Nie Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg mener absolutt ikke at private telefoner er greit når man er i kassen som kunde heller, men det er jo faktisk en viss forskjell. En av dem får jo faktisk betalt for å være oppmerksom osv, den andre må bare prøve normal høflighet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg mener absolutt ikke at private telefoner er greit når man er i kassen som kunde heller, men det er jo faktisk en viss forskjell. En av dem får jo faktisk betalt for å være oppmerksom osv, den andre må bare prøve normal høflighet. Neida, snakket ikke om at du mente det var greit, men at kundene som tar telefonen sin og plaprer i vei om hva de skal ha til middag synes det er greit Det plager ikke meg direkte at de gjør det, men hvis det er kø i butikken så er det frekt overfor de kundene som står bak og venter. Jeg har flere ganger satt "telefonkunden" til side og ekspedert andre til han/hun er ferdig i telefonen hvis jeg skjønner at samtalen drar ut. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis kunden tar en telefon og jeg står og venter på mer info uten at det ser ut som kunden fort skal avslutte samtalen, så tar jeg neste kunde som venter. Det er uhøflig både over for meg og ikke minst alle andre som venter på hjelp. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Opplevde noe lignende som nomore i går, bare at der var jeg selgeren. Vi har kølappsystem i butikken, og mens jeg sto og hjalp en kunde så kommer det en dame bort til meg og spør om hun bare kan få betale for noen batterier hun har plukket frem. Min kunde sier med en gang at det er helt greit, så kan han bare stå og "klå" på kameraet litt imens. Men da jeg har tatt betalt for batteriene til damen, og skal gå tilbake til min kunde igjen, så står det en mann ved disken som er fly forbanna fordi han hadde et tidligere kønummer enn damen som bare skulle betale og krevde at jeg hjalp han før jeg gikk tilbake til min kunde igjen. Han hadde imidlertid et oppdrag som tok betydelig lenger tid enn å bare ta betalt for noe. Heldigvis var min kunde forståelsesfull, og trengte uansett litt mer tid på å prøve ut kameraet. Men hadde jeg følt at han var klar til å veiledes videre, så hadde vi fått en sur og misfornøyd kunde bare fordi jeg var litt snill og brukte ti sekunder på en dame som bare skulle betale for en ting. Den irriterte mannen ville jo ikke fått hjelp noe tidligere uansett om jeg hadde hjulpet damen eller ikke, ettersom jeg allerede ekspederte en annen. Dere må være flere på jobb. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Fordi man opplever at det er kø? Du troller nå, ikke sant? 4 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ang tlf bruk så har vi regel her om at den bak kassa aldri tar tlf . Men kanskje anderledes i mindre butikker. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Fordi man opplever at det er kø? Du troller nå, ikke sant? Nei, men det kan jo ikke være sånn at kassen står tom når den ansatte ekspederer en kunde. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Nei, men det kan jo ikke være sånn at kassen står tom når den ansatte ekspederer en kunde. Hvorfor ikke? Til opplysning så var vi flere på jobb, men alle var opptatt med hver sin kunde, mens de to jeg nevnte sto i kø. Hun med batteriene hadde nok ikke ventet særlig lenge, og han andre hadde nettopp kommet inn døra. Litt må man regne med å vente når man besøker en butikk på en lørdag. Skulle vi hatt nok folk til at det aldri var kø, så hadde de fleste stått og klødd seg i hodet eller andre steder det meste av dagen, da rushperiodene stort sett varer 2x1 time eller noe i den duren. Og prisene hadde gått kraftig opp på grunn av bemanningen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Tenkte på det at det er jo mange holdningskampanjer, kurs, plakater og fullt styr vi som sitter i kassen må gjennom, f.eks. med å spørre opp til 25 år. Tror nesten det kunne vært like lurt å kjørt slike holdningskampanjer på kundene.. Vinmonopolet hadde en liten mini-kampanje tidligere i år der de gav ut kjærlighet-på-pinne til alle som viste leg uoppfordret. Også var de tomme da jeg var innom. 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Tenkte på det at det er jo mange holdningskampanjer, kurs, plakater og fullt styr vi som sitter i kassen må gjennom, f.eks. med å spørre opp til 25 år. Tror nesten det kunne vært like lurt å kjørt slike holdningskampanjer på kundene.. Vinmonopolet hadde en liten mini-kampanje tidligere i år der de gav ut kjærlighet-på-pinne til alle som viste leg uoppfordret. Også var de tomme da jeg var innom. Haha! Snakk om å behandle de som faktisk er gammel, nok som små barn 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg fikk aldri noen kjærlighet på pinne under den kampanjen der til tross for at jeg uoppfordret viste legitimasjon Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvorfor ikke bare sprørre alle om leg når de kjøper tobakk og alkohol? Da slipper man iverfall å gjette. Har tenkt tanken mange ganger, men det er ikke bare bare heller. Om man spør noen om legitimasjon og de ikke kan vise det, skal man i teorien nekte dem å kjøpe. Ser for meg ståheien over det når man har en 50-åring som kunde midt i lørdagsrushet. Og si man sier "Okey, jeg ser jo at du er gammel nok, la gå", hva med han i begynnelsen av 20-årene som er nestemann i køen? "Men dere er jo tydeligvis ikke så strenge, så hvorfor skal jeg vise leg?" Men i gjennomsnitt av alle de kundene jeg har spurt om leg, hvor den eldste var født på begynnelsen av 70-tallet, har de fleste tatt det OK. Er man heldig tar de det som et kompliment og får en god historie de kan skryte av til ektefellen over middagen. Og synes også at Vinmonopolet er et forbilde for alkoholsalg i landet (selv om man kanskje ikke er enig i det politiske rundt deres virke), og de gjør mye bra for bevisstgjøring rundt dette med legitimasjon. Tror ikke det er så lenge siden de hadde en kampanje hvor de hadde en side på nett der alle kunne klikke seg inn for å gjette på alderen til folk på bilder. Tror mange fikk se hvor vanskelig det var da. 2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) "Men dere er jo tydeligvis ikke så strenge, så hvorfor skal jeg vise leg?" "Because fuck you, that's why." Folk som er kranglete om sånt er idioter, og det er håpløst å endre reglene for å tilpasse dem. Endret 20. juni 2011 av Dorian Gray 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winydancer Skrevet 20. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2011 Hadde den mest episke episoden med en dame i 60-årene som rett og slett løp gjennom butikken på en panisk måte og drog med seg alt hun trodde hun trengte. Jeg kom i samtale med henne om hvorfor hun hadde sånn hastverk. Det viste seg at hun måtte kjappe seg hjem så hun ikke gikk glipp av for mye av "Hurtigruten - minutt for minutt." Enkelte folk altså. 49 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hadde en kunde forrige fredag som kom akkurat under rushtiden, og det var lange køer i alle kassene våres. Hun ga meg masse småmynter(gadd ikke å nekte henne, selv om det klart var såpass mange enkroninger og femtiøringer at jeg kunne gjort det) og ba meg begynne å telle. Jeg var så stresset at jeg kom ut av tellingen, og måtte begynne på nytt. Hun sa "Herregud, må jeg telle pengene for deg også??", og deretter dro hun alle pengene ut av hånden min, og slapp de en etter en ned i håndflaten min. " EEEEEEEEN, EEEEN, FEMTI, TOOOO" Fy faen, jeg ble så irritert. 9 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Du skulle talt til du passerte 100 stk. av en valør så kunne du nektet å ta i mot. Bare for å gi samme mynt tilbake. Endret 20. juni 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Du skulle talt til du passerte 100 stk. av en valør så kunne du nektet å ta i mot. Bare for å gi samme mynt tilbake. Er ikke grensen 25? 6 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg mener absolutt ikke at private telefoner er greit når man er i kassen som kunde heller, men det er jo faktisk en viss forskjell. En av dem får jo faktisk betalt for å være oppmerksom osv, den andre må bare prøve normal høflighet. I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! .. j/k Men burde gjort det! =D 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 I min butikk har vi et skilt som sier at mobiltelefoner skal ikke brukes nærheten av kassene, da de kan ha negative innvirkninger på kassesystemet våres. Hvis en kunde kommer med sin mobiltelefon, da drar jeg fram min egen og jobber kun med 1 arm så sakte som mulig! Om eg hadde kommet inn i en butikk og sett et slikt skilt hadde eg snudd tvert om og forlatt butikken. 5 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg hater butikker som gir deg følelsen av å være tyv. Jeg stjeler ikke, og har aldri stjålet noe i hele mitt liv. Alikevel blir jeg møtt av et strengt ansikt som ber meg legge fra meg sekken hver gang jeg går inn på den lokale ICA Nær-butikken. Ikke tror jeg de har mye svinn heller. Ingen skoler ligger i nærheten. Men dessverre handler jeg der en del, ettersom kjøpesenteret og de fire andre matbutikkene ligger utenfor byen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå