Leo_Khenir Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg satt i en supportsamtale i går, når min KJÆRE kollega kaster en mobiltelefon til/på meg, Totalt uforberedt reagerer jeg på følgende måte: Bøyer meg fremover og løfter hendene i beskyttelse. Telefonen flyr i bakken med et smell. Klarer å holde maska og avslutte samtalen uten at kunden lukter lunta (tror jeg), selv om jeg er på knippet til å bryte ut i krampelatter. Har også opplevd å velte av stolen mens jeg satt i supportsamtale, det var også noe knotete å holde maska da. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg SvennAndre Skrevet 24. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2011 En kunde klemte langfingeren min i bagasjelokket til bilen hans, slik at fingeren satt helt bom fast. Det var lite digg. Det var jo lørdags rush, og lite annet jeg kunne gjøre enn å bite i meg smerten og ta neste kunde. Det hjalp litt å riste på hånda, og en av kundene så fingeren som nå var helt blå på den øverste "leddet". Han foreslo å ta et bitte lite borr og borre hull i neglen og slippe ut blodet. Skulle ønske jeg tok rådet hans der og da. Den neglen var blå i 7-8mnd i etterkant, og jeg kan fortsatt se spor av hendelsen under neglen fortsatt. Dette var 3-4 år siden 12 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 På tide jeg kommer med noe:). 2 tennåringer kommer inn i butikken og ser han ene legger en tomflaske i eska til no hageutsyr. Hever stemmen og sier det ikke er søppelkasse og ber han gå ut og kaste den i søppelkassa. Var ikke så høy i hatten etter det han:). (digget å sjefe.litt jeg). Og hadde kunde som sa dette i sag da kortet ble godkjent: Da vant jeg i dag også da... 3 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg skreik som en kjerring. Skrek du som en gjedde etterpå? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hadde kunde i går som ville kjøpe utstillingstøvsugeren til 299 ( var satt ned fra 399 pga dette). Prøvde seg flere ganger og ville gi 199. Sto på mitt. Men kom nå på at jeg sku prutet selv men bare oppover. Prøve på det ved senere anledninger Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale. Morsomme bilder (denne klassikeren, f eks), jokes på chaten, kaste ting på hverandre - alt for å få tiden til å gå. Det var svært, svært sjeldent at det var upassende (det var en gang en som ringte inn for å avbestille abb. til faren fordi han hadde dødd, da meldte jeg meg ut av leken), men jeg tviler på at kundene hadde satt pris på å vite at vi ikke tok det de sa spesielt seriøst. Det er noe med å høre "Jeg er avhengig av internett, jeg byr på stereo på QXL!" som får meg til å le (etter å ha trykket muteknappen, selvfølgelig). Har egentlig en del historier fra kundesupport, men det meste har vel blitt fortalt før. Jeg får sette meg ned og se om jeg kommer på noen gode. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 24. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Hadde en litt kul situasjon i forrige uke. Jeg skulle møte en vennine av meg i byen, men før vi dro til henne skulle hun bytte en genser. Da vi gikk inn i butikken, så vi at det var 30% rabatt på enkelte varer. Hun lyste opp, og skulle selvfølgelig prøve noe. Da hun hadde funnet et par plagg, skulle hun betale. Da damen i kassa slo inn varene og sa summen, ble jeg vitne til denne samtalen: Kassadame: 790 kroner, blir det da. Vennine: Næmmen vent, det er er altfor mye. Kassadame: Nei, jeg tror jeg har slått inn riktig. Kanskje du har regnet feil. Vennine: Det var jo salg! Kassadame: Ja, jeg har trukket fra 30% Vennine: Trukket fra 30%? 30% rabatt betyr jo at jeg bare skal betale 30%! Ble litt flau da. Bevegde meg lenger og lenger mot utgangen... Endret 24. mai 2011 av Hanske 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dorian Gray Skrevet 24. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2011 Hvis du vil være kompis med kassedamen i den situasjonen så kan du heller forklare at venninnen din tar feil, framfor å la kassedamen gjøre det. Det minnet meg om en situasjon: En eldre mann ringer inn og klager på whoknowswhat. Det var noe teknisk nok til at de han hadde snakket med tidligere ikke ante hva det var snakk om, men heldigvis var jeg erfaren (hadde tross alt vært der i et halvt år), så jeg visste hva dette var - nemlig hans egen feil. Jeg prøver å forklare at telefoniløsninger fra 60-tallet sjeldent fungerer i lengden for bredbånd, og at den hjemmesnekrede løsningen hans fra da han bygget huset sannsynligvis måtte byttes ut for å få alt på stell. Det ble svært dårlig mottatt og han var sikker på at jeg tok feil, han måtte bare vente på at sønnen hans kom hjem fordi han hadde selv dårlige knær og ikke kunne krabbe rundt for å bevise meg feil. Jeg gir ham direktenummeret og avventer sønnen. Sønnen ankommer noen timer senere, mannen ringer meg opp og har på de timene bare blitt mer og mer frustrert, i den grad at jeg ber ham gi telefonen til sønnen eller legge på, da jeg ikke kan hjelpe ham mens han er sånn. Sønnen går rett i "Jeg beklager så mye"-modus samt nevner ordene coax og tp, så jeg vet at han er litt teknisk. Noen minutter senere er vi begge enig om at faren tok feil, at det hele må rives opp, osv. I det jeg skal legge på så hører jeg faren i bakgrunnen spørre "Hva kom dere frem til?". Sønnen forklarer, faren begynner å rope "Helveten, ikke du også - la meg få prate med han fyren igjen!", men da hadde jeg allerede rukket å trykke "legge på"-knappen. Tok meg en tidlig lunsj den dagen. Old people altså. 