Alt-Ctrl Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Slik du forklarer han minner han litt om The Soup Nazi fra Seinfeld. 4 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 For de som husker min episke kunde fra forrige gang jeg postet her, så kan jeg gledelig fortelle at denne personen var hos meg i dag også. Og herregud så awesome han er. I dag overhørte jeg han og en kollega av meg rundt frysedisken (for iskrem). Kunde: "Kor finn eg baot-is." Ansatt: "Unnskyld?" K: "Baot-is." A: "Uhm..." K: "E di taom for baot-is." A: "Mener du båtis?" K: "Baot-is, ja." A: "La meg sjekke... Ja, ser faktisk sånn ut. Det var rart." K: "Fitter taom for baot-is." og går. :!: Må også legge til at denne kunden ser helt lattis ut. Tror kanskje han er litt frik. Jeg sitter og ser for meg en nabo av meg fra Åna-Sira når du forteller om han. Det eneste han gjør er å ha en rar dialekt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det postes her. 1 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Fordi baot-is har blitt et internettfenomen. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hahahaha. Kjente meg så sykt igjen at jeg fikk latterkrampe her jeg sitter. Digger han! Han fullfører nesten bestillingen for deg, også. "Drikke? Cola? Ok, 70kr takk, NESTE!" *vifter meg vekk fra køen* Kanskje i familie med han på Bislett Kebab i Thorvald Meyers gate da: Drikkecolafantasprite? :!: 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hahahaha. Kjente meg så sykt igjen at jeg fikk latterkrampe her jeg sitter. Digger han! Han fullfører nesten bestillingen for deg, også. "Drikke? Cola? Ok, 70kr takk, NESTE!" *vifter meg vekk fra køen* Kanskje i familie med han på Bislett Kebab i Thorvald Meyers gate da: Drikkecolafantasprite? Mulig de jobber litt her og der. Men han er rett og slett genial. Skal godt gjøres å snakke fortere enn han og samtidig bli forstått Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Min lokale kebabmann er så søt. Han kommer fra Pakistan (selvfølgelig) og jeg har vært innom der litt for mange ganger. Han vet nå hva jeg skal ha med en gang jeg kommer inn "En stark kebabrolle oten lok!". Han ble svært sjokkert og glad når jeg dro et par arabiske fraser og at jeg fulgte med på cricket. Slår alltid av en prat når jeg er hos han. Han inviterte meg faktisk hjem og spise med kona hans og barna. Spiste middag med de for et par måneders tid siden, var faktisk veldig god tradisjonsrik pakistansk mat. Endret 31. mai 2011 av Mchansern 4 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Fordi baot-is har blitt et internettfenomen. Det var Ølløv-jenta også i sin tid. 1 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Kjenner at jeg får seriøst lyst til å bare småbanke et par fransk menn i ny og ne nå. 190 lunsj gjester i dag, majoriteten av dem franskmenn. Ikke bare forlanger de at man skjønner det innkvakla språket deres, neida. De krever og at de får betale med euro - mynt som sedler - og få tilbake vekslet i euro. Hva pokker tror de, at man holder 2 kassabeholdninger med 2 forskjellige veksel oppsett bare fordi de kommer inn? Og ikke nok med det, de blir forbannet når de må veksle på hotellet, med naturlig nok hotell kurs (som da er mye dårligere enn bank kurs, ikke at man har noen banker i området mitt som veksler lengere). Kort fortalt; franskmenn er blant de aller værste turistene jeg har med å gjøre. De er t.o.m værre enn italienere og spanjoler. 4 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Synes Russere er hakket verre en de igjen, de liker ofte å ta en vodka eller ni i jobblunsjer. Husker noen Moskovitter var ekstremt sjokkerte når jeg ikke tok en ren vodka klokken tolv på dagen en tirsdag. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Synes Russere er hakket verre en de igjen, de liker ofte å ta en vodka eller ni i jobblunsjer. Husker noen Moskovitter var ekstremt sjokkerte når jeg ikke tok en ren vodka klokken tolv på dagen en tirsdag. Det som er så irriterende med turister, er at de viser null respekt for norsk lov og norsk kultur. Greit nok, mange nordmenn gjør jo heller ikke sånt i utlandet, men jeg irriterer meg over frekke turister i Norge og andre land jeg er i. Uansett hvor man er har man jo amerikanerne som roper og bråker i museer, templer og kirker. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett amerikanere bortvises fra kirker fordi de går i bikinier i en gammel italiensk kirke. Også er det danskene som blir dritsure fordi de ikke kan drikke i parker. Men her ser vi jo hva danskene har å forholde seg til... Og selvfølgelig tyskerne og nedelenderne i bobiler på smale norske veier. Greit nok at de vil se natur, men gjør det for helvete ikke i 50 km/t i en 90-sone uten forbikjøringsmuligheter! Lenke til kommentar
Populært innlegg Teitgutt Skrevet 31. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2011 Blir vel meir ei "kollegaer på jobben din"-historie, dette Jobbar på psykiatrisk klinikk og hadde mi første nattvakt natt til i går. På nattvakt er vi kun to stk. på avdelinga, og det må alltid sitte nokon i gangen med alle rom for å passe på at ingen stikker av og denslags. Mellom vaktene er det alltid eit informasjonsmøte mellom nattvakt/dagvakt, dagvakt/seinvakt osv. for å fortelle om korleis det har gått med pasientane. Sidan eg berre er sommarvikar, tok kollegaen min seg av å ta møtet med dagvaktene. Nattvakta er på 10 timar, og dei siste tre timane hadde eg gått i halvsøvne og telt ned minutt til eg kunne gå heim og legge meg(07:30). klokka 07:15 seier kollegaen til meg at ho skal gå og informere dagvaktene og at eg må halde auge med alle rom til ho er ferdig med møtet før eg kan gå heim og sove. Det tenker eg forsåvidt er greit. Setter meg ned i halvsøvne og ventar. og ventar. og ventar. Klokka passerer 07:30, men sidan eg hadde fått beskjed om å halde auge med alle rom til møtet var over, blir eg sittande. Var jo første nattvakta mi også, så eg tenkte det kanskje var vanleg at møtet kunne ta litt lenger tid. 07:50 kjem endeleg ei av dagvaktene inn og utbryter "nei, men sjur! er du HER endå?! <kollega> gikk for ein halvtime sidan!" Fantastisk slutt på eit ti timar langt nattskift å sitte ein halvtime lenger i halvsøvne, fordi kollegaen ikkje gir beskjed om at møtet er over og at eg kan gå. 21 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Da hadde jeg blitt forbanna. 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hahahaha. Kjente meg så sykt igjen at jeg fikk latterkrampe her jeg sitter. Digger han! Han fullfører nesten bestillingen for deg, også. "Drikke? Cola? Ok, 70kr takk, NESTE!" *vifter meg vekk fra køen* Kanskje i familie med han på Bislett Kebab i Thorvald Meyers gate da: Drikkecolafantasprite? :!: Tror det er noe spesielt med Bislett Kebab. De var på Tryvann, og jeg har aldri opplevd å bli ekspedert så fort. Meg: Stor kebab..*blir avbrutt* Han: Drikkecolafantasprite? Meg: Col.. *avbrutt* Han: 70kronertakk *betale* og få kebaben og cola i handa Alt gjort på 30 sekund Ble selvsagt "vinket" bort fra køen da jeg var ferdig. Endret 31. mai 2011 av Quote Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er knallbra med kjappe ekspeditører da! Var på Bunnpris i dag, milelang kø mens 3 - TRE - ansatte stablet godteri rett ved og lett kunne se køen. Jenta i kassen jobbet som i sirup og plinget aldri på ny kasse. Saaaaaakte. Så ble det problemer med kunden tre plasser foran meg i køen sin snus-kvittering, hvilket tok laaaang tid å fikse. Deretter sneglet køen seg sakte forbi, til det ble min tur. Da kom en fyr inn med en vare og en kvittering, stilte seg selvfølgelig i feil ende av køen og ville ha igjen penger fordi varen var utgått. Etter et minutt eller to med desorientasjon fra jenta i kassa klarer hun å ta kortet som ligger rett foran nesen på henne og gjennomføre returen. Køen blir selvfølgelig lengre og lengre, åpenbart utålmodige kunder, og verken kassejenta eller noen av de tre godteristablerne gidder å gjøre noe for å åpne en ekstra kasse. Sååååå treeeeeeegt ble jeg endelig ekspedert, og fikk ikke tilbud om kvittering. BUNNPRIS NO MORE, er alltid tregt der men jeg prøver å unnskylde dem med at de kanskje har mye å gjøre / er få på jobb. Men sånn kundebehandling synes jeg er uakseptabel. Heia Ica <3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Bunnpris der jeg bor er kjapp og effektiv og har serviceinnstilt og vennlig betjening. So there. Endret 31. mai 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Bunnpris der jeg bor er kjapp og effektiv og har serviceinnstilt og vennlig betjening. So there. Vurderer å flytte. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 jobbe rselv i en europris butikk og bare fordi det er 3 ansatte der betyyr det ikke at de kan åpne en kasse. det er ikke sikkert de har telt kasse engang. når man har kassevakt teller man en kasse og den er din den dagen. de andre skal ikek bruke den. så kan godt hende at de 3 ikke hadde kasse den dagen. MEN skal være hvertfall 1 til som burde ha kasse klar for slike perioder. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Charlotte: Du vet at du har lov til å be de åpne flere kasser? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er knallbra med kjappe ekspeditører da! Selvfølgelig! Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 . Heia Ica <3 Ica Vi har kasser telt i alle ni kassene våres, just in case. De på gulvet som er over atten kan komme hvis det er kø, og det samme kan sjefen. Ingen unnskyldning. Men så er vi jo ica da. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå