Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde forrige fredag som kom akkurat under rushtiden, og det var lange køer i alle kassene våres. Hun ga meg masse småmynter(gadd ikke å nekte henne, selv om det klart var såpass mange enkroninger og femtiøringer at jeg kunne gjort det) og ba meg begynne å telle.

Jeg var så stresset at jeg kom ut av tellingen, og måtte begynne på nytt. Hun sa "Herregud, må jeg telle pengene for deg også??", og deretter dro hun alle pengene ut av hånden min, og slapp de en etter en ned i håndflaten min. " EEEEEEEEN, EEEEN, FEMTI, TOOOO"

Fy faen, jeg ble så irritert.

Du skulle DREPT henne. Rrrrgh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da må jeg være tidenes uskyldige i lynne. Har alltid med sånt "faenskap", ikke nødvendigvis med vilje, men hva forventer folk av en student som slutter på skolen, og ikke har allverdens tid mellom matvarehandling og buss? Jeg ville tatt det personlig, fordi jeg ikke liker regelen, og ikke er stjeletypen. Ikke alle har så megagod tid, så da er det inn med sekk, og ut med et lass matvarer.

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato aldri brydd meg om ett skilt som sier "la sekken/vesken stå igjen utenfor", med mindre dette skiltet står over slike flotte oppbevaringskap som enten er gratis eller bare krever ett depositum som jeg får tilbake. Jeg betaler gjerne for alt jeg skal ha i butikken, men jeg er ikke villig til å risikere å miste håndvesken eller betale for å få lov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg hater butikker som gir deg følelsen av å være tyv.
Ugh, ja. Der jeg bodde før så fulgte butikksjefen etter meg ganske ofte. Slapp de varene han hadde i hånden og skulle plutselig rydde litt i nærheten av meg.

Hadde brukt den samme butikken i rundt 10 år, har aldri stjålet noe som helst, verken i den butikken eller noen andre butikker.

 

Ofte da jeg sjekket priser på ting så kom hodet til butikksjefen sakte men sikkert fram bak en reol. Snudde jeg meg for å se på han så ble han borte igjen. Slitsomt.

 

Hadde også en episode i en sportsbutikk, da jeg skulle kjøpe turstøvler til eksen min. Noen hadde gjemt en skritteller inni skoesken og da vi kom til kassen er det jo klart at vi blir sett på som de som skal naske. Utrolig ubehagelig og det hjelper ikke akkurat om man sier noe heller.

Lenke til kommentar

Vi har stadig besøk av en gjenganger i butikken, som vi alltid bare ber om å gå det øyeblikket vi ser han. Han prøver alltid å stjele noe, og er visstnok nektet adgang på hele kjøpesenteret på livstid.

 

Han har tydeligvis ikke skjønt pointet enda, men han går stort sett med en gang vi sier at han får komme seg ut. Enkelte ganger med et lite "hvorfor det" før han misfornøyd trasker ut igjen. Han har vært beryktet begge de to siste stedene jeg har jobbet.

Lenke til kommentar

Å ikke få lov til å ta med sekk/bag inn i en butikk er ganske vanlig praksis. Ikke noe vits i å ta det personlig.

Fryktelig irriterende. Hvis jeg har vært på biblioteket for å lese f.eks., og stikker innom butikken, har jeg med meg Mac, skolebøker og diverse, til en verdi av litt over 12.000.

 

Enda verre de gangene jeg har vært på seiltrening, da har jeg seiltøy til godt over 15.000, litt avhengig av hva jeg har med meg, og det er ikke sjans i havet at jeg lar det ligge på utsiden av butikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde en lettere stresset kar innom i dag. Han hadde fått problemer med mobilen sin og måtte ringe kundeservice. Han spurte om å få låne telefonen til dette. Jeg sa at han kunne få lov til å låne min private mobil. Han takket for det og ringte til kundeservice. Jeg hadde hele tiden kontroll på han. Etter en liten stund, måtte han bort på en macbutikk som ligger ca 5 min å gå fra butikken. Siden han hadde kundeservice på tråden spurte han om å få låne mobilen bort dit. Han sa han kunne legge igjen lommeboka som sikkerhet. Jeg sa bare det var greit at han ikke behøvde det, jeg stolte på han. Han kom tilbake etter ca 30 min med mobilen min og spurte hvor mye jeg skulle ha for at han fikk låne mobilen min. Jeg sa bare at det trengte han ikke tenke noe på, det var helt i orden. Han fikk jo nærmest sjokk. Jeg sa bare at det var hyggelig å kunne hjelpe.

 

Selvsagt så kunne han jo enkelt bare tatt mobilen min og stukket av, men siden bilen hans stod rett utenfor butikken hele tiden, gjorde jeg regning med han ville komme tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en kunde forrige fredag som kom akkurat under rushtiden, og det var lange køer i alle kassene våres. Hun ga meg masse småmynter(gadd ikke å nekte henne, selv om det klart var såpass mange enkroninger og femtiøringer at jeg kunne gjort det) og ba meg begynne å telle.

Jeg var så stresset at jeg kom ut av tellingen, og måtte begynne på nytt. Hun sa "Herregud, må jeg telle pengene for deg også??", og deretter dro hun alle pengene ut av hånden min, og slapp de en etter en ned i håndflaten min. " EEEEEEEEN, EEEEN, FEMTI, TOOOO"

Fy faen, jeg ble så irritert.

Du skulle DREPT henne. Rrrrgh.

Skulle gjerne, men hadde ikke tid, måtte jo ekspedere de andre kundene vel :thumbup:

Nei, men jævla kjerring altså.

Lenke til kommentar

Hadde en lettere stresset kar innom i dag. Han hadde fått problemer med mobilen sin og måtte ringe kundeservice. Han spurte om å få låne telefonen til dette. Jeg sa at han kunne få lov til å låne min private mobil. Han takket for det og ringte til kundeservice. Jeg hadde hele tiden kontroll på han. Etter en liten stund, måtte han bort på en macbutikk som ligger ca 5 min å gå fra butikken. Siden han hadde kundeservice på tråden spurte han om å få låne mobilen bort dit. Han sa han kunne legge igjen lommeboka som sikkerhet. Jeg sa bare det var greit at han ikke behøvde det, jeg stolte på han. Han kom tilbake etter ca 30 min med mobilen min og spurte hvor mye jeg skulle ha for at han fikk låne mobilen min. Jeg sa bare at det trengte han ikke tenke noe på, det var helt i orden. Han fikk jo nærmest sjokk. Jeg sa bare at det var hyggelig å kunne hjelpe.

 

Selvsagt så kunne han jo enkelt bare tatt mobilen min og stukket av, men siden bilen hans stod rett utenfor butikken hele tiden, gjorde jeg regning med han ville komme tilbake.

Ikke noe problem med å låne en kunde min private telefon, men å la han gå ut av butikken med den? Er jo ikke pengene det står på, men all informasjonen jeg har lagret i telefonen. Kontoinformasjon, kunders telefonnummer, bilder, osv. At du turte det fatter jeg ikke :O
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har de lov til

 

 

Jeg har da aldri sagt at det ikke er lov. Les hva jeg har skrevet, da, din ku.

 

Jeg hater butikker som gir deg følelsen av å være tyv.
Ugh, ja. Der jeg bodde før så fulgte butikksjefen etter meg ganske ofte. Slapp de varene han hadde i hånden og skulle plutselig rydde litt i nærheten av meg.

Hadde brukt den samme butikken i rundt 10 år, har aldri stjålet noe som helst, verken i den butikken eller noen andre butikker.

 

Ofte da jeg sjekket priser på ting så kom hodet til butikksjefen sakte men sikkert fram bak en reol. Snudde jeg meg for å se på han så ble han borte igjen. Slitsomt.

 

Hadde også en episode i en sportsbutikk, da jeg skulle kjøpe turstøvler til eksen min. Noen hadde gjemt en skritteller inni skoesken og da vi kom til kassen er det jo klart at vi blir sett på som de som skal naske. Utrolig ubehagelig og det hjelper ikke akkurat om man sier noe heller.

 

Godt at flere har samme opplevelse. Neste gang skal jeg forlate butikken med en gang.

Lenke til kommentar

Hadde en lettere stresset kar innom i dag. Han hadde fått problemer med mobilen sin og måtte ringe kundeservice. Han spurte om å få låne telefonen til dette. Jeg sa at han kunne få lov til å låne min private mobil. Han takket for det og ringte til kundeservice. Jeg hadde hele tiden kontroll på han. Etter en liten stund, måtte han bort på en macbutikk som ligger ca 5 min å gå fra butikken. Siden han hadde kundeservice på tråden spurte han om å få låne mobilen bort dit. Han sa han kunne legge igjen lommeboka som sikkerhet. Jeg sa bare det var greit at han ikke behøvde det, jeg stolte på han. Han kom tilbake etter ca 30 min med mobilen min og spurte hvor mye jeg skulle ha for at han fikk låne mobilen min. Jeg sa bare at det trengte han ikke tenke noe på, det var helt i orden. Han fikk jo nærmest sjokk. Jeg sa bare at det var hyggelig å kunne hjelpe.

 

Selvsagt så kunne han jo enkelt bare tatt mobilen min og stukket av, men siden bilen hans stod rett utenfor butikken hele tiden, gjorde jeg regning med han ville komme tilbake.

Ikke noe problem med å låne en kunde min private telefon, men å la han gå ut av butikken med den? Er jo ikke pengene det står på, men all informasjonen jeg har lagret i telefonen. Kontoinformasjon, kunders telefonnummer, bilder, osv. At du turte det fatter jeg ikke :O

 

Og ble det ikke veldig dyrt? Godt over en halvtime med kundeservice liksom... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...