krikkert Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Bowlingen jeg jobber i. Hun hadde jo selvfølgelig BH under, men var vanskelig å holde fokus på rett plass av kroppen når man snakket med henne uansett, når det var to piler som peiket nedover på begge skuldre Jeg høres ut som en kåt gris nå, men det får så være De aller aller fleste menn er kåte griser. Trøst deg med at kvinnfolka ikke er noe bedre. 5 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Bowlingen jeg jobber i. Hun hadde jo selvfølgelig BH under, men var vanskelig å holde fokus på rett plass av kroppen når man snakket med henne uansett, når det var to piler som peiket nedover på begge skuldre Jeg høres ut som en kåt gris nå, men det får så være De aller aller fleste menn er kåte griser. Trøst deg med at kvinnfolka ikke er noe bedre. Det kommer tilogmed fra en jurist. Okei, mission accepted! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 1. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2011 Hørt fra kompis som jobber i hvitevareavdelingen hos xxx: Mann kommer inn med 5 barn og sier: "Jeg trenger en fryseboks som er så stor at alle barna mine kan passe opp" W.T.F 19 Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hadde en kunde engang som sa han skulle ha et runk. Jeg så mistenkelig på ham, mens han flaut svarte at det var et annet navn på et spesialverktøy til bil. 8 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Runker og grisepikk, to fine verktøy! 8 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg jobber på Oslo S i forbindelse med at togene er innstilt i sommer. I dag sto jeg på bussmottaket. Jeg hadde stått der i fem timer, og jeg kunne ikke få pause, for ingen hadde tid til å avløse meg. Så kommer en kar med en pose, snakker gebrokkent engelsk, og gir meg en is. Det var hyggelig. Etter at jeg hadde blitt avløst og hadde tatt pause, sto jeg ved bussavgangen. Ei dame på 50-60 år kalte meg en drittsekk og sa at jeg skulle få svi for det jeg hadde sagt til henne, for hun var nemlig en heks. Etterpå sto hun utafor bussen hun skulle ta og stirret hardt på meg mens hun ristet av sinne. 6 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Ei dame på 50-60 år kalte meg en drittsekk og sa at jeg skulle få svi for det jeg hadde sagt til henne, for hun var nemlig en heks. Hva da? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 M: "Kan jeg hjelpe deg med noe?" K: *Ser dumt på meg i noe som føles som en evighet, og snur seg tilbake* M: 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Ei dame på 50-60 år kalte meg en drittsekk og sa at jeg skulle få svi for det jeg hadde sagt til henne, for hun var nemlig en heks. Hva da? Jeg sa at hun skulle stelle seg i køen bak slusen for den togretningen hun skulle reise i. Det kunne hun ikke, for hun var angivelig astmatiker og holdt på å besvime. Jeg foreslo at hun satte seg på benken på området der de reisende egentlig ikke skal være, foran veien der bussene kom. Det var tydeligvis ikke bra nok. Bussen kom to minutter etterpå. Det var da hun heller sto og kastet en forbannelse over meg enn å gå på bussen. Endret 1. juli 2011 av Zarac Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 She is gonna drag you to hell 2 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Husk å se i speilet etter griseører, hale og slikt. 4 Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Kunder som vil ha pose etter at de ble tilbudt om pose, rett før de skulle betale. "Betal kronen da din gamle kjerring". Er det virkelig så vrient, sto på mitt og ventet på en krone. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Forbrukeren har altfor mange rettigheter i dag. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 1. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Wall of text: I går Vi har nettopp startet en kampanje der kunder som kjøper utvalgte mobiltelefoner eller GPSer får en sykkel på kjøpet. Jeg jobber på vareutleveringen. Kunde kommer og gir meg lappen, og sier at hun ikke får med seg sykkelen der og da, så hun må komme igjen dagen etter. Meg: Jeg ser her at vi er tom for mobiltelefonen, men den ligger i bestilling og kommer inn snart, trolig mandag. Kvitteringen din sier du skal få sendt SMS med varsel, så jeg antar du allerede er informert om dette? Kunde: Jada, de sa dere var tomme. Det er ikke noe problem. Meg: Så du kommer egentlig bare for å fortelle at du ikke skal hente noe akkurat nå? Kunde: Ehm, ja, du kan vel si det slik. Meg: Okei, ha det bra! Neste kunde: Haha, dagens enkleste kunde ja? Vel, jeg skal ha utlevert denne grillen. Meg: Ja, vi gjør dét og I dag #1 Det har hopet seg opp med folk i kundemottaket til service og vareutlevering. Vi har opplæring på nyansatte, så ting går ikke veldig effektivt, samtidig som kampanjen vår fører til at kundene nærmest renner ned døren. Det, og at folk sikkert har litt skatte- og feriepenger til overs. Service og vareutlevering ligger halvveis rundt bygget (som er et varehus på størrelse med en fotballbane sånn ca), og folk kommer bak til oss for å hente ut produkter de har kjøpt, reklamere på feil og hente ut ting som er ferdig på reparasjon. Meg: Neste! Kunde gir meg en film hun har plukket fra hyllen, ettersom vi har et lite utvalg varer vi selger også bak på service og utlevering. Kunde legger en hundrelapp på disken. Meg: Beklager, kan du betale med kort? Vi har dessverre ikke kontantkasse her bak. Kunde trekker frem kortet, betaler og forsvinner ut døren. Kanskje ikke særlig oppsiktsvekkende i utgangspunktet, men med tanke på at vi har langt dårligere utvalg enn inne i butikken, samt at køen var lang og ekspedisjonen ineffektiv, var det pussig at hun tok seg bryet med å gå rundt butikken for å kjøpe en tilfeldig film. Jeg sto igjen som et spørsmålstegn. I dag #2 Kunde skulle hente en komfyr som kundens mor hadde kjøpt dagen i forveien. Da kjøpet ble gjort tidlig i går morges, hadde kunden blitt opplyst om at vi hadde én på lager, noe som forsåvidt stemte. Senere på dagen hadde denne forøvrig blitt pakket ut og satt i butikk til utstilling - en liten glipp fra selgers side, men ettersom det er annonsevare er vi nesten nødt til å ha en utstilling. Meg: Beklager, den ene vi hadde i går er dessverre gått i utstilling. Du kan få utstillingen som har stått i butikken mindre enn et døgn, eller du kan vente til vi får dem inn igjen, noe som trolig skjer mandag ettersom det ble bestilt inn flere for noen dager siden. Kunde: Jeg kan ikke vente til mandag, min mor flytter inn i det nye huset i morgen og jeg trenger å få med meg komfyren i dag. Og jeg har ikke kjøpt noen utstillingsmodell, så hvis du skal prakke den på meg må jeg få rabatt. Meg: Dessverre, jeg kan nok ikke gå ned i pris på denne. Det er kampanjetilbud, og jeg har ingen marginer å strekke meg med. Jeg går og henter selger som har solgt komfyren, dette er hennes bord. Selger forklarer glippen med egne ord, innholdet er det samme. Kunde: Jeg tar ikke imot en utstillingsmodell til samme pris. Da må jeg eventuelt få en tilsvarende eller bedre modell. Selger: Den har såvidt blitt pakket ut. Eneste forskjell er at den ikke har emballasje. Kunde: Hva faen er dette for en butikk? Dere må jo skjønne at en utstillingsmodell ikke kan koste det samme som en fullverdig vare (anm: eneste forskjell er faktisk emballasjen - garanti, tilbehør osv. er akkurat det samme). Jeg skal ringe avis A og avis B, og så kan de skrive en sak om dette! Uhørt! Selger: Det må du gjerne gjøre hvis det gjør deg mer fornøyd. Nå er jeg mer interessert i å finne en løsning som passer for oss begge. Kunde: Hadde jeg vært selger og gjort en så dårlig jobb, så hadde jeg fått sparken. Jess, han sa faktisk dette. Her var jeg på nippet til å sette foten ned, kreditere salget og be ham finne en passende komfyr hos konkurrenten, men selger er en rutinert dame som omsider fant en løsning som gjorde at han kunne vurdere utstillingen likevel. Jeg går ut for å hente den og pakke den inn for transport. Da jeg finner den, oppdager jeg at den har et stygt merke/hakk på kanten. Ikke et stort merke, men definitivt et som tiltrekker seg oppmerksomhet, og ikke noe som tildekkes av evt. interiør på sidene. Jeg opplyser selger og kunde om dette, og kunden blir på ny vrang (vi hadde allerede gitt opp å overbevise kunde om utstilling da vi fant dette merket). Selger foreslår at vi kan heve kjøpet dersom kunden ikke er fornøyd med noen av løsningene hun tilbyr. Kunde: JEG kan heve kjøpet hvis jeg vil! (som om det er hans rett, og ikke vår, og at vi er pliktig til å servere gull og grønne skoger hvis vi først er tomme for det han har bestilt) Kunde blir med på en ny tur for å titte i butikken. Selger fant etterhvert en annen modell som var omtrent lik, og ikke så mye dyrere at vi ville tape for mye penger på å gi den ut til samme pris - ja, vi snakker tapssalg. Kunden fikk denne modellen uten å gi uttrykk for at han var særlig fornøyd. Underveis hadde han forøvrig også påpekt at moren sannsynligvis bare ville trenge kokeplate, men at han hadde overbevist henne om å kjøpe en hel komfyr. I dag #3 Kunde har reklamert på sin PC fordi mousepad ikke fungerer. Kunden har på forhånd bedt om backup av filer, noe som er en betalbar tjeneste når den utføres av oss, og denne tjenesten er allerede betalt og utført. Kunden har dessuten fått en rabatt på denne tjenesten, noe vi normalt ikke gir (årsaken til rabatt er for meg uvisst). Maskinen er deretter sendt til eksternt verksted, og underveis i behandlingen har vi fått beskjed fra verkstedet om at maskinen er væskeskadet. Det er noe rødt kliss under mousepad samt at den ene knappen har fysisk løsnet. Det vil koste 2800 kr å reparere, eller (den vanlige prisen på) kr 444 å få den returnert ureparert (dekker bl.a. undersøkelser og frakt). Min serviceansvarlig har ringt kunden, som snakker dårlig norsk, og presentert reparasjonskostnadene. Personen som tok telefonen (mobilnummer) hadde problemer med å forstå hva han sa, og svarte til slutt at de ikke var interessert i å kjøpe noe fra oss, og la på. Han prøvde å ringe dem opp flere ganger i dagene som kom, men de tok ikke telefonen. Det førte til at verkstedet sendte den i retur til oss ureparert da deadline for tilbakemelding kom, og min serviceansvarlig satte saken som "ferdig" da han mottok den, noe som medfører at kunden får en automatisk SMS om at produktet er returnert og kan hentes hos oss. Kunden kommer i dag til meg og vil hente maskinen sin. Jeg forklarer at det er en faktura på 444 kr å betale fordi maskinen er væskeskadet og ikke dekkes av garanti eller forbrukerkjøpslov. Kunden har på forhånd signert på at hun godtar vilkårene våre om at det kan påløpe gebyrer for behandling av saker som ikke dekkes av dette - men vi kontakter selvsagt kundene våre på forhånd før vi svarer på forespørsler om reparasjon. Kunde: Får jeg 400 kr? Meg: Nei, det koster 444 kr å få maskinen din tilbake. Du har sølt saft på den, og det dekkes ikke av garantien. Vi prøvde å ringe deg, men du sa bare at du ikke ville kjøpe noe. Vi ringte flere ganger. Verkestedet sendte den tilbake sammen med faktura siden de aldri fikk noe svar. Kunde: Ingen har ringt. Meg: Serviceansvarlig sier han har ringt på mobilnr xxxxxxxx, samme nr som mottar de automatiske meldingene du har fått. Han har snakket med en person som avviste ham. Kunde: Jeg har allerede betalt for at maskinen skal repareres. Jeg har bare ikke med kvitteringen. Meg: Nei, du har betalt for at vi skal sikkerhetskopiere det som ligger lagret på maskinen din så det ikke skal forsvinne. Kvitteringen har jeg her. Denne prisen på 444 kr er til verkstedet, som har fraktet og undersøkt maskinen din. Kunden nekter å forstå det jeg sier, og repeterer de siste to replikkene sine. Jeg repeterer svarene jeg allerede har gitt. Dette pågår noen minutter før jeg etterhvert går lei og henter serviceansvarlig, som selv hadde ringt kunden. Han gjentar det jeg har fortalt. Kunde: Ingen har ringt til meg. Serviceansvarlig: Jeg snakket selv på telefonen med deg for noen dager siden. Du trodde jeg ville selge deg noe, og la på. Siden fikk jeg ikke svar når jeg prøvde å ringe på nytt. Igjen noen minutter med repetisjon av de samme argumentene og tilhørende svar. Jeg har gått videre til å ekspedere den opphopede køen, så jeg får ikke med meg hele samtalen. Etterhvert kommer jeg tilbake, og nå står de nærmest og skriker til hverandre. Serviceansvarlig: Slik ligger det an - maskinen din er væskeskadet, og er ikke blitt reparert. Du har ikke betalt fakturaen fra verkstedet, og du får ikke tilbake maskinen før den er betalt. Kunde: Maskinen er min. Serviceansvarlig: Teknikerne skal ha lønn for arbeidet sitt. Jeg har ikke tid til å stå her og gjenta meg selv. Enten kan du betale, eller så kan du gå. Kunden går. Endret 1. juli 2011 av srbz 22 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 I dag #3: Han lo sikkert så tårene sprutet rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) I dag #4: Sånne kunder har begynt å gå meg sånn på nervene at jeg kjenner det i magen hver gang det går sånne inn. Ja, jeg kjenner til det, ser fort hvem som er "sånn" og ikke. Det er altså ikke noe rasistisk inne i bildet, før dere begynner å klage på det. Edit: la noe i spoiler.. Endret 2. juli 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Populært innlegg cFc Skrevet 1. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2011 Dag 2: Her var dere jo utrolig dårlige, og burde solgt med tap. Han og dere har en avtale om et salg av splitter ny komfyr. Så pakker dere den ut og lar en fullstappet butikk ta og klå på denne. Selfølgelig er ikke dette akseptabelt. Og en utpakket vare er ikke det samme som en ny vare minus emballasje! Jeg er/har vært selger selv, og må si at en vare om har vært pakket ut har vært utenfor kundens og butikkens kontroll, dere og ham vet ikke om noen har mistet noe på varen, slått noe mot den e.l. som har ført til indre eller ytre skader. Å ikke forstå dette var slapt av dere syntes jeg. Dette viste seg jo da, da den varen du mente var fullgod faktisk hadde en ytre skade til tross for deres ord om fullverdighet. Hva om den kun hadde fått en indre skade, hvordan hadde dere forholdt dere til det? Det hadde sikkert blitt et helvete med garanti kan jeg tenke meg. 32 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Garanti/reklamasjon på hvitevarer med transport-/utpakkingsskader er normalt ikke noe problem hos oss. Det forekommer en gang iblant at kunder får med seg hvitevarer med stygge skader - også produkter som i utgangspunktet er emballert, men nettopp emballasjen gjør at man ikke ser skaden før den er pakket ut. Vi ordner nytt for kunden i slike tilfeller og er etter min mening svært medgjørlige, selv om enkelte kunder er furtne pga. den ekstra kjøreturen for å bytte. Noen ganger ordner vi riktignok også både henting og omlevering for egen regning, ettersom vi har den regionale distribusjonsavdelingen lokalt på huset. Selvsagt gir det en ekstra trygghet å kjøpe en A-vare (selv om tryggheten noen ganger kan være falsk), men ettersom det var kampanjevare kunne vi ikke gå ned i pris på den spesifikke varen (som sagt selgers bord, ikke mitt). Poenget mitt i innlegget var uansett ikke prisen på utstillingsmodellen, men hvor ufyselig kunden oppførte seg. Tre ganger på det året jeg har jobbet i stillingen har tålmodigheten min hengt i en så tynn tråd at jeg har virkelig måttet styre meg for ikke å be kunden forsvinne. To av dem var i dag. Og som jeg skrev, så endte det jo med at vi solgte med tap. Ja, det kostet varehuset penger å gi kunden komfyren. Det hadde vært billigere for oss å heve kjøpet, men vi skal jo holde maska. Problemet er at når det er manko på billigmodeller i den prisklassen kunden hadde bestilt, og du må opp i nesten dobbelt av prisklassen for de fleste av varene våre som har de samme vesentlige spesifikasjonene, er det plutselig langt mindre aktuelt. Heldigvis fant vi én modell kunden kunne godta, og tapet for å "blidgjøre" kunden (i den grad mannen kan kalles blid) ble akseptabelt. Endret 2. juli 2011 av srbz 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Flimzes Skrevet 2. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2011 Det er 100% deres feil, og mannen hadde all rett til å bli lettere forbannet da dere har pakket opp hans vare og satt den ut i butikken. 38 Lenke til kommentar
Populært innlegg Demonfudge Skrevet 2. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2011 Jeg synes det er på grensen til artig når man ser hvordan enkelte kunder skal unngå det å betale for en pose eller to. Da jeg var på butikken igår så var en kunde som først la 2-3 poser på rullebåndet. Klødde seg litt i hodet, og plutselig tar han posene, mumler noe om "mmm hm må sjekke noe" går bort til inngangsdøra og titter ut, før han går tilbake og gir posene til sin kone. Hun venter jo såklart på varene som kommer. En annen gang var det også en som "mistet" et kronestykke på gulvet, kastet posene bortover gulvet og sa "ååh neeei jeg mister pengene miiineee". Det er så åpenbart hva han driver med at ALLE skjønner hva han gjør, men idioten selv tror han er jævla smart. I begge tilfellene så har personen i kassa allikevel slått inn 1 stk pose, noe som har skapt til rabalder i etterkant, for kundene, nei de skulle jo ikke ha pose! 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå