Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at du har jobbet som dette i 2 år har egentlig lite å si. Jeg har jobbet med folk som har gjort en oppgave flere ganger om dagen i 12 år (no kidding), så dette kan han og gjør riktig. Det viser seg da at han gjør oppgaven feil. Og din arbeidsgiver vil heller ikke hjelpe.

Dette må da stå en plass om hva som beregnes som "dør" når man skal levere til døra.

Det er ikke noe fasitsvar. Det blir første hindring som SvennAndre sier. Og riktig som han sier, at firmaet som bestiller leveringa burde spesifisert det bedre enn å kalle det første dør. Alt går på firmaet man bestiller varen ifra. De som leverer har ingenting med varen og hvordan varen kommer inn i huset. Så lenge det ikke er bestilt innbæring eller de som leverer er fra selve firmaet de kjøpte det hos.

Edit: multisync skjønte det :)

PS: om dere ikke har bestilt innbæring, men er hyggelige mot sjåføren som leverer det og tilbyr dere å hjelpe å bære, så er sjansen stor for at dere får hjelp også. Er dere duster og lite hyggelige er sjensen stor for at den nye tven deres blir stående ute i regnet eller blir med tilbake. For varen er ikke deres før dere har signert på at dere har mottatt den.

Endret av Nstin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde jeg bestilt sofa og du satt den fra deg i gangen nede når jeg hadde regnet med å få den opp i 3 etasje hadde pokker meg jeg og kjørt etter deg fra ski til oslo. :!:

Har bestilt flere ting over nettet og fått leverert på døra (sofa\vaskemaskin\oppvaskemaskin\stort kjøleskap\kjøkken), har alltid fått varen inn i der den skal stå i huset. Har da alltid hjulpet til å bære, så kan jo være derfor. De 2 karene fra bring var veldig overrasket når jeg hjalp til å bære inn 90+ kolli til kjøkkenet, var visst ikke vanlig.

Endret av cozmos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, hadde du dratt tilbake og sagt ifra at det var feil(hvis du oppdaget det når du kom hjem) hadde du mest sannsynlig betalt mellomlegget, og blitt sendt ut av butikken med et lite smil uten å få en dritt tilbake på vegne av tid og transport du har brukt på butikkens feil. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse storkjedene..

Og hvis en gammel dame mister lommeboken sin, men jeg finner den ikke før hun er langt avsted, da mister jo jeg det jeg tjente (pengene som lå i lommeboken) hvis jeg skal bruke tid og transport på å møte denne damen; i hvert fall tid på å kontakte hun, og jeg hadde ikke fått en dritt tilbake. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse gamle damene!

Syntes denne debatten har gått for langt, over flere sider, og det går ikke an å bli enig i denne diskusjonen. Alle har sine egne meninger om hva som er rett og galt, når hittegods bare regnes som ulovlig, men ikke er straffbart.

Du har krav på 10% finnerlønn i et slikt tilfelle. Altså 10% av alle kontantene i lommeboka.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som budsjåfør nå, og vi har også klare instrukser på levering av garderobedører at vi kun leverer til første låsbare dør.

Bor du i 10 etg i en blokk er det ditt problem å få det opp.

Det vet leverandør og de opplyser (eller skal iallefall) kunde om dette, vi har ikke tid til å levere inn i stua til alle på ruta.

Det står skriftlig i kontrakten vi har med leverandøren, så om de glemmer å nevne det for kunde er det forsatt ikke vårt problem.

Jeg gjør jobben min, har du ikke fått beskjed om at vi ikke leverer inn i leiligheten er det leverandøren som ikke har gjort jobben sin..

Edit: Beklager OT, men ble litt engasjert i akkurat dette.

Endret av Actibus
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Enkelte ganger jeg har fylt bensin, så har dere brukt slik sand eller hva det er, for å suge opp/dekke til sølt bensin. Altså, hvordan i huleste granskogen klarer folk å søle bensin/diesel?

Den ene gangen hadde vedkommende klart å søle på motsatt side av der h*n fylte. Altså: PUMPE - TANKLOKK/BIL - SØL... wth??

Lenke til kommentar

En gang trodde en kar at a) bilen var full eller b) noe var galt med pumpen. Han tok derfor pumpen ut av bilen. Kan trygt melde at b) i hvert fall ikke var tilfelle.... Sånn rød sand, også kjent som absorberingsmiddel, kan komme inn handy noen ganger ja. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fort gjort hvis man for eksempel glemmer å holde tuten oppe når man tar ut bensinpumpen.

Det er da grenser for hvor mye som kommer ut, hvis man ikke holder den opp. De gangene jeg har sett slikt søl, så må folk ha stått og spraya med pumpen. Ene gangen var det vel 1.5x4m med slik sand..

Lenke til kommentar

Fort gjort å svime seg bort med sixpacks, om en enkelt boks på enden av sixpacken står med strekkode ut og blir truffet av strekkodeleseren når kasserer løfter den. Da hører man et pip og tenker at den gikk inn :p

Selv om det er urutinert å ikke reagere på en totalsum på 120,-. Måtte i så fall vært tidenes pris på øl :p

Ganske artig: Jeg har virkelig INGEN anelse om hvor mye 6 øl koster i butikken. Jeg vet at en halvliter koster fra 45-100 kroner ute på byen, men jeg har fremdeles til gode å kjøpe øl i butikk. Om en sixpack koster 50 eller 200 har jeg helt seriøst INGEN snøring på.

Mener jeg har sett Claustaler-øl (alkoholfritt) til 4 kroner flasken, og jeg har sett halvlitersbokser med "importøl" til nesten hundringsen.

Jeg hadde ikke reagert på 120 spenn for den handlekurven. :D

Lenke til kommentar

Hadde jeg bestilt sofa og du satt den fra deg i gangen nede når jeg hadde regnet med å få den opp i 3 etasje hadde pokker meg jeg og kjørt etter deg fra ski til oslo. :!:

Har bestilt flere ting over nettet og fått leverert på døra (sofa\vaskemaskin\oppvaskemaskin\stort kjøleskap\kjøkken), har alltid fått varen inn i der den skal stå i huset. Har da alltid hjulpet til å bære, så kan jo være derfor. De 2 karene fra bring var veldig overrasket når jeg hjalp til å bære inn 90+ kolli til kjøkkenet, var visst ikke vanlig.

Hadde det ikke stått spesifisert at den skulle opp i 3etg, så hadde den blitt stående akkurat så nærme døra eller innenfor som jeg hadde klart. Men som du selv sier, å hjelpe til det gjør mye, det og en normalt hyggelig tone :) Siden det kom 2 karer fra Bring så hadde nok avsender en spesiell avtale om nettopp det. Jeg vet at Bring gjør det sånn. Og det er sant at det er få som gidder å hjelpe til, det er ikke forventet uansett. Men veldig hyggelig :)

Hanske: Ærlig talt, så høres du ut som en dust, ikke jeg. Det er nettopp arbeidsgiver som forteller oss sjåfører at vi skal gjøre det sånn. Så jeg gjorde jobben min helt riktig.

Actibus: Du har naturligvis helt rett. Vi gjør bare jobben våres.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Fort gjort å svime seg bort med sixpacks, om en enkelt boks på enden av sixpacken står med strekkode ut og blir truffet av strekkodeleseren når kasserer løfter den. Da hører man et pip og tenker at den gikk inn :p

Selv om det er urutinert å ikke reagere på en totalsum på 120,-. Måtte i så fall vært tidenes pris på øl :p

Ganske artig: Jeg har virkelig INGEN anelse om hvor mye 6 øl koster i butikken. Jeg vet at en halvliter koster fra 45-100 kroner ute på byen, men jeg har fremdeles til gode å kjøpe øl i butikk. Om en sixpack koster 50 eller 200 har jeg helt seriøst INGEN snøring på.

Mener jeg har sett Claustaler-øl (alkoholfritt) til 4 kroner flasken, og jeg har sett halvlitersbokser med "importøl" til nesten hundringsen.

Jeg hadde ikke reagert på 120 spenn for den handlekurven. :D

Hehe, en halvliter øl koster fra 20,- og oppover omtrent. Mener å ha hørt at de billigste 0,33l ølflaskene som koster rundt 10,- per stykk, så betaler man for alkoholavgift og moms pluss pant. Butikkene sitter igjen med smuler, og de fungerer som lokkevarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...