Lemon Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Si fra til de ansatte når du finner varer med mugg. Da slipper alle andre kunder å se på den mugne varen. Og hvis du ikke oppdager det før du kommer til kassen, og jeg sier at du kan hente deg en ny vare av samme sort, IKKE ta med den varen du ikke vil ha og legg den på plass. Hvis ikke du vil ha den, skal jeg vedde på at ingen andre vil ha den heller. Gi den til meg, du, så skal jeg sørge for å kaste den. Ååh, det minner meg på noe jeg opplevde for litt siden. Var og handla på en Meny-butikk, og kjøpte med meg litt grøntfôr. Kikka ikke så nøye på paprikaene, som var ferdigpakket i plast. Da dama i kassa veide dem, tok hun på dem og sa "Hmm, disse kjennes litt bløte ut. Her har vi ikke fått luka ut alt i grønnsaksdisken. Hvis du vil ha noen som er litt friskere kan du jo gå og finne en pakke til, så skal jeg kaste denne". Det syntes jeg var utrolig flott gjort av henne! Tror aldri jeg har opplevd at noen i kassa har brydd seg om sånt. (Det var selvsagt ingen kø bak meg da, så det gjorde ikke noe å bruke et minutt på å finne en bedre vare.) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Joda, klar over det, men hvorfor gidder de å legge de ut før de er modne? Nå vet jeg lite om butikkdrift og de utgiftene som er forbundet med lagerplass, men å sette en stabel i et hjørne på lageret og ta de med ut når de begynner å bli modne kan da umulig være så dyrt. Jeg vil ikke behøve å planlegge avokadokjøpet mitt mange dager i forveien. Har ikke sett de som kommer i 2-pakninger, men får holde øynene oppe neste gang. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ehe. Ukens joker, ja. "Du! Jeg skal ha sånn de snakka om på radioen!" "Ehm, okey? Hva var det?" "Du veit, det det er reklame for på radioen" "Det er ganske mange reklamer som går på radioen daglig..?" "Ja, men sånn som de snakka om i reklamen på radioen." "Husker noe mer om hva de sa..?" "Sånt tilbud!" "Uhm. Er det ukens joker du tenker på?" "Ja! Det de snakka om på radioen!" "" 4 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvis du jobber på Joker så er det vel ikke så vanskelig å skjønne at hun snakker om det Joker har reklame for på radioen, som vel bare er den ene tingen? 3 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg holder ikke styr på hva Posten reklamerer for utover det vi har av materiell inne på kontoret. Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 1. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. juni 2011 Hvem hører egentlig på reklamefinansiert radio? Charter-Svein? 10 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvis du jobber på Joker så er det vel ikke så vanskelig å skjønne at hun snakker om det Joker har reklame for på radioen, som vel bare er den ene tingen? Vel, joda. Men dette var like etter at reklamene begynte, ingen av de som var ved kassa da hadde for vane å høre på radio i det hele tatt. Og strengt tatt, det kunne vært en reklame for en ny matvare eller whatnot, ikke nødvendigvis en jokerreklame. Jeg holdt styr på kampanjer og tilbud, men ikke akkurat hvilke produkter/kampanjer som ble reklamert for på radio. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hvem hører egentlig på reklamefinansiert radio? Charter-Svein? Vet om en av moderatorene, i alle fall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 jeg gjør det når jeg er på jobb, viste dere foresten at samtlige norske radiokanaler sender norske låter, nye som klassiske mellom 2-4 natt til søndag!!! altså ikke mye fest musikk å høre på der altså! Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Ååh, det minner meg på noe jeg opplevde for litt siden. Var og handla på en Meny-butikk, og kjøpte med meg litt grøntfôr. Kikka ikke så nøye på paprikaene, som var ferdigpakket i plast. Da dama i kassa veide dem, tok hun på dem og sa "Hmm, disse kjennes litt bløte ut. Her har vi ikke fått luka ut alt i grønnsaksdisken. Hvis du vil ha noen som er litt friskere kan du jo gå og finne en pakke til, så skal jeg kaste denne". Det syntes jeg var utrolig flott gjort av henne! Tror aldri jeg har opplevd at noen i kassa har brydd seg om sånt. (Det var selvsagt ingen kø bak meg da, så det gjorde ikke noe å bruke et minutt på å finne en bedre vare.) Jeg sa alltid ifra om sånt, og hvis det var kø i kassen sa jeg at "jeg bare slår inn denne paprikaen, så kan du hente deg en ny etterpå uten å måtte gå gjennom kassa igjen". Greit nok at man betaler per kg for paprikaen, men de fleste valgte jo en ny paprika som var omtrent lik den de hadde opprinnelig. Har heldigvis aldri opplevd kunder som ikke har satt pris på akkurat det. Og det beste må ha vært den så-godt-som-blinde mannen som hadde fått med seg en drueklase full av mugg. Gammel, skrøpelig fyr med både stokk og hvit stav. Jeg måtte også snakke veldig høyt for at han skulle høre hva jeg sa, så jeg sa høyt og tydelig at det var noen fryktelig dårlige druer han hadde fått med seg, og at jeg skulle løpe og finne noen finere til ham. Det sto et par personer bak mannen, men ingen av dem så ut til å reagere på at jeg brukte et halvt minutt på å finne nye druer (det ville tatt like lang tid å kalle på en kollega), og mannen ble utrolig takknemlig for at jeg hadde sagt ifra. Han var helt på gråten da han takket for at jeg sa ifra, for ellers hadde han ikke oppdaget det før han satt hjemme og puttet en drue i munnen. Og for ordens skyld, så var det vi som ringte etter drosje til ham da han skulle hjem, så jeg vet at han ikke ble gående ute i gata og virre (tror ikke jeg ville sluppet ham ut helt alene). 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ms. Mango Skrevet 2. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. juni 2011 Hadde en jente på 16-17-ish år innom i går, type druknet i brunkrem og en arrogant "attitude". Hun kjøpte en boks med smågodt til 48,90,-. Betaler med en 50 lapp, og i det jeg mater den til CashGuard og en krone faller ned foran henne, ser hun litt døvt på meg før hun sier (på en særs nedlatende måte): "Du kan få en krone i tips." Koselig. Hadde mest lyst å hive den i bakhodet på henne mens hun gikk, men som den herdede kassadamen jeg er bare smilte jeg. Må også bemerke at de kundene jeg var i kontakt med i går som ikke fikk kjøpe øl, eller lurte på hvorfor vi hadde stengt ølsalget, faktisk var veldig forståelige når jeg forklarte at det var helligdag i morgen, og derfor fikk vi ikke lov av kommunen å selge øl lenger, og at det dessverre var en kjip situasjon for både oss og kunde. Merket også for alvor i går hvor irriterende det er med kunder som lasser oppå båndet med masse varer, for så å stille seg ventende med kortautomaten i stedet for å begynne å pakke. De tar heller ikke hintet når jeg spør om jeg skal sende ned noen poser. Alltid morsomt når begge "pakkerommene" i slutten av båndet er fulle og man må stoppe opp eller sakke ned for å ikke blande de betalte varene, samtidig som alle kasser er åpne og køen bare vokser. Hadde faktisk en slik situasjon i går hvor tredjemann selv så problemet. Han hadde en del varer, men nok til å få det i én pose. Han stilte seg opp rett ved kortautomaten, og ba om en pose så kunne han bare pakke med en gang. Så scannet jeg og ga varene fortløpende til ham. Slike kunder liker vi. Needless to say, han måtte ikke betale for posen. 17 Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det har jeg aldri gjort, eller skjønt man skal gjøre før. Bruker alltid å vente til alle varene er scannet. Vil ikke at folk skal tro jeg glemmer å betale, evt skal stikke av heller 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hadde en jente på 16-17-ish år innom i går, type druknet i brunkrem og en arrogant "attitude". Hun kjøpte en boks med smågodt til 48,90,-. Betaler med en 50 lapp, og i det jeg mater den til CashGuard og en krone faller ned foran henne, ser hun litt døvt på meg før hun sier (på en særs nedlatende måte): "Du kan få en krone i tips." Koselig. Hadde mest lyst å hive den i bakhodet på henne mens hun gikk, men som den herdede kassadamen jeg er bare smilte jeg. Ikke alle som elsker mynter, det er rett og slett forferdelig å gå rundt med. Om jeg kan betale 1kr for å slippe å gå rundt med en mynt hele kvelden så er ikke det et problem for meg. Det har ingenting med å være nedlatende å gjøre - bare uintresert i kontanter. På andre siden betaler jeg stort sett med kort, så slipper man hele problemstillingen. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vi tror ikke at kunder som begynner å pakke varene sine underveis har tenkt å stikke av. Vi tror heller ikke at de er så hjernedøde at de glemmer at de skal betale. Vi tror at de er særs oppegående og hyggelige mennesker, og vi elsker dem 6 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Problemet ligger vel ikke i at hun ikke ville ha med seg mynten - men måten hun uttrykte seg på. 5 Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) *snip* Ikke alle som elsker mynter, det er rett og slett forferdelig å gå rundt med. Om jeg kan betale 1kr for å slippe å gå rundt med en mynt hele kvelden så er ikke det et problem for meg. Det har ingenting med å være nedlatende å gjøre - bare uintresert i kontanter. Hater småpenger selv, men jeg ville aldri sagt noe så arrogant til en butikkansatt. EDIT: Ser en annen har kommentert det også. Det var altså ikke at jenten ikke ville ha kronen, men måten hun uttrykte det på som jeg reagerte negativt på. Endret 2. juni 2011 av Ms. Mango Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Må også bemerke at de kundene jeg var i kontakt med i går som ikke fikk kjøpe øl, eller lurte på hvorfor vi hadde stengt ølsalget, faktisk var veldig forståelige når jeg forklarte at det var helligdag i morgen, og derfor fikk vi ikke lov av kommunen å selge øl lenger, og at det dessverre var en kjip situasjon for både oss og kunde. Hvordan er egentlig reglene på det der, og når stenger ølsalget før spesielle helligdager? 18 som på lørdager (før søndager) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Problemet ligger vel ikke i at hun ikke ville ha med seg mynten - men måten hun uttrykte seg på. Hva skulle hun sagt? "Jeg vil ikke ha pengene dine" "Jeg nedlater meg ikke til slike småmynter" "Jeg vil ikke ha den" "Den passer ikke i dolce gabana lommeboken min" Man skal ikke være uhyggelige mot de i kassa, men må da være grenser på hva man tar til seg og. 3 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 *snip* Ikke alle som elsker mynter, det er rett og slett forferdelig å gå rundt med. Om jeg kan betale 1kr for å slippe å gå rundt med en mynt hele kvelden så er ikke det et problem for meg. Det har ingenting med å være nedlatende å gjøre - bare uintresert i kontanter. Hater småpenger selv, men jeg ville aldri sagt noe så arrogant til en butikkansatt. EDIT: Ser en annen har kommentert det også. Det var altså ikke at jenten ikke ville ha kronen, men måten hun uttrykte det på som jeg reagerte negativt på. Du kan få den i tips. Er det arrogant å gi deg tips? Eller må det være over en viss mengde penger for at det ikke skal være arrogant? Det er direkte utakknemlig å bli sur for å få tips, uansett hvor mye/lite det er. Dårligere oppførsel å bli sint for å få tips, enn å si at noen kan få tips, uansett hvor mye/lite det er snakk om. 1 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hadde en jente på 16-17-ish år innom i går, type druknet i brunkrem og en arrogant "attitude". Hun kjøpte en boks med smågodt til 48,90,-. Betaler med en 50 lapp, og i det jeg mater den til CashGuard og en krone faller ned foran henne, ser hun litt døvt på meg før hun sier (på en særs nedlatende måte): "Du kan få en krone i tips." Koselig. Hadde mest lyst å hive den i bakhodet på henne mens hun gikk, men som den herdede kassadamen jeg er bare smilte jeg. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå