo bare maskinen! 4 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Ser ikke problemet, han overklokker jo bare maskinen! Litt Off-topic: Neppe, for høy spenning risikerer bare å svi av strømstyringskretsen i PC'en. En pen måte å ødelegge PC'en på så det ikke lønner seg å reparere en gang. EDIT: skriveleif. Endret 17. juli 2011 av janingar Lenke til kommentar
Populært innlegg SvennAndre Skrevet 17. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. juli 2011 Sarkasme er noe dritt over internett! 22 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Ser ikke problemet, han overklokker jo bare maskinen! Litt Off-topip: Neppe, for høy spenning risikerer bare å svi av strømstyringskretsen i PC'en. En pen måte å ødelegge PC'en på så det ikke lønner seg å reparere en gang. Det haan dog kan få er en del høyere lysstyrke. Kjørte selv med en 21v adapter på en 16v T21 thinkpad, ble noe enormt sterkt lys, den ble litt varmere enn ellers også, men klarte seg fint. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Runker og grisepikk, to fine verktøy! Grisepikk-mannen kom i dag 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Diskusjonen rundt køer/køkultur fortsettes her. La oss holde oss til temaet her inne, nemlig kunder på jobben. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 18. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2011 Haha 43 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Som min kone - Ingen reaksjon ved berøring 4 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har sommerjobb på et skipsverft i portvakta. Dette inkluderer blant annet å ta telefoner (sentralbord). Nå for to minutter siden fikk jeg en telefon, hvor personen på andre siden av røret sa: "Hei... Jeg tok noen blodprøver forrige uke..." før jeg avbrøt han med at han mest sannsynligvis hadde ringt feil da vi er et skipsverft og har nok lite å gjøre med blodprøver. 3 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Begynner av å gå lei av de som skal bryte opp den elektroniske porten vidre inn i butikken. Enten for å hente vogn eller ikke sensoren åpner porten. Porten piper no sykt hver gang og ingen kunder gidder å snu for å lukke den til riktig posisjon. Utrolig irriterende og måtte gå g lukke den ele tia Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Liker sommerjobben min som resepsjonist. Hyggelige personer med rare dialekter, men lav stemme som skal ha hjelp. Men ellers er det veldig hyggelig Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Haha Kansje lade telefonen/skru den på? Dumme personer xD Lenke til kommentar
Populært innlegg Mudcat Skrevet 19. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Smeller til med et par/tre historier siden det nærmer seg helg Jobber som kundesupport for den lokale internettleverandøren nå om sommeren og her dukker det opp interessante telefoner fra tid til annen. Hadde en i dag som klagde på at han ikke kom seg på internett via det trådløse nettet sitt. Etter mye feilsøking, hvor vi fikk bekreftet at nettverkskortet er aktivert, har prøvd med resetting av utstyr++, kommer vi frem til at det kan være det trådløse accesspunktet som er problemet. Vi setter opp nytt, monterer dette hos kunden og montøren sjekker at han finner nettverket og får koble seg til. Alt ser nå ut til å virke og montøren reiser derfra. 5 min etter montøren er reist får vi ny telefon på kontoret. Joda, kunden kommer fremdeles ikke på nett og truer med å bytte nettverksleverandør dersom vi ikke får fikset dette snarest, aller helst i går. Vi ringer montøren og han skal stikke innom når han er ferdig hos den kunden han holder på med nå. Rett etter dette så ringer "problemkunden" igjen. Nå trengte vi ikke komme likevel for han hadde jaggu funnet ut at han hadde et program på pc'en som han måtte bruke til å aktivere nettverkskortet og nå var alt i orden. Hva byr du meg, han hadde deaktivert nettverkskortet sitt men påstod hardnakket at han ikke hadde rørt noe som helst. Noen folk er for dumme til å ha en pc... For å lyse litt opp så skal jeg komme med noe som hendte meg her forleden dag. Skulle til en kamerat og hadde avtale med han at jeg skulle få tak i noe mat og litt snacks. Reiste på Rema for å handle snacks, og her er det slik at kebaben ligger slik at en går forbi inngangen dens før vi kommer inn på Rema. I det jeg gikk forbi inngangen til kebaben ser han ene som jobber der meg, jeg viser bare to fingre(peace tegn) i forbifarten og stikker inn på Rema og handler. Når jeg kom tilbake lå det klar to kebab og to Urge til meg(hadde vært på Rema i typ 5-7min). Her snakker vi service Men når sant skal sies så er jeg ofte innom og kjøper kebab der så de fleste som er der vet hvem jeg er og hva jeg pleier å kjøpe. Til slutt vil jeg komme med noe som hendte en jeg kjenner. Han arbeidet på fiskebåt og de hadde fått en durabelig sildefangst før de la til kai. Her kom det en ombord og spurte kameraten min om han kunne få kjøpt noen sild og hva prisen var per stk. Dette skulle vel la seg orden mente kameraten min og sa at silden kostet 50 øre per sild. Mannen syntes dette var en grei pris og ville ha 25 sild. Kameraten min teller opp 25 sild, putter de i en pose og ga til mannen. Mannen lurte så på hvor mye han skulle betale for dette. Kameraten som ikke er så stødig i hoderegning ba mannen om å vente litt mens han stakk hodet fort inn i lugaren og spurte kapteinen hva 25 ganger 50 øre var. Kapteinen var like dårlig i hoderegning og ba kameraten om å holde kjeft for kapteinen barberte seg. Kameraten kommer tilbake til mannen og sier at det blir sånn nett akkurat 70 kroner. Mannen ser på silden og lurer på om det ikke var litt dyrt. Jo, kameraten mener egentlig det han også og sier han nett skal ta å sjekke med kapteinen igjen. Atter en gang stikker han hodet inn i lugaren og ber kapteinen om hjelp. Han får grei beskjed at han bare kan holde kjeft for kapteinen har jo alt sagt at han barberer seg. Enden på visa var det at mannen fikk silden gratis for kameraten orket ikke å prøve mer Ikke lett med matte gitt... Kom på noe som skjedde en venninne som jobbet i butikk. Her var det noen som hadde pantet en flaske med en død mus på. Folk altså -_- Endret 19. juli 2011 av Otemba 15 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 ...og mannen som skulle kjøpe var visst ikke helt stø han heller? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Han Far Skrevet 19. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg jobbet på en byggvareforretning på videregående. En dag kom det inn en gammel kar som sa at han hadde en stor trestubb i hagen som han gjerne ville ha bort. Jeg viste ham et produkt som man skulle tømme på stubben, og så ble den etset vekk eller noe. Ganske brutale saker, jeg tror det er forbudt nå. Han syntes at det ble for puslete. Helst ville han ha dynamitt, det hadde han gode erfaringer med. Solgte vi kanskje det? Nei, Bygger'n har aldri ført dynamitt, såvidt jeg vet. Og det var vel uansett litt ulovlig å bruke, men hvis han fikk tak i og bodde langt fra folk gikk det vel greit. Nei, han bodde jo midt i byens peneste villastrøk. Men det er jo et kort smell, så naboene forstyrres ikke lenge av det. Og han skulle jo uansett dekke til med noe armert presenning. 21 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Smeller til med et par/tre historier siden det nærmer seg helg For å lyse litt opp så skal jeg komme med noe som hendte meg her forleden dag. Skulle til en kamerat og hadde avtale med han at jeg skulle få tak i noe mat og litt snacks. Reiste på Rema for å handle snacks, og her er det slik at kebaben ligger slik at en går forbi inngangen dens før vi kommer inn på Rema. I det jeg gikk forbi inngangen til kebaben ser han ene som jobber der meg, jeg viser bare to fingre(peace tegn) i forbifarten og stikker inn på Rema og handler. Når jeg kom tilbake lå det klar to kebab og to Urge til meg(hadde vært på Rema i typ 5-7min). Her snakker vi service Men når sant skal sies så er jeg ofte innom og kjøper kebab der så de fleste som er der vet hvem jeg er og hva jeg pleier å kjøpe. rema 1000 mjøndalen? var en hard dag i dag på Europris! sykt mye varer til 10, 20, 50 og 100 kr. var kø i kassa i 4 timer i strekk med minst 10 i køa. desverre kun 1 kasse åpen:/ det var stress! Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 19. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2011 *** Advarer om et par sterke uttrykk *** Elsker å utføre IQ tester på hurtigmat-butikker. Tok følgende nettopp: E: Hei! Eg skal ha en hamburgermeny med KUN ost på. A: Ikke salat, ketchup, bacon eller noe? E: Nei, KUN ost. Ble litt bekymret når vedkommende såg ut som et spørsmålstegn, så eg understrekte det på nytt ved å gjenta setningen: E: Hamburgermeny med KUN ost på hamburgeren, og chips ved siden av. A: Ok. Minuttene gikk og eg sjekket at det ikke ble lagd noe salat eller lignende til, og følte meg derfor trygg på at handelen gikk som planlagt og tok med meg maten hjem. Uten å dobbeltsjekke. Big mistake. Hvorfor i h******* skal det være så vanskelig å forstå ordet KUN? Eg må være en av de få som har lært at det kun har EN betydning i disse sammenhengene. Eg opplever fra tid til annen at andre har lært flere betydninger som: 1. "KUN ost" = ekstra ost pluss alt det vanlige. 2. "KUN ost" = ost, salat, dressing, sylteagurk osv. 3. "KUN ost" = det vanlige pluss ost. 4. "KUN ost" = vanlig hamburger med alt, uten ost. 5. "KUN ost" = alt det vanlige pluss ost på chipsen. Eg er drittlei. Eg ber om en j***** enkel ting. Det er ikke rakettvitenskap. Eg spiste hamburgeren min i dag med ost og dressing(sur dressing) på trass. Det var ikke godt men eg ble mett. Søren og for noe dritt. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg setter pris på at du advarer om sterke uttrykk, for deretter å sensurere alt styggere enn "søren". =D 35 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Si du skal ha en plaine cheesburger. det funker 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå