NgZ Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Fordelen er jo at du snartkan heve kjøpet fordi de ikke har utført avhjelp uten vesentlig ulempe for deg. Du har vel vært uten noen uker allerede, og det er greit å kreve heving år det har gått mer enn en mnd.Så sier de nei, så sier du jo, og så har det gått fem uker, og da får du sansynligvis medhold fra FTU i hevingskrav uansett. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Nope, Pixmania! :!: Da har du ikke no å klage på, strengt talt.. Handlet hos Pixmania en gang i tiden, da jeg var ung og dum. To ganger. Skjer ikke igjen. Ingen jeg kjenner har hatt gode erfaringer med Pixmania sett bort fra én gang. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Vi har en egen kategori for butikk-erfaringer! Poster er slettet, tråden er penset tilbake til emnet! Kristian Moderator Endret 17. juni 2011 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvis jeg bestiller pizza er jeg faktisk interessert i å spise mat til det tidspunktet jeg bestiller til, og når dere godtar det ved å gjennomføre bestillingen og bekrefte den forventer jeg jo at den er klar til den tiden. Kan jo trekke en annen parallell her -- du skal pusse opp badet ditt og avtaler at det skal bli gjort på én uke. Hva hadde du gjort hvis arbeiderne hadde brukt fem uker i stedet? Hadde vel blitt litt sur? Merk at jeg sier 15 minutter etter at det ble avtalt levering -- ikke fra det tidspunktet jeg ringer for å bestille. Er greit å skille slik, noen ganger bestiller man jo til et gitt tidspunkt, og er lite relevant å si hvor lang tid fra bestillingen kom til den ble levert, men man ser heller på hvor lenge det er siden avtalt leveringstidspunkt. Jeg var der faktisk 30-40min etter at han hadde bestilt men siden feil adresse stod så tok jeg to andre kjøringer i mellomtiden så de slapp og vente Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Da var egen tråd laget! Plagsomt at butikken jeg jobber i har kuttet ned på økonomien. På grunn av dette er vi mye mindre folk på jobb, noe som resulterer i at det blir så travelt at vi ikke har tid til å holde butikken i stand... Vi må alltid være i kassene, noe som gjør at vi ikke får satt ting i hyllene, og ryddet og frontet. Begynner å se ganske shabby ut etterhvert... Og kundene begynner å merke det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hadde nylig en på tråden som var så oppgitt over at han ikke fikk svar hos kjørekontoret. Det er de som tar seg av bestillinger for de som har rekvisisjonskjøringer. Uansett. Han kunne ikke skjønne hvorfor han bare kom til mobilsvar. Det skulle da være åpent til 5 (17.00), sa han. Tror han følte seg litt dum da jeg fortalte han at klokken var 01.50 på natta. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Da var egen tråd laget! Plagsomt at butikken jeg jobber i har kuttet ned på økonomien. På grunn av dette er vi mye mindre folk på jobb, noe som resulterer i at det blir så travelt at vi ikke har tid til å holde butikken i stand... Vi må alltid være i kassene, noe som gjør at vi ikke får satt ting i hyllene, og ryddet og frontet. Begynner å se ganske shabby ut etterhvert... Og kundene begynner å merke det... Var slik i butikken jeg jobbet i og, et år eller to før den ble lagt ned. Husker en episode hvor det kom "undercover" inspektører for å sjekke datoen på varene. De fylte opp tre handlevogner med mat som var utgått dato. Det kom ikke akkurat som noe sjokk på meg, men vanskelig å gjøre noe med det når man enten må stå i kassa, fylle på varer på kjølelageret eller ta seg av alle de nye varene som er kommet. Sier seg selv det ikke fungerer i lengden å bare være 2 i en matbutikk i lengden. Får kun gjort det absolutt nødvendigste mens alt annet bare surrer og går for seg selv. Var jo også artig å sitte i kassa med lang kø, panteautomat som piper, varer som ikke slår seg inn på kassa mens kollegaen hadde pause. Aah, good times. Endret 17. juni 2011 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 17. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2011 Slik var stedet jeg jobbet på før også... Nedskjæringer over en hele fjøla.. Gikk fra å være 2 fast ansatte og 3 ekstrahjelp på lørdager til 1 fast ansatt og 2 ekstrahjelper fra 10:00 til 16:00. Det var helt sykt mye å gjøre, ingen rakk å ta en pause, man fikk ikke ryddet, satt inn varer eller fylt ut servicepapirer før mandag. Skal tro vi ansatte fikk mange klager fra kundene ettervert.. Var ikke bare bare å begynne å fikse forbanna iPhone registrering eller teste produkter for feil.. Det tok ikke mer en ca 3 uker før det hele merkets på inntekten til butikken, men sjefens løsning var ikke å faktisk jobbe litt selv, eller ha noen flere ansatte der, men istedenfor reduserte han åpningstiden med 3 timer... Etter en stund med slikt helvete begynte også nedskjæringene på ukedagene også fra 3 fast og 1 ekstra på kveld til 2 fast og redusert åpningstid slik at man ikke trengte noen ekstra hjelp de siste 2-3 timene. Etter å ha helvete med denne ordningen der man så og si kun rakk å behandle kunder (men ikke på noen god måte) begynte ryktet å florere på bygda, antall kunder sank med ca 30% på 2 mnd og butikken manglet masse varer og så ikke ut i måneskinn. Nye løsningen til sjefen var ikke å gjøre noe med det, men heller finne mer han kunne spare penger på. Så dermed kvittet han seg med vasketjenestene, senket internetthastigheten, reduserte belysning og varme og fjernet kaffetrakteren for de ansatte. For å si det slik.. Jeg var ikke den eneste som leverte oppsigelsen ganske fort etterpå... 13 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå er det vel rundtom 15 stk som skal si opp eller som allerede har sagt opp hos oss... Blir spennende å se hva som skjer framover... 2 Lenke til kommentar
nosrotkah Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Da var egen tråd laget! Hva heter tråden som du laget? Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hva heter tråden som du laget? Forbruker --> Butikkerfaring --> Defekt telefon Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hadde en litt ubehagelig opplevelse hvor en kunde ble fornærmet da jeg spurte henne om legitimasjon i dag. En liten gjeng med venninner som var pyntet, sminket og tydelig klar for en hyggelig kveld kom til kassen, og 2-3 av dem skulle kjøpe noe cider. Jeg var litt usikker på hvor gamle de var, tenkte ikke de var under 18, men god sjanse for under 25. Da spurte jeg den første i køen om leg, og hun ble tydelig fornærmet, men endte nå opp med "Jaha, ja, jeg kan nå vel endelig få det, da." Viste seg at hun nærmet seg 30, og midt oppi at hun som ble spurt ble fornærmet, begynte de andre venninnene å småerte og le av det hele, og hun ble bare surere. Jeg prøvde nå å lette litt på stemningen med å forklare at vi prøver å spørre de som er opptil 25 år, og at hun fikk ta det som et kompliment. Det gjorde hun ikke, og forlot butikken i et tydelig dårlig humør. Vet ikke om det var delvis på grunn av vennene, men begynner uansett å bli litt irritert over folk som blir sure når de blir spurt om leg. Det er faktisk veldig vanskelig å se hvor gammel folk er, og selv om de kanskje ser ut som de er over 18, kan oppførsel, hva de kjøper osv. gjøre en usikker. Og da skal man jo spørre. De fleste som sitter i kasse i butikk har nok kjent litt på den følelsen av å være usikker i ettertid av et salg. Kan forstå de som er godt over 18 som gjerne må løpe ut i bil e.l. for å hente leg, men de som faktisk har VISA-kortet i hånden og bruker 2 kalorier på å vise det, er det virkelig så forferdelig? Tenkte på det at det er jo mange holdningskampanjer, kurs, plakater og fullt styr vi som sitter i kassen må gjennom, f.eks. med å spørre opp til 25 år. Tror nesten det kunne vært like lurt å kjørt slike holdningskampanjer på kundene for å forklare hvorfor det er slik, og at vi i kassen ikke er ute etter å fornærme dem. Noen som sitter i kassen er gjerne bare late når det kommer til å spørre om leg, men blir litt dumt at man skal måtte vegre seg for å spørre. Når det blir nok slike opplevelser og styr med "gamle" folk som blir spurt om leg, kan det jo like godt ha innvirkning på at mindreårige får kjøpt, fordi den i kassen ikke tør å spørre. Juvente, kommunene osv. som vil stoppe ølsalg til mindreårige kan kanskje like gjerne arbeide på kundeplanet med holdninger, selv om det naturligvis er vi i kassen som har ansvaret. 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvorfor ikke bare sprørre alle om leg når de kjøper tobakk og alkohol? Da slipper man iverfall å gjette. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 19. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. juni 2011 Var en tur på XXL i går for å kjøpe sykkel til dattera mi. Eg var klar over at det var lørdag, mye folk og travel betjening, så eg smurte meg med tolmodighet og stilte meg pent i kø ved infodisken i sykkelavdelingen. Når det omsider ble min tur tok det knappe 20 sekund før en kunde avbrøt meg i spørsmålet og "skulle bare spørre om noe". Det var ikke bare "skulle bare" og selgeren måtte bli med bort til ei hylle med sykkeldeler for å spørre om detaljer og vise hvordan noe skulle monteres. Minuttene gikk og eg mistet til slutt synet av han som skulle hjelpe meg. Etter noen minutter til kikket eg litt nøyere etter i retningen de forsvant i og oppdaget at nå hjalp selgeren en ny kunde, som ikke hadde vært i nærheten av infodisken("køplassen") eller ventet på hjelp. Eg ble veldig irritert og var klar til å forlate butikken, men eg hadde lovt dattera akkurat den sykkelen der. Eg gikk så bort til selger for å minne han på at han faktisk hadde noen andre som ventet på han. Sykkel ble kjøpt, dattera mi ble fornøyd og eg mistet troen på køsystem og rederligheten til medkunder på lørdager. Her er det survival of the fittest(frekkest). 21 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Opplevde noe lignende som nomore i går, bare at der var jeg selgeren. Vi har kølappsystem i butikken, og mens jeg sto og hjalp en kunde så kommer det en dame bort til meg og spør om hun bare kan få betale for noen batterier hun har plukket frem. Min kunde sier med en gang at det er helt greit, så kan han bare stå og "klå" på kameraet litt imens. Men da jeg har tatt betalt for batteriene til damen, og skal gå tilbake til min kunde igjen, så står det en mann ved disken som er fly forbanna fordi han hadde et tidligere kønummer enn damen som bare skulle betale og krevde at jeg hjalp han før jeg gikk tilbake til min kunde igjen. Han hadde imidlertid et oppdrag som tok betydelig lenger tid enn å bare ta betalt for noe. Heldigvis var min kunde forståelsesfull, og trengte uansett litt mer tid på å prøve ut kameraet. Men hadde jeg følt at han var klar til å veiledes videre, så hadde vi fått en sur og misfornøyd kunde bare fordi jeg var litt snill og brukte ti sekunder på en dame som bare skulle betale for en ting. Den irriterte mannen ville jo ikke fått hjelp noe tidligere uansett om jeg hadde hjulpet damen eller ikke, ettersom jeg allerede ekspederte en annen. 5 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvorfor ikke bare sprørre alle om leg når de kjøper tobakk og alkohol? Da slipper man iverfall å gjette. De gjorde det en periode på ultra - ALLE skulle spørres om leg, selv 88-åringer med rulator.. Kona jobbet der da, og syntes dette var HELT horribelt flaut, noe jeg har forståelse for... snip Problemet blir ofte at "god ekstraservice" blir "Elendig møkkabutikk" når man hopper over køsystemet. - I de butikkene der de har køsystem, og følger dette slavisk, slipper man denne typen problemer. Dog er det alltid noen som skal klage på at ting tar tid, men sån er verden 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Noen kunder tror tydligvis at når du står i telefonen bak kassa så er du ikke opptatt Var ei som plasserte seg foran kassa og bare så stygt på meg, jeg dreiv og fikk tak i varer fra en annen butikk til den forrige kunden jeg hadde. Til slutt utbrøt hun "er det mulig!?!..." og stormet ut... Jepp, noen er veldig lite tolmodige på en lørdag, for jeg sto kanskje i 2 minutter i telefonen. I tillegg tok min ene kollega og spute om hun hadde noen enkle spørsmål, for han var egentlig opptatt, men da valgte hun og ikke si noe, så da stakk han bare på lageret for å hente varen til den andre kunden. Kjenner at jeg nesten er like glad for at vi sikkert mistet henne som kunde. Endret 19. juni 2011 av multisync 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Problemet blir ofte at "god ekstraservice" blir "Elendig møkkabutikk" når man hopper over køsystemet. - I de butikkene der de har køsystem, og følger dette slavisk, slipper man denne typen problemer. Dog er det alltid noen som skal klage på at ting tar tid, men sån er verden Hadde jeg sagt nei til henne, når kunden sier det er greit, så hadde nok hun blitt passe sur. Det er en tap-tap situasjon uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg bare trodde den andre kunden, med et større oppdrag i butikken, ville ha forståelse for det. Men den gang ei... Lenke til kommentar
Nie Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 At hun ble så sur tror jeg du kan takke kiosker for. Virker som om de har ett stort problem med at ansatte syns private samtaler mens de står i kassen er helt ok. Man skjønner fort at det er private samtaler når det blir snakk om han heite fyren hun ble med hjem i helga, eller hvem som skal lage middag den dagen and so on. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Kjenner at jeg nesten er like glad for at vi sikkert mistet henne som kunde. Ja, enkelte kunder er det bare en fordel å miste... de som klager høyest og krever mest service, er de som legger igjen minst penger også. At hun ble så sur tror jeg du kan takke kiosker for. Virker som om de har ett stort problem med at ansatte syns private samtaler mens de står i kassen er helt ok. Man skjønner fort at det er private samtaler når det blir snakk om han heite fyren hun ble med hjem i helga, eller hvem som skal lage middag den dagen and so on. Men at kundene tar private telefoner mens de egentlig blir ekspedert (og den som ekspederer trenger å prate med kunden) er tydeligvis helt greit 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå