Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda...

 

Sur Hanske?

 

Hehe, neida. Jeg har bare måttet leve med at enkelte her i landet ser ned på Oslo og tror det er et søplested. Jeg kan bare tenke at det dessverre finnes mennesker som ikke vet så mye om verden, og at de samme menneskene tenker at alt utenfor deres kommunegrense er farlig. Nei, Oslo, det e' fali' det! (jeg er klar over at Ludvig har østlandsdialekt)

 

 

Jeg er enig med Dorian Gray jeg... pakkiser som tror de er noe, men ikke gidder å jobbe eller noe, disser norske folk for dem og deres, og blir sure, banker og dreper folk når de blir dissa selv. Blir du kalt gringo av en mexicaner så må du bite det i deg. Kaller du en mexicaner for degos, så får du pryl. Rasisme MOT hvite det er helt greit.

 

Jeg må si meg delvis enig. De som er sånn du skisserer har jeg lite til overs for, men ikke dra alle over en kam. De fleste er pliktoppfyllende arbeidstakere, som sjeldent gjør noe kriminelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Hanske: Bygda?? Sånn til opplysning så er ikke alt utenfor Oslo bygd. Bønes ligger i Bergen. For mange er Bergen verdens vakreste by. Nå har jeg ikke vært i alle verdens byer, men jeg kjenner godt til både Bergen og Oslo. Oslo kommer ikke i nærheten av å være like vakker som Bergen. Sorry.

 

Topic: Jeg fikk den berømte "Ingen pris, ja da er den vel gratis" fra den kvinnelige delen av et par i dag. Jeg kvitterte med "Gubben din har ingen prislapp, er han gratis? Jeg har noe husarbeid jeg skulle ha fått gjort". "Nei du - hahaha - han er nok ikke til salgs :) ".

 

Kanskje ikke bygd, men Oslo er omtrent fire ganger så stor som Bergen. Da er det ikke så rart at det finnes mere drabantby og slitte områder. Alikevel sier jeg heller Aker Brygge enn Hansabrygge!

 

Men nå må vi ikke dra denne diskusjonen noe særlig lengre.

Lenke til kommentar

@Hanske: Bygda?? Sånn til opplysning så er ikke alt utenfor Oslo bygd. Bønes ligger i Bergen. For mange er Bergen verdens vakreste by. Nå har jeg ikke vært i alle verdens byer, men jeg kjenner godt til både Bergen og Oslo. Oslo kommer ikke i nærheten av å være like vakker som Bergen. Sorry.

 

Kanskje ikke bygd, men Oslo er omtrent fire ganger så stor som Bergen. Da er det ikke så rart at det finnes mere drabantby og slitte områder. Alikevel sier jeg heller Aker Brygge enn Hansabrygge!

 

Men nå må vi ikke dra denne diskusjonen noe særlig lengre.

 

Nei, for Trondheim er finest uansett :)

 

@Hanske, da var vi vel enige om særskrivingsgreia likevel da, bare at jeg prøver å vise storsinn og la det passere som en tilsiktet spøk (selv om jeg også mistenker at den kom av uvitenhet). Men vi må ikke dra det noe særlig lengre heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda...

 

Sur Hanske?

 

Hehe, neida. Jeg har bare måttet leve med at enkelte her i landet ser ned på Oslo og tror det er et søplested. Jeg kan bare tenke at det dessverre finnes mennesker som ikke vet så mye om verden, og at de samme menneskene tenker at alt utenfor deres kommunegrense er farlig. Nei, Oslo, det e' fali' det! (jeg er klar over at Ludvig har østlandsdialekt)

 

 

Jeg er enig med Dorian Gray jeg... pakkiser som tror de er noe, men ikke gidder å jobbe eller noe, disser norske folk for dem og deres, og blir sure, banker og dreper folk når de blir dissa selv. Blir du kalt gringo av en mexicaner så må du bite det i deg. Kaller du en mexicaner for degos, så får du pryl. Rasisme MOT hvite det er helt greit.

 

Jeg må si meg delvis enig. De som er sånn du skisserer har jeg lite til overs for, men ikke dra alle over en kam. De fleste er pliktoppfyllende arbeidstakere, som sjeldent gjør noe kriminelt.

De fleste? Vi har tre pizzasjapper her, alle drevet av folk fra Midt-Østen. Ene er drevet av ei som har bodd så lenge i Trondheim at hu snakker reinere trøndersk enn hvilken som helst annen norsk person.

 

Vi har en bilvask med to ansatte. Et malerfirma med 4 ansatte. 200 stykker på asylmottak.

 

De fleste? Saken er slik, at de fleste vil ikke lære seg norsk, men heller bo på asylmottaket, kjøpe Lebara World på Shell for å ringe hjem, og sitte å se på pakistansk TV fra morgen til kveld. Bortsett fra når de må på Rema da.

 

Det er flere utlendinger av asiatisk opprinnelse i Norge som ikke kan nok norsk til å gjøre seg skikkelig forstått enn de som kan.

Lenke til kommentar

Var en dame som kom til kassen her om dagen og hadde et eller annet problem jeg ikke husker... Greia var at jeg selvfølgelig hadde mistet kulepennen min, så jeg måtte jo oppi skuffa for å lete etter en ny. Oppdaget da at en kollega hadde "rigget" skuffen. Resultatet var at midt oppi den stressende jakten på en kulepenn, så rev jeg skuffa opp. Der befant det seg altså en fjær med konfetti som spratt opp og traff meg i fleisen. Jeg hylte av sjokket mens konfetti flagret rundt meg, alt dette mens kunden sto alvorlig og betraktet det hele. Prøvde så godt jeg kunne å holde meg alvorlig, dekket av konfetti mens kollegaene sto i bakgrunnen og knakk seg... Kjekt med kollegaer... Det verste var at jeg gikk på samme fella tidligere på dagen, men oppi alt stresset så glemte jeg fullstendig at den var rigget opp på ny...

 

Lo så jeg grein, moar!

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Bare for å få closure på Oslo/Bergen-diskusjonen så har jeg bodd på Østlandet og synes det var helt ok. Jeg vokste opp i en by 5-6 ganger større enn Oslo, og der var det mye bedre. Bergen slår begge med god margin. Det har ingenting med bygd å gjøre, bare at Oslo ikke er en like fin by. Noe jeg tror de aller fleste er enig om, jeg tror ikke det er mange fra Oslo som oppriktig mener at de har en penere eller koseligere by enn Bergen. Til gjengjeld er det ingen fra Bergen som mener at Oslo er en mindre by. Hvilken by som har hyggeligst folk er umulig å si. Med mindre man har besøkt begge, og da vet man at det er Bergen. ^^

 

--

 

Det er et par callcenter i Bergen, og du ville blitt overrasket over hvor mange som forventer at den er i Oslo.

"Jeg trenger ny ruter, kan jeg bare hente den hos dere?"

"Jada, det går fint, vi er enten i Bergen eller Stavanger."

"Hva er adressen til Oslo-kontoret?"

"Vi har ikke et Oslo-kontor."

"Hva mener du?"

"... Vi har ikke et kontor i Oslo?"

"Ja, men altså.. Hvordan kan dere ikke ha kontor i Oslo?"

 

Sånn fortsetter det litt, helt til vi blir enig om at vi ikke blir enig om hvorvidt det finnes et kontor i Oslo og jeg sender ham pakken sin i posten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her forleden kom det en sikkert 17-18 år gammel gangsterkid som gikk rundt i klæ som var alt for store, caps med skjærf under og øyne som tydelig røper at han var ruset på hasj eller noe.

Han kommer innom og jeg spør om han trenger hjelp til noe.

 

han: "Døh... har dere muligheten til å slette ALT som jeg har på PCen?"

jeg: "Eh, ja. Vi kan reformatere maskinen din og alt du har innstallert og alt du har av bilder/filmer vil forsvinne med det."

han: "Ja... for jeg har mange laptoper, og jeg mener MANGE laptoper som jeg gjerne skulle ha gjort dette med."

(selvfølgelig har du det, tenker jeg)

jeg: "Jaha. Hvor mange laptoper er det snakk om, og hvilke operativsystem kjører du på dem?"

han: "vettafaen... 10-12 stykker. vettafaen hvilket operativsystem de kjører, men kan dere fikse det?"

 

Det begynner å bli veldig åpenbart at disse laptopene ikke er hans eiendom, så jeg sier

"Vi tar 895kr for å reformatere en PC. Om du skal ha dette gjort på 12 maskiner blir det fort nesten 10 000kr."

han: "Hva faen da? Om jeg skal selge dem igjen vil jeg jo ikke tjene en drit!"

jeg: "jaha... Men vi har en fast pris og vi kommer ikke til å kjøre noen rabatt fordi du har flere maskiner."

han: "faen da..." (Rygge litt bak, se seg rundt, gå ut)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gahh... igjen så må kunder være kranglete fra du sier "hei"

 

Endte bare med at jeg fant ut at hun hadde fått med seg varer som var transportskadet.

Det skjer, vi får mange hundre produkter inn om gangen, og sjakker ikke hver og en vare når vi plasserer det ut.

 

Men neida, hun måtte lire av seg at vi kunne ikke selge så dårlige produkter osv.

Kan ikke folk bare smile og godta at ting skjer, det er ikke noe problem for meg å gi penger tilbake eller la dem bytte til en ny eller noe annet.

Det at de må la kloakkrøret renne over og servere dritt på et fat er for min del sykt irriterende, spesielt når jeg kommer med en grei løsning :ermm:

Endret av multisync
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For de som husker min episke kunde fra forrige gang jeg postet her, så kan jeg gledelig fortelle at denne personen var hos meg i dag også. Og herregud så awesome han er.

 

I dag overhørte jeg han og en kollega av meg rundt frysedisken (for iskrem).

 

Kunde: "Kor finn eg baot-is."

Ansatt: "Unnskyld?"

K: "Baot-is."

A: "Uhm..."

K: "E di taom for baot-is."

A: "Mener du båtis?"

K: "Baot-is, ja."

A: "La meg sjekke... Ja, ser faktisk sånn ut. Det var rart."

K: "Fitter taom for baot-is."

 

og går. :!:

 

Må også legge til at denne kunden ser helt lattis ut. Tror kanskje han er litt frik.

 

 

Må ikke mobbe sogninger!

Endret av Nik0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående kebabnorsk, noen som har blitt ekspedert av han ene på Bislett Kebab (ved pilestredet) som snakker så siiiiinnsykt fort? Må nesten le litt hver gang jeg ser han, går konkurranse i å fullføre bestillingen før han får spurt om drikke osv :p

Hahahaha. Kjente meg så sykt igjen at jeg fikk latterkrampe her jeg sitter. Digger han! Han fullfører nesten bestillingen for deg, også. "Drikke? Cola? Ok, 70kr takk, NESTE!" *vifter meg vekk fra køen*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...