Skjelvgråt Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 HAHAHAHHAHAHA. Oh hahahaha. For ei jævla hurpe ;p Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg synes det er gøy når kunder krever at vi ringer etter taxi for dem, og blir sure på oss hvis det tar lang tid før den kommer. Jeg kunne utøvd vold for mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 jeg hater når folk ringer etter taxi og tror vi står klare på utsiden av huset og allerede venter på de! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Fra spøk til revolver: De to første gangene skal telefonen (feks) repareres. Hvis SAMME feil forekommer en tredje gang, så skal feilen påvises, og da skal enten kjøpet heves eller hvis ønskelig kan man gi et likt produkt. Hvis produktet er gått ut av produksjon skal tilsvarende ELLER BEDRE gis. Dette vet jeg Komplett ikke bryr seg om. Er produktet gått ut av produksjon, så refunderer de uansett om det er første eller tredje gangs rep. Som er bra mener jeg. Det er ikke alltid at man kan få et produkt som tilsvarer eller er bedre enn det du hadde, f.eks når det gjelder hovedkort, da disse kjøpes etter individuelle ønsker og krav, og pris blir ikke rett målestokk. Sorry, men dette klarer jeg ikke å la passere. Kommer til å splitte ut offtopicdiskusjon senere i dag, men først må det svares. Har et produkt en mangel, kan kunde kreve avhjelp. Avhjelp er -enten- reparasjon -eller- omlevering til ny og tilsvarende vare. Selger har så to avhjelpsforsøk for samme.mangel, og en av disse kan fint være omlevering uten at man nullstiller antall avhjelpsforsøk. Påvises samme feil for tredje gang, eller at det tar urimelig lang tid å få avhjelp (rep/ny vare) har kunden krav på prisavslag -eller- heving av kjøp. Ikkenoe annet! Ikke ny vare, bedre vare osv - man kan og skal få hevet kjøpet om man vil det! Dessverre skremmende mange som jobber med slikt som tror det er på den måten du tror det er. Men det er grovt feil - og det kan man virkelig brenne seg på om man treffer på feil kunde. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Påvises samme feil for tredje gang, eller at det tar urimelig lang tid å få avhjelp (rep/ny vare) har kunden krav på prisavslag -eller- heving av kjøp. Ikkenoe annet! Ikke ny vare, bedre vare osv - man kan og skal få hevet kjøpet om man vil det! Men forhandler har allikevel lov til å sende produktet inn til verksted for å få påvist samme feil, og for å få utelukket selvforskyldt skade, før kjøpet heves. Og om kunden heller ønsker omlevering, så er det ingenting som nekter forhandleren å yte den tjenesten i stedet. Det er, slik jeg har forstått det, det Jimbalaia Jones mener med "eller hvis ønskelig kan man gi et likt produkt." Eller var det noe annet du reagerte på? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ja, skriver jo "påvises samme feil" . Om kunden ønsker nytt produkt, selvfølgelig så er det greit. Men er så mye forvirring ute her, ønsket å være 100% klar på hva som er lovverket - for å fjerne nevnte forvirring. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Selgar har rett til å påvise (evt. via ekstern part), men ikkje reparere, ved tredje tilfelle av same mangel. Ja, man må jo skjønne at om det mangler samer må kunden få ny telefon Du feiler. Setningen er riktig, og særskriving må bekjempes snarest Hvor er særskriving vesentlig i denne sammenhengen? Altså, her er det jeg som er språknazi og ikke synes at særskriving er noe å spøke med. Å vri "same mangel" om til "samemangel" er en særskrivingsspøk, som jeg mener slår feil og ikke er morsom. Men det er fordi jeg er en av landets få gjenværende riksmålsforkjempere, så jeg er fullt på det rene med at resten av landet sikkert synes spøken er morsom og at det er jeg som er teit KUNDER da. Jeg har gått på frisørskole dette halvåret, og vi har tatt imot kunder fra mars til mai. Siste kundedag var forrige fredag, denne uken har vi hatt eksamen/ eksamensforberedelser hver dag, og nå er skolen slutt. Vi informerte alle de faste kundene våre om dette forrige gang de var innom og ville sette opp ny time: "Ja, vi kan sette opp ny time nå med en gang, men senest fredag 20. mai, for det er siste dag vi har åpent dette semesteret." Eller så ringte de og ba om time i starten av juni, og vi forklarte at i juni er det ingen her, siste kundedag er 20. mai. Men, det er visst umulig å forstå. Alle kundene jeg hadde den siste uken spurte om de kunne få sette opp en ny time i juni. "Nei dessverre, dette er den siste uken vi tar imot kunder." "Åja... men kanskje i neste uke da?" "Hele neste uke går med til eksamen, og fredag er siste skoledag for oss, så det går dessverre ikke." "Åh.... så det går ikke an å få time i juni da?" "Nei, i juni er det ingen her" (som du fikk beskjed om allerede da du satt opp denne timen din KUNDE) "Åh men det var dumt.... Så jeg kan ikke komme hit før til høsten igjen da?" "Det stemmer, nå tar ikke skolen imot kunder igjen før i oktober." "Så ingenting før sommeren altså?" ...... :wallbash: 5 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hadde en på jobb i dag som klaget på at vi var 10min for tidlig med pizzaen hennes :!: Jeg måtte faktisk ta med pizzaen tilbake "varme" den for henne for så og komme tilbake 22.00 (var der 21.50) i og med at vi regner 10min kjøretid men siden hun bodde 200m bortenfor så tok det jo ikke 10min og kjøre dit. Hun ville jo selvsagt ha rabatt og hun skulle snakke med sjefen! Og når vi sa at sjefen var i utlandet på ferie så sa hun at det var en dårlig unnskyldning, selv når du ringer og hører en utelandsk stemme som sier at du blir omdirigert til riktig sted når du ringer sjefen :!: Si meg en ting: Hvorfor i alle dager bestiller du hjemkjøring hvis du bor TO HUNDRE METER bortafor? Dere har sikkert et påslag på en 50-lapp eller noe sånt for hjemkjøring? Ting nr 2, og den går på dere: Hvorfor i alle dager går ikke DERE bort til HENNE siden hun bare bor 200 meter bortafor, når hun først HAR bestilt hjemkjøring? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ting nr 2, og den går på dere: Hvorfor i alle dager går ikke DERE bort til HENNE siden hun bare bor 200 meter bortafor, når hun først HAR bestilt hjemkjøring? Fordi hun har bestilt hjemkjøring? 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Selgar har rett til å påvise (evt. via ekstern part), men ikkje reparere, ved tredje tilfelle av same mangel. Ja, man må jo skjønne at om det mangler samer må kunden få ny telefon Du feiler. Setningen er riktig, og særskriving må bekjempes snarest Hvor er særskriving vesentlig i denne sammenhengen? Altså, her er det jeg som er språknazi og ikke synes at særskriving er noe å spøke med. Å vri "same mangel" om til "samemangel" er en særskrivingsspøk, som jeg mener slår feil og ikke er morsom. Men det er fordi jeg er en av landets få gjenværende riksmålsforkjempere, så jeg er fullt på det rene med at resten av landet sikkert synes spøken er morsom og at det er jeg som er teit Jeg tror vi snakket (tenkte) forbi hverandre. Jeg så ikke på det som en spøk, men ren uvitenhet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 28. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Edit: Blæh. Flere historier fra glade dager på kundesenteret til en av Norges største mobiloperatør: Kunde (tydelig fortvilet, samt kebabnorsk): DU MÅ HJALPE MAI! Ja, det må vi vel få til? Hva er det du lurer på? Jo, do skjønna, jai er taxisjåfør, ikka sant? Du må hjalpe mai! Jada, vi skal se om vi kan ordne det. Hva er problemet? Jo, jai skolla fylla disel på taxian, ikka sant? (Jeg skjønner ikke heeeelt hvor han vil hen her) Jaaaa? Ja, osso jai fylte bensin istedenfor, ikka sant? Do må hjalpe mai!! (Jeg gjentar dette høyt slik at kollegene rundt skal skjønne hvorfor jeg sliter med å holde latteren tilbake) Altså, du har fylt bensin på dieselbilen din, og så ringer du til (mobiloperatør)? JA! JA! DO MÅ HJALPE MAI! Jeg tror nok du heller skal ringe et verksted, jeg. Tror do det? Ja, eventuelt dra tilbake til bensinstasjonen og få hjelp der. Ja, ok. Tosen takk! *klikk* *Gå ut, tenne meg en røyk og gapskratte litt* Endret 28. mai 2011 av Leo_Khenir 26 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Har ikke taxien reklame for 1881 og liknende på bilene? Han burde uansett vite om 1881! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Vel, selv om vi nok ikke fikk like mange slike far out-henvendelser som 1881 får, så er det en del som ringer mobiloperatører om "alt". Jeg har f.eks blitt utsatt for ganske heftig oppkjefting fordi jeg "nektet" å hjelpe en amerikansk dame som sto på Gardermoen med å etterlyse bagasjen hennes. Fortsatt mens jeg jobbet hos nevnte mobiloperatør. Edit: Altså via telefonen. Endret 28. mai 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 KUNDER da. Jeg har gått på frisørskole dette halvåret, og vi har tatt imot kunder fra mars til mai. Siste kundedag var forrige fredag, denne uken har vi hatt eksamen/ eksamensforberedelser hver dag, og nå er skolen slutt. Vi informerte alle de faste kundene våre om dette forrige gang de var innom og ville sette opp ny time: "Ja, vi kan sette opp ny time nå med en gang, men senest fredag 20. mai, for det er siste dag vi har åpent dette semesteret." Eller så ringte de og ba om time i starten av juni, og vi forklarte at i juni er det ingen her, siste kundedag er 20. mai. Men, det er visst umulig å forstå. Alle kundene jeg hadde den siste uken spurte om de kunne få sette opp en ny time i juni. "Nei dessverre, dette er den siste uken vi tar imot kunder." "Åja... men kanskje i neste uke da?" "Hele neste uke går med til eksamen, og fredag er siste skoledag for oss, så det går dessverre ikke." "Åh.... så det går ikke an å få time i juni da?" "Nei, i juni er det ingen her" (som du fikk beskjed om allerede da du satt opp denne timen din KUNDE) "Åh men det var dumt.... Så jeg kan ikke komme hit før til høsten igjen da?" "Det stemmer, nå tar ikke skolen imot kunder igjen før i oktober." "Så ingenting før sommeren altså?" ...... :wallbash: Haha, fikk meg en god latter der. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hadde en på jobb i dag som klaget på at vi var 10min for tidlig med pizzaen hennes Jeg måtte faktisk ta med pizzaen tilbake "varme" den for henne for så og komme tilbake 22.00 (var der 21.50) i og med at vi regner 10min kjøretid men siden hun bodde 200m bortenfor så tok det jo ikke 10min og kjøre dit. Hun ville jo selvsagt ha rabatt og hun skulle snakke med sjefen! Og når vi sa at sjefen var i utlandet på ferie så sa hun at det var en dårlig unnskyldning, selv når du ringer og hører en utelandsk stemme som sier at du blir omdirigert til riktig sted når du ringer sjefen Si meg en ting: Hvorfor i alle dager bestiller du hjemkjøring hvis du bor TO HUNDRE METER bortafor? Dere har sikkert et påslag på en 50-lapp eller noe sånt for hjemkjøring? Ting nr 2, og den går på dere: Hvorfor i alle dager går ikke DERE bort til HENNE siden hun bare bor 200 meter bortafor, når hun først HAR bestilt hjemkjøring? Oh, du skulle bare visst. Jeg har levert mat til hotellet som ligger vegg i vegg med resturanten vår. Tok meg ikke stort mer enn 2min å gå fra resturanten til hotellrommet til kunden. Kjøretillegget koster rundt 68kr eller noe i den duren Overraskende mange som faktisk ikke orker å gå i 5min for å hente maten, men vil ha den kjørt hjem. Og hvorfor skulle man gå til kunden, når man kan kjøre? Tar ikke så lang tid og maten er garantert varm når man kommer fram. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dorian Gray Skrevet 28. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2011 "Ja, Båhnes pissa" "Hei, kan jeg få en Bønes spesial?" "Sjåre eller hente selv?" "Vi henter den selv" "Femten minotte." Dette skjer et par ganger i måneden. Når man først forstår utlendingnorsk så er det egentlig litt sjarmerende. Virker som folk har mer imot pakkisnorsk enn amerikanernorsk eller russernorsk, men jeg synes det er sjarmerende. Selvfølgelig, "shit ass fy faen ass"-pakkisnorsken man finner på østlandet er ikke like sjarmerende, men til gjengjeld så er ikke østlandet så veldig sjarmerende. 16 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Altså, tyrkere som driver kebabsjapper har jeg ingenting i mot. Som du sier, litt sjarmerende med sånne folk. "Ekstra stor sjyllingroll, begge såser" 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 "Ja, Båhnes pissa" "Hei, kan jeg få en Bønes spesial?" "Sjåre eller hente selv?" "Vi henter den selv" "Femten minotte." Dette skjer et par ganger i måneden. Når man først forstår utlendingnorsk så er det egentlig litt sjarmerende. Virker som folk har mer imot pakkisnorsk enn amerikanernorsk eller russernorsk, men jeg synes det er sjarmerende. Selvfølgelig, "shit ass fy faen ass"-pakkisnorsken man finner på østlandet er ikke like sjarmerende, men til gjengjeld så er ikke østlandet så veldig sjarmerende. Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda... 4 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 "Ja, Båhnes pissa" "Hei, kan jeg få en Bønes spesial?" "Sjåre eller hente selv?" "Vi henter den selv" "Femten minotte." Dette skjer et par ganger i måneden. Når man først forstår utlendingnorsk så er det egentlig litt sjarmerende. Virker som folk har mer imot pakkisnorsk enn amerikanernorsk eller russernorsk, men jeg synes det er sjarmerende. Selvfølgelig, "shit ass fy faen ass"-pakkisnorsken man finner på østlandet er ikke like sjarmerende, men til gjengjeld så er ikke østlandet så veldig sjarmerende. Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda... Sur Hanske? 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jakke Skrevet 28. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg er enig med Dorian Gray jeg... pakkiser som tror de er noe, men ikke gidder å jobbe eller noe, disser norske folk for dem og deres, og blir sure, banker og dreper folk når de blir dissa selv. Blir du kalt gringo av en mexicaner så må du bite det i deg. Kaller du en mexicaner for degos, så får du pryl. Rasisme MOT hvite det er helt greit. 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå