Christoffero89 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Nein. Dette er bak butikkkomplekset med flere store butikker. Og eieren jobber i nabobutikk Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 TheRealL skriver: Når han ble ferdig med telefonen og jeg var så å si ferdig å ekspedere han spurte jeg han om det var en sølvgrå passat eller en marineblå passat med registreringsnummer LY63*** og joda det var den sølvgrå (Ikke spør hvordan og hvorfor jeg kan det) Hvordan viste du hvilken bil han kjørte? Var som nevnt av andre sivilpolitibilen jeg viste hvem var. Åssen bil kunden kjørte har jeg ingen idé om. Grunnen til at jeg viste at det var enten en sølvgrå passat eller en marine blå/kongeblå passat er fordi det er de to sivilpolitibilene som brukes her i Sandefjord så langt jeg vet. Forøvrig interesserer jeg meg litt også for politiet og hva de driver med, har sett mesteparten av Politiet på TVNorge feks. (også liker jeg å ligge en 5-10km over fartsgrensa og da er det veldig greit å vite om bilen bak deg er sivil eller ikke). Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Den sølvgrå passaten er i Tønsberg/Nøtterøy-området også. Har sett den 3 ganger i utrykning utover Nøtterøy, kan ikke unngå å få med meg alt som skjer på veien utover Kundemessig så hater jeg kunder som ikke kan/vil montere opp ting selv og forventer at vi gjør det gratis Greit nok, det ene skapet vi selger tar vi ca. 200-300 kr, men det er det god grunn til, for det er mindre enn kostnaden ved å ha oss der til å montere det opp. Ikke vanskelig, bare veldig tidkrevende. Endret 8. juni 2011 av multisync Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Føler at dette er meg etter endt kasseskift på Meny nå for tiden: Er det den store panteuka nå eller? Og hvorfor en nesten samtlige lapper på under tre kroner? Kunder altså. 5 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Er det den store panteuka nå eller? Og hvorfor en nesten samtlige lapper på under tre kroner? Kunder altså. Bakover i tråden bitcher jo en del om at mange tar å panter så mange flasker samtidig 6 Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 De som sitter i dagligvarekasser vet hvordan man skiller en rutt medarbeider fra en rookie. Det alle vil svare er selvfølgelig tempo og simultankapasitet. Men det er mer enn det. En rutinert kasseansatt vil kunne; - i løpet av få sekunder kjenne hvor mange poser han har tatt i hånden som skal gis til kunden, uten å fysisk telle de. - beherske posekasting. Alle vet det er vanskeligst å kaste én enkelpose, og en rutinert ansatt treffer alltid mål med sin karakteristiske håndleddsbevegelse. - vite PLU-koden på aubergine. - skille mellom myke og harde varer på en god måte, slik at ingenting blir knust eller ødelagt. - osv. Jeg oppfyller alle disse kravene. Hell yeah! Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 9. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Må bare dele denne som kollegaen min fortalte meg i dag mens vi snakka om fordommer i kundesituasjoner. Kollegaen min jobbet på et annet postkontor for noen år siden, og jobbet sammen med en neger. Helt svart. En dag kom det ei eldre, fiiin dame inn og havnet hos nevnte person. Hun stirret nedover nesen på ham og sa "Jeg skal da vel ikke måtte ekspederes av en utlending?!" Fyren smilte tilbake og svarte på klingende nordlandsk at han ikke var utlending - han var fra Brønnøysund. Dama sto stille et par sekunder og sa så "...skal jeg måtte ekspederes av en nordlending?!" Endret 9. juni 2011 av Lemon 71 Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Haha! Rett og slett genialt. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hun redda seg ganske bra, ja. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Huff, hun har jo helt rett. Vi burde innføre innenrikspass mellom Nordland og Nord-Trøndelag. 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hun redda seg ganske bra, ja. Ja, da hun var ung, var jo nordlendinger like uglesette i Oslo som pakistanerne ble på 70-tallet. Tror de ble glade da Oslofolk fikk noe "verre" å bekymre seg over, så nordlendinger ikke var så ille lenger. Huff, hun har jo helt rett. Vi burde innføre innenrikspass mellom Nordland og Nord-Trøndelag. Nja, personlig ville jeg heller innført innenlandspass for trøndere, nordlendinger har jeg ikke noe imot. 4 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Syns det noen ganger er litt.... hva skal man si... kleint? å få kontant tips. Hadde en kunde nå, hvor beløpet endte på 704 og han gir først 700 i sedler. Så tar han opp en 20kroning og sier at det "er vel greit det?". Jeg tar det som at han ikke vil ha noe tilbake, takker for det og er på vei til å gi han det han hadde bestilt. Før han får varen sin, sier han igjen "ja, pleier å gå bra det". Tenkte litt på om jeg hadde feiltolket det han sa? Om han på en måte lurte på om jeg kunne gi tilbake? Blærgh, kontanttips sucks når kunden ikke er helt klar. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Som kunde synes jeg og det er kleint med tips. Hva skal jeg si? "Behold resten"? Eller "Her har du litt for strevet, takk". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Derfor man har et glass eller en skål man kan legge det i, så slipper man sånt. Gi en hundrelapp, få tilbake 13kr, legg pengene i skålen. Easy. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Som kunde synes jeg og det er kleint med tips. Hva skal jeg si? "Behold resten"? Eller "Her har du litt for strevet, takk". "Den er grei" pleier å holde, eller "behold resten" som du selv sier. Kunne egentlig vært foruten tips, selvom det i det store hele blir et pent beløp. Det med skåla funker dårlig, i og med at vi drar hjem til kunden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Får av og til kunder som ikke vil ha med seg den siste 50-øringen eller krona, noe jeg forstår veldig godt. Syns allikevel det blir tullete å si "Det kan du få i tips. ". For det første - når man tipser, så tipser man pokker meg ikke 50 øre, og for det andre legger jeg igjen alt av 'tips' igjen i kassa og lar heller denne gå i pluss. Skjønner at akkurat det med at det skal være tips er en vits som sådan, men i det store og hele hadde det bare vært bedre å si "den kan du beholde" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Eller "jeg trenger ikke veskelepengene, det går greit" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Får av og til kunder som ikke vil ha med seg den siste 50-øringen eller krona, noe jeg forstår veldig godt. Syns allikevel det blir tullete å si "Det kan du få i tips. ". For det første - når man tipser, så tipser man pokker meg ikke 50 øre, og for det andre legger jeg igjen alt av 'tips' igjen i kassa og lar heller denne gå i pluss. Skjønner at akkurat det med at det skal være tips er en vits som sådan, men i det store og hele hadde det bare vært bedre å si "den kan du beholde" eller noe i den duren. Hadde jeg fått 1kr per kunde hadde jeg antageligvis sittet igjen med en 50% lønnsøkning når jeg satt i kassen. Snakk om å høres usannsynlig bortskjemt ut. 4 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Men av og til er ikke per kunde, Flimzes. Herre.. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå