multisync Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Kun rekommandert er det jeg også har opplevd. Nå forrige gang jeg fikk rekommandert sa hun bak skranken at det ikke var nødvendig, hun kjente meg igjen. Litt ofte på PiB? Så forresten den mest talentløse innpakkingen her på PiB for en ukes tid tilbake, pc-skjerm som var pakket med brusbrett på begge sider og tapet herfra til månen. Noen har tydeligvis ikke tilnærmet ubegrenset tilgang til pappesker Endret 25. juni 2011 av multisync Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Opplever ofte at folk blir irritert når jeg spør om leg... Hva er greia med dette? Hvis jeg tviler på alderen på en person, ja da skal jeg ha leg, det nytter ikke å øse seg opp og bitche og sutre over det. Har man ikke leg, så selger jeg ikke. Jeg driter i om vedkommende er 22 år. Kan de ikke bevise det så nytter det ikke å whine... Jo mer de whiner, jo mer setter jeg meg på bakbeina... Og det å ikke ha legitimasjon er etter min mening verdens dårligste unnskyldning... Jeg for øvrig blir bare glad når jeg blir spurt, da jeg tar det som et kompliment. 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Til dere som jobber i PiB: Spør dere aldri om legitimasjon når en kunde henter en pakke? De spør meg kun hvis det er rekommandert. Da jeg jobba på en PiB spurte jeg de jeg ikke kjente(lite sted). Opplevd det samme på PiD hvor jeg bor nå. Begynt å kjøpe ting på oppkrav i steden. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Til dere som jobber i PiB: Spør dere aldri om legitimasjon når en kunde henter en pakke? De spør meg kun hvis det er rekommandert. Det er kun når det er rekommandert eller at avsender på en annen måte har krevet legitimasjon av mottaker at postansatte er pålagt å sjekke legg. På den måten kan ektefeller/familie hente ut pakker for folk som ikke har anledning til å komme selv. Har fått en del pes fordi jeg må ha legitimasjon for å levere ut mobiltelefoner nå. Folk blir faktisk grisesure når jeg viser dem at det står "personlig utlevering - kun adressat kan hente ut sendingen og må legitimere seg" på pakkelappen de har fått med seg av kona/sønnen/whatever. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 irritert meg det at posten ikke krever leg på pakker. de har av og til en greie med å dele ut feil pakke. sendte i fjor høst en pakke hjem som en del av et flyttelass. pakkensverdi var ca 60-70k, masse konsol spill og br filmer, samt et par håndvåpen. siden pakkens verdi var det den var så sendte jeg den rekomandert. alikevel greide posten å gi den ut til en helt fremmed man uten noe om og men. heldigvis for min del var mannen som mottok pakken en ærlig kar og ringte meg. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Opplever ofte at folk blir irritert når jeg spør om leg... Hva er greia med dette? Hvis jeg tviler på alderen på en person, ja da skal jeg ha leg, det nytter ikke å øse seg opp og bitche og sutre over det. Har man ikke leg, så selger jeg ikke. Jeg driter i om vedkommende er 22 år. Kan de ikke bevise det så nytter det ikke å whine... Jo mer de whiner, jo mer setter jeg meg på bakbeina... Og det å ikke ha legitimasjon er etter min mening verdens dårligste unnskyldning... Jeg for øvrig blir bare glad når jeg blir spurt, da jeg tar det som et kompliment. Haha. Minner meg om en situasjon med en jobbkollega. Vi gikk på butikken for å kjøpe litt snacks i pausen. Han skal i tillegg ha med seg litt røyk men har glemt leg, fyren er vel rundt 22-år tror jeg, selv er jeg 26. Dama i kassa spør etter leg, noe han som sagt ikke har med seg. Han ender dermed opp med å spørre meg om jeg kan kjøpe det for han, noe som er null stress. Siden hun nettopp hadde spurt om leg på han, skulle jeg til å gi henne legitimasjonen min, men da sier hun noe ala "neida, trenger ikke se din da". Greit nok siden jeg er 26, men var rimelig komisk på måten hun sa det. For øvrig synes jeg det var merkelig at hun lot meg kjøpe det for han, han stod jo rett der og hun visste at jeg kjøpte det for å gi det til han. Om hun er usikker på alderen hans og vet at jeg kjøper det for å gi det til han så er jo hele poenget med å spørre etter leg borte. Var sikkert festligere enn det høres ut, men kollegaen min blir så furt når han blir spurt etter leg, på grensen til bitter^^ Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Når hun selger til deg når hun VET at du kjøper til han, så er det hun som hadde fått smellen i tillegg til deg hvis han var under 18, for det blir det samme som å selge til mindreårige direkte. På polet i Sverige spør de alle som kommer sammen om leg, selv om en handler. Jaja, hennes tap uansett. Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 26. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. juni 2011 Var på butikken med en kar jeg bodde med for et års tid siden (jeg 22, han 21), der jeg bl.a. skulle handle øl. Vi kom på at han også skyldte meg en øl, så han skulle kjøpe meg en øl i tillegg til det jeg selv kjøpte. Da vi kom i kassen, ble han spurt etter legg - som selvsagt lå igjen hjemme. Meg: "Ok, jeg kan kjøpe den" Kassedamen: "Beklager, kan ikke selge deg når jeg vet den er til ham, og han ikke kan legitimere seg" Meg: "Men den er jo egentlig til meg, han skylder meg en øl" Kassedamen: "Og så skal du betale ølen han skylder deg?" Meg: "... Eh. Ok. Vi lar den ligge" 11 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Må si det er meget irriterende når du står der med full kø fremfor resepsjonen med folk som ønsker å sjekke ut, og den som da står fremmest i køen er en tysk dame som for alt i verden nekter å snakke engelsk eller forstå engelsk. Denne damen skal da kjøpe 1 kort til 9 kr, og i samme slengen ønsker at man lærer henne norsk valutta. Hvordan i grønneste himmel og (beep) skal du lære en tysk dame som ikke snakker engelsk (snakker kun engelsk selv) hva en 50 øring er? Det som hjelper da aller best er å sende et blikk som sier alt, uansett språk. Et olmt blikk som får henne raskt til å klaske en 50 lapp på disken. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Legge en Euro og 8 kroner på disken, og tegne en pil mellom dem. Legge en to 50-øringer og 1 krone på disken og tegne en pil mellom dem. Problem solved. 6 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Å gud dette blir den nye typen posediskusjon. 1 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Jepp, og jeg regner med den slutter her så tråden kan brukes til dens egentlige formål igjen. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Lemon speaks truth.. Cola-pepsi-whatever... Ta det i egen tråd! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 22 innlegg er flyttet til en ny tråd. Jeg vil minne om at hvis man er flink til å rapportere off-topic innlegg så forsvinner de mye raskere enn hvis man klager på dem i tråden. Reaksjoner på PM, så får du et kyss. 4 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Leverer pizza til fyr: M: Det var en *blabla* og cola? K: Stemmer det. M: Det blir 300 kr. K: *gi 1000 lapp* M: Har du noe mindre eller mulighet til å ta det på kort? K: Nei. M: *Gi tilbake nesten alt jeg har av hundrelapper, femtilapper og mynt.* Hva er det med kunder som i 2011 absolutt skal betale med 1000-lapp? Det står faktisk på menyen at vi kun skal kunne veksle til nærmeste hundrings, men jeg har vanligvis med meg en del ekstra veksel. Jeg kunne godt hatt med meg ekstra, men man er ganske utsatt for ran som pizzabud, og bør derfor ikke ha så mye kontanter på seg.. Skjer heldigvis ikke for ofte, da Endret 26. juni 2011 av vebbiii Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Leverer pizza til fyr: M: Det var en *blabla* og cola? K: Stemmer det. M: Det blir 300 kr. K: *gi 1000 lapp* M: Har du noe mindre eller mulighet til å ta det på kort? K: Nei. M: *Gi tilbake nesten alt jeg har av hundrelapper, femtilapper og mynt.* Hva er det med kunder som i 2011 absolutt skal betale med 1000-lapp? Det står faktisk på menyen at vi kun skal kunne veksle til nærmeste hundrings, men jeg har vanligvis med meg en del ekstra veksel. Jeg kunne godt hatt med meg ekstra, men man er ganske utsatt for ran som pizzabud, og bør derfor ikke ha så mye kontanter på seg.. Skjer heldigvis ikke for ofte, da Det er så SINNSYKT!!!!!!! irriterende! Folk som tror at vi er vandrende minibanker! Jeg hadde sikkert 4-5 kunder i dag som betalte med 500 og 1000 lapper, man er bare dømt til å sitte igjen med rævva veksel når dagen er ferdig. Spesielt dagene etter den såkalte "bank streiken" hvor folk hadde tatt ut en haug med kontanter. Måtte 500/1000 lapper brenne hardt! Har heldigvis alliert meg med et par dagligvarebutikker, hvor jeg pleier å veksle (gitt at det ikke er folk som står i kø og at de har nok cash). Jobber du for noen av "de store" egentlig? Endret 26. juni 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) ... Det er så SINNSYKT!!!!!!! irriterende! Folk som tror at vi er vandrende minibanker! Jeg hadde sikkert 4-5 kunder i dag som betalte med 500 og 1000 lapper, man er bare dømt til å sitte igjen med rævva veksel når dagen er ferdig. Spesielt dagene etter den såkalte "bank streiken" hvor folk hadde tatt ut en haug med kontanter. Måtte 500/1000 lapper brenne hardt! Har heldigvis alliert meg med et par dagligvarebutikker, hvor jeg pleier å veksle (gitt at det ikke er folk som står i kø og at de har nok cash). Jobber du for noen av "de store" egentlig? Jobber for samme som deg, siden jeg så du skrev i en annen tråd Men 500 lapper er ikke så gale da, siden det vanligvis er 3-400 de betaler, og da blir det bare litt over en hundrings igjen Men så har jeg også fått 500 i mynt før.. da tror jeg nesten jeg foretrekker 1000-lappen For øvrig hadde jeg fri under "bank-krisen", så jeg merket ikke noe til det ^^ Endret 26. juni 2011 av vebbiii Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Dette skjedde for et par dager siden. Jeg står bak disken i vår service og vareutlevering og venter på at låsevakten skal låse så jeg kan gå hjem. Butikken behandler alle kunder som kommer inn før stengetid, og mange av dem skal også bak til meg for å hente varer. Denne gangen var det en kunde som kom og skulle hente datamaskinen sin som hadde vært inne hos oss til en betalbar tjeneste. K: Hei, er dere stengt? M: Det er over stengetid, men døren er ikke låst. Hva kan jeg hjelpe deg med? K: Jeg skal hente datamaskinen min som skal være klargjort. Jeg finner frem maskinen, og ser at arbeidet ikke er betalt enda. M: Vel, da har vi et lite problem. Du har et utestående beløp på kr 695, og kortterminalen er dessverre stengt. K: Det går fint. Jeg har akkurat nok i kontanter. M: Beklager, jeg har ikke kontantkasse her bak, kun i kassen inni selve butikken, og den er stengt den også. Akkurat da kommer låseansvarlig og jeg tar opp problemstillingen med ham. Underveis skyter kunden på ny inn at "jeg har akkurat nok her altså". Vi blir enige om å fakturere kunden så hun skal få med seg maskinen her og nå, noe som virker greit for alle parter. K: Jeg har akkurat nok, så jeg kunne bare ha betalt kontant her og nå. M: Ja, du sa så, men kassen er stengt og kassepersonalet har gått. Værsågod, her har du maskinen din, faktura får du i posten. God helg! Tydelig at visse mennesker er fullstendig ukjent med begrepet "kasseoppgjør". Og hvor skal jeg gjøre av de sekshundreognittifem kronene du hevder å ha på deg? 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 ... Det er så SINNSYKT!!!!!!! irriterende! Folk som tror at vi er vandrende minibanker! Jeg hadde sikkert 4-5 kunder i dag som betalte med 500 og 1000 lapper, man er bare dømt til å sitte igjen med rævva veksel når dagen er ferdig. Spesielt dagene etter den såkalte "bank streiken" hvor folk hadde tatt ut en haug med kontanter. Måtte 500/1000 lapper brenne hardt! Har heldigvis alliert meg med et par dagligvarebutikker, hvor jeg pleier å veksle (gitt at det ikke er folk som står i kø og at de har nok cash). Jobber du for noen av "de store" egentlig? Jobber for samme som deg, siden jeg så du skrev i en annen tråd Men 500 lapper er ikke så gale da, siden det vanligvis er 3-400 de betaler, og da blir det bare litt over en hundrings igjen Men så har jeg også fått 500 i mynt før.. da tror jeg nesten jeg foretrekker 1000-lappen For øvrig hadde jeg fri under "bank-krisen", så jeg merket ikke noe til det ^^ Riktig riktig, mynt er bare kos. Digger kunder som bare gir deg en svær pose med mynt. Fikk en slik en i November og har fortsatt mynter igjen fra den Mye trøkk på, på avdelingen deres eller? Mange biler? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Dette skjedde for et par dager siden. Jeg står bak disken i vår service og vareutlevering og... SNIP Har hatt nøyaktig samme jobb som deg I slike tilfeller tok jeg kopi av faktura bilaget, tatt imot pengene, lagt dem i kassa sammen med fakturabilaget, skrevet en notis og latt de slå det inn neste morgen, og sendt ferdig kvittering i posten til kunden. Kundevennlig og enkel løsning, men det gikk vel greit din løsning og, men du kan jo ha den i bakhodet om neste tilfelle blir krass på faktura! Kan jeg spørre hvor i landet du jobber? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå