Konto brukes ikke Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 I min ungdomstid må jeg innrømme jeg stjal endel. Ble tatt og jeg sluttet. (så butikkdetektiven og kunne fjernet varene, men tror jeg egentlig ville slutte - vet ikke annen grunn for at jeg gikk forbi kassen når jeg viste jeg var i kikkerten) Men en butikk i nærområdet(ble ikke tatt der) sluttet jeg ikke å stjele på selv om jeg hadde sluttet - grunnen var at de hadde en dame ansatt der som trodde alle i min alder stjal. Så når jeg kom for å handle for min mor, så sto hun å trodde hun var den detektiven og skula over hyllene, mellom og der hun kom til. Så det ble til at jeg stjal hver gang hun var på vakt, stjal mens hun så på uten at hun klarte å se det en eneste gang. Heldigvis for butikken jobbet hun ikke der så lenge og det ble slutt på stjelingen. Rett var det jo ikke, men ble så provosert av den damen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg A-Jay Skrevet 20. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2011 Med andre ord lot du henne vinne ved å bekrefte fordommene hennes (selv om hun ikke var klar over det selv). 30 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg ville le av hennes latterlige forsøk på å leke detektiv - som at hun kunne ta noen liksom. Jeg hadde latt henne vinne hvis hun hadde tatt meg, men det viste jeg hun aldri kom til å klare. (å jeg fikk rett) Jeg syntes (å synes ennå) at hennes vittige forsøk på å ta ungdom slo motsatt vei var litt ironisk. Jeg lo litt for meg selv når jeg så en eldre dame stjele ikke langt fra henne - hun hadde kun øynene på ungdommen ^^ 6 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Da har din butikk mistet en potensiell kunde. Eller du kan bare ikke bry deg om det ettersom butikkpersonale aldri sier noe om det allikevel? Jeg driter selvfølgelig i det dersom det ikke praktiseres. Endret 20. juni 2011 av Hanske Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er flere pansjonister som stjeler en ungdommer. Lett å glemme Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Da har din butikk mistet en potensiell kunde. Eller du kan bare ikke bry deg om det ettersom butikkpersonale aldri sier noe om det allikevel? Jeg driter selvfølgelig i det dersom det ikke praktiseres. Dersom jeg har med meg sekk/pose/bag/bærenett/veske/garn/vaskenett/sånne ting inn på butikken, så viser jeg naturligvis frem innholdet på forespørsel. Skal sies at jeg til dags dato aldri har blitt beskyldt for noe som helst (og det har aldri vært grunn til det). Eneste som gjør meg nervøs er å gå innom en butikk på vei til fest med sekken full av øl, etter at ølsalget er stengt, for å kjøpe snacks. Siden jeg aldri tar med kvitteringen, blir det litt "kleint" å måtte forklare hvorfor jeg har en sekk full av øl (selv om betjeningen nok hadde forstått situasjonen). Har jeg ølet i pose, er det selvfølgelig ikke noe problem - da bare får man oppmerksomheten til hr. eller fru (eller frøken ;) ) kasseperson og sier "oy, jeg har en pose med øl her, greit om jeg setter den i kassa til jeg får henta pottisen jeg skal kjøpe?". Endret 21. juni 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Du kan jo bare si ifra om ølen i sekken òg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jojo, men når man er stressa, skal rekke buss og samtidig har fått ansvaret for å handle en kasse chips og 14 pakker lomper til grillfesten, så blir det ikke alltid til at man husker det (ok, dårlig unnskyldning). Jeg skal si fra neste gang, greit? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det var bare et forslag. Dessuten, om de vil sjekke sekken din og påstår at du har stjålet ølen, må de selv bevise det. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Veit. Men det er uansett svært sjelden jeg bruker sekk på vei til fest (annet enn grillfester hvor jeg skal ha med meg masse mer stæsj, og da har jeg oftest kjøpt alt annet også allerede) Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! Om eg hadde kommet inn i en butikk og sett et slikt skilt hadde eg snudd tvert om og forlatt butikken. Jaha? Hvorfor? Er du så avhengig av å bruke telefonen din? Blir som å se et "Vennligst ikke spytt på gulvet", og så forlater du butikken pga det? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 21. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. juni 2011 Åh, super opplevelse på Rema akkurat nå. Stakk over for å kjøpe lunsj (baguett og cola), og kom i kassekø, der jeg havna bak ei dame med stappfull handlevogn. Rakk akkurat å tenke "FAEN, der går hele lunsjpausen, når kassadamen ser meg, spør "Skal du bare ha de to tinga der, du?" og jeg nikker, og hun bare "ja, kom med dem da". Fantastisk. 18 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! Om eg hadde kommet inn i en butikk og sett et slikt skilt hadde eg snudd tvert om og forlatt butikken. Jaha? Hvorfor? Er du så avhengig av å bruke telefonen din? Blir som å se et "Vennligst ikke spytt på gulvet", og så forlater du butikken pga det? Fordi skiltet viser enten manglende kompetanse og/eller manglende kvalitetskontroll. Det ene utelukker ikke det andre. Om eg går i en vanlig butikk i dag, i de herrens år 2011, så skal ikke IT-utstyret de bruker kunne bli påvirket på noen som helst måte av en mobiltelefon. Og om det gjør det, så er enten IT-utstyret forhistorisk, kompetansen hos driftspartneren/IT-avdeligen så lav at de tror at utstyret lar seg påvirke av GSM-signaler, eller så er kvalitetskontrollen så dårlig at når det oppstår feil så skylder de på noe så uskyldig som mobiltelefoner. Eg kan sikkert bemerke noe slik ovenfor en av de ansatte, og si at det der er feil, men av erfaring så blir slike klager sjelden tatt videre eller så er forståelsen veldig liten for at det er feil, og hvorfor det er feil. Så i stede viser eg min stille misnøye med å ikke handle der hvor eg evnt skulle se slike skilt. Sannsynligvis ikke noe tap for butikken, men heller ikke et tap for meg. Hadde de satt opp et skilt alla dette så hadde eg hatt full forståelse for det: "Vennligst vis folkeskikk - legg bort telefonen". Men dog hadde eg ikke følt meg truffet da det er for min del en selvfølge. Lenke til kommentar
koots Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! Om eg hadde kommet inn i en butikk og sett et slikt skilt hadde eg snudd tvert om og forlatt butikken. Jaha? Hvorfor? Er du så avhengig av å bruke telefonen din? Blir som å se et "Vennligst ikke spytt på gulvet", og så forlater du butikken pga det? Fordi skiltet viser enten manglende kompetanse og/eller manglende kvalitetskontroll. Det ene utelukker ikke det andre. Om eg går i en vanlig butikk i dag, i de herrens år 2011, så skal ikke IT-utstyret de bruker kunne bli påvirket på noen som helst måte av en mobiltelefon. Og om det gjør det, så er enten IT-utstyret forhistorisk, kompetansen hos driftspartneren/IT-avdeligen så lav at de tror at utstyret lar seg påvirke av GSM-signaler, eller så er kvalitetskontrollen så dårlig at når det oppstår feil så skylder de på noe så uskyldig som mobiltelefoner. Eg kan sikkert bemerke noe slik ovenfor en av de ansatte, og si at det der er feil, men av erfaring så blir slike klager sjelden tatt videre eller så er forståelsen veldig liten for at det er feil, og hvorfor det er feil. Så i stede viser eg min stille misnøye med å ikke handle der hvor eg evnt skulle se slike skilt. Sannsynligvis ikke noe tap for butikken, men heller ikke et tap for meg. Hadde de satt opp et skilt alla dette så hadde eg hatt full forståelse for det: "Vennligst vis folkeskikk - legg bort telefonen". Men dog hadde eg ikke følt meg truffet da det er for min del en selvfølge. Saa du reiser aldri med fly pga det da? Paa de aller fleste fly av nyere dato (siste 15-20 aar kanskje) saa har mobilbruk minimal til ingen effekt paa flyets instrumenter. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Saa du reiser aldri med fly pga det da? Paa de aller fleste fly av nyere dato (siste 15-20 aar kanskje) saa har mobilbruk minimal til ingen effekt paa flyets instrumenter. Det er forskjell på å handle i butikk og risikere tap av menneskeliv. Fly er så godt skjermet at de skal heller ikke være påvirkelig for GSM signaler, men å ta feil her kan koste menneskeliv. I butikken derimot.... Eg skulle gjerne likt å sett begrunnelsen. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Eg skulle gjerne likt å sett begrunnelsen. Jeg vet at en del utstyr i fra Norsk Tipping klikka om man pratet i telefonen i nærheten. Har dog ikke sett noe til dette fenomenet på noen år. Men så har jeg heller ikke til vane for å prate i telefonene når jeg står i kassa, og jeg spiller ikke. Endret 21. juni 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! Om eg hadde kommet inn i en butikk og sett et slikt skilt hadde eg snudd tvert om og forlatt butikken. Jaha? Hvorfor? Er du så avhengig av å bruke telefonen din? Blir som å se et "Vennligst ikke spytt på gulvet", og så forlater du butikken pga det? Fordi skiltet viser enten manglende kompetanse og/eller manglende kvalitetskontroll. Hadde de satt opp et skilt alla dette så hadde eg hatt full forståelse for det: "Vennligst vis folkeskikk - legg bort telefonen". Men dog hadde eg ikke følt meg truffet da det er for min del en selvfølge. Det er ikke unaturlig at de har bare formulert det på en annen måte, i henhold til det tekniske systemet, for å slippe å fortelle kunden at "Det er uhøflig å bruke telefonen ved kassen, da det som oftest forårsaker forlengelse av tiden det tar for å ekspedere deg. Så til hensyn for de andre kundene og ansatte, vennligst ikke ta telefonen din i bruk!" Når jeg sitter i kassen svarer jeg ved å ikke engang anerkjenne kundens tilværelse når h*n bruker telefon, og ser nærmest til siden og strekker ut hånden mens jeg venter på å motta penger fra h*n, uten å engang fortelle kunden hvor mye h*n skal betale Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Åh, super opplevelse på Rema akkurat nå. Stakk over for å kjøpe lunsj (baguett og cola), og kom i kassekø, der jeg havna bak ei dame med stappfull handlevogn. Rakk akkurat å tenke "FAEN, der går hele lunsjpausen, når kassadamen ser meg, spør "Skal du bare ha de to tinga der, du?" og jeg nikker, og hun bare "ja, kom med dem da". Fantastisk. Fin ting, men som kunde foretrekker jeg å tilby det selv - noe jeg forøvrig alltid gjør med mindre jeg har noe spesielt å rekke selv. Har et par ganger opplevd å tilby kunden bak meg med <5 varer å gå foran, selv om jeg bare har en kurv med ~10 varer selv. Og så blitt stående i evigheter fordi de skal krangle med kassedamen eller har spesielle forespørsler om pakkeutlevering e.l. (ting som alle VET tar lengre tid å fikse enn å slå inn en hel handlevogn med ting). Nokså irriterende. Hvis man vet med seg selv at man skal bruke lang tid, burde man ikke ta imot tilbud om å gå foran uansett hvor lite varer man har, synes jeg Endret 21. juni 2011 av Charlotte Q 8 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Fin ting, men som kunde foretrekker jeg å tilby det selv - noe jeg forøvrig alltid gjør med mindre jeg har noe spesielt å rekke selv. Det er vel ingen offisielle kø-regler. Den kasseansatte kan si "Hey, du bakerst! Kom fram!" Men Charlotte er innpå noe, kunden burde være den som spør, men hvor ofte gjør de nå det..? Jeg handler aldri mer enn 8 varer (sjeldent mer enn 3) om gangen, og har aldri blitt spurt om jeg vil gå foran... Som kasseansatt har jeg dog hatt øye på en annen ansatt som jobber på samme senter som meg, og klokken ~14 var han i kassen min med et rundstykke, banan og noe drikke. Da spurte jeg den daværende kunden om hun ville slippe han forbi, så han ikke trengte å bruke hele lunsjen på å stå i pause. Men jeg er dog en awesome kasseansatt. 9 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg spør selv, om jeg skal ha en banan, en bauett og en iskafe, og datteren til mormor med de åtte ungene står foran meg og skal handle for hele bølingen. I hvert fall hvis det er i lunsjen. Ellers hender det jeg gir et svakt hint ved å kikke ned på mine tre varer og så se bekymret bort på kunden foran sin gedigne handlevogn. Da hendr det de spør "av seg selv". Til gjengjeld har jeg ikke noen problemer med å slippe frem noen som er stresset og helt tydelig er sent ute tilo ett eller annet, selv om de ikke har færre ting enn meg selv. I hvert fall på nærbutikken - man vil jo gjerne ha et smidig, hyggelig og velfungerende nærmiljø og -butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå