Toppris Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Anbefaler alle som sitter i kasser å la ansatte komme først om det er mulighet til dette. Uante muligheter kan åpne seg. En kveld på byn traff jeg en jente som jobber på butikken ved siden av, som jeg ved flere anledninger har latt komme først i køen. For å gjøre en lang historie kort, så lot hun meg komme først den kvelden. Haha, jeg tviler sammenhengen mellom de to her var så virkelige! Viiirkelig desperat for å komme hakket tidligere i køen, ellers så var hun keen på deg fra før Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Resultatet ble at forsterken ble tatt i retur minus 35% av originalpris. Fantastisk, lenge leve utnyttelse. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg lur4d Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 Nå som skattepengene er kommet inn på konto så stakk jeg ned på butikken og skulle handle noe mat og andre ting til jobben i morgen, og når jeg står i kassen og skal betale så har jeg selvsagt tatt VISA-kortet ut av kortmappa, så jeg står der og blar febrilsk gjennom alle kortene mens han bak kassa kommenterer tørt noe ala: "Mangler det et kort i kortstokken?" Heldigvis var han grei og satte handelen min på "pause" eller noe, så jeg fikk tatt varene hjem, hentet VISA-kortet og betalt, det synes jeg var ålreit 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 Typisk samtale mellom meg og kunder: M: Heisann! K: Ja takk... M: Eh... Er det pose du skal ha? K: Ja, det var jo det du sa... M: Ok... (Gi pose) Kunden blir ferdig å betale: M: Takk skal du ha! K: Den trenger jeg ikke... M: Er veldig mange tilfeller der kundene svarer på noe helt annet enn det jeg spør om. Blir litt satt ut til tider 13 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Heldigvis var han grei og satte handelen min på "pause" eller noe, så jeg fikk tatt varene hjem, hentet VISA-kortet og betalt, det synes jeg var ålreit Forstod jeg deg riktig, at du fikk med varene hjem før du hadde betalt? 2 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hadde forsåvidt en rolig dag på jobb, men noen "artige" episoder ble det alikavel. Første episoden var en kunde, sammen med ungen, labbet rundt i butikken (NOTE: butikken jeg jobber i er noe alla ca4m x ca10m "stor" ). Etterhvert ble de stående og kikke på noen flecce gensere til barn (som jeg kan strekke meg bort til fra kassa), og da klarer vedkommende å spør: "Har du noe peiling på disse størrelsene?" Fikk litt lyst til å svare "Nei jeg jobber bare her", men som den gode kundebehandleren jeg er smilte jeg og gav han ett ordentlig svar. Hadde også ei mor med unger inne helt på slutten av dagen. De, som mange andre, skulle sende postkort til besteforeldre og slikt. Først klarer ungen å sutre over at det var noe galt med pennen hans skulle bruke til å skrive navnet sitt med, for så å sutre over den dårlige bokstaven han hadde skrevet. Og når de var ferdige var det like før han begynte å grine fordi han ikke hadde en konvolutt å legge postkortet i 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aleks Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 Hadde forsåvidt en rolig dag på jobb, men noen "artige" episoder ble det alikavel. Første episoden var en kunde, sammen med ungen, labbet rundt i butikken (NOTE: butikken jeg jobber i er noe alla ca4m x ca10m "stor" ). Etterhvert ble de stående og kikke på noen flecce gensere til barn (som jeg kan strekke meg bort til fra kassa), og da klarer vedkommende å spør: "Har du noe peiling på disse størrelsene?" Fikk litt lyst til å svare "Nei jeg jobber bare her", men som den gode kundebehandleren jeg er smilte jeg og gav han ett ordentlig svar. Nei?! Seriøst? Kunden spurte deg som er ansatt om du har peiling på de ulike størrelsene? Uakseptabelt. 18 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Er veldig mange tilfeller der kundene svarer på noe helt annet enn det jeg spør om. Blir litt satt ut til tider Haha, har merket dette selv. Jobber på RIMI. Meg: Trenger du pose? Kunde: Nei takk .. noen sekunder senere etter at kunden har lagt fra seg lommeboka og står ved varene får jeg spørsmål "Kunne jeg fått en pose?" Meg: Men.. du... what... 4 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Har gjort det selv i den tro at jeg faktisk skal kunne få med meg varene hjem uten pose. Så står jeg der da, samler sammen varene og det går opp et lys for meg at jeg faktisk trenger en pose. Like kjipt hver gang. Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 25. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2011 Posten Norge. [shattering glass] Her betaler jeg i dyre dommer for midlertidig adresseendring og ettersending av post, og selvsagt finnes det ingen pris for "To måneder", som er varigheten på sommerferien for de fleste, neida. Én måned, eller tre. Så betalte jeg for tre måneder da, pakket kofferten og dro hjem til Fjord og Fjell. Og la meg si det slik: hvis noen vet om det finnes møter for Anonyme Ebayere, vennligst PM. Jeg har til en hver tid noe småtteri på vei til meg i posten, så jeg visste det var brev og pakker som ville komme fram til leiligheten i Trondheim etter at jeg hadde dratt (hovedårsaken til at jeg kjøpte ettersending av post i utgangspunktet). Fikk pakkelapp i mor og fars postkasse her en dag i forrige uke, og i dag husket jeg faktisk å svinge innom posthjørnet på butikken for å hente mitt lille rekommanderte brev. Hyggelig kiwi-ansatt(!!!!!) prøver å hjelpe meg. Men - hvor er den? Er den ikke her? Lete, lete. Pirke av omadresseringslapp (så hendig plassert rett over et eller annet som skal skannes). Suksessfullt klare å bevare papiret under i sin helhet, skanne i triumf. Lese på skjermen. Innse at posten har tatt imot mitt rekommanderte brev, sendt det til Trondheim, sendt hentelapp til leiligheten min i Trondheim, omadressert den til Fjord og Fjell, sendt den nedover hit og lagt den i postkassen min, for å informere meg om at jeg har en pakke å hente I TRONDHEIM. Jeg har altså betalt nesten fire hundre kroner for å bli informert om at posten min blir sendt til Trondheim. 24 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Posten Norge. [shattering glass] Her betaler jeg i dyre dommer for midlertidig adresseendring og ettersending av post, og selvsagt finnes det ingen pris for "To måneder", som er varigheten på sommerferien for de fleste, neida. Én måned, eller tre. Så betalte jeg for tre måneder da, pakket kofferten og dro hjem til Fjord og Fjell. Og la meg si det slik: hvis noen vet om det finnes møter for Anonyme Ebayere, vennligst PM. Jeg har til en hver tid noe småtteri på vei til meg i posten, så jeg visste det var brev og pakker som ville komme fram til leiligheten i Trondheim etter at jeg hadde dratt (hovedårsaken til at jeg kjøpte ettersending av post i utgangspunktet). Fikk pakkelapp i mor og fars postkasse her en dag i forrige uke, og i dag husket jeg faktisk å svinge innom posthjørnet på butikken for å hente mitt lille rekommanderte brev. Hyggelig kiwi-ansatt(!!!!!) prøver å hjelpe meg. Men - hvor er den? Er den ikke her? Lete, lete. Pirke av omadresseringslapp (så hendig plassert rett over et eller annet som skal skannes). Suksessfullt klare å bevare papiret under i sin helhet, skanne i triumf. Lese på skjermen. Innse at posten har tatt imot mitt rekommanderte brev, sendt det til Trondheim, sendt hentelapp til leiligheten min i Trondheim, omadressert den til Fjord og Fjell, sendt den nedover hit og lagt den i postkassen min, for å informere meg om at jeg har en pakke å hente I TRONDHEIM. Jeg har altså betalt nesten fire hundre kroner for å bli informert om at posten min blir sendt til Trondheim. Og enda bedre, DU må hente den innen 14 dager før den blir sendt tilbake 4 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Vel, den hyggelige damen på Kiwi sa hun skulle ringe til postkontoret og prøve å løse det, så jeg slipper forhåpentligvis å sitte ti timer på en buss for å hente en pakke. Men hun jobber for Kiwi, ikke Posten, så Posten er likevel litt elendig akkurat nå. No offense Lemon. 2 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Vel, den hyggelige damen på Kiwi sa hun skulle ringe til postkontoret og prøve å løse det, så jeg slipper forhåpentligvis å sitte ti timer på en buss for å hente en pakke. Men hun jobber for Kiwi, ikke Posten, så Posten er likevel litt elendig akkurat nå. No offense Lemon. Aw, neeei. Sånt skal selvsagt ikke skje, men det skal ikke være noe problem å få brevet/pakken sendt fra Trondheim og hjem til deg - spesielt ikke når det er Posten som har tabbet seg ut. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Min tidligere sjef i en IT-bedrift var postmester (?) der jeg vokste opp: Sylling! Der er det vel slike tilstander Definitivt... Sylling ruler (eller, nesten da... er bare Sørsdal som er kulere). Alt blir så mye mer personlig på småsteder. I storbyene er det for mange folk til at man får et personlig forhold til kundene sine. Det er bare stamkundene man husker. Det er mye lettere for en kunde å huske en de blir ekspedert av, enn motsatt. Nettopp derfor synes jeg det er litt trist hver gang en kunde sier til meg "ja, du husker vel at jeg var innom her for et år siden og kjøpte kamera" og jeg må innrømme at jeg ikke heeelt klarer å huske alle detaljene rundt akkurat det kjøpet Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 25. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2011 Så du mener at selger ikke har et moralsk ansvar i forhold til kunde ? Men moral har aldri stått iveien for å tjene penger sørgelig nok ! Men så kan man ikke nekte en kunde å kjøpe en vare heller da. Jeg solgte kamerautstyr til en verdi av 50-60.000 til en kar en gang, som jeg mistenkte ikke hadde veldig god greie på foto. Selv om jeg i utgangspunktet anbefalte en langt rimeligere løsning, var han fast bestemt på at han skulle ha pakken til 50-60.000 kroner. Jeg kunne jo ikke si at "nei, det får du ikke lov til". Dagen etter kom han innom og lurte på hvordan han skrudde på kameraet I motsatt tilfelle solgte jeg en like dyr pakke til en jeg ut fra væremåte, utseende og personlighet var helt sikker på ikke visste noe om foto. Men han hadde allerede bestemt seg for hva han skulle ha. Men spørsmålene jeg fikk over telefonen et par dager senere, angående det han hadde kjøpt, gjorde at jeg skjønte at han hadde skikkelig peiling. Det er vår jobb som selgere å finne et produkt som passer kunden ut fra hva de forteller oss, men hvis kunden allerede har bestemt seg for hva han/hun vil ha, så er det ikke vår jobb å bedømme om det er riktig produkt, og nekte kunden å kjøpe det hvis vi mener at det er feil for den kunden. Vi er tross alt ikke psykologer og risikerer å fornærme en kunde ganske kraftig hvis vi åpenbart tror noe om den kunden som er feil, jmf. tilfellet jeg forteller om rett over her. For ordens skyld har de aller færreste selgere provisjoner på det som selges. Jeg får min faste lønn hver måned, uavhengig av hvor mye jeg har solgt. Slik har det vært på alle de tre stedene jeg har jobbet. 10 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Saken her var etter mitt inntrykk at vedkommende tydeligvis ikke var ved sine fulle fem og ikke visste noe om produktet, om han egentlig ville ha det, om han trengte det eller whatnot. Jeg som kundebehandler hadde da ikke gått aktivt inn for å selge til en slik kunde. Rimelig stor forskjell i forhold til dine eksempler Marekatten, kundene dine var vel ved sine fulle fem (dog litt ignorante) og det var de som aktivt søkte et bestemt produkt. Endret 25. juni 2011 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 En interessant diskusjon det der med Coca Cola vs. Pepsi på restauranter, men opprett gjerne en egen tråd for det. Så holder vi oss til det opprinnelige emnet i denne tråden 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Kan ikke folk kutte ut off-topic-diskusjonen om Pepsi versus Coca-Cola, og komme tilbake på trådens tema: Kunder på jobben din? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Begynner på en mobilbutikk på mandag så blir nokk noen morsomme historier på meg frammover! 2 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Til dere som jobber i PiB: Spør dere aldri om legitimasjon når en kunde henter en pakke? De spør meg kun hvis det er rekommandert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå