Christoffero89 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg var også eneste kunde i stasjonen:P Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hugsar ein gong etter stengetid, klokka var vell rundt 22:10, så kom det ein motorsykkel frå utlandet som absolutt måtte betale inne. Jaja, får gjera eit unntak, så eg åpna pumpene, og lot han betale inne på stasjonen. Det absurde var at han hadde ei bikkje på tanklokke, og tok han med inn. Ansiktet til denne hunden var på eit vis trykt tilbake, altså, håret og øyra stod rett bakover. Snakka litt med han, og det viste seg at han hadde kjøyrd frå tyskland på motorsykkel. Det merkelege var at når han gjekk ut, så bare la han bikkja på tanken, og kjøyrde vidare. Huff, til tross for at det såg ut som bikkja lika det, så synaste eg litt synd på den om den har vore på det tanklokket heilt frå Tyskland.. 3 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Noen som har noen dårlige kunebehandler opplevelser her (skole prosjekt) Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Noen som har noen dårlige kunebehandler opplevelser her (skole prosjekt) Du... Gå litt tilbake i tråden.. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 29. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2011 Når jeg jobbet på Statoil, hendte det seg ofte at jeg var igjen 5-10 minutter og hjalp kollegaene mine hvis det var mye folk, og det var noe som måtte gjøres, og som er håpløst å gjøre når man er alene. Og de gjorde det samme for meg når jeg trengte det. Jeg jobba i en familiepark for noen år siden, og hadde et skift som var over kl 1630... På vei ut/hjem passerer jeg inngangen, der det er billettsalg/suvenirbutikk. Der er det vanligvis 2-3 stykker på jobb, spesielt midt i juli. Denne spesifikke dagen sto det 1 (en) person der, da det var mye sykdom (en hadde kommet og gått igjen med heavy migrene, den andre var no-show, hjemme med influensa). Jeg hadde ikke noe bedre å finne på resten av dagen, så istedetfor å nikke beklagende til kollegaen min som skulle håndtere alt dette alene, hoppa jeg over disken og tok 3 timer uoppfordret overtid (en overtid jeg ikke hadde casha inn for heller, hadde ikke kollegaen min insistert på å "sladre" til sjefen om at jeg hadde vært der). Aldri sett vedkommende kollega se så lettet ut som da jeg hoppa over disken (eller gikk rundt og gjennom den egentlige inngangen... ) og sa "Men, du kan jo ikke ha kveldsrushet alene? Hjelper til, jeg!". Sånt gir god karma! 44 Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Hadde bare alle vært som deg! Viktig å være serviceinnstilt, og innstilt på å gjøre en innsats! Betaler seg tilbake med litt arbeidsmoral. Endret 29. april 2011 av Deneb Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Leo_Khenir: Ingen grunn til å leke selvoppofrende. Du hadde all rett på overtidslønn. Flott at du hjelper til når det trengs! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Klart jeg hadde det - men poenget var at jeg gjorde det frivillig, uten å konferere med sjefen først. Vanligvis er de nemlig litt strenge med overtid som ikke er godkjent på forhånd. Denne gikk imidlertid greit Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Er du fra Bergen, eller rundt Knarvik-området? La oss se... Ganske tidig Jepp! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stereotypisk bergenser Skrevet 29. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2011 Husker godt første dagen på jobb i dagligvarebutikk. Jeg vimset rundt og repeterte hvor ting lå i hodet, enten det var havsalt, havregryn eller vitaminbjørner det var snakk om. Var også litt smånervøs siden jeg hadde pratisk talt null erfaring med kundebehandling. En lav og tykk dame småjogget bort til meg, tydelig stresset og mildt sagt irritert. Hun tviholdt på kurven sin og viftet med handlelisten. "Er det ingen i denne butikken som kan noen ting? Du er sikkert den tiende personen jeg spør, hvor i ALL VERDEN finner jeg ølgjær?" I min panikk sendte jeg henne retning sportsavdelingen. En ting som IKKE skaper godt arbeidsmiljø, er folk som er syke og smittsomme, og tror de er sååå tapre fordi de allikavel møter opp på skole og jobb. I morra er det noen andre som er syk på grunn av deg. Jeg hatet sånne da jeg gikk på skolen. Selvsagt avhengig av hvilket yrke det gjelder. Har du null kontakt med kunder og kolleger er det greit. Anbefaler at du leser litt om smittekjeder, kilder, måter og inkubasjonstid. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 29. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Ah, jeg har endelig klart å takle en sur kunde på en bra måte. Vi har en sånn typisk harry bølle-fyr (har vært og kjøpt seg ei kone i Thailand som han ikke er noe snill mot, sønnen hans er en notorisk kriminell drittsekk, etc.) som ALLTID er ubehagelig, uansett hva det er snakk om. I dag hadde jeg ham, og klarte å være smørblid mot ham gjennom hele ekspedisjonen. Det endte med at han oppretta en konto til hos oss, og nettbank - og fikk til og med et "thenkju" da han gikk. Fikk skryt av sjefen etterpå om at hun ikke hadde sett noen takle ham så bra siden ei som slutta hos oss for noen år siden. Føltes godt! Endret 29. april 2011 av Lemon 22 Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Tror ikke jeg kunne klart det for å være ærlig. Det krever nok en toldmodighet lengre enn den kinesiske mur, noe jeg absolutt ikke har. Job well done! 2 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Nei, min første innskytelse var å smelle et eller annet hardt i disken. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hadde en eldre fyr innom jobben som skulle kjøpe en enkel hageslange, av den minste typen. Jeg tar han med bort dit hvor hageslangene ligger, og sier "nå var du jammen heldig, dette er den siste vi har igjen av de små" og plukker den opp til han. Dette var en helt enkel hageslange hvor det fulgte med to endestykker/koblinger gratis i pakka. Så sier mannen at han ikke skal ha noe sånt, for han har sånne koblinger hjemme, og at han bare skal ha slangen. Jeg prøver å fortelle han at vi ikke har fått inn alt av hageslanger, og at mye av det er utsolgt, og at dette er den eneste vi har igjen. Da klikker det helt for han, og begynner å slenge dritt om butikken som ikke klarer å ta inn vanlige hageslanger (det var en vanlig hageslange jeg fant frem, hvor koblingene bare følger med) og hvor utrolig idiotisk opplegg det var her osv osv. Jeg står og tar imot denne dritten en stund før jeg spør hva han vil at jeg skal gjøre med det. Han svarer at det burde da gå an å ta inn vanlige vannslanger, og at han bare skulle ha en slange uten koblinger. Jeg prøver å forklare han at han MÅ ikke bruke koblingene, da de bare ligger løst i pakka. Han fortsatte og kverulere og sa det handla om prinsipp osv. Jeg foreslo da at jeg kunne åpne pakka, ta ut koblingene og slå av litt på prisen hvis det var det som skulle til. "Hah, nei, jeg får gå å se at annet sted" svarte han og stakk. Dette var en veldig billig og enkel slange, akkurat som han skulle ha. Koblingene som fulgte gratis med i pakka, hadde alene kosta nesten like mye som hele pakka hvis han skulle kjøpt dem løst. Ikke var den spesielt dyr heller... 6 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg tror noen sånne mennesker lever for å være ubehagelige. Man kan ikke annet enn le av dem, for det er jo de som er den tapende parten i sånne diskusjoner. Dessuten tror jeg umulig de kan ha det noe godt med seg selv. 3 Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Begynner på dagligvarebutikk, gleder meg Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Bare vent, etter 1 mnd er du ikke så happy lengre:P 4 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg foreslo da at jeg kunne åpne pakka, ta ut koblingene og slå av litt på prisen hvis det var det som skulle til. "Hah, nei, jeg får gå å se at annet sted" svarte han og stakk. Jeg er hellig overbevist om at enkelte personer går inn i butikker, ikke for å kjøpe noe, men å finne et eller annet å klage på. Og de finner alltid et eller annet, uansett hvor usaklig klagen er. Så later de som de er så fornærma eller såra når vi prøver å ordne det for dem, at de skal gå et annet sted og kjøpe, og aldri komme tilbake til oss (de fleste ser vi allikevel igjen senere, enten de er på klagerunde eller handlerunde). Vi hadde et tilfelle av en slik person som kom inn i butikken og kjefta på oss på grunn av én trykkfeil i en annonse. Det var ikke selve prisen som var feil, men førprisen hadde et siffer feil. Han mente at vi prøvde å lure folk, for han hadde sjekket prishistorikk på nettet og funnet ut at den hadde aldri kostet så mye. Men det var eneste førprisen (av mange) i hele annonsen som han hadde funnet ut var feil. Hadde vi prøvd å lure folk med falske førpriser, tror jeg det hadde vært flere feil førpriser i annonsen. En annen ting er at han faktisk gikk forbi en lang kø (var nyåpning av utvidet butikk med masse åpningstilbud) kun for å begynne å trakassere en av mine kollegaer med dette selv om han sto opptatt med en annen kunde. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Begynner på dagligvarebutikk, gleder meg Kondolerer. 6 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 En annen ting er at han faktisk gikk forbi en lang kø (var nyåpning av utvidet butikk med masse åpningstilbud) kun for å begynne å trakassere en av mine kollegaer med dette selv om han sto opptatt med en annen kunde. Han kollegaen kunne jo bare ignorere kranglefanten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå