Benbjo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Har di servitører på Kiwi nå? jeg sa aldri noe spesifik plass... Ah, må slutte å lese ting tidlig på morgenen tydeligvis. Tenkte at det var på butikken siden det var det diskusjonen handlet om. Beklager så meget. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Éin plass i Norge har ølmonopol og det er min heimkommune Førde. Eg synest det er topp å gå der når eg er heime. Du finn ikkje mange daglegvarebutikkar med liknande utval. Ein betalar kanskje eit par kroner meir for flaska for pilsen, men utvalet av import- og mikrobryggeriøl veg opp for det. Trodde det var flere småkommuner på Vestlandet og Nord-Norge som hadde dette, jeg. Men vet om et par som har sluttet med det i løpet av de aller siste årene, så det blir vel færre. Inbyggerboikott med biltur til nabokommunen kan være effektivt. Det er jo ikke noe i veien for å ha ølutsalg med godt utvalg, selv om man ikke har ølmonopol. Akkurat som det det er mulig å ha en Ica Maxi med bedre utvalg enn Rema 100. Det er i hvert fall mulig for matbutikker med godt utvalg å ha bedre ølutvalg også. 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Éin plass i Norge har ølmonopol og det er min heimkommune Førde. Eg synest det er topp å gå der når eg er heime. Du finn ikkje mange daglegvarebutikkar med liknande utval. Ein betalar kanskje eit par kroner meir for flaska for pilsen, men utvalet av import- og mikrobryggeriøl veg opp for det. Trodde det var flere småkommuner på Vestlandet og Nord-Norge som hadde dette, jeg. Men vet om et par som har sluttet med det i løpet av de aller siste årene, så det blir vel færre. Inbyggerboikott med biltur til nabokommunen kan være effektivt. Det er jo ikke noe i veien for å ha ølutsalg med godt utvalg, selv om man ikke har ølmonopol. Akkurat som det det er mulig å ha en Ica Maxi med bedre utvalg enn Rema 100. Det er i hvert fall mulig for matbutikker med godt utvalg å ha bedre ølutvalg også. Vet det er Ølmonopol i vertfall 2 Sørlands kommuner Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hvis jeg ikke tar helt feil har Egersund fremdeles ølmonopol. I min ungdom hadde jeg en sommerjobb med å arkivere gamle lokalaviser. Hu og hei for et spetakkel det var da de i 1983 skulle innføre ølsalg i butikken. Hvilket barbari dette ville lede oss ut i! Det viste seg vel at det ikke gjorde store forskjellen om folk drakk hjemmebrygg eller kjøpepils. Endret 3. juni 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det er jo ikke noe i veien for å ha ølutsalg med godt utvalg, selv om man ikke har ølmonopol. Akkurat som det det er mulig å ha en Ica Maxi med bedre utvalg enn Rema 100. Det er i hvert fall mulig for matbutikker med godt utvalg å ha bedre ølutvalg også. Jo, én liten ting står i veien - penger. Om folk kan kjøpe Ringnesen sin tre kroner billigere på Rema enn på ølutsalget, er det "ingen" som drar på ølutsalget. Det klages og sytes over dårlig utvalg, men spesialforretninger som faktisk har godt utvalg blir "for dyrt og tidkrevende" ... Hurra. 4 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Har di servitører på Kiwi nå? jeg sa aldri noe spesifik plass... Ah, må slutte å lese ting tidlig på morgenen tydeligvis. Tenkte at det var på butikken siden det var det diskusjonen handlet om. Beklager så meget. Hihi ikke noe problem Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ica Maxi. AM. Heisann kunde: ja, eg skal ha to. ... så ufattelig mange av dere kunder tror jeg spør om poser. Det er jo normal folkeskikk og si hei først, noe jeg faktisk har lært av mamsen min. Nærmere 87% svarer på posespørsmål når jeg sier hei. Ødelegger hele dagen min ass. 2 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 I dag ble jeg anklaget for å drive med diskriminering av en kunde med forfølgelsesvanvidd. Jeg blei rasende. Første gang jeg har turt å svare tilbake med hevet stemme til en kunde. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 I dag ble jeg anklaget for å drive med diskriminering av en kunde med forfølgelsesvanvidd. Jeg blei rasende. Første gang jeg har turt å svare tilbake med hevet stemme til en kunde. Fortell mer da Jeg er alltid "overforståelsesfull" overfor paranoide mennesker, da man aldri vet når de finner på at du er en av slemmingene som er plantet akkurat der kun for å forfølge han/henne. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Ica Maxi. AM. Heisann kunde: ja, eg skal ha to. ... så ufattelig mange av dere kunder tror jeg spør om poser. Det er jo normal folkeskikk og si hei først, noe jeg faktisk har lært av mamsen min. Nærmere 87% svarer på posespørsmål når jeg sier hei. Ødelegger hele dagen min ass. Ica Nær Btw, enig med deg med det å si hei. Men utrolig mange som sitter i kassen som ikke sier det heller Endret 3. juni 2011 av WeebeNFY Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 3. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Jeg hadde en kunde innom av afrikansk opprinnelse som lurte på hvorfor han ikke hadde fått kodebrikke til nettbanken sin enda. Vanlig prosedyre er at kundene helst må ringe inn til banken selv med sånne saker, sånn at vi i luka kan ekspedere kunder som "trenger" akkurat våre tjenester. Jeg ringte likevel inn for kunden siden han ikke var helt stø i norsk og jeg tenkte det kanskje ville være enklere for ham å forholde seg til meg. Fikk beskjed fra banken om at kodebrikken var sendt rekommandert fra dem fra noen dager siden, og at han nok snart ville få en lapp i postkassa om at den kunne hentes. Kunden har postboksadresse på et annet postkontor, så da han skreik og bar seg om at dette ikke gikk an og at han hadde regninger som måtte betales og en syk far som skulle ut og reise og whatnot, leita jeg opp telefonnummeret til det gjeldende postkontoret og spurte dem pent om de kunne ta seg tid til å lete gjennom alle de rekommanderte sendingene og se om det ikke lå noe der til ham. Pakken hadde ikke kommet fram enda, og da jeg forklarte dette til kunden og sa at han rett og slett bare måtte vente til han fikk hentelapp i postkassa begynte han å rope om at vi nok diskriminerte ham og at vi var en bank som drev med forskjellsbehandling og at han skulle gå rettens vei fordi dette ikke gikk an. Tatt i betraktning at jeg nettopp hadde drevet med det sjefen min kaller "massiv overservice" hver gang hun tar meg inn på kontoret sitt, blei jeg ganske sint. Jeg sa bare skarpt "Sir, I can guarantee that your skin colour isn't the reason your package hasn't arrived yet. I assure you, we DO. NOT. IN. ANY. WAY. DISCRIMINATE. against our customers" gjennom sammenbitte tenner. Endret 3. juni 2011 av Lemon 28 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det føltes innmari godt å endelig ikke krype og beklage for en kunde. Han modererte seg i etterkant da, og sa at han skjønte at ikke JEG var rasist, men at nok hele banken hadde fordommer. Jeez. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Var på den lokale Elkjøp butikken i dag og skulle kjøpe L.A Noire. Når jeg gikk til kassen, gikk han som stod der og kom aldri tilbake. 2stk. stod og hjalp en kunde med ett eller annet. Og 2stk stod og diskutere TV'er. Jeg, og 2 andre stod og venta på betjening som aldri kom. Vi prøvde å vinke dem bort til oss, men det var ikke før en gikk bort til dem og begynte å kjefte de reagerte. Herregud så elendig kundeservice de har. Og de gikk konkurs pga dette og dårlig utvalg for ca 6 måneder siden. De startet opp igjen tidligere i år, men det har ikke forbedret seg i det hele tatt. 6 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Var på Rema i dag, ingen handlkurver eller vogner igjen når jeg gikk inn, kø gjennom hele butikken enda det var 4 kasser åpne, og kortterminalene svikta, så alle som betalte med kort måtte underskrive osv. Sykeste jeg har opplevd. Skulle kjøpe 6 øl, og var i butikken i 35 minutter..... 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hele Rimi her i Svolvær svikta i dag, alle 4 kasser slutta å funke. De måtte tømme butikken og stenge for å få problemet fiksa. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hærlig liten episode på jobb i dag: Vi hadde vår månedlige dolly-pizza til lunsj i dag, og det ble ett stykke til overs. Sjefen som hadde akkurat vært en liten tur i butikken igjen, hadde truffet på psykologen vår så han kom inn til oss og spurte om vi ikke bare skulle spørre om han ville ha det. Joda, sjefen gikk ut til han og gav han pizzastykket så nå lovet han at han skulle være snillere med oss siden han hadde fått mat av oss i dag er bare så utrolig gøyal fyr det der. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hehehe, bedriftspsykologen Om vi bare hadde hatt problemer så Fyren er bare genial. Hver gang vi kødder, skal den andre bare dra det enda lenger. Lurer på hva kunder tror av og til når han står der med en argurk i hånda og sier litt snuskete ting Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Var en ganske annerledels dag på vei til jobb og på jobb i dag. Dagen startet med dette: http://www.fvn.no/lo...ticle871389.ece Som gjorde at jeg ble ca 30 min forsinket til jobb. Videre var det 150m med kø forran inngangen til parken (ja Dyreparken) og dermed ble jeg kommandert til å stenge den lille butikken jeg skulle stå i, for å hjelpe med å losje gjester inn. Og her er det ON-topic delen kommer inn: I dag og i går er første dag av det som kalles "høysesong". Da er det lengre åpningstider, fler ting er åpent og ikke minst MASSE folk. Og her kommer ei bestemor og kjefter meg huden full fordi hun måtte vente i nesten 30 min på å komme inn, de første sto i kø fra ca 09:30, og vi åpner ikke før 10. Dette var absolutt SISTE gang hun kom hit. Skal si at det var like før jeg smalt tilbake med, "Kom tilbake en gang midt i juli, hvor du fint må vente 2-3 ganger så lenge for å komme inn, så det at du måtte vente MAKS 30 min i dag er ikke lange tiden". Men som den serviceinnstilte personen jeg er, svelgte jeg det med ett smil. (er lang ventetid på dager vi har nesten 18000 innom) Skal legges til at jeg endte arbeidsdagen 1 time senere pga neste man var meget forsinket OG hadde ikke jobbet i denne butikken før. Godt at jeg i det minste får betalt for den tiden jeg er på jobb, selv om det ble en time ekstra Endret 3. juni 2011 av Borbra 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå