Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 2: Her var dere jo utrolig dårlige, og burde solgt med tap. Han og dere har en avtale om et salg av splitter ny komfyr. Så pakker dere den ut og lar en fullstappet butikk ta og klå på denne. Selfølgelig er ikke dette akseptabelt. Og en utpakket vare er ikke det samme som en ny vare minus emballasje! Jeg er/har vært selger selv, og må si at en vare om har vært pakket ut har vært utenfor kundens og butikkens kontroll, dere og ham vet ikke om noen har mistet noe på varen, slått noe mot den e.l. som har ført til indre eller ytre skader. Å ikke forstå dette var slapt av dere syntes jeg. Dette viste seg jo da, da den varen du mente var fullgod faktisk hadde en ytre skade til tross for deres ord om fullverdighet. Hva om den kun hadde fått en indre skade, hvordan hadde dere forholdt dere til det? Det hadde sikkert blitt et helvete med garanti kan jeg tenke meg.

Helt enig. Jeg hadde også blitt sur hvis jeg hadde betalt for en helt ny vare, og fått en som flere hundre mennesker har tatt på i løpet av dagen. Gi han en tusenlapp i rabatt, få saken ut av verden og alle parter er fornøyde -- mye bedre det enn å få en sur kunde som opplever dårlig behandling.

Lenke til kommentar

De siste par ukene har det vært en såkalt "peak"-periode ettersom folk både har fått feriepenger, skattepenger og skal på ferie. Det virker som halve Norges befolkning kjøper nytt kamera for disse pengene.

 

Selv om vi da selvsagt er flere på jobb, så blir det lenger kø enn normalt (vi har et begrenset antall salgsdisker). Men selv om flere klager på 2 minutter i kø tidligere i året, virker det som alle aksepterer 5-10 minutter kø nå om dagen.

 

Vi har kølappsystem i butikken, og det er ikke så lett å overse den på veien inn i butikken. Og om man skulle overse den, skulle man tro at de fleste får med seg at det er kølappsystem når vi roper opp "nummer xx" og tall endres på skjermene over diskene, men neida. Da de tror det er deres tur, og går frem til disken, så må vi si at de nok må trekke kølapp (ellers ville det vært urettferdig mot de som faktisk har trukket kølapp). Ellers i året blir enkelte folk forbanna for det og bare stormer ut mens de uffer seg om dårlig service, men nå virker det som alle synes det er helt greit å måtte havne bakerst i køen på nytt... selv om den er lenger enn ellers i året. Merkelig.

 

Det er vel bare solen og ferietankene som gjør folk mer positive... og ikke at min drøm har gått i oppfyllelse... en drøm om at folk får mer respekt for omverdenen.

 

Er det ikke lov til å snakke om plastposer og slikt? Da beklager jeg.

 

Jeg er ikke i denne tråden så ofte, så jeg får nok ikke med meg alle reglene.

Det er lov å fortelle om posehistorier, men å fortsette å diskutere hvorvidt poser bør koste penger eller ikke, har tidligere eskalert til flere sider med off-topic. Derfor er det å kommentere posehistorier som ikke er lov :)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så var nok de hyggeligste kundene jeg har hjulpet vært om sommeren. Selv med lange køer så var det lite surmuling.

Mulig at det er fordi folk har bedre tid og eneste "plan" for dagen er å dra og kjøpe ny tv

Lenke til kommentar

Runker og grisepikk, to fine verktøy!

For ikke å snakke om negerkuse.

 

På verkstedgulvet så går det omtrent ikke annet i den sjargongen der. Faktisk så mye at mange sliter med å få bestilt verktøyet da dem ikke aner hva dem egentlig heter. :)

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Vær så snill, ikke en ny pose-diskusjon. :)

Er det ikke lov til å snakke om plastposer og slikt? Da beklager jeg.

 

Jeg er ikke i denne tråden så ofte, så jeg får nok ikke med meg alle reglene.

Jeg skrev det for å minne folk på å ikke ta av i en ny posediskusjon. Som Marekatten påpeker er det selvsagt lov å fortelle historier som involverer poser. :)

Lenke til kommentar

Det er 100% deres feil, og mannen hadde all rett til å bli lettere forbannet da dere har pakket opp hans vare og satt den ut i butikken.

Enig med flimz, enkel løsning hadde vært å gi kunden den andre komfyren med en gang. Kunde blir skitglad for at dere løser trøbbelet og dere taper 500,- som er et piss i havet vs fremtidig handling fra kunden :-).

 

Problemet starter uansett med at butikken ikke har bestilt inn nok annonsevarer, og det er jo hverken srbz eller selgers feil..men det kan jo de ta opp med sin ledelse, at å ikke ha nok annonsevarer på lager gir større tap :-).

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kjøpte et minnekort av typen SDHC 8GB klasse 4 på en forretning i området. Den var priset til 499 i hylla, men i kassa var den priset til 399. Var det slemt av meg å ikke si et ord om prisforskjellen?

Neida. Det er kasseprisen personalet skal gå ut fra, så det var nok riktig pris du betalte (selv 399 var relativt dyrt for et 8GB class 4 kort). Var nok bare ikke oppdatert på hylla. Men det hadde vært snilt å gjøre de oppmerksomme på feilprisingen så de fikk rettet den opp.

 

Derimot, er det lavere pris på hylla, så har du vel rett til å få det til den prisen, med mindre det er snakk om en åpenbar feilprising.

Lenke til kommentar

Kjøpte et minnekort av typen SDHC 8GB klasse 4 på en forretning i området. Den var priset til 499 i hylla, men i kassa var den priset til 399. Var det slemt av meg å ikke si et ord om prisforskjellen?

Nei, det var ikke "slemt" gjort da det er butikkens ansvar å holde priser i interne systemer oppdatert, men hvis noen sier ifra til betjeningen om slike ting blir de veldig glade for det :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at kunden hadde rett ang. komfyren, men jeg synes kunden rett og slett bare var sutrete. Klart man blir forbanna når en butikk gjør slike kukstykker, men det som har skjedd har skjedd. Ingen roping eller skriking kan pakke emballasjen rundt komfyren igjen. Mulig det er jeg som har altfor mye tålmodighet da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

What is this, I don't even!

Det å lese tickets på jobb kan være underhondende. Dette er bit av et svar som ble gitt til kunde, som klagde på at SMS ikke kom frem.

 

 

Når det gjelder sending av SMS innenfor Norge, ser jeg at det er prøvd

 

 

flere ganger sendt SMS til et fasttelefonnummer

 

laugh.gif

 

 

 

Lenke til kommentar

What is this, I don't even!

Det å lese tickets på jobb kan være underhondende. Dette er bit av et svar som ble gitt til kunde, som klagde på at SMS ikke kom frem.

 

 

Når det gjelder sending av SMS innenfor Norge, ser jeg at det er prøvd

 

 

flere ganger sendt SMS til et fasttelefonnummer

 

laugh.gif

 

det finnes da fasttelefoner som kan sende og motta SMS(Ok, motta er jeg ikke 100% sikker på, men husker jeg hadde en kompis på barneskolen som pleide å sende meldinger med hustelefonen når han ville finne på noe)....

Lenke til kommentar

apropo om det er slemt eller ikke å si ifra om prisforskjeller. Det var noen som sa til meg her om dagen at om noe er priset feil på lapp, eller på hylla eller kassa er butikken forpliktet til å selge deg varen til lavest pris, er dette sant?

Lenke til kommentar

apropo om det er slemt eller ikke å si ifra om prisforskjeller. Det var noen som sa til meg her om dagen at om noe er priset feil på lapp, eller på hylla eller kassa er butikken forpliktet til å selge deg varen til lavest pris, er dette sant?

 

Nei, det er bare ønsketenkning blant folk.

Butikker tar alltid forbehold om prisfeil og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...