Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Får jeg kjeft av noen med unger så klarer jeg ikke å bli sur. Uansett hva han sier til meg så har han barn, det mest ubrukelige i verden. Det virker som 10-pose-typen hadde to-tre svært kjipe unger i tillegg, så jeg vet ikke om jeg hadde klart å la være i den situasjonen å si "Jøss, livet ble ikke som forventet, ble det? Stå her og krangle om en femmer mens de bortskjemte ungene dine hakker vekk på det lille du har igjen av sjel?".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at vedkommende er mye på nett, men tviler på at vedkommende er her, og enda mindre husker meg :p

Men om (sommerjobb?) kundebehandleren på elkjøp Elverum, som prøvde sitt beste å forklare meg at det var en GTA IV complete pack, og ikke bare Liberty City Stories, som jeg trodde det var (ettersom det sto LCS på coveret). Og jeg avbrøt deg frem til du gikk og hentet det, snudde coveret og viste meg at det originale GTA IV også var med, leser dette, og husker meg...

Sorry for at jeg var en drittkunde, og takk for at du alikevel hjalp meg med ett smil! :)

Øff... jeg som vanligvis pleier å være en engel :)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-ByCategoryID?CatalogCategoryID=kLYKeQuvEm4AAAEnOI994OGl

Der kan du gi tilbakemelding UTEN å måtte gamble på at vedkommende tilfeldigvis slumper borti en forumtråd ;)

Lenke til kommentar

Hvor går grensen deres for når dere blir sinte og svarer urimelige kunder? Eller er dere alltid like serviceinnstilte?

Som det ble sagt over, når det begynner å gå på person tilter det ofte for meg. Spesielt "lille venn" har det med å aktivere "ikke faen om jeg skal være velvillig med deg"-modusen min. Det trenger ikke nødvendigvis ha vært noe annet i forkant, men akkurat "lille venn" klikker det av.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet var jeg kunde, men litt morsomt for det.

Jeg var på Kiwi her forleden og kjøpte en sixpack med halvlitere, fire hamburgere, chiliketchup og sånne luksuspølser. Jeg betalte 120 kroner. Feels good man. Fuck ærlighet, dama bak kassa tjener ingenting på at jeg påpeker feilen for henne.

Bruker ikke Kiwi cashguard?

Lenke til kommentar

Fort gjort å svime seg bort med sixpacks, om en enkelt boks på enden av sixpacken står med strekkode ut og blir truffet av strekkodeleseren når kasserer løfter den. Da hører man et pip og tenker at den gikk inn :p

Selv om det er urutinert å ikke reagere på en totalsum på 120,-. Måtte i så fall vært tidenes pris på øl :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var på Kiwi her forleden og kjøpte en sixpack med halvlitere, fire hamburgere, chiliketchup og sånne luksuspølser. Jeg betalte 120 kroner. Feels good man. Fuck ærlighet, dama bak kassa tjener ingenting på at jeg påpeker feilen for henne.

Hvordan fungerer det egentlig i slike tilfeller? Kan de ansatte bli trukket i lønn for slike feil, eller må butikken ta dette på sin kappe? Som bartender vet jeg hvertfall at man som regel må dekke eventuelt underskudd av egen lomme (må ta det av tipsen), men i denne bransjen har jeg ingen erfaring. Uansett en kjip ting å gjøre mot den stakkars kassadamen. Fortell oss hvor du jobber da, så jeg kan komme og snyte deg for noen kroner. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det egentlig i slike tilfeller? Kan de ansatte bli trukket i lønn for slike feil, eller må butikken ta dette på sin kappe? Som bartender vet jeg hvertfall at man som regel må dekke eventuelt underskudd av egen lomme (må ta det av tipsen), men i denne bransjen har jeg ingen erfaring. Uansett en kjip ting å gjøre mot den stakkars kassadamen. Fortell oss hvor du jobber da, så jeg kan komme og snyte deg for noen kroner. ;)

Regner med det blir tatt som svinn. Det er vel veldig vanskelig for butikken å vite nøyaktig når de 5 ølene som mangler ved neste varetelling ble stjålet eller slått inn feil i kassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet for det jeg gjorde. INGENTING negativt vil skje med jenta. Svinn skjer hele tida. Kjeden kunne ikke brydd seg mindre om jeg "stjal" 130 kroner fra dem.

Og jeg jobber som gatemusiker, så om du vil komme og ta pengene mine kommer det til å få deg til å se jævlig dårlig ut. Men det ville i alle fall påvist at man har litt baller, og ikke minst vilje til å anskaffe penger. Fra min side ville du bare fått respekt for noe så modig. Og nå er jeg verken sarkastisk eller ironisk.

Lenke til kommentar

Har selv holdt på å slå inn feil på six-packen, det er VELDIG fort gjort. Men jeg har hvertfall lært meg til å se på skjermen akkurat i det jeg slår inn six-packer, så jeg er sikker på at alle seks boksene blir med.

Det er litt slemt å gå uten å betale for alle varene, men samtidig skjønner jeg at fristelsen blir for stor for mange. Uansett vil det ikke ha noe å si for kassereren, det blir garantert svinnet.

Lenke til kommentar

Jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet for det jeg gjorde. INGENTING negativt vil skje med jenta. Svinn skjer hele tida. Kjeden kunne ikke brydd seg mindre om jeg "stjal" 130 kroner fra dem.

Og jeg jobber som gatemusiker, så om du vil komme og ta pengene mine kommer det til å få deg til å se jævlig dårlig ut. Men det ville i alle fall påvist at man har litt baller, og ikke minst vilje til å anskaffe penger. Fra min side ville du bare fått respekt for noe så modig. Og nå er jeg verken sarkastisk eller ironisk.

130 blir mye for butikken når man slår sammen all svin på en mnd. Tulling

Lenke til kommentar

Hvis feilen er såpass kvalifisert at det er å regne som uaktsomt kan det bli snakk om erstatningskrav.

Fra kundens side er det åpenbart tyveri.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...