26 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Haha, hva svarte ekspeditøren da? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Blondine? Faktisk ikke. Haha, hva svarte ekspeditøren da? "Nei, det stemmer ikke". Så måtte jeg forklare hva som var rett... Endret 24. mai 2011 av Hanske Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 24. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2011 Var en dame som kom til kassen her om dagen og hadde et eller annet problem jeg ikke husker... Greia var at jeg selvfølgelig hadde mistet kulepennen min, så jeg måtte jo oppi skuffa for å lete etter en ny. Oppdaget da at en kollega hadde "rigget" skuffen. Resultatet var at midt oppi den stressende jakten på en kulepenn, så rev jeg skuffa opp. Der befant det seg altså en fjær med konfetti som spratt opp og traff meg i fleisen. Jeg hylte av sjokket mens konfetti flagret rundt meg, alt dette mens kunden sto alvorlig og betraktet det hele. Prøvde så godt jeg kunne å holde meg alvorlig, dekket av konfetti mens kollegaene sto i bakgrunnen og knakk seg... Kjekt med kollegaer... Det verste var at jeg gikk på samme fella tidligere på dagen, men oppi alt stresset så glemte jeg fullstendig at den var rigget opp på ny... 37 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Så sykt bra! haha, på jobben min har vi hatt kunder som bytter mye rart. blandt annet byttet noen inn tannpirkere fordi de knakk... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale. Rart det der. På gamlejobben hadde de tidligere sånne telefoner som er svært sensitive for å plukke opp slik mobilstøy (legg mobilen inntil en høyttaler og send melding til den. "DURT DURURURT DURURURT", ikke sant?). Jeg og en annen kollega teipa fast en mobil UNDER pulten til en tredje kollega, rett under der telefonapparatet sto. Gikk deretter tilbake til våre egne plasser litt lenger bort, og begynte SMS-terroren. Deretter bare fulgte vi med mens vår kollega ble mer og mer frustrert. 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale. Jeg hadde en liten basketball-kurv spikret opp på veggen når jeg satt på support Bakdelen var jo at ballen til tider spratt oppå telefonen og "la på"... I starten ble det spilt fotball i lokalet, men sjefen var ikke så glad for det Ellers var det gjerne ikke mer kødd med hverandre enn ett par baller i bakhodet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Fotball i gangen var ikke uvanlig. Jeg husker også at de hele tiden forsøkte å sperre tjenester de mente ødela for produktivitet. De ansetter 50 datainteresserte ungdommer mellom 18 og 28 og forsøker deretter å sperre spillsider, Spotify, IRC, MSN, Facebook, osv - tror de virkelig ikke at vi klarer å finne en løsning? Kanskje det kun er min erfaring, men jeg får inntrykket av at kundesupport generelt har svært lite respekt, ei heller særlig mye til overs for, sjefene deres. Kanskje det er fordi man må være 100% opptatt av produktivitet for å kunne bli sjef for et kundesenter. 6 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Fotball i gangen var ikke uvanlig. Hadde det bare vært i gangen så Heldigvis skjønte sjefen vår at det faktisk er mulig å gjøre 2 ting på en gang, selv med utover-tiss. Så, at vi gjorde alt mulig annet rart samtidig som vi var på telefon brydde ikke sjefen seg om, så lenge tallene var grønne og fine. 90% av det brukeren sier er uinteresant uansett, de skal gjerne fortelle hva som har skjedd, hva de tror er grunnen, hvorfor de tror det er grunnen, når og hvor feilen kom, osv. Mens vi på support gjerne viste hva som var feilen i løpet av de 10 første sekundene forklarte brukeren seg gjerne i 2-3 minutter... 5 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 I dag kommer det en ei engelsktalende jente i 20-åra, mest sannsynlig turist. Kommer bort til meg og jeg får bare med meg hun nevner noe om "hangover". Jeg viser henne da ølet, at slik får du "hangover" av hun sier:" no no, you have anything to drink for a "hangover"? My friend has a "hangover"." Da forstod jeg hva hun mente, sa til henne at vann var ett godt alternativ. Hun takket for hjelpen og gikk uten å kjøpe noe måtte ut på lageret etterpå å le fra meg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Øl er da perfekt medisin mot bakrus? Hair of the dog that bit'ya, osv? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå