Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det samme har jeg gjort mange ganger. Sist jeg fant en lommebok, tilhørte den en 16.årig jente.

 

Som takk fra mor og far for min ærlighet (Jeg tok ikke de 100 kronene hun hadde liggende) fikk jeg en flaske congac til over 1000 kroner :love:

Jeg kunne jo selvfølgelig tatt mobilen jeg også, men det var ikke en særlig høy modell fra Samsung, pluss at jeg har iPhone 4 selv. Hva skal jeg med en mobil til, liksom? Da gjør jeg heller jenta som mistet den glad.

Husker jeg ble ganske happy selv da jeg mistet mobilen min og noen gjorde det samme for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettop ein telefon frå ein kunde som hadde hatt den stasjonære datamaskina si inn på reperasjon. Han fikk ikkje til å logge på PCen og lurte på kva eg hadde gjort med maskina has. Etter ein liten samtale kom vi fram til at tastaturet ikkje var kopla til og det var derfor han ikkje fekk til å skrive inn passordet. :)

 

Åååååhahahahaha!

Lenke til kommentar

Kanskje man bare skulle stå og vente på at kunden snakker ferdig, før h*n får tatt betalt og motatt varen.

 

Ser for meg at en del kunne blitt litt grinete, men..

Det hadde nok vært veldig tilfredsstillende, men kanskje ikke det mest effektive når det er kø å ta hensyn til. Ignorere kunden helt til de legger på, og deretter si "Oja, snakket du til meg, jeg så du var i telefonen...". Evt det motsatte, svare på alt kunden sier til personen i andre enden. "Hvordan jeg har det i Paris? Jeg er da ikke i Paris, jeg er her i Bergen bak kassen!"

 

Hehe, jeg drar hjem til kunden. Sjeldent jeg har dårlig tid/kø, særlig på denne tiden av året.

Lenke til kommentar

ÅHERREMINHATT. I dag må være "Snakke med selgere om masse unødvendige ting som ikke har noe relevans med noenting som helst"..

 

 

Hæ?

 

Ja, i dag skulle alle kundene snakke med meg om ting som ikke har noenting med produktene i butikken å gjøre.

 

Ser du at den setningen ikke betyr noe som helst?

Lenke til kommentar

ÅHERREMINHATT. I dag må være "Snakke med selgere om masse unødvendige ting som ikke har noe relevans med noenting som helst"..

 

 

Hæ?

 

Ja, i dag skulle alle kundene snakke med meg om ting som ikke har noenting med produktene i butikken å gjøre.

 

Ser du at den setningen ikke betyr noe som helst?

 

Absolutt, setningen gir like mye mening som det kundene mine snakket om i dag :-)

Lenke til kommentar

Kanskje man bare skulle stå og vente på at kunden snakker ferdig, før h*n får tatt betalt og motatt varen.

 

Ser for meg at en del kunne blitt litt grinete, men..

Det hadde nok vært veldig tilfredsstillende, men kanskje ikke det mest effektive når det er kø å ta hensyn til. Ignorere kunden helt til de legger på, og deretter si "Oja, snakket du til meg, jeg så du var i telefonen...". Evt det motsatte, svare på alt kunden sier til personen i andre enden. "Hvordan jeg har det i Paris? Jeg er da ikke i Paris, jeg er her i Bergen bak kassen!"

Du vet at det finnes viktigere ting enn å snakke med en random person bak kassa?

Jeg er til stadighet i telefonen i kassa, uten at det skaper noe problemer for verken meg eller personen i kassa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du vet at det finnes viktigere ting enn å snakke med en random person bak kassa?

Jeg er til stadighet i telefonen i kassa, uten at det skaper noe problemer for verken meg eller personen i kassa.

Det er nok denne innstillingen som irriterer de bak kassen - at man har viktigere ting å gjøre enn å kommunisere mens man gjennomfører en handel. Det er en grunn til at flere steder i USA ikke lar deg kjøpe noe mens du er i telefonen, spesielt på kaffe/donut-sjapper.

 

Jeg tror de fleste ville reagert hvis personen som satt i kassen snakket i mobiltelefon, hvorfor skulle det ikke da gjelde kunden også?

Endret av Dorian Gray
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er nok denne innstillingen som irriterer de bak kassen - at man har viktigere ting å gjøre enn å kommunisere mens man gjennomfører en handel. Det er en grunn til at flere steder i USA ikke lar deg kjøpe noe mens du er i telefonen, spesielt på kaffe/donut-sjapper.

 

Jeg tror de fleste ville reagert hvis personen som satt i kassen snakket i mobiltelefon, hvorfor skulle det ikke da gjelde kunden også?

Personen i kassa er på jobb, det gjelder ikke meg.

Jeg hadde reagert om personen bak kassa ikke hadde hatt på seg uniform, men ikke kunden.

Det er forskjellige regler for kunder og ansatte i butikk, eller, over alt egentlig.

 

Men, jeg svarer på standard-spørsmålet "pose?" selv om jeg er i telefonen.

For meg er gjerne ikke ett alternativ å legge på da jeg ofte er på jobb når jeg er i butikken å handler lunsj, og det er gjerne jobben som ringer meg.

Lenke til kommentar

Du vet at det finnes viktigere ting enn å snakke med en random person bak kassa?

Jeg er til stadighet i telefonen i kassa, uten at det skaper noe problemer for verken meg eller personen i kassa.

I noen butikker så er det krevet at man snakker med kunden mer enn bare én setning for å finne ut hva kunden vil. Som der jeg jobber, hvor vi driver med en eller annen form for veiledning ved omtrent alle salg. Det er litt vanskelig å få til om kunden står i telefonen hele tiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...