Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Anbefaler alle som sitter i kasser å la ansatte komme først om det er mulighet til dette. Uante muligheter kan åpne seg. En kveld på byn traff jeg en jente som jobber på butikken ved siden av, som jeg ved flere anledninger har latt komme først i køen. For å gjøre en lang historie kort, så lot hun meg komme først den kvelden.

Haha, jeg tviler sammenhengen mellom de to her var så virkelige! Viiirkelig desperat for å komme hakket tidligere i køen, ellers så var hun keen på deg fra før :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde forsåvidt en rolig dag på jobb, men noen "artige" episoder ble det alikavel.

 

Første episoden var en kunde, sammen med ungen, labbet rundt i butikken (NOTE: butikken jeg jobber i er noe alla ca4m x ca10m "stor" ). Etterhvert ble de stående og kikke på noen flecce gensere til barn (som jeg kan strekke meg bort til fra kassa), og da klarer vedkommende å spør: "Har du noe peiling på disse størrelsene?"

Fikk litt lyst til å svare "Nei jeg jobber bare her", men som den gode kundebehandleren jeg er smilte jeg og gav han ett ordentlig svar.

 

Hadde også ei mor med unger inne helt på slutten av dagen. De, som mange andre, skulle sende postkort til besteforeldre og slikt. Først klarer ungen å sutre over at det var noe galt med pennen hans skulle bruke til å skrive navnet sitt med, for så å sutre over den dårlige bokstaven han hadde skrevet. Og når de var ferdige var det like før han begynte å grine fordi han ikke hadde en konvolutt å legge postkortet i :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er veldig mange tilfeller der kundene svarer på noe helt annet enn det jeg spør om. Blir litt satt ut til tider :p

Haha, har merket dette selv. Jobber på RIMI.

 

Meg: Trenger du pose?

Kunde: Nei takk

 

.. noen sekunder senere etter at kunden har lagt fra seg lommeboka og står ved varene får jeg spørsmål "Kunne jeg fått en pose?"

 

Meg: Men.. du... what... cry.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Posten Norge. [shattering glass]

 

Her betaler jeg i dyre dommer for midlertidig adresseendring og ettersending av post, og selvsagt finnes det ingen pris for "To måneder", som er varigheten på sommerferien for de fleste, neida. Én måned, eller tre. Så betalte jeg for tre måneder da, pakket kofferten og dro hjem til Fjord og Fjell.

 

Og la meg si det slik: hvis noen vet om det finnes møter for Anonyme Ebayere, vennligst PM. Jeg har til en hver tid noe småtteri på vei til meg i posten, så jeg visste det var brev og pakker som ville komme fram til leiligheten i Trondheim etter at jeg hadde dratt (hovedårsaken til at jeg kjøpte ettersending av post i utgangspunktet).

 

Fikk pakkelapp i mor og fars postkasse her en dag i forrige uke, og i dag husket jeg faktisk å svinge innom posthjørnet på butikken for å hente mitt lille rekommanderte brev. Hyggelig kiwi-ansatt(!!!!!) prøver å hjelpe meg. Men - hvor er den? Er den ikke her? Lete, lete. Pirke av omadresseringslapp (så hendig plassert rett over et eller annet som skal skannes). Suksessfullt klare å bevare papiret under i sin helhet, skanne i triumf. Lese på skjermen.

 

Innse at posten har tatt imot mitt rekommanderte brev, sendt det til Trondheim, sendt hentelapp til leiligheten min i Trondheim, omadressert den til Fjord og Fjell, sendt den nedover hit og lagt den i postkassen min, for å informere meg om at jeg har en pakke å hente I TRONDHEIM.

 

 

 

:new_woot:

 

Jeg har altså betalt nesten fire hundre kroner for å bli informert om at posten min blir sendt til Trondheim. :new_woot:

Og enda bedre, DU må hente den innen 14 dager før den blir sendt tilbake :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, den hyggelige damen på Kiwi sa hun skulle ringe til postkontoret og prøve å løse det, så jeg slipper forhåpentligvis å sitte ti timer på en buss for å hente en pakke. Men hun jobber for Kiwi, ikke Posten, så Posten er likevel litt elendig akkurat nå. No offense Lemon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, den hyggelige damen på Kiwi sa hun skulle ringe til postkontoret og prøve å løse det, så jeg slipper forhåpentligvis å sitte ti timer på en buss for å hente en pakke. Men hun jobber for Kiwi, ikke Posten, så Posten er likevel litt elendig akkurat nå. No offense Lemon.

Aw, neeei. Sånt skal selvsagt ikke skje, men det skal ikke være noe problem å få brevet/pakken sendt fra Trondheim og hjem til deg - spesielt ikke når det er Posten som har tabbet seg ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min tidligere sjef i en IT-bedrift var postmester (?) der jeg vokste opp: Sylling! Der er det vel slike tilstander :D

Definitivt... Sylling ruler ;) (eller, nesten da... er bare Sørsdal som er kulere).

 

Alt blir så mye mer personlig på småsteder. I storbyene er det for mange folk til at man får et personlig forhold til kundene sine. Det er bare stamkundene man husker.

 

Det er mye lettere for en kunde å huske en de blir ekspedert av, enn motsatt. Nettopp derfor synes jeg det er litt trist hver gang en kunde sier til meg "ja, du husker vel at jeg var innom her for et år siden og kjøpte kamera" og jeg må innrømme at jeg ikke heeelt klarer å huske alle detaljene rundt akkurat det kjøpet :whistle:

Lenke til kommentar

Saken her var etter mitt inntrykk at vedkommende tydeligvis ikke var ved sine fulle fem og ikke visste noe om produktet, om han egentlig ville ha det, om han trengte det eller whatnot. Jeg som kundebehandler hadde da ikke gått aktivt inn for å selge til en slik kunde. Rimelig stor forskjell i forhold til dine eksempler Marekatten, kundene dine var vel ved sine fulle fem (dog litt ignorante) og det var de som aktivt søkte et bestemt produkt.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...