makila Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er en ting som jeg har helt glemt, men som er noe av det værre... Det er kunder som tar telefonen sin når jeg står å hjelper de. Når kunden spør meg om hjelp, så tar han ikke bare telefonen når det ringer. Da får telefonen vente, eller i hvertfall fortelle meg at "beklager, men jeg må ta denne telefonen". Faen så irreterende. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Agreed, opplevd flere ganger Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg er helt enig i at man skal tømme panteautomaten med én gang den piper, men enkelte ganger kan man ikke trosse fysiske lover... F.eks i den siste timen før stengetid når vi er to ansatte i butikken, én på gulvet og én i kassa og det er mange mennesker slik at han/hun på gulvet også må sette seg i kassa, og panteautomaten selvfølgelig begynner å pipe. Man kan rett og slett ikke være to steder på én gang, men dette er det mange som ikke forstår. "Halloo! Kommer dere og tømmer eller?" Eller enda bedre; "...Panteautomaten piper!" ...Neeei, sier du dét?? :O Men som kasseansatt synes jeg egentlig tømming av panteautomaten er en fin avveksling fra kassa. Det er aldri sånn at vi ikke tar'n fordi vi ikke gidder! Har hatt mange morsomme episoder med gærne kunder jeg og, men husker ikke noen akkurat nå, fordi jeg bare husker de slemme kundene. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er en ting som jeg har helt glemt, men som er noe av det værre... Det er kunder som tar telefonen sin når jeg står å hjelper de Da begynner jeg bare å ekspedere neste kunde i køen jeg, så får kunden i telefonen vente på tur når han er ferdig med å snakke. Så lenge det er praktisk mulig da, såklart Ikke vært noen som har blitt sure av den grunn enda, og tipper de har skjønt poenget. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Enkelte butikktyver er så dumme at man kan lure på hvor lav IQ enkelte personer er født med: For en stund siden hadde vi en litt tvilsom fyr inne i butikken. Det var kun han tvilsomme, jeg og en kollega. Butikken er liten og veldig oversiktelig, så vi begge to holdt et diskret øye med typen. Men vi regnet med at vi ble varslet med en gang han prøvde å ta noe, for det er alarmer på alt. Men plutselig går han rett ut, og vi ser to sekunder etterpå at en mobiltelefon er borte. Det viste seg etterpå at han tilfeldigvis tok akkurat den mobiltelefonen der alarmen var defekt. Dritflaks for han, kaller vi det. Men han kom nå inn igjen dagen etter, og jeg kjente han igjen. Da var jeg helt alene i butikken med han, og jeg sa bare rett ut til han "nå har vi sjekket at alle alarmene fungerer som de skal, så du kan egentlig bare gå igjen". Han så på meg som han ikke skjønte noe som helst, men stilte seg med ryggen mot meg, og plutselig gikk alarmen (uff så synd). Han momlet noe som hørtes ut som "øøøh... alarmen bare gikk den... ehh... øøhh". Ja, sikkert. Så gikk han. En måned eller så senere var han inne i butikken IGJEN. Både jeg og min kollega ba han gå, men han sa, litt for umiddelbart "men jeg har ikke stjålet noe". Og det tok ikke mange sekundene før alarmen gikk igjen. Han prøvde seg igjen "jeg skulle ikke stjele noe". Men jeg bare informerte han om at vi har han på overvåkningskameraet, både den gangen han stjal en telefon og den gangen han prøvde. Så han gikk. For tre dager siden... typen tok en tur inn i butikken igjen. Jeg sa rett ut til han "Du skal bare gå igjen... vi vil ikke ha deg her i butikken". Han gikk da uten å protestere. For to dager siden var han på vei inn i butikken, så meg, snudde umiddelbart og gikk ut igjen. Kanskje, endelig, har vi fått prentet det inn i hodet hans at vi vet hvem han er. Det vet alle de andre også, for de har enten sett bilde av han, eller sett han i virkeligheten. Men jeg mener... når alarmen har gått to ganger, og du vet at de ansatte i butikken vet du har stjålet fra dem før, hvor dum er du da når du nok en gang går inn for å prøve å stjele. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Forrige uke var det en kunde som bestemte seg for å forsyne seg av butikken han stjal yoghurt hvis jeg ikke ta feil. Nå var det ingen gutter på kveldsvakten, så situasjonen var litt tøff for jentene som skulle stenge. Det var forøvrig eneste dagen i uka det er en gutt ikke stengte. Så jenta som hadde ansvaret for butikken konfronterte manne og prøvde å holde han igjen, samtidig som hun prøvde iherdig å få kontakt med vekterne med trådløs telefon, men det var utenfor rekkevidde så null kontakt. Mannen som ble stjalt var sikkert minst 1.80 høy og kraftig, og jenta på jobben var noe rundt 1.60. No match med andre ord, så mannen brukte kraften til dytte bort jenta, hun ble også sparket :/ Creds til henne sier jeg bare. Tilfeldigvis så var vaskehjelpen vår der, han svarte med å ta mannen sin sykkel med makt og plasserte inne på lageret Mannen tok ting fra oss, og vi tok noe tilbake. Og det var drøss med tilskuere som så hele seansen, deriblant noen dopdealere som senere dukket opp litt før stengetid og spurte jentene om de fortsatte hadde sykkelen inne. Det viste seg at dopdealerne var interessert i å kjøpe sykkelen, og var villig til å betale kontant der og da Sykkelen ble returnet til riktig eier to dager senere. Endret 13. august 2009 av Abiden 1 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er en ting som jeg har helt glemt, men som er noe av det værre... Det er kunder som tar telefonen sin når jeg står å hjelper de. Når kunden spør meg om hjelp, så tar han ikke bare telefonen når det ringer. Da får telefonen vente, eller i hvertfall fortelle meg at "beklager, men jeg må ta denne telefonen". Faen så irreterende. Jeg var "hjelpelærer" i matte, og hadde mange studenter i kø mens jeg hjalp en. Han fikk melding, og tok den opp og begynte å svare. Da fikk han en velplassert blyant midt i magen Han var en kompis av meg da, hadde nok ikke gjort det på en tilfeldig fyr 1 Lenke til kommentar
makila Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er en ting som jeg har helt glemt, men som er noe av det værre... Det er kunder som tar telefonen sin når jeg står å hjelper de Da begynner jeg bare å ekspedere neste kunde i køen jeg, så får kunden i telefonen vente på tur når han er ferdig med å snakke. Så lenge det er praktisk mulig da, såklart Ikke vært noen som har blitt sure av den grunn enda, og tipper de har skjønt poenget. Ja, er det flere kunder gjør jo jeg også det. Men om det kun er denne kunden, så er det fortsatt veldig irreterende. Kunden viser jo null respekt for meg som står der å prøver å hjelpe. Dette skjer stadig vekk, og en gang tok jeg faktisk opp min egen mobiltelefon og begynte å snakke med en kompis av meg, slik at kunden måtte vente til jeg var ferdig. Kanskje litt drøyt, men han tok pointet. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) kan skjønne at de tar telefonen når den ringer. Når du selv handler og telefonen din ringer så tar du vel den? Ser ikke helt problemet, kunden kan jo handle og prate i telefon samtidig, det gjør vertfall de som jeg har ekspedert og det samme gjør jeg, er jo ikke noe problem. Men, hvis kunden blir stående å snakke i lang tid isteden for å betale eller legge opp varer så kan jeg skjønne det, har aldri opplevd det selv. Endret 13. august 2009 av myrdan Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Handling hos oss er ikke et privilegium eller en rett, men et tilbud. Det skjer feil fra tid til annen, slik er det. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Handling hos oss er ikke et privilegium eller en rett, men et tilbud. Det skjer feil fra tid til annen, slik er det. Ser ikke helt hva du hvil frem til ? Lenke til kommentar
o0 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Handling hos oss er ikke et privilegium eller en rett, men et tilbud. Det skjer feil fra tid til annen, slik er det. Samtidig som at det faktisk er kundene som gjør at du har en jobb Lenke til kommentar
makila Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 kan skjønne at de tar telefonen når den ringer.Når du selv handler og telefonen din ringer så tar du vel den? Ser ikke helt problemet, kunden kan jo handle og prate i telefon samtidig, det gjør vertfall de som jeg har ekspedert og det samme gjør jeg, er jo ikke noe problem. Men, hvis kunden blir stående å snakke i lang tid isteden for å betale eller legge opp varer så kan jeg skjønne det, har aldri opplevd det selv. Om jeg står i en fotoforhandler og spør om hjelp til et kamerea, så tar jeg ikke telefonen om den ringer nei. Jeg snakker jo selvsagt ikke om matvareforhandler, der er det jo ikke noe problem å snakke i telefonen samtidig som du betaler. Nå jobber ikke jeg i en matbutikk, så som regel legger ikke folk varene rett på diskene og betaler, de skal ha hjelp først. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kan se hva du mener når det er i den sammenheng. Selv deler ikke jeg de meningen Tror flertallet på jorden hadde tatt telefonen i den situasjonen, hadde du ignorert den hvis det var noen andre enn moren din ? for det du skulle høre litt mer om et kamera først? Du må jo tenke på at jobben din er å hjelpe kunder, trengte han å ta en telefon kan du hjelpe noen andre i mens. Tror ikke kunden hadde brydd seg så mye om du hadde hjulpet noen andre i mens heller. eneste unntaket her må være hvis kunden bare snakket i noen sekunder for å si at han var opptatt, men da blir det heller du som er "teit" Endret 13. august 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Opplever selv at kunder tar telefonen, innleder en samtale(som ofte varer 3-5 min) og avviser meg helt. Men på toppen av det hele blir de sur når jeg er opptatt med neste kunde i køen... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) De fleste hadde sikkert tatt den, men også sagt at man ringer tilbake så fort man er ferdig i butikken. Skulle man hvertfall tro. Endret 13. august 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
makila Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg ser at det jeg mener kan misfårståes. Det skal sies at jeg jeg vurderer det litt utifra hvilke type personer det er snakk om. Er det enn kar i dress og handsfree, samtidig som jeg hører at det han snakker i telefonen om er jobbrelatert, så skjønner jeg dem. Men når det gjelder folk som åpenbart snakker om hvor fet festen i forveien var, så blir jeg oppgitt. Det kan han heller vente med til jeg er ferdig å hjelpe han. Om jeg er i fotoforhandlern og får god hjelp fra en ansatt der, selvsagt tar jeg ikke telefonen om en kompis, kollega, mor eller hvem det måtte være som ringer. Men det er mulig det bare er jeg som er slik. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hadde en kunde en gang som hadde med et billass med flasker. Han hadde tatt flasket (med lov) fra garasjen til faren hans. De hadde vist spart en stund. Pantet for 1998kr! Han fikk 2kr av meg slik at det ble akkurat 2k ^^ Uansett, vi var mange på jobb den dagen og det meste av det han hadde var 1kr flakser i hardplast. 3 av oss tok med han på bakrommet og fylte slike bruskasser med tomflaskene hans. Så regnet vi over på det etterpå. Myk plast og boks pantet han som vanlig. Dette fant vi ut av var det beste siden andre kunder kunne da pante (han lot folk som ikke skulle pante så mye gå foran når han skulle pante mykplast) og det gikk mye fortere. Slapp også å rydde av pantebordet hele tiden. En litt morsom opplevelse i grunn Du ringte vaktselskap da eller? Mange som driver og svindler med slikt. Da jeg jobbet i butikk var det klare instrukser på at ved så abnormale pantesituasjoner skulle vaktselskap tilkalles. Fikk tatt 2 stk. med en varebil full av tomkasser, som tidligere på dagen hadde stjålet kassene fra Ringnes. Og til de som irriterer seg over megapantere: Tipset er å få dem til å stable panten sin selv.... Der jeg jobbet var det noen typiske gjengangere (vaskepersonalet på en skole). Etter to ganger med "opplæring" fra vår side, kom de alltid i kassen og spurte om vi kunne hente tomkasser, så stablet de selv, og vi talte over til slutt. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Handling hos oss er ikke et privilegium eller en rett, men et tilbud. Det skjer feil fra tid til annen, slik er det. Ser ikke helt hva du hvil frem til ? Noen kunder klager i hytt og pine. Dette er noe jeg liker å huske på, for av og til ber kunder om mer enn de har rett til. I slike tilfeller liker jeg å ha denne påminnelsen i bakhodet, da jeg på ingen måte skal måtte "stå for" at en kunde som ikke vet hvordan man går frem med en klage, og hva man har å klage på, ikke får den behandlingen de ønsker. Dersom en kunde spør meg vennlig om hvordan han kan få hjelp på sportsavdelingen, da han ikke kan finne noen som arbeider der, ringer jeg gladlig opp til vedkommende som er på vakt og gir beskjed om at det er en som trenger hjelp - om jeg ikke kan hjelpe selv. Dersom en kunde møter meg med diverse kallenavn på ortodokse og katolse fantasifostre, og forteller meg hvor jævlig unødvendig av oss å henge opp reklamasjon på varer vi ikke har* og ber meg om å reise meg opp fra kassen i svingende øyeblikk og få tak i noen som kan fikse hva hans hjerne må bryne seg på.. Da kan jeg, om ønskelig, påpeke at jeg ikke ønsker å betjene han. *Det er da heller ikke vi som henger ut reklamasjoner, og på en mandags morning klokken 09:13 så må du forvente at tilbudsvarer av og til ikke har funnet sin vei ut i butikken, men er på vei ut av lageret. Dette trenger ikke kunden å vite om, og med litt hyggeligere fremgangsmåte kan du kanskje få tak i akkurat denne beskjeden. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 cuadRo: Har du kjennskap til serien Black Books? Du minner meg iallefall veldig om Bernard Black. Serien anbefales forresten - du vil kjenne deg igjen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå