Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om den gangen jeg var innom butikken for å handle meg en(1!) banan før treninga. Er på vei litt skrått mot dene eneste åpne kassen hvor det ikke er noe kø. Plutselig kommer det ei gammel kjærring nærmest løpende inn rett mot kassen (litt til siden for meg) og smetter inn foran meg med en full handlevogn. Sukker litt oppgitt, og skal til å stelle meg bak henne (må da gå et par skritt til siden og bakover) da noe som tydeligvis var venninna kommer presser seg inn med en like full handlevogn rett før meg, selv om jeg i teorien var før henne. Hun dytter handlevogna nærmest i hælene på gamlinga foran, og prøver å presse meg vekk litt med handlevogna for at jeg ikke skal få sniki meg inn mellom dem. Står fortsatt litt ved siden av dem, og hun bakerste følger nøye med på meg. Når hun foran beveger seg fremover, er hun rask med å flytte vogna fremover. Begge hadde åpenbart som hensikt å komme seg før meg i kassa, selv om begge hadde fulle handlevogner. Deretter skal de selvfølgelig betale med kontanter, dra frem en og en lapp og rote litt i lommeboka etter småmynter så de får igjen et rundt beløp osv.

Stygge blikk, kremting og litt høylytt sukking prella rett av bitch-shieldet deres.

Så der stod jeg, utkonkurrert av et lite team av gamle damer som er til for å gjøre livet surt for andre. Får bare si: Mission accomplished, ladies!

Personen i kassa var heller ikke av den awesome kassa-folkene. Jeg er forresten heller ikke en 'mislikt' kunde (ref. inlegget over) :p Pleier å hilse og være hyggelig.

Når jeg står aleine i kassa der jeg jobber, pleier jeg ofte å spørre kunden som står først/holder på med, om det er greit at jeg ekspederer han ene som står bak dersom jeg driver med/må gjøre noe som er litt tidkrevende, og spør han bak om han bare skal ha de få tingene han har i henda.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde min siste dag på Ica i går. Direkte trist var det :(

Min nest siste kunde var en som var født i slutten av 1994 (16 år). Prøvde å kjøpe røyk av meg med førerkort for moped. høhø, ikke i min kasse gitt. :grin:

Hadde forresten vært litt morsomt om jeg hadde solgt til han, blitt tatt og fått sparken.

Gone out with a bang! :new_woot:

Lenke til kommentar

Aww, gruer meg til jeg skal flytte og derfor ikke kan jobbe her lengre. Kjenner at det blir ganske trist.

Det er ikke så verst å jobbe her når jeg har stamkunder som klemmer meg og sier "Det er så godt å se deg her, jenta mi". :''')

Lenke til kommentar

Butikksjefen har jo helt rett, en umyndiggjort person skal ikke ha tilgang på mer penger enn til dagligvarer o.l.

Tips til deg neste gang er å fortelle de andre ansatte om slike personer, så alle kjenner til han :). Du kunne jo vært syk eller på ferie etterhvert.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...