multisync Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Folkens, han sier jo til og med at firmaet han jobbet for hadde informert om at første dør gjaldt, og alle avsenderne var helt klar over dette. Om noen har gjort en feil så er det avsenderne som ikke klarer å formidle dette til mottager 3 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Det at du har jobbet som dette i 2 år har egentlig lite å si. Jeg har jobbet med folk som har gjort en oppgave flere ganger om dagen i 12 år (no kidding), så dette kan han og gjør riktig. Det viser seg da at han gjør oppgaven feil. Og din arbeidsgiver vil heller ikke hjelpe. Dette må da stå en plass om hva som beregnes som "dør" når man skal levere til døra. Det er ikke noe fasitsvar. Det blir første hindring som SvennAndre sier. Og riktig som han sier, at firmaet som bestiller leveringa burde spesifisert det bedre enn å kalle det første dør. Alt går på firmaet man bestiller varen ifra. De som leverer har ingenting med varen og hvordan varen kommer inn i huset. Så lenge det ikke er bestilt innbæring eller de som leverer er fra selve firmaet de kjøpte det hos. Edit: multisync skjønte det PS: om dere ikke har bestilt innbæring, men er hyggelige mot sjåføren som leverer det og tilbyr dere å hjelpe å bære, så er sjansen stor for at dere får hjelp også. Er dere duster og lite hyggelige er sjensen stor for at den nye tven deres blir stående ute i regnet eller blir med tilbake. For varen er ikke deres før dere har signert på at dere har mottatt den. Endret 10. juli 2011 av Nstin 3 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Aah, sorry. Må ha missa et viktig poeng i innlegget ditt nstin Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Hadde jeg bestilt sofa og du satt den fra deg i gangen nede når jeg hadde regnet med å få den opp i 3 etasje hadde pokker meg jeg og kjørt etter deg fra ski til oslo. :!: Har bestilt flere ting over nettet og fått leverert på døra (sofa\vaskemaskin\oppvaskemaskin\stort kjøleskap\kjøkken), har alltid fått varen inn i der den skal stå i huset. Har da alltid hjulpet til å bære, så kan jo være derfor. De 2 karene fra bring var veldig overrasket når jeg hjalp til å bære inn 90+ kolli til kjøkkenet, var visst ikke vanlig. Endret 10. juli 2011 av cozmos 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Nei, hadde du dratt tilbake og sagt ifra at det var feil(hvis du oppdaget det når du kom hjem) hadde du mest sannsynlig betalt mellomlegget, og blitt sendt ut av butikken med et lite smil uten å få en dritt tilbake på vegne av tid og transport du har brukt på butikkens feil. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse storkjedene.. Og hvis en gammel dame mister lommeboken sin, men jeg finner den ikke før hun er langt avsted, da mister jo jeg det jeg tjente (pengene som lå i lommeboken) hvis jeg skal bruke tid og transport på å møte denne damen; i hvert fall tid på å kontakte hun, og jeg hadde ikke fått en dritt tilbake. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse gamle damene! Syntes denne debatten har gått for langt, over flere sider, og det går ikke an å bli enig i denne diskusjonen. Alle har sine egne meninger om hva som er rett og galt, når hittegods bare regnes som ulovlig, men ikke er straffbart. Du har krav på 10% finnerlønn i et slikt tilfelle. Altså 10% av alle kontantene i lommeboka. Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 10. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Du leverer da ikke til adressen "Borettslagsveien 51, H501" hvis du leverer den på døren til borettslaget, så da har du ikke gjort jobben din. Det vet vel jeg litt bedre enn deg for å være ærlig Greia er at vi som leverer er på oppdrag fra avsender, ikke mottager. Og avsender vet at vi ikke bærer noe som helst opp noe som helst uten ekstra betaling. Så uansett hva som står som adresse, så er det døra i 1 etg som gjelder. Du høres ut som en jævla dust. Og i det tilfellet gjorde du ikke jobben din. Du skal levere på døra, ikke på oppgangen. Det blir feil. Jeg bor i xxxxxxxxx-veien 23, 3.12. Altså Leilighet 12 i tredje etasje i xxxxxxxxx-veien. Hvis du da leverer nede, gjør du ikke jobben din. Det er det samme hva arbeidsgiver sier, det finnes mye snusk her i verden. Endret 10. juli 2011 av Hanske 15 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hvem bryr seg? Han jobber ikke der lenger, han kan ikke plage noen med å la ting stå i gangen. 6 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Jeg jobber som budsjåfør nå, og vi har også klare instrukser på levering av garderobedører at vi kun leverer til første låsbare dør. Bor du i 10 etg i en blokk er det ditt problem å få det opp. Det vet leverandør og de opplyser (eller skal iallefall) kunde om dette, vi har ikke tid til å levere inn i stua til alle på ruta. Det står skriftlig i kontrakten vi har med leverandøren, så om de glemmer å nevne det for kunde er det forsatt ikke vårt problem. Jeg gjør jobben min, har du ikke fått beskjed om at vi ikke leverer inn i leiligheten er det leverandøren som ikke har gjort jobben sin.. Edit: Beklager OT, men ble litt engasjert i akkurat dette. Endret 10. juli 2011 av Actibus 8 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Du har krav på 10% finnerlønn i et slikt tilfelle. Altså 10% av alle kontantene i lommeboka. Antar du har kilder på dette her? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Nja... Det er vel mer en sosial norm enn en lov, men det kan godt være det finnes lovgivning også. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Finnerlønn er drøftet i en annen tråd på forumet her, med en del lovhenvisninger. Regler for finnerlønn..? Den er noen år gammel så for alt jeg vet kan vurderingene bli gjort annerledes i dag, men du får sjekke selv om loven er revidert siden den gang. Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 10. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Jeg er altså tilbake på bensinstasjonen igjen, og det er morsomt det. Særlig nå i turistsesongen. Torsdag #1 Nesten alle de seks bensinpumpene er kontinuerlig opptatt, noen bruker automatisk kortbetaling og kjører sin vei med en gang, noen betaler med kort ute og kommer deretter inn for å kjøpe forsyninger, atter andre fyller "manuelt" som vi sier og kommer inn for å betale (gjerne med kort). Da sier det seg selv at vi mister litt oversikt over hvem som har fylt drivstoff og ved hvilken pumpe. Én kar ble så opptatt av om han skulle ha karamellboller eller litagoboller, og om han kunne få ta ut penger så han kunne kjøpe jordbær ute, så han glemte visst å nevne at han hadde fylt drivstoff (og jeg gidder ikke å spørre alle de 10-15 kundene i butikken når det bare er tre lagrede tankinger). Skikkelig lykketreff at jeg tilfeldigvis så på skjermen at pumpe 2 ikke var betalt for, og at mannen jeg nettopp hadde ekspedert satte seg inn i bilen ved nettopp pumpe 2. PANIKK! Men så kom han ut igjen og gikk og kjøpte jordbær, så jeg fikk vinkekontakt gjennom vinduet. "EEH HADDE DU FYLT BENSIN OGSÅ ELLER?" "JA MEN DEN HAR JEG JO VÆRT INNE OG BET-Åfaen " Joda, tydeligvis ingen reaksjon der i gården når totalsummen kom på rundt 150 kr og han hadde fyllt drivstoff for flere hundre... Men han var hyggelig og ydmyk og kom rett inn igjen og betalte. Ikke som Torsdag #2, som var en del av samme rushet. Kom inn og kjøpte litt godis og noe bilrekvisita. Totalsum ~130, sa jeg. "Nei det stemmer ikke " "Nei.... hei?" "Jeg har jo fylt diesel også liksom, erru helt iddiot eller" Da er det litt tilfredsstillende å kunne "liksom uvitende" se demonstrativt ut vinduet, ut på plassen hvor det myldrer av folk både med og uten bil, og hvor nesten alle pumpene er opptatt. "Åja, selvFØLgelig, beKLAger, MIN feil, hvilken pumpe har du fylt ved da?" (Situasjon løser seg, men her er det helt typisk at de sier "For tohundre kroner." Og så er det fire lagrede tankinger på skjermen min, alle på 200 +/- noen øre. Eller så sier de "tjuetre liter", men jeg ser ikke antall liter på skjermen min tenk, det kan de riktignok ikke vite, men folkens SJEKK HVILKEN PUMPE DERE HAR FYLT VED, vi blir så glade hvis dere uoppfordret sier "Pumpe fire" ) Litt senere hadde vi torsdag #3. Mye surr med drivstoff denne dagen, men nå var det heldigvis roligere. Plutselig var det tomt for biler og det var en lagret tanking på 250 kr som ikke var betalt. Søren klype... satte den "på vent" i kassa for å ordne det når nestemann kom på vakt; gå inn og se på videoen og sjekke bilnummer, krysse fingrene for at det ikke var sørlendinger som allerede var godt på vei hjem som hadde glemt å betale for seg, søke opp telefonnummer, ringe og forklare og beklage (alltid, selv om det IKKE er min skyld) og be dem om å komme tilbake for å betale. Evt ringe og mase. Verste jeg vet. Men så ååå. Noen timer senere kom verdens søteste, skrøpelige gamle mann inn, helt fra seg, nervøs og skjelven og litt lattermild over seg selv, men mest av alt så han livredd ut mens han forklarte at han hadde GLEMT å betale. Tenk det, noe så fryktelig, han hadde fått så dårlig hukommelse, han var SÅ lei seg, tenk at sånt i det hele tatt kunne skje, å nei å nei å nei M: "Neida ikke tenk på det, sånt skjer hele tiden, og nå er du jo her og har betalt. Det går så bra!" K: "nei det går ikke bra Unnskyldunnskyldunnskyld" M: "Det får fint! Det var kjempebra at du kom tilbake så fort, og det er ikke noe problem, jeg lover! " K: "Nei det ER ikke greit " Stakkar, han var altså så lei seg, helt utrøstelig Jeg var bare sjeleglad for at han kom tilbake av seg selv, jeg. Ååå. Har fortsatt litt vondt av ham, han var virkelig kjempelei seg Og så en hel del fulle, trøtte, sure, masende kunder.... men ett par i dag fikk meg til å le godt! Tror de var britiske, de hadde i hvert fall EU-merke på bilen og snakket upåklagelig engelsk. Etter litt konversasjon i forbindelse med betaling av mat og drivstoff, begynte mannen å lete opp et kart, og spurte: K: "And also, can you please tell us how to get to.. "BØDD'T"?" M: "... Bødt? " K: "Yes, yes, "BØDD'TT"! Here, [peke på kart]" M: Innser at han snakker om Bud, en liten plass uti havgapet. Men det uttales jo ikke bødt, det utales ikke Bud engang, det uttales: "Åh! BUUU! You want to go to BUUUU " Begge to stemmer i, skikkelig begeistret. "BUUUU! Yes yes, BUUUUU " Hehe. Var så morsomt hvor oppsatt de var på å lære å uttale det rett, så da stod vi der og sa BUUUU i kor alle mann en stund. Veldig sånn dyp, nesten dobbelbunnet u-lyd, langtrukken med stum d. Bra vi var alene i butikken da Endret 10. juli 2011 av Charlotte Q 28 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Enkelte ganger jeg har fylt bensin, så har dere brukt slik sand eller hva det er, for å suge opp/dekke til sølt bensin. Altså, hvordan i huleste granskogen klarer folk å søle bensin/diesel? Den ene gangen hadde vedkommende klart å søle på motsatt side av der h*n fylte. Altså: PUMPE - TANKLOKK/BIL - SØL... wth?? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Det er fort gjort hvis man for eksempel glemmer å holde tuten oppe når man tar ut bensinpumpen. 1 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 En gang trodde en kar at a) bilen var full eller b) noe var galt med pumpen. Han tok derfor pumpen ut av bilen. Kan trygt melde at b) i hvert fall ikke var tilfelle.... Sånn rød sand, også kjent som absorberingsmiddel, kan komme inn handy noen ganger ja. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Det er fort gjort hvis man for eksempel glemmer å holde tuten oppe når man tar ut bensinpumpen. Det er da grenser for hvor mye som kommer ut, hvis man ikke holder den opp. De gangene jeg har sett slikt søl, så må folk ha stått og spraya med pumpen. Ene gangen var det vel 1.5x4m med slik sand.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Fort gjort å svime seg bort med sixpacks, om en enkelt boks på enden av sixpacken står med strekkode ut og blir truffet av strekkodeleseren når kasserer løfter den. Da hører man et pip og tenker at den gikk inn Selv om det er urutinert å ikke reagere på en totalsum på 120,-. Måtte i så fall vært tidenes pris på øl Ganske artig: Jeg har virkelig INGEN anelse om hvor mye 6 øl koster i butikken. Jeg vet at en halvliter koster fra 45-100 kroner ute på byen, men jeg har fremdeles til gode å kjøpe øl i butikk. Om en sixpack koster 50 eller 200 har jeg helt seriøst INGEN snøring på. Mener jeg har sett Claustaler-øl (alkoholfritt) til 4 kroner flasken, og jeg har sett halvlitersbokser med "importøl" til nesten hundringsen. Jeg hadde ikke reagert på 120 spenn for den handlekurven. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hadde jeg bestilt sofa og du satt den fra deg i gangen nede når jeg hadde regnet med å få den opp i 3 etasje hadde pokker meg jeg og kjørt etter deg fra ski til oslo. :!: Har bestilt flere ting over nettet og fått leverert på døra (sofa\vaskemaskin\oppvaskemaskin\stort kjøleskap\kjøkken), har alltid fått varen inn i der den skal stå i huset. Har da alltid hjulpet til å bære, så kan jo være derfor. De 2 karene fra bring var veldig overrasket når jeg hjalp til å bære inn 90+ kolli til kjøkkenet, var visst ikke vanlig. Hadde det ikke stått spesifisert at den skulle opp i 3etg, så hadde den blitt stående akkurat så nærme døra eller innenfor som jeg hadde klart. Men som du selv sier, å hjelpe til det gjør mye, det og en normalt hyggelig tone Siden det kom 2 karer fra Bring så hadde nok avsender en spesiell avtale om nettopp det. Jeg vet at Bring gjør det sånn. Og det er sant at det er få som gidder å hjelpe til, det er ikke forventet uansett. Men veldig hyggelig Hanske: Ærlig talt, så høres du ut som en dust, ikke jeg. Det er nettopp arbeidsgiver som forteller oss sjåfører at vi skal gjøre det sånn. Så jeg gjorde jobben min helt riktig. Actibus: Du har naturligvis helt rett. Vi gjør bare jobben våres. 5 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Fort gjort å svime seg bort med sixpacks, om en enkelt boks på enden av sixpacken står med strekkode ut og blir truffet av strekkodeleseren når kasserer løfter den. Da hører man et pip og tenker at den gikk inn Selv om det er urutinert å ikke reagere på en totalsum på 120,-. Måtte i så fall vært tidenes pris på øl Ganske artig: Jeg har virkelig INGEN anelse om hvor mye 6 øl koster i butikken. Jeg vet at en halvliter koster fra 45-100 kroner ute på byen, men jeg har fremdeles til gode å kjøpe øl i butikk. Om en sixpack koster 50 eller 200 har jeg helt seriøst INGEN snøring på. Mener jeg har sett Claustaler-øl (alkoholfritt) til 4 kroner flasken, og jeg har sett halvlitersbokser med "importøl" til nesten hundringsen. Jeg hadde ikke reagert på 120 spenn for den handlekurven. Hehe, en halvliter øl koster fra 20,- og oppover omtrent. Mener å ha hørt at de billigste 0,33l ølflaskene som koster rundt 10,- per stykk, så betaler man for alkoholavgift og moms pluss pant. Butikkene sitter igjen med smuler, og de fungerer som lokkevarer. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nstin Skrevet 11. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. juli 2011 Masse tekst Sånne historier som det der er grunnen til at jeg alltid prøver å være hyggelig mot folk på bensinstasjoner og butikker. Og hvis jeg glemmer hvilken pumpe jeg har fylt ved så unnskylder jeg meg og peker på bilen min. Bra det som regel er færre dieselpumper enn bensinpumper husker alltid hvor mye jeg fylte for da men Husker også engang jeg fylte helt full tank, var knusktørr, Ble for ca 1000kr. Også fant jeg ikke lommeboka, den var blitt stjålet eller mistet et sted. Var langt hjemmefra og ingen som kunne komme å betale for meg. Jeg tilbydde meg å legge igjen Iphonen min, for å komme tilbake dagen etterpå å gjøre opp for meg. Endte med at jenta bak kassa betalte for meg istedet og at jeg bare kunne betale henne dagen etterpå. Utrolig snilt! Jeg kom dagen etterpå med en rose og konfekt ^^ Fikk nr hennes også 26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå