Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TheRealL skriver:

Når han ble ferdig med telefonen og jeg var så å si ferdig å ekspedere han spurte jeg han om det var en sølvgrå passat eller en marineblå passat med registreringsnummer LY63*** og joda det var den sølvgrå whistle.gif (Ikke spør hvordan og hvorfor jeg kan det)

 

 

Hvordan viste du hvilken bil han kjørte?

 

Var som nevnt av andre sivilpolitibilen jeg viste hvem var. Åssen bil kunden kjørte har jeg ingen idé om. Grunnen til at jeg viste at det var enten en sølvgrå passat eller en marine blå/kongeblå passat er fordi det er de to sivilpolitibilene som brukes her i Sandefjord så langt jeg vet. Forøvrig interesserer jeg meg litt også for politiet og hva de driver med, har sett mesteparten av Politiet på TVNorge feks. (også liker jeg å ligge en 5-10km over fartsgrensa og da er det veldig greit å vite om bilen bak deg er sivil eller ikke).

Lenke til kommentar

Den sølvgrå passaten er i Tønsberg/Nøtterøy-området også.

Har sett den 3 ganger i utrykning utover Nøtterøy, kan ikke unngå å få med meg alt som skjer på veien utover :p

 

Kundemessig så hater jeg kunder som ikke kan/vil montere opp ting selv og forventer at vi gjør det gratis :roll:

Greit nok, det ene skapet vi selger tar vi ca. 200-300 kr, men det er det god grunn til, for det er mindre enn kostnaden ved å ha oss der til å montere det opp.

Ikke vanskelig, bare veldig tidkrevende.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

De som sitter i dagligvarekasser vet hvordan man skiller en rutt medarbeider fra en rookie. Det alle vil svare er selvfølgelig tempo og simultankapasitet. Men det er mer enn det.

 

En rutinert kasseansatt vil kunne;

- i løpet av få sekunder kjenne hvor mange poser han har tatt i hånden som skal gis til kunden, uten å fysisk telle de.

- beherske posekasting. Alle vet det er vanskeligst å kaste én enkelpose, og en rutinert ansatt treffer alltid mål med sin karakteristiske håndleddsbevegelse.

- vite PLU-koden på aubergine.

- skille mellom myke og harde varer på en god måte, slik at ingenting blir knust eller ødelagt.

- osv.

Jeg oppfyller alle disse kravene. Hell yeah!

Lenke til kommentar

Hun redda seg ganske bra, ja. :wee:

Ja, da hun var ung, var jo nordlendinger like uglesette i Oslo som pakistanerne ble på 70-tallet. Tror de ble glade da Oslofolk fikk noe "verre" å bekymre seg over, så nordlendinger ikke var så ille lenger.

 

Huff, hun har jo helt rett. Vi burde innføre innenrikspass mellom Nordland og Nord-Trøndelag. :p

Nja, personlig ville jeg heller innført innenlandspass for trøndere, nordlendinger har jeg ikke noe imot. :p
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns det noen ganger er litt.... hva skal man si... kleint? å få kontant tips.

Hadde en kunde nå, hvor beløpet endte på 704 og han gir først 700 i sedler. Så tar han opp en 20kroning og sier at det "er vel greit det?".

Jeg tar det som at han ikke vil ha noe tilbake, takker for det og er på vei til å gi han det han hadde bestilt.

Før han får varen sin, sier han igjen "ja, pleier å gå bra det".

 

Tenkte litt på om jeg hadde feiltolket det han sa? Om han på en måte lurte på om jeg kunne gi tilbake?

 

Blærgh, kontanttips sucks når kunden ikke er helt klar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som kunde synes jeg og det er kleint med tips. Hva skal jeg si? "Behold resten"? Eller "Her har du litt for strevet, takk".

 

"Den er grei" pleier å holde, eller "behold resten" som du selv sier.

Kunne egentlig vært foruten tips, selvom det i det store hele blir et pent beløp.

 

Det med skåla funker dårlig, i og med at vi drar hjem til kunden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Får av og til kunder som ikke vil ha med seg den siste 50-øringen eller krona, noe jeg forstår veldig godt. Syns allikevel det blir tullete å si "Det kan du få i tips. :)". For det første - når man tipser, så tipser man pokker meg ikke 50 øre, og for det andre legger jeg igjen alt av 'tips' igjen i kassa og lar heller denne gå i pluss. Skjønner at akkurat det med at det skal være tips er en vits som sådan, men i det store og hele hadde det bare vært bedre å si "den kan du beholde" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Får av og til kunder som ikke vil ha med seg den siste 50-øringen eller krona, noe jeg forstår veldig godt. Syns allikevel det blir tullete å si "Det kan du få i tips. :)". For det første - når man tipser, så tipser man pokker meg ikke 50 øre, og for det andre legger jeg igjen alt av 'tips' igjen i kassa og lar heller denne gå i pluss. Skjønner at akkurat det med at det skal være tips er en vits som sådan, men i det store og hele hadde det bare vært bedre å si "den kan du beholde" eller noe i den duren.

Hadde jeg fått 1kr per kunde hadde jeg antageligvis sittet igjen med en 50% lønnsøkning når jeg satt i kassen.

 

Snakk om å høres usannsynlig bortskjemt ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...