Populært innlegg Javisst Skrevet 21. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. juni 2011 Hjalp en gammel dame med å handle, pakke presang, og putte oppi poser idag. Han skrøytet meg opp i himmelen og ville ha navnet mitt sånn at hun kunne fortelle det til de andre ansatte Made my day så til de grader! 11 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Elsker når folk anerkjenner jobben du gjør. Det finnes ikke noe bedre! 1 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Elsker når folk anerkjenner jobben du gjør. Det finnes ikke noe bedre! Det er faktisk veldig mangelvare på sånne kunder. Men det dukker opp en og annen en gang iblant som lyser opp dagen for deg Lenke til kommentar
Populært innlegg Winydancer Skrevet 22. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 2011 Å slippe folk forbi er ren høflighet. Skjer daglig der jeg jobber, da gamle damer for det meste er jordnære og oppegående personer som vet de er treige som fy. Men følelsen av å se en 'mislikt' kunde kommer løpende til, bare for å bli et tidelt for sen til å komme seg forbi den gamle damen med full handlevong, er priceless. Da slår jeg inn den første varen til den gamle damen asap, så det "desverre ikke er mulig" å slå inn hennes 2 varer først. Små ting som gjør jobben fæntæstisk. 23 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Minner meg om den gangen jeg var innom butikken for å handle meg en(1!) banan før treninga. Er på vei litt skrått mot dene eneste åpne kassen hvor det ikke er noe kø. Plutselig kommer det ei gammel kjærring nærmest løpende inn rett mot kassen (litt til siden for meg) og smetter inn foran meg med en full handlevogn. Sukker litt oppgitt, og skal til å stelle meg bak henne (må da gå et par skritt til siden og bakover) da noe som tydeligvis var venninna kommer presser seg inn med en like full handlevogn rett før meg, selv om jeg i teorien var før henne. Hun dytter handlevogna nærmest i hælene på gamlinga foran, og prøver å presse meg vekk litt med handlevogna for at jeg ikke skal få sniki meg inn mellom dem. Står fortsatt litt ved siden av dem, og hun bakerste følger nøye med på meg. Når hun foran beveger seg fremover, er hun rask med å flytte vogna fremover. Begge hadde åpenbart som hensikt å komme seg før meg i kassa, selv om begge hadde fulle handlevogner. Deretter skal de selvfølgelig betale med kontanter, dra frem en og en lapp og rote litt i lommeboka etter småmynter så de får igjen et rundt beløp osv. Stygge blikk, kremting og litt høylytt sukking prella rett av bitch-shieldet deres. Så der stod jeg, utkonkurrert av et lite team av gamle damer som er til for å gjøre livet surt for andre. Får bare si: Mission accomplished, ladies! Personen i kassa var heller ikke av den awesome kassa-folkene. Jeg er forresten heller ikke en 'mislikt' kunde (ref. inlegget over) Pleier å hilse og være hyggelig. Når jeg står aleine i kassa der jeg jobber, pleier jeg ofte å spørre kunden som står først/holder på med, om det er greit at jeg ekspederer han ene som står bak dersom jeg driver med/må gjøre noe som er litt tidkrevende, og spør han bak om han bare skal ha de få tingene han har i henda. Endret 22. juni 2011 av Sir-Andy 2 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hadde min siste dag på Ica i går. Direkte trist var det Min nest siste kunde var en som var født i slutten av 1994 (16 år). Prøvde å kjøpe røyk av meg med førerkort for moped. høhø, ikke i min kasse gitt. Hadde forresten vært litt morsomt om jeg hadde solgt til han, blitt tatt og fått sparken. Gone out with a bang! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Aww, gruer meg til jeg skal flytte og derfor ikke kan jobbe her lengre. Kjenner at det blir ganske trist. Det er ikke så verst å jobbe her når jeg har stamkunder som klemmer meg og sier "Det er så godt å se deg her, jenta mi". :''') Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Og du jobber i Oslo? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg jobber på tre forskjellige postkontor, to i Drammen og et litt utenfor der - mye mindre og mer personlig enn i Oslo, altså. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Jeg tror nok du finner personlige postkontor i Oslo også. Bare ikke jobb på St Hanshaugen eller Majorstuen. Prøv deg heller i forstedene/drabantbyene. Oppegård, Lillestrøm, Vindern etc. Endret 23. juni 2011 av Hanske Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg jobber på tre forskjellige postkontor, to i Drammen og et litt utenfor der - mye mindre og mer personlig enn i Oslo, altså. Min tidligere sjef i en IT-bedrift var postmester (?) der jeg vokste opp: Sylling! Der er det vel slike tilstander Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hente pakke ut klokken 21:55 og de ansatte fortsatt smiler =). Gjør ikke det til vanlig å hente akkurat før det stenger, men det er meget bra betjening å ha post åpent til det stenger 22:00. 2 Lenke til kommentar
Zconia Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Er bestandig like artig når kunder ber om rabat på tilbuds varer .. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg holar Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jobber selv på en taxisentral. Jeg skulle tro at en ting var selvforklarende når man skal bestille taxi: Hvor er du? Jeg har ikke tall på alle kunder som ikke har en anelse om hvor de er når de ringer. Drosjene værsågod -Ja, jeg skal ha en taxi *Ja, hvor skal vi hente deg? -Jeg skal til X-tettsted *Ja, det er bra, men hvor skal vi hente deg? -Jeg orker ikke alle disse spørsmålene altså! Kommer drosjen snart? ------------- Drosjene -Ja jeg skal ha en bil fra Legen *Fra Legen ja, og du skal til? -Til legen sa jeg! *<tenke> Jaha, skal vi hente deg hos legen? -Nei, det er dit jeg skal!!!! *Og hvor skal vi hente deg? <med en stemme mere blid enn jeg føler meg> Jeg bor i BB-gata 12 ----- *Drosjene! -Ja, hei. Hvor mye koster en drosje? *(fabler om å svare ca 350 000,-kr) *Det kommer ann på hvor og når du skal reise det da. -Ca 10 minutter! *(etter endel forklaringer og gitt pris) -Det er i orden, da vil jeg ha bilen. (Legger på uten å gi noen henteadresse>) *Drosjene! -Hei, jeg har et spørsmål *Ja, værsågod -Har dere taxibåter fra BA-brygga til PO-Øya også? *Nei dessverre. VI har ikke taxibåter. Men det går ferje der. -ÅÅ, så dere vil ikke kjøre? *Dessverre, vi kjører med biler vi. Endret 24. juni 2011 av holar 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 Anbefaler alle som sitter i kasser å la ansatte komme først om det er mulighet til dette. Uante muligheter kan åpne seg. En kveld på byn traff jeg en jente som jobber på butikken ved siden av, som jeg ved flere anledninger har latt komme først i køen. For å gjøre en lang historie kort, så lot hun meg komme først den kvelden. 41 Lenke til kommentar
""" Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hun lot deg komme først...på en seksuell måte, eller først i køen en annen plass? Lenke til kommentar
Populært innlegg Papa Dupre Skrevet 24. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg jobbet i en (hi-fi) butikk for mange år siden. Jeg begynte å legge merke til en kar som stakk innom i ny og ned og spurte om alskens rare ting og tang. Vi var ikke så mange ansatte i butikken så jeg pratet ofte med den kunden. Det tok ikke lang tid (sekunder) etter å ha pratet med han første gang at jeg forstod han var tilbakestående. Han stilte samme spørsmål om og om igjen uten å forstå hva han spurte om. Det og at han sa hvor mange kilo han veide, og om den forsterkeren han ville kjøpe veide like mye som han selv. (han var bekymret for fraktkostnader) Jeg er veier 120 kg sa han. Denne HiFi effektforsterkern han ønsket seg kostet 30.000 kr og utifra det han sa til meg så var det fullstendig umulig å bruke dette produktet mot det han hadde fra før. Ukene gikk og han kom innom fast hver fredag og stilte de samme spørsmålene, av en eller annen grunn var det jeg som alltid var tilgjengelig når han kom innom, han stilte sine spørmsmål og jeg svarte så godt jeg kunne. Jeg jeg prøvde aldri å selge noe som helst til denne karen fordi han ikke forstod de spørsmålene han selv fremførte, så jeg så på han som en hyggelig pause fra en ellers travel hverdag. Fredager var vanligvis den dagen han kom innom, men akkurat denne fredagen da han kom innom var jeg opptatt med en annen kunde. Han kom da i kontakt med en nyansatt superselger som var ansatt for å selge varer samma faen. Og det var den karen dyktig til. I ukesvis hadde kunden stått å siklet over en forsterker som han aldri kunne dra nytte av. Akkurat denne fredagen var det denne selgeren som kom i kontakt med kunden. Han fortalte kunden at dette produktet var helt riktig for han. Stakkaren sa ja til å kjøpe forsterken, jeg var vitne til dette og tenkte at det kan da umulig la seg gjøre. Men han dro kortet sitt og 30.000.- kr i kjøp ble godkjent. Dagen etterpå ringte moren til mannen og var helt forferdet over at butikken kunne tillate at dette skjedde. Når hun ble satt over til butikksjefen så sa han det er ikke butikkens ansvar å finne ut om en person er myndig eller ikke før et salg gjennomføres,og at en person som er umyndig ikke burde ha tilgang på så mange penger. Resultatet ble at forsterken ble tatt i retur minus 35% av originalpris. Selgeren fikk ingen reaksjon av butikksjefen som var av betydning.... 12 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Butikksjefen har jo helt rett, en umyndiggjort person skal ikke ha tilgang på mer penger enn til dagligvarer o.l. Tips til deg neste gang er å fortelle de andre ansatte om slike personer, så alle kjenner til han . Du kunne jo vært syk eller på ferie etterhvert. 3 Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Så du mener at selger ikke har et moralsk ansvar i forhold til kunde ? Men moral har aldri stått iveien for å tjene penger sørgelig nok ! 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå