Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kan komme med noe som skjedde i dag, som var rimelig fantastisk.

 

Tok bussen inn til Stavanger Sentrum, fra Sølyst/byøyene for de som er kjent. Den stoppet på en holdeplass på den ene siden av sentrumskjernen, og det er også en annen, mye brukt melkerute som går forbi de samme holdeplassene. Ihvertfall, melkeruten (rute nr. 4 for de som er kjent) kjører ut fra holdeplassen bak oss og skal videre til neste holdeplass, som er cirka 400 meter unna.

 

Jeg kikker ut av vinduet og ser at det er en ung kar som kommer løpende fra en sidegate, og tydeligvis skal prøve å ta den igjen. Det er klart at han ikke har sjans til å ta igjen den bussen, men han gir ikke opp og fortsetter løpingen. Bussen vår har på denne tiden startet å kjøre igjen den også, men plutselig bremser busssjåføren ned, tuter og åpner døren. Han roper "Hopp inn!" til stakkaren som ser litt forfjamset ut og har gitt seg med løpingen. Han kommer ombord på bussen, bussjåføren smiler og sier at han skal få tatt den igjen (begge bussene stopper på samme holdeplass her også). Den andre bussen har på dette tidspunktet stoppet for å ta på en haug med passasjerer, og vi tar den igjen og han rekker bussen sin.

Rakk dessverre ikke å si hvor fantastisk gjort det var av han, var opptatt med å rekke min neste buss (som jeg ikke rakk), men det var virkelig en som gjorde det lille ekstra og litt til. Jeg sier meg meget imponert.

 

 

noen av busssjåførene til nettbuss er ganske flinke:) rute 101 i hokksund venter av og til ikke på vår buss. 2 ganger kjørte den fra 2 busser uten å vente de 5 min den skal gjøre. vår buss fikk alle de andre i bussen bak seg i oss og kjørte etter rute 101 utenfor ruten sin for å ta igjen rute 101. i utkjørselen med teigen for de som er kjent så rakkvår busss å komme forran den og bråbremse i krysset så 101 måtte stoppe. HERLIGT.

 

tidligere så har bussjåføren kjørt meg til loesmoen etter ruten sin:) godt med snille sjåfører!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pølsedisken på 7-eleven her i byen er et fint eksempel. Hadde jeg hatt lyst på pølse hadde jeg ikke kjøpt den der, ligger ofte én eller to gamle, inntørka stakkarer på stekeplata, noe som strengt tatt kun genererer salg om man holder på å sulte.

 

Apropos, hadde noen kunder for en tid tilbake som nevnte at et "triks" fra deres arbeidsplass (en større kioskkjede) var å ha baconpølsene i wienerkokeren. Da så de visstnok friskere ut.

 

Rent for øvrig, som et tips til forkjempere for "ferskere" pølser:

Leiv Vidar-pølser har noen merkbare sykdomstegn om de har ligget for lenge. Grillpølsene stopper å "rulle" etterhvert, ostepølsene (med bacon) blir rynkete og svært slappe i fisken og wienerpølsene ser ut som de har fått juling, i det minste er de ganske fargerike.

 

Hva med kundene som klikker fordi de ikke forstår at man må rengjør burgermaskinen fra tid til annen?

 

(...)

Eller den klassiske "Faen dere stenger med vilje. Dere har alltid stengt burgermaskin" Nei vi hadde ikke det og når den var stengt så burde du ha lagt deg for lenge siden.

 

Det er fantastisk når folk tar drosje gjennom en bydel for å skaffe seg burger, enten fordi betjeningen ikke gidder å lage, eller fordi burgermaskinen ikke er evig. Statoilen jeg jobber på har dog to fiffige ovner, som "alltid" er i drift. :wee:

Lenke til kommentar

 

Det er fantastisk når folk tar drosje gjennom en bydel for å skaffe seg burger, enten fordi betjeningen ikke gidder å lage, eller fordi burgermaskinen ikke er evig. Statoilen jeg jobber på har dog to fiffige ovner, som "alltid" er i drift. :wee:

 

 

Det er fordi Shell har noen drittovner. Av en eller annen grunn så elsker kjeden disse ovnene, selv om alle ansatte hater dem. Må jo være maskiningeniør for rengjøre dem, ellers blir bånda ødelagt, og de koster visst nok noen tusenlapper (ifølge sjefen). Det betyr at hver natt må maskinen demonteres og vaskes, noe som fort kan ta et par timer hvis du har mye annet å gjøre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan komme med noe som skjedde i dag, som var rimelig fantastisk.

 

Tok bussen inn til Stavanger Sentrum, fra Sølyst/byøyene for de som er kjent. Den stoppet på en holdeplass på den ene siden av sentrumskjernen, og det er også en annen, mye brukt melkerute som går forbi de samme holdeplassene. Ihvertfall, melkeruten (rute nr. 4 for de som er kjent) kjører ut fra holdeplassen bak oss og skal videre til neste holdeplass, som er cirka 400 meter unna.

 

Jeg kikker ut av vinduet og ser at det er en ung kar som kommer løpende fra en sidegate, og tydeligvis skal prøve å ta den igjen. Det er klart at han ikke har sjans til å ta igjen den bussen, men han gir ikke opp og fortsetter løpingen. Bussen vår har på denne tiden startet å kjøre igjen den også, men plutselig bremser busssjåføren ned, tuter og åpner døren. Han roper "Hopp inn!" til stakkaren som ser litt forfjamset ut og har gitt seg med løpingen. Han kommer ombord på bussen, bussjåføren smiler og sier at han skal få tatt den igjen (begge bussene stopper på samme holdeplass her også). Den andre bussen har på dette tidspunktet stoppet for å ta på en haug med passasjerer, og vi tar den igjen og han rekker bussen sin.

Rakk dessverre ikke å si hvor fantastisk gjort det var av han, var opptatt med å rekke min neste buss (som jeg ikke rakk), men det var virkelig en som gjorde det lille ekstra og litt til. Jeg sier meg meget imponert.

 

 

noen av busssjåførene til nettbuss er ganske flinke:) rute 101 i hokksund venter av og til ikke på vår buss. 2 ganger kjørte den fra 2 busser uten å vente de 5 min den skal gjøre. vår buss fikk alle de andre i bussen bak seg i oss og kjørte etter rute 101 utenfor ruten sin for å ta igjen rute 101. i utkjørselen med teigen for de som er kjent så rakkvår busss å komme forran den og bråbremse i krysset så 101 måtte stoppe. HERLIGT.

 

tidligere så har bussjåføren kjørt meg til loesmoen etter ruten sin:) godt med snille sjåfører!:)

 

Utrolig nok klarte jeg å møte på en hyggelig sjåfør i Trondheim en gang. Dette var da når jeg skulle ta 9'ern fra Moholt til Nova for så gå til sentralbanestasjon. Når vi nærmet oss sentrum så spurte sjåføren om det var mange som skulle ned til stasjonen og rekke et tog, pga mange med bag i bussen. Dermed svingte han av ruta og slapp oss av på stasjonen. Så på bussen etter jeg hadde gått ut, da hadde han byttet ut teksten som står foran i ruta med sightseeing. Sjeldent her i byen, men alltid artig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Før bussene i Trondheim begynte med dette automatiske opplesningssystemet sitt av holdeplasser (hoi, tunga rett i munnen nå), så var jeg ute for en bussjåfør som alltid annonserte på vei ut av Munkegata hvilken rute det var, og hvilken vei den gikk. På travle stoppesteder som f.eks Solsiden sto han i to minutter før han spurte "Flere som skal av?" siden bussen var smekkfull av mennesker, og det kunne hende at noen ikke hadde kommet seg til døren enda.

 

(Fotnote: Viktigheten av å annonsere hvilken vei ruten går i Trondheim, er at sentrumsterminalen ikke er endeholdeplass for hovedrutene, men "midt-i"-holdeplass. Rute 5 går f.eks fra Byåsen til sentrum til Dragvoll, og for nye mennesker som bare vet at de skal ta rute 5 for å komme seg til Dragvoll, kan det være litt kjipt om man går på bussen på feil side av gaten og ender opp på Byåsen...)

Lenke til kommentar

Viktigheten av å annonsere hvilken vei ruten går i Trondheim, er at sentrumsterminalen ikke er endeholdeplass for hovedrutene, men "midt-i"-holdeplass.

Trondheim er da ikke enestående i å ha dette systemet. Folk burde vel ikke bli altfor forvirra av dette..? :ermm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, hvis du er ukjent i byen, og bare vet hvilket rutenummer du skal ta, og ikke har helt oversikt over om det er Byhaven eller Trondheim Torg du skal se først på vei dit du skal, så kan det fort være forvirrende.

 

Men det blir OFF-TOPIC.

 

ON-topic:

 

Jobben min har en del danske kunder, som alltid ringer og lurer på faktura. Jeg må si at dansk måte å si 50, 60, 70, 80 og 90 på blir aldri noe særlig enklere (halvtress, tress, halvfjers, fjers, halvfems). Selv om jeg har lært logikken bak det (tress = tre snes = 60, halvtress = 2 snes og halvparten av det tredje = 50), så snakker en del dansker noe innihelvetes fort, og gjerne med tre kilo poteter og to kilo kålrotmos i ganen.

Lenke til kommentar

Utrolig nok klarte jeg å møte på en hyggelig sjåfør i Trondheim en gang. Dette var da når jeg skulle ta 9'ern fra Moholt til Nova for så gå til sentralbanestasjon. Når vi nærmet oss sentrum så spurte sjåføren om det var mange som skulle ned til stasjonen og rekke et tog, pga mange med bag i bussen. Dermed svingte han av ruta og slapp oss av på stasjonen. Så på bussen etter jeg hadde gått ut, da hadde han byttet ut teksten som står foran i ruta med sightseeing. Sjeldent her i byen, men alltid artig.

Egentlig bra service i og for seg, men hadde jeg vært på denne bussen og skulle til Solsiden hadde jeg nok blitt litt sur. :)

Lenke til kommentar

Nådda, det er da bare å hoppe av neddi dumpa der rett før brua? :p Bare tass forbi Rema og Bassengbakken, og vips! :D

Jeg har en betennelse i foten, så jeg kan ikke gå for lange strekk av gangen nå for tiden. Skulle jeg for eksempel til sørlige delen av Solsiden eller Nedre Bakklandet hadde jeg nok hatt et problem om bussen plutselig kjører om Sentralstasjonen. :)

Lenke til kommentar

Utrolig nok klarte jeg å møte på en hyggelig sjåfør i Trondheim en gang. Dette var da når jeg skulle ta 9'ern fra Moholt til Nova for så gå til sentralbanestasjon. Når vi nærmet oss sentrum så spurte sjåføren om det var mange som skulle ned til stasjonen og rekke et tog, pga mange med bag i bussen. Dermed svingte han av ruta og slapp oss av på stasjonen. Så på bussen etter jeg hadde gått ut, da hadde han byttet ut teksten som står foran i ruta med sightseeing. Sjeldent her i byen, men alltid artig.

Egentlig bra service i og for seg, men hadde jeg vært på denne bussen og skulle til Solsiden hadde jeg nok blitt litt sur. :)

 

Han svingte av etter brua, så var vel bare Nova igjen for munkegata. Eneste som ikke skulle til stasjonen, var ei som gikk på bussen ved brua der og han spurte om det gikk greit for hun om han kjørte innom stasjonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobben min har en del danske kunder, som alltid ringer og lurer på faktura. Jeg må si at dansk måte å si 50, 60, 70, 80 og 90 på blir aldri noe særlig enklere (halvtress, tress, halvfjers, fjers, halvfems). Selv om jeg har lært logikken bak det (tress = tre snes = 60, halvtress = 2 snes og halvparten av det tredje = 50), så snakker en del dansker noe innihelvetes fort, og gjerne med tre kilo poteter og to kilo kålrotmos i ganen.

 

*pirke pirke* Det er firs og ikke fjers :p Og man sier heller ikke fems (100) som mange tror. Syns heller ikke dansk er så fryktelig vanskelig å forstå, med unntak av bornholmere og sære folk fra Jylland. Hjelper vel litt på å ha hørt det hver dag, de siste 22åra.

 

Also - folk som er for gjerrige til å kjøpe et husnummer til husene sine, samt forventer at vi på forhånd vet, at det er hyblen på baksiden av huset som har bestilt mat, kan sånn stille og rolig bare døøø..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktigheten av å annonsere hvilken vei ruten går i Trondheim, er at sentrumsterminalen ikke er endeholdeplass for hovedrutene, men "midt-i"-holdeplass.

Trondheim er da ikke enestående i å ha dette systemet. Folk burde vel ikke bli altfor forvirra av dette..? :ermm:

Dette er sånne ting som oss bygdetullinger setter pris på. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...