Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Skjedde noe lignende med meg: Jeg var på Gamestop å kjøpte 2 spill, ene spillet kostet 199 mens det andre kostet 399. Han i kassa sa at jeg kunne få det til 199 litt billigere om jeg kjøpte brukt, noe jeg godtok. Han glemte da av en eller annen grunn å slå inn det til 399, noe som jeg ikke la merke til før jeg satt i bilen på vei ut av parkeringsplassen. Tenkte heller ikke noe på det når han sa summen og jeg betalte. Hadde litt hastverk, men hadde uansett ikke dratt tilbake å gjort opp for meg. Ikke min feil at selger gjør en feil, heller ikke min feil at selger ikke oppfatter sin egen feil før det er for sent. Etter min mening gjorde ikke han "tyven" dere snakker om noe feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet var jeg kunde, men litt morsomt for det.

 

Jeg var på Kiwi her forleden og kjøpte en sixpack med halvlitere, fire hamburgere, chiliketchup og sånne luksuspølser. Jeg betalte 120 kroner. Feels good man. Fuck ærlighet, dama bak kassa tjener ingenting på at jeg påpeker feilen for henne.

 

Hvordan fungerer det egentlig i slike tilfeller? Kan de ansatte bli trukket i lønn for slike feil, eller må butikken ta dette på sin kappe? Som bartender vet jeg hvertfall at man som regel må dekke eventuelt underskudd av egen lomme (må ta det av tipsen), men i denne bransjen har jeg ingen erfaring. Uansett en kjip ting å gjøre mot den stakkars kassadamen. Fortell oss hvor du jobber da, så jeg kan komme og snyte deg for noen kroner. ;)

 

Jeg kan ikke bli ansvarlig for tap i jobben min. Jeg jobber som kundeveileder i NSB. Hvis jeg sender en buss uten alle passasjerene som skulle vært med, må jeg rette opp feilen med å skrive en taxirekvisisjon. Hvis en passasjer ikke fikk bli med et regiontog, da det er langt mellom hvert stopp, kommer gjerne taxiregningen på mange hundre eller over tusen kroner, som ofte er en dagslønn for meg. Dette dekkes ene og alene av NSB.

 

Hvis jeg hadde blitt økonomisk ansvarlig for slike feil, ville jeg ikke jobbet som kundeveileder, da jeg kan ende opp med en negativ bruttofortjeneste etter 8 timer på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for noen holdninger. "Jeg vet at jeg ikke betalte nok, men så lenge det ikke går utover meg så er det greit."

 

Uansett, nå er det jo jordbærsesong og det er visst årets happening. Så denne uken har jeg og mine kolleger tatt imot utrolig mye kjeft fordi vi gikk tomme for fløte ganske tidlig i uka, og det tar iallefall et par dager å bestille inn mer. Når omtrent fem tusen mennesker skal ha fløte til jordbæra si samtidig, da blir det tomt. Men alle tror visst de er alene om å trenge fløte til jordbæra, sukk. For ikke å snakke om alle som spør "vet du om butikk xx(den eneste konkurrerende butikken i området) har igjen fløte da?" Hvordan i helvete skal jeg vite hvilke varer de har igjen?! Smarte kunder altså.

 

Kommer vel på noen morsomme kundehistorier etterhvert, har fulgt med denne tråden ganske lenge nå, og det er kanskje på tide å bidra litt selv :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra kundens side er det åpenbart tyveri.

 

Tull. Når kassereren ikke legger merke til feilen kan man heller ikke forvente at kunden legger merke til det.

 

Dette er åpenbart feil, uten at jeg finner det nødvendig å begrunne det nærmere.

 

Fra kundens side er det åpenbart tyveri.

Tyveri? I det varer byttes mot penger er det vel inngått et vanlig forbrukerkjøp? :p

 

Her argumenterer du mot bedre vitende, NgZ. Hadde du vært dommer hadde det vært uforstand i tjenesten. ;)

 

 

Av hensyn til at diskusjon av hva som fyller vilkårene for tyveri er off-topic i dette forumet, kommer ikke jeg til å fortsette denne diskusjonen utover dette punkt. De ærede meddebattanter og -dilettanter henvises til jussforumet dersom de ønsker å engasjere seg i videre diskusjon om hva som kvalifiserer til å være tyveri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

det er tveri om du går ut og vet ud ikke har betalt nokk!

 

Jeg kan ikke hver eneste regel i Norge, men står det noe som tilsier at en kunde gjør seg til kjeltring om man ikke sier i fra når slikt skjer? Og hva med de som ikke er klar over det?

Lenke til kommentar

Nei, hadde du dratt tilbake og sagt ifra at det var feil(hvis du oppdaget det når du kom hjem) hadde du mest sannsynlig betalt mellomlegget, og blitt sendt ut av butikken med et lite smil uten å få en dritt tilbake på vegne av tid og transport du har brukt på butikkens feil. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse storkjedene..

 

Og hvis en gammel dame mister lommeboken sin, men jeg finner den ikke før hun er langt avsted, da mister jo jeg det jeg tjente (pengene som lå i lommeboken) hvis jeg skal bruke tid og transport på å møte denne damen; i hvert fall tid på å kontakte hun, og jeg hadde ikke fått en dritt tilbake. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse gamle damene!

 

Syntes denne debatten har gått for langt, over flere sider, og det går ikke an å bli enig i denne diskusjonen. Alle har sine egne meninger om hva som er rett og galt, når hittegods bare regnes som ulovlig, men ikke er straffbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, hadde du dratt tilbake og sagt ifra at det var feil(hvis du oppdaget det når du kom hjem) hadde du mest sannsynlig betalt mellomlegget, og blitt sendt ut av butikken med et lite smil uten å få en dritt tilbake på vegne av tid og transport du har brukt på butikkens feil. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse storkjedene..

 

Og hvis en gammel dame mister lommeboken sin, men jeg finner den ikke før hun er langt avsted, da mister jo jeg det jeg tjente (pengene som lå i lommeboken) hvis jeg skal bruke tid og transport på å møte denne damen; i hvert fall tid på å kontakte hun, og jeg hadde ikke fått en dritt tilbake. Nei, det er faen ikke en dritt synd på disse gamle damene!

 

Syntes denne debatten har gått for langt, over flere sider, og det går ikke an å bli enig i denne diskusjonen. Alle har sine egne meninger om hva som er rett og galt, når hittegods bare regnes som ulovlig, men ikke er straffbart.

 

Lol, ja la oss sammenligne en stakkers gammel dame med en million/milliard kjede som tjener utallige penger på oss. Må være den dårligste sammenligningen ever

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang levering til døra så er det faktisk slik at jeg bor i et borettslag der døra mi ikke er døra til bygget, men døra til leiligheten. Ergo, hvis du hadde levert utafor døra til bygget så hadde du ikke levert til døra mi.

Det har ikke noe å si, døra er døra. Og da er det døra til borettslaget som gjelder. Om du ikke har bestilt innbæring.

Lenke til kommentar

Du leverer da ikke til adressen "Borettslagsveien 51, H501" hvis du leverer den på døren til borettslaget, så da har du ikke gjort jobben din.

Det vet vel jeg litt bedre enn deg for å være ærlig :p

 

Greia er at vi som leverer er på oppdrag fra avsender, ikke mottager. Og avsender vet at vi ikke bærer noe som helst opp noe som helst uten ekstra betaling. Så uansett hva som står som adresse, så er det døra i 1 etg som gjelder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du kilde på dette?

Kilde? jeg jobbet som dette i 2 år. Det er klare instrukser på det fra arbeidsgiver. Jeg ringer ikke min gamle arbeidsgiver for å be om en bekreftelse på det nei :p

 

Det er ganske logisk uansett. Du bestiller noe fra nettet. De du kjøper det av bestiller levering. Altså, leveringsfirma (som veldig veldig ofte er et stort firma, som har 100vis av lastebiler og lastebilene igjen har gjerne opp mot 40-50 leveringer på en dag, som jeg hadde) Har ikke tid til å levere inn til stua di. Skal man ha det, så må man betale ekstra, fordi da må de sende ut en liten lastebil med 2 mann.

 

Eller, så må den store lastebilen ta seg tid og dermed ha med færre leveringer ut som en annen lastebil må ha med seg i stedet og det blir en ekstra kostnad for leveringsfirma som da avsender må dekke, som du igjen må dekke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det at du har jobbet som dette i 2 år har egentlig lite å si. Jeg har jobbet med folk som har gjort en oppgave flere ganger om dagen i 12 år (no kidding), så dette kan han og gjør riktig. Det viser seg da at han gjør oppgaven feil. Og din arbeidsgiver vil heller ikke hjelpe.

Dette må da stå en plass om hva som beregnes som "dør" når man skal levere til døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...