Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må også bemerke at de kundene jeg var i kontakt med i går som ikke fikk kjøpe øl, eller lurte på hvorfor vi hadde stengt ølsalget, faktisk var veldig forståelige når jeg forklarte at det var helligdag i morgen, og derfor fikk vi ikke lov av kommunen å selge øl lenger, og at det dessverre var en kjip situasjon for både oss og kunde.

Jeg kjøpte øl i går. Vil det si at min lokale Kiwi gjorde noe ulovlig? Var riktignok før kl 18 om det har noe betydning.

Lenke til kommentar

Må også bemerke at de kundene jeg var i kontakt med i går som ikke fikk kjøpe øl, eller lurte på hvorfor vi hadde stengt ølsalget, faktisk var veldig forståelige når jeg forklarte at det var helligdag i morgen, og derfor fikk vi ikke lov av kommunen å selge øl lenger, og at det dessverre var en kjip situasjon for både oss og kunde.

Jeg kjøpte øl i går. Vil det si at min lokale Kiwi gjorde noe ulovlig? Var riktignok før kl 18 om det har noe betydning.

 

Øl-salget varte frem til 18.00

Lenke til kommentar

Må også bemerke at de kundene jeg var i kontakt med i går som ikke fikk kjøpe øl, eller lurte på hvorfor vi hadde stengt ølsalget, faktisk var veldig forståelige når jeg forklarte at det var helligdag i morgen, og derfor fikk vi ikke lov av kommunen å selge øl lenger, og at det dessverre var en kjip situasjon for både oss og kunde.

Jeg kjøpte øl i går. Vil det si at min lokale Kiwi gjorde noe ulovlig? Var riktignok før kl 18 om det har noe betydning.

Lenke til kommentar

Dessverre kan kommunene bare vedta strengere regler enn de statlige, ikke mildere. (Noen gudsfrolatte plasser har jotil og med ølmonopol.) Etter de normale reglene er imidlertid IKKE dagen før Kristi himmelfart en dag man normalt er pålagt å stenge ølsalget tidligere - Gudene vet hvorfor, det gjelder jo før alle andre helligdager. Mest sannsynlig skyldes det en uvitende butikksjef på butikken til Ms.Mango, det virker sært å ha en egen kommunal regel for dagen før himmelspretten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilfeldig hørt fra sidelinjen(ikke matbutikk): Hva skal vi med kyr når vi kan kjøpe melk på butikken?

Må ha vært ment som en spøk... (?)

 

Ikke for det, jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor dumme enkelte folk er.

 

Helt sant! Har flere vitner og vedkommende var alvorlig i sin sak. :)

Lenke til kommentar

Helt sant! Har flere vitner og vedkommende var alvorlig i sin sak. :)

Helt utrolig... greit at melka kan kjøpes i butikk, men hvor skulle vi fått kjøttet fra? ;)

 

Selv om jeg er moderator, uttaler jeg meg ikke nødvendigvis på vegne av HW-nettverket.

 

^^

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ble godtesyk av alt dette snakket... Får ta meg en tur ned på stasjonen og kjøpe litt smågodt for så å skjelle ut de ansatte for den høye prisen... :p

 

er du smart kjøper du godteri på europris:) 5.99 hver lørdag:) ikk sjokk da jeg gikk på rema og så prisene de hadde. 12.99:O syk forskjell!

 

Er det Candy King dere har, eller er det sånn billig dritt godteri? Stor forskjell :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(Noen gudsfrolatte plasser har jotil og med ølmonopol.)

 

Éin plass i Norge har ølmonopol og det er min heimkommune Førde. Eg synest det er topp å gå der når eg er heime. Du finn ikkje mange daglegvarebutikkar med liknande utval. Ein betalar kanskje eit par kroner meir for flaska for pilsen, men utvalet av import- og mikrobryggeriøl veg opp for det.

 

Edit:

Men eg veit ikkje heilt om dei oppfyller sin jobb som ølmonopol når det gjeld kontroll. Eller i alle fall gjorde dei ikkje det for 10 års tid sidan.

På 18-årsdagen min gjekk eg og ein kompis som ikkje var 18 enno inn på ølpolet. Vi plukka med oss 12 øl kvar og la på kassa. Eg betalte for alt, men blei ikkje spurt om å identifisere meg.

Endret av Strange_quark
Lenke til kommentar

Jeg gir bort det som er igjen av et rundt beløp. Betaler jeg med to 200-lapper, og maten koster 360, så sier jeg behold resten. Ikke bare får servitøren en liten slant ekstra, men også synes jeg det er lettere å holde kontroll på pengeforbruket med å gå etter runde beløp når jeg kan. Da gjelder også dette om maten hadde kostet 390.

 

Men Norge har ikke en tipskultur som likner noe andre land har. Vi er i slekt med vikingene, grådige jævler :p

 

Ansatte ved dagligarebutikker har ikke lov til å ta imot "gaver" eller "tips". Mulig det varierer fra butikkjede til butikkjede. På Kiwi er det ikke lov hvertfall. Legg heller myntene på "røde kors" boksen eller ha en boks men mynt ved kassen som man kan bruke hvis noen mangler en tier eller noen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...