Jakke Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Gi det rådet til alle, og vi sitter med 5 millioner alkoholikere i Norge til slutt xD 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Vel, jeg snakker ikke om at man skal reparere bakrusen med en kasse øl til. Jeg snakker om at man kan reparere bakrus med 1-2 halvlitere. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg forsøkte en gang å reparere ved å drikke med en gang jeg sto opp etter en ganske hard kveld på fylla. Jeg våknet 11, tok noen halvlitere, sovnet igjen kl 12 og var _ødelagt_ frem til kl 19. Kjæresten lo bare av meg. Dustekjerring. 9 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Det er ikke sunt det heller. Du heller ikke i deg gift for å kurere forgiftning... I tillegg øker det sjansen for alkoholproblemer.. 2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Akkurat alkoholproblemer er å ta litt hardt i når det er snakk om å reparere etter en kveld på byen. Når det gjelder gift for å kurere gift så er det rett og slett hair of the dog - et konsept jeg ikke ser for meg har noe vitenskapelig bevis bak seg, men som smaker godt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg D_czipher606 Skrevet 26. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg jobber med IT telefon support. En bruker ringte inn til meg og samtalen gikk slik (dette er en helt sann historie): Jeg: ""IT support" (firmanavn), du snakker med "Alex" (navn)" Kunde: "Hei, jeg får ikke koblet opp på hjemmekontor!" Jeg: "Ok, hva skjer når du forsøker?" Kunde: "Jeg får bare en feilmelding" Jeg: "Hva står det i feilmeldingen?" Kunde: "Det husker jeg ikke, jeg prøvde igår kveld. Nå er jeg på kontoret." Jeg: "Ok, det du kan gjøre er å teste igjen ikveld. Når du får feilmeldingen kan du ta ett skjermbilde og sende den til oss på mail" Kunde: "Njaa... Vet ikke om jeg gidder det. Jeg har ikke kamera.. Blir så mye stress å måtte låne kamera, og laste bildet inn på PC'en og sånn..." Jeg: "Åååh... Hehe. Nei, du kan bare trykke Print Screen på tastaturet, og lime bildet inn i ett word dokument!" Kunde: "Ååå, går det ann!?" Jeg: "Ja. Faktisk, hvis du holder ALT inne og trykker Print Screen - så får du bare med deg selve feil meldingen istedet for hele skjermen" Kunde: .... (blir stille noen sekunder) Kunde: "Hvordan i all verden skal jeg klare å holde ALT inne mens jeg trykker på printscreen?!??" Jeg: "Nei, jeg mente tasten ALT på tastaturet... Den ved siden av CTRL vet du" Kunde: "ÅÅJA!!! HAHAHAHAHHA" Jeg: "HAHAHAHAHAHHA" Vi hadde latterkrampe dritlenge. 50 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Problemet er ikke når det skjer 1 gang, det er når det skjer ofte... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) De fleste fyllesykeplager er mineralmangel og dehydrering - det meste kan rettes opp ved å drikke masse vann rett før du legger deg, samt roe ned lenge nok før du sovner til at rusen ikke er stigende. @Christian: Du snakker om et helt annet problem. Endret 26. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ta den diskusbonen en annen plass takk:.. I dag hadde jeg kunde som ikke ville betale for å gå med reklame for oss:). Morro. (poser). Like etterpå kom det en som spurte om pose og jeg tar fram en og så sier han at han skal ha 50 stk... Lurer på hva de sku brukes til. Betalte 90 øre posen Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 26. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2011 For de som jobber i butikk med panteautomat kan dere skaffe dere gratis Cola ganske raskt. Kjedet meg litt igår og skaffet meg vell rundt 18 cola smilyes på kanskje 10 min, 3 gratis cola det Kanskje litt teit å skrive det på denne tråden, men tenkte kanskje noen vill ha bruk for det 10 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 mwf: når jeg ikke jobber med panteautomat: 3 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Ein kompis av meg tok min i dag medan eg ikkje var der. Så la eg flaska - som fortsatt hadde cola i seg - i baggen min, uvitande. God damn it. Endret 26. mai 2011 av Alliha 5 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 For de som jobber i butikk med panteautomat kan dere skaffe dere gratis Cola ganske raskt. Kjedet meg litt igår og skaffet meg vell rundt 18 cola smilyes på kanskje 10 min, 3 gratis cola det Kanskje litt teit å skrive det på denne tråden, men tenkte kanskje noen vill ha bruk for det Du veit, dette er det langtifra sikkert arbeidsgiveren din vil være fornøyd med? Med tanke på at han dekker halvparten av den nye colaen, ca? Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Vi har panteautomat, men er ikke en av de butikkjedene som deler ut cola? Ser ikke hvordan arbeidsgiver taper på det? eller misforstår jeg noe? Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jobber på rema og vi er ikke med i den kampanjen, så jeg har god samvittighet. har skaffet meg 11 gratis cola, men dessverre så har det plutselig blitt populært å ta panten, så jeg er ikke alene Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 26. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2011 Du veit, dette er det langtifra sikkert arbeidsgiveren din vil være fornøyd med? Med tanke på at han dekker halvparten av den nye colaen, ca? Det er jo derfor man drar til konkurrenten. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 26. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2011 For de som jobber i butikk med panteautomat kan dere skaffe dere gratis Cola ganske raskt. Kjedet meg litt igår og skaffet meg vell rundt 18 cola smilyes på kanskje 10 min, 3 gratis cola det Kanskje litt teit å skrive det på denne tråden, men tenkte kanskje noen vill ha bruk for det Du veit, dette er det langtifra sikkert arbeidsgiveren din vil være fornøyd med? Med tanke på at han dekker halvparten av den nye colaen, ca? Arbeidsgiver bryr seg ikke, han var bare overasket at jeg gadd å gjøre det. "Fy faen, at du gidd å samle på det der. Har ikke du nok penger fra før av til å kjøpe?" 12 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Kunde i dag, kommer med telefonen sin for tredje gang (strengt tatt fjerde gang, men verkstedet klarte ikke å påvise feilen forrige gang). Feilen består i at man faller ut av samtalen 1-2 sek i ny og ne, slik at enkelte setninger må repeteres. Denne feilen inntreffer ifølge kunden ikke ofte, og det er kun i andre enden man da ikke hører. Kunden er misfornøyd og vil ha ny telefon. Jeg forklarer at vi er nødt å få sendt den inn og påvist feilen, og at hun da skal få ny telefon. I mellomtiden kan hun, som tidligere, få låne en av oss. Dette var da helt uakseptabelt. Kunden blir rasende, tar simkortet med seg og går. Slenger fra seg på vei ut døren at telefonen kan vi bare beholde, og dette var skikkelig dårlig service. Jeg og serviceansvarlig brukte deretter litt tid på å teste telefonen. Han puttet inn sitt simkort, og jeg ringte ham med fasttelefonen. Han snakket kontinuerlig i fem-seks minutter, og jeg opplevde feilsymptomet tre ganger. Vi valgte deretter å sende den til verksted, i håp om at verkstedet også denne gang klarer å påvise feilen (noe de ser ut til å ha gjort de første to gangene). Om så får vi godkjent kredit på telefonen, og kunden kan få seg ny. Om ikke har kunden fraskrevet seg alle rettigheter ved å - på en kjeftesmellende måte - forære oss telefonen sin, og når hun ikke gir oss sjanse til å påvise feilen får hun ikke ny av oss med mindre verkstedet dekker det. edit: Helt ærlig synes jeg det er døvt at verkstedet ikke klarer å påvise feilen når vi klarer de tre ganger på fem minutter. Vi er ikke teknisk autorisert eller kyndig personell, vi holdt bare en fem minutters samtale. Hadde kunden ventet til jeg hadde fått påvist feilen kunne jeg muligens ha vært tilbøyelig til å gi henne ny telefon på stedet, men om hun ikke engang gir meg en sjanse er jeg ikke særlig velvillig i retur. Endret 26. mai 2011 av srbz 3 Lenke til kommentar
branick Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Alltid like morsomt når man strekker seg lenger enn langt for en kunde, og får huden full av kjeft tilbake :/ Håper du, som meg, har korttidshukommelse på slike kunder og tenker -"Værsågod neste" istedet =) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Nå er saken at jeg strakk meg i utgangspunktet ikke lenger enn vi plikter, rett og slett fordi det er tapsprosjekt av dimensjoner å ta kundens ord for en mangel istedenfor å få den påvist av autorisert verksted, hvis vi skulle gjøre det hver gang. Derimot er forbrukerkjøpsloven her til lands ofte drøyt forhandlerfiendtlig, og kunden hadde hatt rett på nytt produkt (eller strengt tatt å heve kjøpet) ved tredje gang samme feil. Om vi bare får påvise feilen først, noe hun strengt tatt ikke kan nekte oss, vil det som regel dog være produsenten som tar regningen. Men neida, hun skulle ha ny telefon der og da ellers kunne det bare være. Endret 26. mai 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå