Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Definisjonen på gamlinger. Huff! Denne er VELDIG bra og passer kanskje litt til temaet. Dårlig kvalitet på videoen, men fantastisk morsomt. http://www.youtube.com/watch?v=FsqfmA6ZZ8w WE'RE ALL QUEUING HERE!!!! 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Den atferden er nøye planlagt og perfeksjonert gjennom årene i gamlisgeriljaen. Tro ikke at de ikke vet hva de gjør. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 En kollega av meg, i en annen avdeling, hadde en kunde innom som skulle ha et objektiv. Men han ville ikke ha det som sto i utstillingsskapet, for det kunne være tatt på av noen som var smittet av linselus. Linselusa skal visstnok spise på linsene i objektivet slik at de etter hvert blir ødelagt. Min kollega bestilte et nytt objektiv til han, og da ble han vel fornøyd 32 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Kunde kommer inn med en platetopp som hadde sagt poff tidligere i dag. Kommer E-er i displayet med jevne mellomrom, noe som ikke har skjedd tidligere, så han velger å levere den til reparasjon. Jeg forklarer ham at det er et servicefirma i området som driver hjemmeservice på slikt på vegne av oss/produsent, gir ham navn, adresse og telefonnummer til denne bedriften og ber ham ringe dem selv. "Kommer de hjem til meg, eller må jeg dra til dem" Jeg svarer at "jeg regner med de kommer hjem til deg siden de kaller det hjemmeservice. Bare pass på å ta vare på kvitteringen her," som jeg gir ham. "Men jeg har et problem nå..." "Jeg skjønner, du trenger noe å lage mat på inntil din egen blir ordnet. Jeg henter en utstillingsmodell du kan låne av oss i mellomtiden." Kunden takker pent for hjelpen etter at jeg har ordnet ham et utlånsprodukt, og tar dette med ut i bilen. Jeg går videre til å ekspedere neste kunde, men forrige kunde kommer aldri inn igjen for å hente sin egen platetopp. I min første ledige stund ringer jeg ham, men ingen svarer. Etterhvert gir jeg opp, og sender en SMS hvor jeg forklarer at ingenting skjer med platetoppen hans hvis den blir liggende her. Et par timer senere har jeg fremdeles ikke sett snurten av kunden, og ringer ham på ny. Lar det ringe ~10 ganger før jeg er på vei til å legge på. Da tar han telefonen. Jeg forklarer at han må ta dette med verkstedet selv, eller i minste fall signere servicepapirer hvis han absolutt vil at vi skal ta det for ham (noe som åpenbart vil ta lenger tid for kunden). "Men jeg trodde at...", så bryter linjen. Vedder på at kunden kommer inn om to uker da han ikke har hørt noe mer fra oss, forbanna fordi vi ikke har reparert platetoppen hans. Endret 16. mai 2011 av srbz 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 Tror dere skal se langt etter den platetoppen som han fikk med seg... 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 Ruset kunde kommer inn og klager på at melken som han blandet med vodka smaker dårlig og vil derfor bytte den. Da har jeg sett det og :!: 13 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Tror dere skal se langt etter den platetoppen som han fikk med seg... Første jeg tenkte. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Tror dere skal se langt etter den platetoppen som han fikk med seg... Har navn og nummer på kunden, samt signatur på at han vil bli fakturert om han ikke returnerer den i en ordentlig stand. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 Ruset kunde kommer inn og klager på at melken som han blandet med vodka smaker dårlig og vil derfor bytte den. Da har jeg sett det og :!: Jeg skal sannelig klage på vodkaen jeg kjøpte for noen uker siden, for den smakte vondt den! Ble dårlig av den også 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 16. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Var det Prix som hadde den fornøydgarantien?. Husker nemlig at jeg leste i lokalavisen at man kunne returnere øl også, hvis man ikke var fornøyd. Forøvrig opplevde jeg noe som gav meg hakeslep for en stund siden. Jeg flyttet tilbake til byen der jeg bor, etter å ha vært borte i 5 mnd. Da jeg kommer innom Rimi for første gang etter å ha flyttet tilbake er det første jeg hører fra kassadama "jeg trodde du hadde forlatt oss". Ganske sært at man blir igjenkjent etter 5 mnd. Ikke har jeg gjort noe bemerkelsesverdig i den butikken heller, bortsett fra at jeg handler der tre-fire ganger i uken. Hyggelig var det uansett. Endret 16. mai 2011 av Dj_eLmO 15 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Håååpløst. Sto som nummer to i kø på butikken i dag. Fremfor meg var det ei dame, eldre sådan, som hadde bestemt seg for å betale deler av summen med småpengene hun hadde. Totalt kr 168,50, hvor hun da betalte med en hundrelapp og resten var i kronestykker, femtiøringer osv. Hun trengte først opplæring i å bruke myntmaskinen, og deretter brukte hun en evighet på å finne frem pengene for deretter å manuelt telle myntene hun puttet på for å være sikker på at det ble rett. Hun brydde seg ikke om at maskinen telte pengene for henne og sa i fra når det var nok. Neida. Kan ikke stole på slike maskiner, kan de vite. Når hun så omsider hadde klart å bli kvitt alle myntene sine, med god hjelp i fra hun i kassen samt et par beklagende blikk, så viste det seg at hun manglet hele 8 kr! Hun presterte da å ta frem en tohundrelapp som hun betalte de 8 kronene med, og fikk tilbake igjen blant annet 42 kr i småmynt. Eg hadde ikke dårlig tid, men akkurat der og da tenkte eg med meg selv at ja dette var vel anvendt tid. Sikker på du ikke var med i bingobanden? 4 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Opplever faktisk at folk kommer inn og skal bytte varer de ikke er fornøyd med... Dyre varer som vi verken har eller noen gang har hatt i sortimentet... Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jepp, er mange som prøver seg. Hadde et ENK og drev en nettbutikk tidligere, og fikk en gang en mail fra en som ville reklamere på en T-skjorte han hadde fått i gave grunnet et rift under armen. Ba da om navn på kjøper og dato. Fikk til svar at han ikke ante fordi han hadde fått det i gave. Sjekket opp tidligere bestillinger og det viste seg at jeg ikke hadde solgt et eneste av denne T-skjorten i størrelsen han hadde. Svarte ikke på denne mailen og fikk heller ingen fler. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 En vare jeg har siklet på lenge, et headset, som kun har vært til salgs på Best Buy i USA hvor jeg har hatt litt problemer med å få kjøpt fra selv med Jetcarrier dukket plutselig opp i nettbutikken til produsenten, men ikke som en ordinærvare. Den lå bak et lite, litt bortgjemt, punktum i et hjørne som jeg tilfeldigvis trykket på. De sier fortsatt at varen er kun til salgs på Best Buy, men når jeg bestilte så gikk det noen dager, de er vanligvis så trege, så fikk jeg beskjed om at den var sendt Godt at de ikke fulgte sin egen policy for strengt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Regner med at flere her inne hadde mange episoder i går? 17. mai som sådan var for meg den mest intense dagen på jobb noen sinne. Toppet seg når jeg hadde et kjærestepar i 20-årene, fulle så klart, som skulle ha diverse mat og drikke 15 min. før stengetid. Typen oppførte seg regelrett frekt og vulgært mot andre kunder, pressa seg mot ei i bunad som stod foran de i kø med kjæresten sin. Lagde "pistol" med fingrene og rettet mot hodet hennes og spurte om hun trodde det var et stickup eller om det bare var pikken hans som hun kjente. Makan. Så var det deres tur. Jeg lagde pølser, jattet med og prøvde å ta det hele med et smil. Dama spør om hun kan ta noen pappkrus for å drikke vin på toget, noe jeg så klart sier hun kan. De kryper seg bort til kaffemaskinen, preiker og står lenge, tar noen pappkrus og selvfølgelig fyller typen kaffe i det ene. Før han skal til å gå roper jeg "Hei, du må betale for den kaffen!", hvorpå han mener å tro at dama har betalt for koppen. Selvfølgelig har hun ikke det. Jeg roper, veldig bestemt "NEI, det har hun ikke." Han går ut, går kanskje fem meter - og så renner det over for meg. Jeg kjenner at min indre Tyholt Apenes våkner til live og skriker(!) av full hals. "Betal for den jævla kaffen din kødd!" Han kommer inn igjen, setter fra seg kaffen og begynner å surmule. "Du trenger ikke være så jævla sur blablabla", mens jeg angriper han verbalt. "Aner du hvor frekk du var mot hun som stod foran deg i køen? Aner du hvor full du er nå?" etc. Han sier det kan være det samme og går. Fy faen sier jeg bare. 17. mai. Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 18. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. mai 2011 Det var en kunde i 30-årene på Pastasentralen i Bergen i går... Herregud så full han var. Han og kompisene sitter i en slik "bås-krok", med god plass til alle. Typen klarer å kaste opp all pastaen på gulvet, bordet og i båsen, før han attpåtil RULLER seg i det. Så når de stakkars ansatte kom hadde han oppkast over hele kroppen, inkl. ryggen og nakken. Eier ikke folk skam? :!: 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Quote Skrevet 18. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Irriterer meg over kunder som lyver. Har jobbet en del på dataverksted, og jeg har opplevd kunder som kommer inn med PC-er som "plutselig ikke fungerer" lenger. Det viser seg fort, bare ved å se litt på pc-en, at den er mistet i bakken. Konfronterer kunden, hvor han etter en liten stund innrømmer at han mistet PC-en i bakken.... Endret 18. mai 2011 av Quote 11 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Irriterer meg over kunder som lyver. Har jobbet en del på dataverksted, og jeg har opplevd kunder som kommer inn med PC-er som "plutselig ikke fungerer" lenger. Det viser seg fort, bare ved å se litt på pc-en, at den er mistet i bakken. Konfronterer kunden, hvor han etter en liten stund innrømmer at han mistet PC-en i bakken.... Opplever den ofte selv, "Jeg gjorde ingenting" og "Plutselig skjedde det" er gjengangere. Faktisk utrolig sjeldent ting "plutselig skjer" med datamaskiner Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hadde det slik når jeg jobbet på kundesenteret til en av våre største mobiloperatører også. Merkelig mange mobiltelefoner slutter tydeligvis bare "plutselig" å virke uten at de har gjort noe spesielt. Så kommer verkstedrapporten: "Fuktskade" Lenke til kommentar
Populært innlegg Flimzes Skrevet 18. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. mai 2011 Fuktskade er sinnsykt hendig å bruke som unnskyldning for å fjerne alt som heter returrett. Har vært borti telefoner som har ligget ubrukt i originalkartong i en hylle i 3 år, og som ikke har fungert når den først har blitt pakket opp. Hvorfor? Fuktskade sa verkstedet. Merkelig nok har inget annet på det kontoret på magisk vis rustet i stykker pga all fukten som må være der. 34 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå