AlecTBM Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Dette skjedde for et par dager siden. Jeg står bak disken i vår service og vareutlevering og... SNIP Har hatt nøyaktig samme jobb som deg I slike tilfeller tok jeg kopi av faktura bilaget, tatt imot pengene, lagt dem i kassa sammen med fakturabilaget, skrevet en notis og latt de slå det inn neste morgen, og sendt ferdig kvittering i posten til kunden. Kundevennlig og enkel løsning, men det gikk vel greit din løsning og, men du kan jo ha den i bakhodet om neste tilfelle blir krass på faktura! Kan jeg spørre hvor i landet du jobber? Vi sendte aldri faktura til folk, kun bedrifter som var kredittsjekka. Men vi tok betalt på samme måte som det du har gjort srbz Endret 27. juni 2011 av AlecTBM Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 tror han ivlle betalt i og med han sa han hadde med seg penger, så var nokk safe der gitt Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Etter et år med deltid kveld der jeg selv hadde ansvar for kasseoppgjør, rører jeg ikke kontanter jeg vet jeg ikke har mulighet til å 1) legge i kassen og 2) slå ut i salgsmenyen. Jeg vil ikke være skyld i at en stakkar i kassen må stå i tid og evighet etter vi har stengt for å finne ut hvor den åndssvake diffen kommer fra. Det er sikkert en fin løsning når det kniper, men feg tror nok fakturering var veien å gå - i dette tilfellet ihvertfall. Vi har uansett navn og personopplysninger på kunden. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Riktig riktig, mynt er bare kos. Digger kunder som bare gir deg en svær pose med mynt. Fikk en slik en i November og har fortsatt mynter igjen fra den Mye trøkk på, på avdelingen deres eller? Mange biler? Hehe, nei med 500 i mynt siger jo pengepungen(?) nedover Vi er en knøttliten avdeling med 3 biler Er en del å gjøre i juni, før det blir helt dødt i juli.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Etter et år med deltid kveld der jeg selv hadde ansvar for kasseoppgjør, rører jeg ikke kontanter jeg vet jeg ikke har mulighet til å 1) legge i kassen og 2) slå ut i salgsmenyen. Jeg vil ikke være skyld i at en stakkar i kassen må stå i tid og evighet etter vi har stengt for å finne ut hvor den åndssvake diffen kommer fra. Det er sikkert en fin løsning når det kniper, men feg tror nok fakturering var veien å gå - i dette tilfellet ihvertfall. Vi har uansett navn og personopplysninger på kunden. Nei nei, for all del, var ikke slik jeg mente det. Når kassa er stengt, legges pengene og bilaget med en liten notis om saken på benken lett synlig for morra skiftet. Når de har åpnet kassen, slår de det inn. Ingen diff, ingen tull, mindre arbeid for kassaansvarlig etc 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 27. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2011 Var på Japan Foto i nærheten i dag og skulle kjøpe meg et speilløst systemkamera. Betjeningen gav meg god hjelp til en stakkars forvirret sjel og da oppgjørets time var kommet viste eg meg fra min mest distre side; eg hadde glemt pin koden på kortet mitt! Klokka var 16:40 og stengetid var 17:00. Ingen problem, god tid og eg var sikker på at det var terminalen som bløffet og eg spurte om det var greit om eg løp opp i minibanken for å bruke den. "Den fungerte jo sikkert", sa eg. Ingen problem og noen minutter etterpå tuslet eg tilbake uten ei eneste krone. Feil kode. Der også. "Ok, ikke få panikk, overfør penger til et av de andre kortene via SMS, så ordner det seg" sa eg stille til meg selv. SMS sendt. Ingen respons. Klokka var nå 16:45 og eg er sikker på at hu i kassa tenkte sitt mens hun stirret på klokka. Klokka ble 16:47 og fortsatt ingen respons. Eg ringte banken. Ventetid. Klokka ble nå 16:49. Noen svarte. Etter tredjegradsforhør med hvor mye eg hadde på den kontoen, hvor mye eg hadde på den andre, nåværende og forrige adresse osv så fikk eg beskjed at "ok, de gjorde normalt ikke dette så han måtte sjekke med sjefen sin om det var greit". Klokka var nå 16:51 og eg begynte å bli veldig stresset. Eg såg flau opp på hu i kassen mens eg prøvde å le det bort og beklage med skuldrene. "Alt i orden. Pengene ville være på konto i løpet av 15-20 minutter". Full panikk. "Eg står i butikken nå", sa eg, "det har da aldri tatt så lang tid før...". Etter litt diskusjon skulle han gjøre det manuelt og det ville da ta ca 5 minutt. Klokka var 16:56 og eg sa takk og la på. Eg forklarte det til hu i kassen og spurte om det gikk greit for hun eller om eg skulle komme tilbake i morgen? "Ingen problem. Vi venter om du tror det løser seg" sa hun med verdens snilleste serviceinnstilling. Eg pustet ut, fant fram Tab'en og begynte å underholde meg selv mens hun lukket gitter, hentet inn skilt osv. 17:00 prøvde vi igjen. "Ikke godkjent". Hun sa at hun ventet på en annen kunde som var rett rundt hjørnet så om eg ville vente noen minutter til var det helt i orden. Eg hadde mest lyst til å gi henne en klem men begrenset meg til "Takk du er veldig snill". Kunde to kom inn i butikken og til min store lykke var det noe de ikke helt ble enig om, og det tok derfor godt og vel 5-10 minutt. Kunden forlot butikken og eg gikk nervøst opp til kortterminalen som om det var eksamen. "Da prøver vi igjen", sa hun mens hun smilte. Eg puttet kortet nedi, tastet PIN koden og sekundene har aldri gått så sakte. "Godkjent". En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten. Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! 77 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 kjøp henne noe fint du! om du følte det ikke er nokk. kanskje noen roser:) 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kunder som ikke har rett, men "vet" at de har rett. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 kjøp henne noe fint du! om du følte det ikke er nokk. kanskje noen roser:) Det der endte ikke bra sist gang eg forsøkte det, så eg tror eg unngår det. Det er ei fin linje mellom hyggelig gest og ukomfortabel oppførsel. Eg skal nok innom der de nærmeste dagene og kjøpe mer, så eg får takke igjen da, og sørge for at kollegaen(e) hører det. Lenke til kommentar
Populært innlegg AndyPanda Skrevet 27. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Hadde jeg fått en rose for hver gang jeg ble værende på jobben i over 10 min etter arbeidstid før jeg kunne fullføre oppgjøret pga treige kunder, kunne jeg startet opp en blomsterbutikk. Endret 27. juni 2011 av Sir-Andy 25 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 *snip snippy snip* En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten. Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! On topic: Fin historie. Relatert: Tror neppe hun trodde at du ikke hadde penger; det er forskjell på feilmeldingen terminalen kommer med for glemt kode vs ikke dekning på konto. Kasseansatte er dessuten vanligvis vant til alle mulige feil og fails med kortbetaling. Off topic: Hvis du først skal skrive nynorsk, kan du være så snill å gjøre det med litt hjerte, sjel og innsats? Er ydmyk og absolutt ikke feilfri når det gjelder min egen nynorsk, men er du fra vestlandet som profilen din sier klarer du bedre enn det der.... [/bitchin'] 3 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det der er ikke nynorsk, det er bokmål der "jeg" er erstattet med "eg". 7 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Han skriver da ikke nynorsk? Ser ut for meg som bokmål med "jeg" byttet ut med "eg" konsekvent gjennom hele. 6 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Da jeg gikk på skolen var det nettopp dét halve klassen prøvde å pull off som nynorsk..... men det er sikkert sant. Likevel, fortsatt rart å lese 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Eg prøver hverken å skrive nynorsk eller bokmål konsekvent. På barneskolen hadde eg nynorsk og på ungdomsskolen hadde eg bokmål. Det pluss at eg har flyttet en del mellom steder med både breie og pene dialekter gjør at den er både blitt blandet og utvasket. Dessverre 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! Bare si meg hvilken avdeling det var, så skal jeg overrekke beskjeden (og en link til dette innlegget) 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg JPstoney Skrevet 28. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2011 Hei nomore, Det var både, veeeldig hyggelig og veeeldig morsomt skrevet, tusen takk! Har fått med att dette handlet om Haugesund butikken som har veldig pent vekst i det siste....nå vet vi hvorfor ;-) Vi noterer dette på plusskonton av laget, takk igjen! Stephan Administrerende direktør JP Var på Japan Foto i nærheten i dag og skulle kjøpe meg et speilløst systemkamera. Betjeningen gav meg god hjelp til en stakkars forvirret sjel og da oppgjørets time var kommet viste eg meg fra min mest distre side; eg hadde glemt pin koden på kortet mitt! Klokka var 16:40 og stengetid var 17:00. Ingen problem, god tid og eg var sikker på at det var terminalen som bløffet og eg spurte om det var greit om eg løp opp i minibanken for å bruke den. "Den fungerte jo sikkert", sa eg. Ingen problem og noen minutter etterpå tuslet eg tilbake uten ei eneste krone. Feil kode. Der også. "Ok, ikke få panikk, overfør penger til et av de andre kortene via SMS, så ordner det seg" sa eg stille til meg selv. SMS sendt. Ingen respons. Klokka var nå 16:45 og eg er sikker på at hu i kassa tenkte sitt mens hun stirret på klokka. Klokka ble 16:47 og fortsatt ingen respons. Eg ringte banken. Ventetid. Klokka ble nå 16:49. Noen svarte. Etter tredjegradsforhør med hvor mye eg hadde på den kontoen, hvor mye eg hadde på den andre, nåværende og forrige adresse osv så fikk eg beskjed at "ok, de gjorde normalt ikke dette så han måtte sjekke med sjefen sin om det var greit". Klokka var nå 16:51 og eg begynte å bli veldig stresset. Eg såg flau opp på hu i kassen mens eg prøvde å le det bort og beklage med skuldrene. "Alt i orden. Pengene ville være på konto i løpet av 15-20 minutter". Full panikk. "Eg står i butikken nå", sa eg, "det har da aldri tatt så lang tid før...". Etter litt diskusjon skulle han gjøre det manuelt og det ville da ta ca 5 minutt. Klokka var 16:56 og eg sa takk og la på. Eg forklarte det til hu i kassen og spurte om det gikk greit for hun eller om eg skulle komme tilbake i morgen? "Ingen problem. Vi venter om du tror det løser seg" sa hun med verdens snilleste serviceinnstilling. Eg pustet ut, fant fram Tab'en og begynte å underholde meg selv mens hun lukket gitter, hentet inn skilt osv. 17:00 prøvde vi igjen. "Ikke godkjent". Hun sa at hun ventet på en annen kunde som var rett rundt hjørnet så om eg ville vente noen minutter til var det helt i orden. Eg hadde mest lyst til å gi henne en klem men begrenset meg til "Takk du er veldig snill". Kunde to kom inn i butikken og til min store lykke var det noe de ikke helt ble enig om, og det tok derfor godt og vel 5-10 minutt. Kunden forlot butikken og eg gikk nervøst opp til kortterminalen som om det var eksamen. "Da prøver vi igjen", sa hun mens hun smilte. Eg puttet kortet nedi, tastet PIN koden og sekundene har aldri gått så sakte. "Godkjent". En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten. Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! 49 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 28. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2011 Hei nomore, Det var både, veeeldig hyggelig og veeeldig morsomt skrevet, tusen takk! Har fått med att dette handlet om Haugesund butikken som har veldig pent vekst i det siste....nå vet vi hvorfor ;-) Vi noterer dette på plusskonton av laget, takk igjen! Stephan Administrerende direktør JP Innlegget mitt fikk tydeligvis mer oppmerksomhet enn tiltenkt. Godt uansett å høre at det går bra. Tidligere har eg stort sett bare patruljert elektrobutikkene i området(Lefdal, Elkjøp og Expert) men kommer nå fremover til å gå direkte dit om det er noe fotorelatert. Innlegget var satt litt på spissen, og eg tror nok ikke hun egentlig tenkte eg ikke hadde dekning. Men eg hater slike situasjoner og føler alltid at om det er noe galt med kortet så tror betjeningen at det skyldes manglende dekning. Eg følte at hun tenkte det, selv om hun nok ikke gjorde det. Eg var oppriktig flau der og da og når hun i tillegg var så grei og tålmodig synes eg det fortjente et innlegg her. Eg vet hvor irriterende det er å jobbe overtid pga kunder som kommer rett før stengetid, og som på toppen av det hele tar det som en selvfølge. Eg tok en spontan tur innom igjen i dag for å handle litt mer og fikk igjen god hjelp(denne gangen av en annen). Denne gangen hadde eg dog forberedt meg og betalingen gikk på første forsøk 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg skinnfellen Skrevet 29. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2011 Var på Japan Foto i nærheten i dag og skulle kjøpe meg et speilløst systemkamera. Betjeningen gav meg god hjelp til en stakkars forvirret sjel og da oppgjørets time var kommet viste eg meg fra min mest distre side; eg hadde glemt pin koden på kortet mitt! Klokka var 16:40 og stengetid var 17:00. Ingen problem, god tid og eg var sikker på at det var terminalen som bløffet og eg spurte om det var greit om eg løp opp i minibanken for å bruke den. "Den fungerte jo sikkert", sa eg. Ingen problem og noen minutter etterpå tuslet eg tilbake uten ei eneste krone. Feil kode. Der også. "Ok, ikke få panikk, overfør penger til et av de andre kortene via SMS, så ordner det seg" sa eg stille til meg selv. SMS sendt. Ingen respons. Klokka var nå 16:45 og eg er sikker på at hu i kassa tenkte sitt mens hun stirret på klokka. Klokka ble 16:47 og fortsatt ingen respons. Eg ringte banken. Ventetid. Klokka ble nå 16:49. Noen svarte. Etter tredjegradsforhør med hvor mye eg hadde på den kontoen, hvor mye eg hadde på den andre, nåværende og forrige adresse osv så fikk eg beskjed at "ok, de gjorde normalt ikke dette så han måtte sjekke med sjefen sin om det var greit". Klokka var nå 16:51 og eg begynte å bli veldig stresset. Eg såg flau opp på hu i kassen mens eg prøvde å le det bort og beklage med skuldrene. "Alt i orden. Pengene ville være på konto i løpet av 15-20 minutter". Full panikk. "Eg står i butikken nå", sa eg, "det har da aldri tatt så lang tid før...". Etter litt diskusjon skulle han gjøre det manuelt og det ville da ta ca 5 minutt. Klokka var 16:56 og eg sa takk og la på. Eg forklarte det til hu i kassen og spurte om det gikk greit for hun eller om eg skulle komme tilbake i morgen? "Ingen problem. Vi venter om du tror det løser seg" sa hun med verdens snilleste serviceinnstilling. Eg pustet ut, fant fram Tab'en og begynte å underholde meg selv mens hun lukket gitter, hentet inn skilt osv. 17:00 prøvde vi igjen. "Ikke godkjent". Hun sa at hun ventet på en annen kunde som var rett rundt hjørnet så om eg ville vente noen minutter til var det helt i orden. Eg hadde mest lyst til å gi henne en klem men begrenset meg til "Takk du er veldig snill". Kunde to kom inn i butikken og til min store lykke var det noe de ikke helt ble enig om, og det tok derfor godt og vel 5-10 minutt. Kunden forlot butikken og eg gikk nervøst opp til kortterminalen som om det var eksamen. "Da prøver vi igjen", sa hun mens hun smilte. Eg puttet kortet nedi, tastet PIN koden og sekundene har aldri gått så sakte. "Godkjent". En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten. Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! Heisann! Åh, dette var utrolig GØY å lese! Hyggelig å høre at du ble så fornøyd - og ikke minst at du sier det. Tusen takk for ett flott innlegg! Mvh. Hilde, "jenta bak disken" *snip snippy snip* En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten. Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! On topic: Fin historie. Relatert: Tror neppe hun trodde at du ikke hadde penger; det er forskjell på feilmeldingen terminalen kommer med for glemt kode vs ikke dekning på konto. Kasseansatte er dessuten vanligvis vant til alle mulige feil og fails med kortbetaling. Off topic: Hvis du først skal skrive nynorsk, kan du være så snill å gjøre det med litt hjerte, sjel og innsats? Er ydmyk og absolutt ikke feilfri når det gjelder min egen nynorsk, men er du fra vestlandet som profilen din sier klarer du bedre enn det der.... [/bitchin'] Det stemmer, vi ser heller ikke om det er dekning før rett kode er slått inn. 43 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå