Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

jobbe rselv i en europris butikk og bare fordi det er 3 ansatte der betyyr det ikke at de kan åpne en kasse. det er ikke sikkert de har telt kasse engang. når man har kassevakt teller man en kasse og den er din den dagen. de andre skal ikek bruke den. så kan godt hende at de 3 ikke hadde kasse den dagen.

 

MEN skal være hvertfall 1 til som burde ha kasse klar for slike perioder.

 

 

det ser ikke UT som det er sånn det funker der, handler der relativt regelmessig bare fordi det er innenfor gangavstand. Uansett er det en elendig unnskyldning for å la kundene stå i >10 min og vente på å få betale.

 

Charlotte: Du vet at du har lov til å be de åpne flere kasser?

 

Ja, men jeg er godt oppdratt og har dessuten jobbet i butikk selv og vet en del om sure/kravstore kunder. Selv om jeg var myyye flinkere enn den gjengen der. Så oftest blir det med å himle litt med øynene og snurpe munnen. Sier fra neste gang :ph34r:

 

 

 

edit@Swarley, visste med en gang hva du hadde snippet ut da jeg så du hadde sitert :p Ica er bessst <3

Endret av Charlotte Q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er knallbra med kjappe ekspeditører da!

Selvfølgelig! :)

Etter å ha vært på Bislett Kebab "noen" ganger siden de åpnet i Thorvald Meyersgate, er jeg blitt litt bortskjemt merker jeg. Alle andre steder må man vente så utrolig mye lenger på Kebab'en enn før... selv om jeg vet at det nok er samme ventetid som det alltid har vært... bare at Bislett Kebab er så utrolig mye kjappere. De har vel større kundemasse, og kan ha masse kebabkjøtt ferdig stekt hele tiden, uten å være redd for at den blir tørr eller ødelagt før de får solgt den.

Lenke til kommentar

når de ter 3 som står der burde en av de eventuelt hente den andre som har kasse klar til å åpne en kasse til. helt på trynet ingen reagerte.

 

greit de har viktige oppgaver på gulvet og men kundene kommer alltid først.

 

her har vi somregel 2 kasser telt fra kl 12 og ut dagen. ( stille på starten at det ikke trengs) og det er kun på lørdager vi egentlig bruker flere kasser. (kø opp til 5 pers er akseptabelt).

 

 

Har dog god erfaring med bunnprisen eg handlet hos før som er en veldig lokal butikk. altid flinke på å plinge på hjelp:) samme med kiwiwn her jeg bor nå. enda tilgode å stå i lang kø!:)

Lenke til kommentar

MEN skal være hvertfall 1 til som burde ha kasse klar for slike perioder.

 

Så i bunn og grunn så tok du bort hele grunnlaget for resten av innlegget ditt?

 

nei:) fordi er godt mulig de 3 i andre ikke hadde noen kasser og den andre som har kassa ikke var i nærheten av kassene i det hele tatt. men de burde reagert og hentet den som har kassa eller om de har kassa ta en.

Lenke til kommentar

er med på den:) men vi har ganske så mye å gjøre da vi får 30 paller med varer omgangen så de leste ansatte er på gulvet og har derfor ikke mulighet til ha flere kasser oppe. er det en retur dog tar en annen ansatt den kunden på den kassen om det er kø så dkø ikke bli lang av returer som er kronglate:)

 

er gangske rask på kassa så er sjeldent mer en 3 omgangen i kø hos meg:)

 

ica skal ha cred for bemanning med ALT for dyrt til at jeg handler der:) kiwi og rema her:D

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Herregud så tungvint kassasystem det er på matbutikker. Her jeg jobber kan jeg logge inn og være innlogga på begge kassene samtidig, bytter ofte på hvem kasse jeg står ved, og alle andre på jobb kan bruke den kassa de vil når det trengs, ettersom vi har forskjellige login og mange kan være logget inn samtidig.

Lenke til kommentar

De som sitter i dagligvarekasser vet hvordan man skiller en rutt medarbeider fra en rookie. Det alle vil svare er selvfølgelig tempo og simultankapasitet. Men det er mer enn det.

 

En rutinert kasseansatt vil kunne;

- i løpet av få sekunder kjenne hvor mange poser han har tatt i hånden som skal gis til kunden, uten å fysisk telle de.

- beherske posekasting. Alle vet det er vanskeligst å kaste én enkelpose, og en rutinert ansatt treffer alltid mål med sin karakteristiske håndleddsbevegelse.

- vite PLU-koden på aubergine.

- skille mellom myke og harde varer på en god måte, slik at ingenting blir knust eller ødelagt.

- osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som sitter i dagligvarekasser vet hvordan man skiller en rutt medarbeider fra en rookie. Det alle vil svare er selvfølgelig tempo og simultankapasitet. Men det er mer enn det.

 

En rutinert kasseansatt vil kunne;

- i løpet av få sekunder kjenne hvor mange poser han har tatt i hånden som skal gis til kunden, uten å fysisk telle de.

- beherske posekasting. Alle vet det er vanskeligst å kaste én enkelpose, og en rutinert ansatt treffer alltid mål med sin karakteristiske håndleddsbevegelse.

- vite PLU-koden på aubergine.

- skille mellom myke og harde varer på en god måte, slik at ingenting blir knust eller ødelagt.

- osv.

 

Wow. Aldri sett noen beskrive kassa arbeid så grundig. Aldeles nydelig. :)

 

Kan legge til at en rutinert ansatt også aldri behøver å spørre om du skal ha pose - Han antar det.

Lenke til kommentar

De som sitter i dagligvarekasser vet hvordan man skiller en rutt medarbeider fra en rookie. Det alle vil svare er selvfølgelig tempo og simultankapasitet. Men det er mer enn det.

 

En rutinert kasseansatt vil kunne;

- i løpet av få sekunder kjenne hvor mange poser han har tatt i hånden som skal gis til kunden, uten å fysisk telle de.

- beherske posekasting. Alle vet det er vanskeligst å kaste én enkelpose, og en rutinert ansatt treffer alltid mål med sin karakteristiske håndleddsbevegelse.

- vite PLU-koden på aubergine.

- skille mellom myke og harde varer på en god måte, slik at ingenting blir knust eller ødelagt.

- osv.

 

 

FØRTIÅTTIÉN!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg får seriøst lyst til å bare småbanke et par fransk menn i ny og ne nå. 190 lunsj gjester i dag, majoriteten av dem franskmenn. Ikke bare forlanger de at man skjønner det innkvakla språket deres, neida. De krever og at de får betale med euro - mynt som sedler - og få tilbake vekslet i euro. Hva pokker tror de, at man holder 2 kassabeholdninger med 2 forskjellige veksel oppsett bare fordi de kommer inn?

 

Og ikke nok med det, de blir forbannet når de må veksle på hotellet, med naturlig nok hotell kurs (som da er mye dårligere enn bank kurs, ikke at man har noen banker i området mitt som veksler lengere).

 

Kort fortalt; franskmenn er blant de aller værste turistene jeg har med å gjøre. De er t.o.m værre enn italienere og spanjoler.

 

Hva er reglene for euro i Norge?

Kan man nekte og ta det i mot egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...