Lemon Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 "Vil du ha noen poser så du kan begynne å pakke?" er jo en veldig lur måte å gjøre kunden obs på at det kanskje er lurt å få gjort det unna. Selv pleier jeg å be personen i kassa om det hvis de ikke gir meg posene med én gang. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Har en dame på lokale prixen som er potte sur. Jeg kjøpte litt småtteri som man egentlig ikke trenger pose til hvis man kjører bil. Men siden jeg kjører moped trengte jeg det. Jeg spør om pose etter jeg har betalt kjerringa bak kassen sender meg da et morderblikk uten sidestykke. Hun så ut som hun var klar til å drepe meg. Jeg ble nesten redd og sa ikke noe mer til ho. Lenke til kommentar
Populært innlegg thadon Skrevet 25. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. april 2011 Håhå, nå er me farlig nær ein ny posediskusjon att. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor - God Of Thunder Skrevet 25. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Hadde ein nok ein merkeleg hending her om dagen. Jobbar som sagt tidlegare på ein bensinstasjon, og det kjem ein kar inn som har fylt bensin. Det er ingen andre kundar rundt, og han kjem til disken. Meg: Det var bensin på pumpe 1? Han: Det stæmmer. Åsså må eg få ein kuk i kano. I helvete. Er det eg som har jobba så lenge at det begynnar å gå til hovude? Meg: Hæ? Han: Ja, la meg må få ein kuk i kano! Meg: *stille, i tilfelle eg nok ein gong høyrde feil* Kuk i kano? Eg må ha sett ut som eit spørjeteikn, for han sa tilslutt kva han meinte. Han: Ja, ei winer i brød da! Æ du frå byen eller? Aldri ledd så hardt av ein kunde før. Han lo forøvrig godt han òg. Ville bare ikkje ha ein ny "profil (pomfri)" tabbe igjen. No er ikkje egk til å gjennfortelje ting, men fy faen å artig der å då. Endret 26. april 2011 av Ondskap 32 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Altså, jeg er fra Oslo, og selv jeg har hørt om Kuk i kano . Men skjønner den er litt vrien å ta på sparket på jobb ^^. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg har aldri hørt om kuk i kano, og jeg er halveis fra bygda. Men sinnsykt geinalt utrykk, skal begynne å bruke det selv. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Alle vet da hva en "kuk i kano" er 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg må tydeligvis være 'ingen', siden jeg ikke er med i gruppen 'alle'. 7 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Uansett om jeg hadde visst hva det var hadde jeg aldri fått meg til å si det til en fremmed fyr bak kassa. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 I militæret er ikke kuk i kano wienerpølse 5 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Aldri hørt det før Hadde jeg spist pølse så hadde jeg lett brukt det til sjefen på bensinstasjonen jeg er innom mer eller mindre jevnlig rett over veien fra jobb Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Angående pris får det meg også til å tenke på en kunde jeg hadde tidligere sist uke: "Bensinen er XX øre billigere hos Shell 2 minutter unna deg. Hvor skal jeg kjøpe den?" Innlysende retorisk spørsmål. Jeg svarer: "Ja det får du nesten avgjøre selv, det er ikke jeg som avgjør prisene, de stilles automatisk." Dette er rene fakta. Jeg har ingenting å gjøre med bensinprisene. Kunden går. E: Som om jeg liksom skal gi han rabatt, eller sette ned prisen? Hva pokker? Jeg er helge/ferievakt og har jobbet her i halvannet år. Noen mennesker... Dette husker jeg spesielt godt fra min tid hos statoil. Kunder som begynte å diskutere bensinpriser med meg fikk jeg totalt fnatt av, og da spesielt litt eldre folk som kun fyller full tank på søndager med coop kortet sitt for å få enda bedre rabatter. For å være ærlig så hadde jeg sjeldent oversikt over prisene og som du sier kommer dette inn automatisk uten at jeg verken kan styre eller ha særlig stor oversikt over det selv. Man kunne gå inn på hovedmeny på kassa og videre inn på bensinpriser, men det sto ikke akkurat i hode mitt når rushet sto på som værst på søndager. _______________________________ Nå jobber jeg som bilkargjører og har veldig mye med dekk og felg å gjøre der hvor jeg jobber. Det værste jeg vet er folk som går rett inn på verkstedet hvor jeg holder på med bilen deres. For det første har de ikke lov å være der og for det andre er det ikke særlig gunstig dersom det skulle skje noe. En kunde hadde til og med med seg ungen inn på verkstedet som synes det var naturlig å springe rundt under bukkene hvor bilene står heiset opp. Ikke reagerte faren heller, så til slutt måtte jeg si fra i en høfflig tone at jeg var redd gutten kom til å skade seg. Ikke er det særlig behaglig å legge om dekkene til en kunde som skal stå å glane på hva du driver med heller. Værst var det da jeg var ny, fordi jeg slet litt med å få til alle dekkene glidefritt og jeg var livredd for å ripe opp noen felger med maskinen, så det tok litt tid. Til og med en kunde som fulgte etter meg på alle 4 felgene når jeg skulle torque muttere. Der hvor jeg stoppet for å touque, der stoppet han også. Irriterende! Endret 25. april 2011 av Mantoius 6 Lenke til kommentar
sovepute Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det med bensinpriser virker det ikke som om kundene faktisk har tenkt godt nok over. Vertfall ikke regnet på. Husker det ofte kom inn folk som sa at den og den stasjonen var 5-6 øre billigere på literen, og at det derfor var latterlig mye å spare på å fylle der i stedet. Har de egentlig tenkt over hva de sier? Om de fyller en full tank på den andre stasjonen har de ikke spart en tier en gang. Og det er før en tar hensyn til bensin- og tidsforbruk på å komme seg til den andre stasjonen. Husker godt et spesiellt tilfelle der en stasjon i nabokommunen var hele en krone billigere på literen. Dette var stor sak i lokalavisen, og mange kunder fortalte meg at de heller skulle fylle på stasjonen i nabokommunen, for der var det så mye å spare. Greit nok. Men når de er klar over at de må kjøre 3-4 mil hver vei, og betale totalt 160 i bompenger for å fylle på denne stasjonen kreves det ikke så mye regning før en innser at det hele er et stort tapsprosjekt. Når jeg sa det til kundene ble jeg bare møtt med hånlatter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Rart det der, hvor mye det faktisk betyr for folk med en tier til og fra. En gang hadde jeg akkurat endret bensinprisene og kunden hadde rett før dette tanket opp. Slik jeg forstod hadde da prisene gått litt ned, noe som da førte til at vedkommende, sur og irritert, som om vi hadde prøvd å lure han, krevde å få igjen mellomlegget på literne på den gamle og den nye prisen. Dette tilsvarte da ca. skarve 5 kroner. - Ellers har vi jo kunden jeg personlig har døpt "Pølsenazien", som er ekstremt optatt av at wienerpølsene ikke skal ha ligget for lenge. En gang serverte jeg han en dobbel wiener i brød med rekesalat eller hva det var, hvor på han tok én bit, skar en grimase og uttrykte sin store misnøye over måltidet. Kastet det og ba meg svinne pølsene, slenge oppi nye i kokeren, lage på nytt osv. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Konge å være fin på maten når en spiser bensinstasjonwiener! 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Ikke sant? Presterte å si "Pølsene er så fulle av tilsetningsstoffer at hvis du ikke får kreft av de er det et godt tegn." til en bussjåfør. Regner uansett med at det er fakta. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Wienerpølser som har ligget i kokeren siden forrige uke smaker helt forjævlig, skjønner han godt, har flere ganger kastet mine "grill"pølser når de har vært tørre som knekkebrød. Greit nok at det ikke er kvalitetsmat, men jeg gidder ikke å betale for noe som burde vært kastet for en time siden. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Spør før du kjøper da. Var også en gang en kar som spurte om pølsene hadde ligget på grilen siden i går. Makan. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Spør før du kjøper da. Var også en gang en kar som spurte om pølsene hadde ligget på grilen siden i går. Makan. Flere ganger jeg har lurt på det samme, om pølsa ser ut som en sammentrukket kullbit fra i fjor så ikke server den. Går an å ha selvrespekt for seg selv og bedriften man jobber for selv om det ikke er en gourmetrestaurant. Jeg mener om en lysebrun pølse begynner å få samme farge som bark så kanskje det er på tide å legge den i søppelbøtta, og ikke i et pølsebrød. 7 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Spør før du kjøper da. Var også en gang en kar som spurte om pølsene hadde ligget på grilen siden i går. Makan. Flere ganger jeg har lurt på det samme, om pølsa ser ut som en sammentrukket kullbit fra i fjor så ikke server den. Går an å ha selvrespekt for seg selv og bedriften man jobber for selv om det ikke er en gourmetrestaurant. Jeg mener om en lysebrun pølse begynner å få samme farge som bark så kanskje det er på tide å legge den i søppelbøtta, og ikke i et pølsebrød. Sånne pølser ser man altfor ofte. Jeg kjøper aldri pølser på bensinstasjoner. Endret 26. april 2011 av Hanske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå