Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men så er dette en humortråd også, da. Nytter vel ikke å banke det inn i skallen deres uansett. Ser for meg dere teppebomber VG redaksjon med "WÆÆWÆWÆWÆW DETTE VAR IKKE MORO DIEEEE!!!" hver gang de poster Fredags-humor bildene sine også?

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å bryte opp, og skape litt humor her igjen, vil jeg fortelle om en indisk kunde jeg hadde når jeg jobbet på Bygger'n :)

 

Denne kunden skulle kjøpe støpesand fordi han hadde kjøpt mørtel noen timer tidligere og glemt å kjøpe sandne han skulle blande med. Anyways, han kommer løpende ned bakken og skirker STOLPESAND, STOLPESAND! Jeg står rett nedenfor han og begynner å le. Han blir opphisset og begynner å skrike til meg om at jeg er rasist og ler av han fordi han er inder.

Jeg benekter selvfølgelig dette, og svarer: Jeg lo ikke av opprinnelsen din, jeg lo av... så ble jeg avbrutt og han skrek: STOLPEASND! GI MEG STOLPESAND NÅ!

Jeg gir han så mye "stolpesand" han skal ha, og skriver på lappen "stolpesand", og hvor mye han fikk med seg.

Denne inderen snakkes det enda om på den gamle jobben min, selv om hendelsen skjedde for over 2 år siden.

 

Det høres kanskje ikke så morsomt ut, men var utrolig morsomt der og da :)

Stolpesand = Støpesand btw :p

Endret av Hengende Lem
Lenke til kommentar
Men så er dette en humortråd også, da. Nytter vel ikke å banke det inn i skallen deres uansett. Ser for meg dere teppebomber VG redaksjon med "WÆÆWÆWÆWÆW DETTE VAR IKKE MORO DIEEEE!!!" hver gang de poster Fredags-humor bildene sine også?

Nei, handler vel mer om å påpeke til noen her at måten de oppfører seg ovenfor kunden ikke er helt akseptabel heller. kanksje de tar det til seg og blir en bedre ansatt? :) Vel nok om det, more fun!

 

 

Hengende Lem: hehehe bare det at han løper og roper er jo morsomt i seg selv! :p

Endret av Ferchie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men så er dette en humortråd også, da. Nytter vel ikke å banke det inn i skallen deres uansett. Ser for meg dere teppebomber VG redaksjon med "WÆÆWÆWÆWÆW DETTE VAR IKKE MORO DIEEEE!!!" hver gang de poster Fredags-humor bildene sine også?

 

Ettersom humor, og meninger rundt dette, er subjektivt, har ikke dem som ikke finner det morsomt like mye rett til å påpeke dette som de som ler av det? Skal det være kun en enveis kommunikasjon hvor kun dem som ler skal få si det?

 

Det er like mye lov å si at man ikke finner noe morsomt og hvorfor som det er å si at man ler av det og finner det morsomt. Tåler man ikke tilbakemeldinger av negative slag får man heller la være å poste.

Lenke til kommentar

Bear^: nå har jeg lest de siste sidene her, og jeg, inkludert alle andre syns synd i deg. Klage klage.

Å irritere deg her og skrive om oss til det, ville vært det samme som at Kuroi-Neko skulle sagt de meningene han har hatt her rett til kundene det gjalt!

Siden ingen andre bryr seg, og du er bare ute etter å provosere, har jeg ett forslag: ti stille.

Nok off-topic nå.

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar

Okey. Da gir vi oss med småkrangling og sure miner folkens.

 

10 Selvsagt er det lov å si fra når man syns noe ikke passer seg

20 Det er derimot ikke okey å begynne å krangle om det er passer seg eller ikke, da drar man det rimelig off-topic.

30 Man må lære seg å tåle litt kritikk

40 Man må lære seg når det er på sin plass å kritisere

50 Man må lære seg når det er på sin plass å kritisere den som kritiserer

60 Man må lære seg når det er på sin plass å kritise den som kritiserer den som kritiserer

70 GOTO 40

 

 

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

I gaten av irritasjon og hvem vet best, er litt lei av kunder som forsøker å lure arbeidsgiver til å betale for noe de egentlig ikke skal ha dekket gjennom bedriften. F.eks de som forsøker å få alkohol satt opp under andre poster som f.eks "mat" slik at de kan drikke alkohol på arbeidsgivers bekostning. Naturligvis har vi ikke lov til dette da alt må stå spesifikt hva det er som er blitt solgt (for varetellings skyld, moms regler etc). Når dette blir informert så blir de sur og rabler over hvor stort problem det er med oss og hvordan andre hoteller gjør det uten problemer. Ja jeg bryr meg ikke at andre hoteller driver med snuskendreiere, hos oss følger vi loven.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

De verste kundene er de som forlanger RABATT! Gå og finn dere en jobb. Du får ikke rabatt på en pc vi har annonsert under listepris, eller et kamera vi har 1000kr billigere som kit enn billigste nettside har for bare kamerahus.

 

Tidligere forrige uke så hadde jeg en kunde som påpekte at **** butikk var billigere på en Packard Bell pc enn oss. Joda, sjekket nettsiden dems og jøss, 500kr billigere ja. Joda, dette skal vi ordne, men så...

 

Kunde: Ja, kan du fikse noen god pris på den da?

 

... ikke nok med at jeg matcher pris fra en nettleverandør, så vil han attpåtil ha rabatt uten å kjøpe noe annet? Vi leker ikke butikk...

 

Forklarte at dette kunne jeg ikke da han bare kjøper èn vare og får prismatch. Kunden sa bare OK og spurte om andre pcer... joda, viste han de stasjonære vi har utstilt

 

Kunde: Ok, finn meg den billigste dere har og gi meg en god pris, da.

Meg: Det er dessverre disse prisene som gjelder.

Kunde: Jo kom igjen, jeg vet du kan fikse pris til meg.

Meg: *hissig og et par dB høyere stemme* Nei, det er DISSE prisene som gjelder.

Kunde: Helvete... Ja ok. Hade!

Meg: Du får ha en riktig god dag! ^_^

 

Har ei kollega som har jobbet i en annen elektrokjede, hvor de visstnok hadde snop som het Rabatt som de gav kunden om de spurte om det. :p

 

PS: Før en eller annen grinunge skalflambere meg pga at jeg hater folk som spør om rabatt; kjøper en kunde mer enn 1 vare, så kan det hende jeg kan fikse noe, og om kunden plutselig skal ha en god del dyre ting fra meg så sier jeg SELV at jeg skal gjøre litt på prisen for dem. :) Har fått mellom 5 - 10 faste kunder som har handlet alt fra pc, kamera, til tv og vaskemaskin - fra meg, og jeg hører ikke til på de avdelingene engang. Kjempe hyggelig.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg selv som kunde til og med blir oppgitt over alle de som skal ha rabatt på ditt og datt...

Skjønner ikke folk at det somregel ikke er vanlig praksis en gang å gi noe rabatt med mindre man kjøper et større antall?

 

jeg får meg ikke til å spørre om rabatt, jeg finner den billigste plassen og kjøper den der, noe som er greit.

At du faktisk var villig til å gi prismatch er noe som jeg er posetivt overrasket over. Jeg spør heller ikke om det da jeg vet at det selvfølgelig er dyrere å ha f.eks. en pc i en butikk enn bare rett fra et lager.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Vel, om * butikk har noe billigere, så gir jeg prismatch. Det er ikke noe vi reklamerer med, men noe jeg kan gi til en kunde om kunden vet om en plass som har det billigere (selvfølgelig, gir ikke prismatch mot hvilken som helst nettbutikk... mest egentlig bare fysiske butikker).

 

Kan hende jeg også slenger inn en gratis veske ved et pc-kjøp m/ enten office eller forsikring. Alt ettersom hvordan jeg føler kunden er. Har hendt at jeg står og prater i vei med en kunde når det er dødtid, om kamera, så føler jeg for å slenge inn enten en gratis veske eller halv pris på dyreste minnekortet.

 

Kunden skal da få lov å vende tilbake og fortelle mer om akkurat vår butikk. :)

 

EDIT ADD: Det betyr ikke at de kan komme og få samme greiene neste gang. Jeg gjør det ikke sååå ofte som jeg kanskje skal ha det til, men det hender vel en gang annenhver uke kanskje...

Endret av Da Kurlzz
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg selv som kunde til og med blir oppgitt over alle de som skal ha rabatt på ditt og datt...

Skjønner ikke folk at det somregel ikke er vanlig praksis en gang å gi noe rabatt med mindre man kjøper et større antall?

 

Der hvor jeg jobber (byggevare), så er det veldig vanlig at kunder spør de som sitter i kassen "om å slenge med rabatten min". Selv om vi sier enkelt og greit at det er kun selgere som kan gi rabatt. Etter en prat med selger bruker det som regel å ordne seg, med 5-10-15% avslag.

 

Har følelsen på at i byggevarebransjen (privatkunder tenker jeg på nå) gis det rabatt så lenge man spør fint om det. Syns det er helt greit jeg, men blir litt små irritert når folk kommer til kassen, uten å ha fått rabatt fra selger, og ber oss "slenge med noen prosenter i rabatt, siden de alltid får det".

 

Da kurlzz: Hvor jobber du? Du høres hyggelig ut, jeg vil handle hos deg :)

Jeg og! Har dere utstyr for Mac?

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg ligget oppe hele nattan og tenkt på de som irriterer meg mest :3 Som sagt litt tidligere så jobber jeg på gatekjøkken ._.

 

 

De som kommer 5 på stengetid, etter at jeg har vasket ALT på hele kjøkkenet, grill, klyper, boksene vi har mat i osv. Så spørr h*n pent "har dere åpent?" "jada. i 5 min til." svarer jeg kort og veeldig umotivet. "Ok, da skal jeg ha den største burgeren dere har med alt på og gjerne en meny!" Haaar så lyst til å svare: "Åjada. Og jeg skulle gjerne vært hjemme og sovet nå, for klokka er 23 en mandagskveld og jeg skal på skolen i morgen" Men neida ): Overtid hveer dag.

 

Så har det seg slik da att jeg har ett par piercinger. To i leppa og en i nesa (oksering som dere så fint kaller det).

Og ja, jeg kan forstå eldre sin uvitenhet at det ikke er noe som helt urenslig med det. Og jeg står ikke akkuratt og peller på døm heller. Og det renner ikke akkuratt "snerk" ned i maten deres heller.

 

Alikevell har jeg de som kommer inn og det første de ROPER er: "JØSS, HER VAR DET MANGE HULL!!" ._. næææ.

Også er det de som lener seg over disken for å dra i neseringen. Det setter jeg veldig pris på.

Også de som begynnerå bestille, mens de ser opp på menyene. Og med en gang de ser rett fram på meg, stopper de. En sa tilogmed "OI. Nå ble jeg helt satt ut"

En gammel mann sa til meg for litt siden: "Du er så skummel i ansiktet!"

Også har vi en sånn fast gjeng med noen 20 åringer som jeg gikk på skole med som jeg godt vet hvem er. Hver gang de kommer inn og ser at jeg jobber sier de: "kan noen andre lage maten min? Jeg syns det er så uhygenisk med alle piercingene dine" Selvom jeg vet at de selv har/har hatt piercinger.

 

Ett eksempel på en tøff hverdag:

Kunde: "Jeg skal ha en hamburger jeg"

Jeg: "Hvor stor da?"

Kunde: "Medium"

Jeg: ._. "100g? 130g? 160g? 190g? 250g?"

Kunde: "Oi... ehhh.. 160g da. Også skal jeg ha uten løk og tomat"

Jeg: "Det er greit, for det har vi ikke på burgerene uansett. Ellers så skal du ha alt på eller?"

Kunde: *nesten skrikende* Hvordan skal jeg liksom kunne vite hva "ALT" er da, når du ikke har sagt det"

Jeg: ._.'

 

Enda ett eksempel på en tøff hverdag:

Kunde: "Jeg skal ha en ***g bacon cheese burger jeg"

Jeg: *går ut i fra at det ikke er meny og taster inn*

Kunde: *betale* "Men jeg skal ikke ha på bacon da!"

Jeg: ._. *lager burgeren og leverer*

Kunde: "Jeg skulle jo liksom ha meny da!?"

Jeg: "Å? det har ikke jeg hørt noe om?"

Hvorfor reagerer ikke kunden på f.eks prisen da. Og etterpå står og kjefter på meg fordi at jeg ikke lagde meny, selvom det tar meg 2 min å lage en chips ._.

 

Og siden vi er ett utrolig travelt gatekjøkken til tider er det ofte kø ut døra. Da er det fantastisk når telefonen ringer i tillegg. Jeg løper rundt som en gal og i farten plukker jeg opp telefonen.

Jeg: "Tavernette Gatekjøkken værsågod"

Kunde i tlf: "Ja heeei.. jeg skal gjerne ha en..."

Jeg: *avbryter* beklager men det er veldig mye å gjøre her nå, så du får nesten bare komme bort hit"

Kunde i kø: *avbryte* "øy! jeg har stått i kø i 10 min, må man ringe inn for å få mat og nå da!?"

Kunde i tlf: "men jeg skal bare ha ett par hamburgere"

Jeg: "Da får du komme hit og stå i kø som alle andre!!!!"

Kunde i tlf: *kjempesint* "Nai hvis det skal være slik vil jeg ikke komme i det hele tatt!"

 

Også har vi de fantastiske ungene som kommer innom, mens jeg i hui og hast prøver å bli ferdig med all vaskinga jeg skal gjøre i løpet av dagen.

Unge: "Hva kan jeg få for 5 kr?"

Jeg: "Ett bacon?"

Unge: "Da tar jeg det."

._.

 

 

Også har vi de som elsker å avbryte deg midt i en massiv bestilling.

Kunde: "Unnskyld meg frøken, men jeg skal bare ha to pølser i to chips. Kan ikke du bare ordne det sånn kjapt?"

Jeg: :wallbash: NEEEEEEEIIII! STILL DEG I KØ FOR HÆLVETTE!!!!

 

 

 

Ahh. Det var deilig å få ut litt raseri :3

aha! lite jeg skal ture innom deg i Råde og bestille noe..

Kanskje en bacon cheeseburger med mais, uten tomat, bacon, ost og sesamfrø ;) mens jeg trekker deg litt i nesa...

 

Nei trur vel ikke det men, skjønner hvordan det kan være til tider.

Det positive er at det blir mange ganske så artige historier ut av det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...