Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Fordelen er jo at du snartkan heve kjøpet fordi de ikke har utført avhjelp uten vesentlig ulempe for deg.

Du har vel vært uten noen uker allerede, og det er greit å kreve heving år det har gått mer enn en mnd.Så sier de nei, så sier du jo, og så har det gått fem uker, og da får du sansynligvis medhold fra FTU i hevingskrav uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg bestiller pizza er jeg faktisk interessert i å spise mat til det tidspunktet jeg bestiller til, og når dere godtar det ved å gjennomføre bestillingen og bekrefte den forventer jeg jo at den er klar til den tiden.

Kan jo trekke en annen parallell her -- du skal pusse opp badet ditt og avtaler at det skal bli gjort på én uke. Hva hadde du gjort hvis arbeiderne hadde brukt fem uker i stedet? Hadde vel blitt litt sur?

 

Merk at jeg sier 15 minutter etter at det ble avtalt levering -- ikke fra det tidspunktet jeg ringer for å bestille. Er greit å skille slik, noen ganger bestiller man jo til et gitt tidspunkt, og er lite relevant å si hvor lang tid fra bestillingen kom til den ble levert, men man ser heller på hvor lenge det er siden avtalt leveringstidspunkt.

 

Jeg var der faktisk 30-40min etter at han hadde bestilt men siden feil adresse stod så tok jeg to andre kjøringer i mellomtiden så de slapp og vente :)

Lenke til kommentar

Da var egen tråd laget! :thumbup:

 

Plagsomt at butikken jeg jobber i har kuttet ned på økonomien. På grunn av dette er vi mye mindre folk på jobb, noe som resulterer i at det blir så travelt at vi ikke har tid til å holde butikken i stand... Vi må alltid være i kassene, noe som gjør at vi ikke får satt ting i hyllene, og ryddet og frontet. Begynner å se ganske shabby ut etterhvert... Og kundene begynner å merke det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hadde nylig en på tråden som var så oppgitt over at han ikke fikk svar hos kjørekontoret. Det er de som tar seg av bestillinger for de som har rekvisisjonskjøringer. Uansett. Han kunne ikke skjønne hvorfor han bare kom til mobilsvar. Det skulle da være åpent til 5 (17.00), sa han. Tror han følte seg litt dum da jeg fortalte han at klokken var 01.50 på natta.

Lenke til kommentar

Da var egen tråd laget! :thumbup:

 

Plagsomt at butikken jeg jobber i har kuttet ned på økonomien. På grunn av dette er vi mye mindre folk på jobb, noe som resulterer i at det blir så travelt at vi ikke har tid til å holde butikken i stand... Vi må alltid være i kassene, noe som gjør at vi ikke får satt ting i hyllene, og ryddet og frontet. Begynner å se ganske shabby ut etterhvert... Og kundene begynner å merke det...

Var slik i butikken jeg jobbet i og, et år eller to før den ble lagt ned. Husker en episode hvor det kom "undercover" inspektører for å sjekke datoen på varene. De fylte opp tre handlevogner med mat som var utgått dato. Det kom ikke akkurat som noe sjokk på meg, men vanskelig å gjøre noe med det når man enten må stå i kassa, fylle på varer på kjølelageret eller ta seg av alle de nye varene som er kommet.

 

Sier seg selv det ikke fungerer i lengden å bare være 2 i en matbutikk i lengden. Får kun gjort det absolutt nødvendigste mens alt annet bare surrer og går for seg selv. Var jo også artig å sitte i kassa med lang kø, panteautomat som piper, varer som ikke slår seg inn på kassa mens kollegaen hadde pause.

 

Aah, good times.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hadde en litt ubehagelig opplevelse hvor en kunde ble fornærmet da jeg spurte henne om legitimasjon i dag. En liten gjeng med venninner som var pyntet, sminket og tydelig klar for en hyggelig kveld kom til kassen, og 2-3 av dem skulle kjøpe noe cider. Jeg var litt usikker på hvor gamle de var, tenkte ikke de var under 18, men god sjanse for under 25. Da spurte jeg den første i køen om leg, og hun ble tydelig fornærmet, men endte nå opp med "Jaha, ja, jeg kan nå vel endelig få det, da." Viste seg at hun nærmet seg 30, og midt oppi at hun som ble spurt ble fornærmet, begynte de andre venninnene å småerte og le av det hele, og hun ble bare surere.

 

Jeg prøvde nå å lette litt på stemningen med å forklare at vi prøver å spørre de som er opptil 25 år, og at hun fikk ta det som et kompliment. Det gjorde hun ikke, og forlot butikken i et tydelig dårlig humør.

 

Vet ikke om det var delvis på grunn av vennene, men begynner uansett å bli litt irritert over folk som blir sure når de blir spurt om leg. Det er faktisk veldig vanskelig å se hvor gammel folk er, og selv om de kanskje ser ut som de er over 18, kan oppførsel, hva de kjøper osv. gjøre en usikker. Og da skal man jo spørre. De fleste som sitter i kasse i butikk har nok kjent litt på den følelsen av å være usikker i ettertid av et salg. Kan forstå de som er godt over 18 som gjerne må løpe ut i bil e.l. for å hente leg, men de som faktisk har VISA-kortet i hånden og bruker 2 kalorier på å vise det, er det virkelig så forferdelig?

 

Tenkte på det at det er jo mange holdningskampanjer, kurs, plakater og fullt styr vi som sitter i kassen må gjennom, f.eks. med å spørre opp til 25 år. Tror nesten det kunne vært like lurt å kjørt slike holdningskampanjer på kundene for å forklare hvorfor det er slik, og at vi i kassen ikke er ute etter å fornærme dem. Noen som sitter i kassen er gjerne bare late når det kommer til å spørre om leg, men blir litt dumt at man skal måtte vegre seg for å spørre. Når det blir nok slike opplevelser og styr med "gamle" folk som blir spurt om leg, kan det jo like godt ha innvirkning på at mindreårige får kjøpt, fordi den i kassen ikke tør å spørre. Juvente, kommunene osv. som vil stoppe ølsalg til mindreårige kan kanskje like gjerne arbeide på kundeplanet med holdninger, selv om det naturligvis er vi i kassen som har ansvaret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opplevde noe lignende som nomore i går, bare at der var jeg selgeren.

 

Vi har kølappsystem i butikken, og mens jeg sto og hjalp en kunde så kommer det en dame bort til meg og spør om hun bare kan få betale for noen batterier hun har plukket frem. Min kunde sier med en gang at det er helt greit, så kan han bare stå og "klå" på kameraet litt imens.

 

Men da jeg har tatt betalt for batteriene til damen, og skal gå tilbake til min kunde igjen, så står det en mann ved disken som er fly forbanna fordi han hadde et tidligere kønummer enn damen som bare skulle betale og krevde at jeg hjalp han før jeg gikk tilbake til min kunde igjen. Han hadde imidlertid et oppdrag som tok betydelig lenger tid enn å bare ta betalt for noe.

 

Heldigvis var min kunde forståelsesfull, og trengte uansett litt mer tid på å prøve ut kameraet. Men hadde jeg følt at han var klar til å veiledes videre, så hadde vi fått en sur og misfornøyd kunde bare fordi jeg var litt snill og brukte ti sekunder på en dame som bare skulle betale for en ting. Den irriterte mannen ville jo ikke fått hjelp noe tidligere uansett om jeg hadde hjulpet damen eller ikke, ettersom jeg allerede ekspederte en annen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare sprørre alle om leg når de kjøper tobakk og alkohol? Da slipper man iverfall å gjette.

De gjorde det en periode på ultra - ALLE skulle spørres om leg, selv 88-åringer med rulator.. Kona jobbet der da, og syntes dette var HELT horribelt flaut, noe jeg har forståelse for...

 

snip

 

Problemet blir ofte at "god ekstraservice" blir "Elendig møkkabutikk" når man hopper over køsystemet. - I de butikkene der de har køsystem, og følger dette slavisk, slipper man denne typen problemer. Dog er det alltid noen som skal klage på at ting tar tid, men sån er verden ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kunder tror tydligvis at når du står i telefonen bak kassa så er du ikke opptatt :roll:

Var ei som plasserte seg foran kassa og bare så stygt på meg, jeg dreiv og fikk tak i varer fra en annen butikk til den forrige kunden jeg hadde.

Til slutt utbrøt hun "er det mulig!?!..." og stormet ut...

Jepp, noen er veldig lite tolmodige på en lørdag, for jeg sto kanskje i 2 minutter i telefonen.

I tillegg tok min ene kollega og spute om hun hadde noen enkle spørsmål, for han var egentlig opptatt, men da valgte hun og ikke si noe,

så da stakk han bare på lageret for å hente varen til den andre kunden.

 

Kjenner at jeg nesten er like glad for at vi sikkert mistet henne som kunde.

Endret av multisync
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet blir ofte at "god ekstraservice" blir "Elendig møkkabutikk" når man hopper over køsystemet. - I de butikkene der de har køsystem, og følger dette slavisk, slipper man denne typen problemer. Dog er det alltid noen som skal klage på at ting tar tid, men sån er verden ;)

Hadde jeg sagt nei til henne, når kunden sier det er greit, så hadde nok hun blitt passe sur. Det er en tap-tap situasjon uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg bare trodde den andre kunden, med et større oppdrag i butikken, ville ha forståelse for det. Men den gang ei...

Lenke til kommentar

At hun ble så sur tror jeg du kan takke kiosker for. Virker som om de har ett stort problem med at ansatte syns private samtaler mens de står i kassen er helt ok. Man skjønner fort at det er private samtaler når det blir snakk om han heite fyren hun ble med hjem i helga, eller hvem som skal lage middag den dagen and so on.

Lenke til kommentar

Kjenner at jeg nesten er like glad for at vi sikkert mistet henne som kunde.

Ja, enkelte kunder er det bare en fordel å miste... de som klager høyest og krever mest service, er de som legger igjen minst penger også.

 

At hun ble så sur tror jeg du kan takke kiosker for. Virker som om de har ett stort problem med at ansatte syns private samtaler mens de står i kassen er helt ok. Man skjønner fort at det er private samtaler når det blir snakk om han heite fyren hun ble med hjem i helga, eller hvem som skal lage middag den dagen and so on.

Men at kundene tar private telefoner mens de egentlig blir ekspedert (og den som ekspederer trenger å prate med kunden) er tydeligvis helt greit ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...