Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Virket som du håndterte saken greit, men enda en grunn til å ikke kjøpe pc fre Elkjøp... 3 uker på service for å bytte et hovedkort, jeg hadde nok ikke vært like blid tror jeg.

 

 

På min jobb er vi bare like oppgitt hver gang folk kommer og kjøper hagemøbler med bilen full av unger, hunder og bestemødre :roll:

Og de som insisterer på å få utstillingsmodellen fordi det er så vanskelig å montere opp, heldigvis tilbyr vi i år å montere opp mot en viss sum.

Mange finner også ut at de er pent nødt til å montere opp selv siden vi påpeker at de ikke får det med seg ferdigmontert seg med mindre de leier henger.

 

Jobber på europris og selger ganske mange FLATPAKKEDE sykkler. vi selger de ganske så billig og så klager folk på at vi ikke selger utstillinga eller monterer de for de. er jo en grunn til de er såpass billige. sykkelbutikker og biltema tar jo ekstra betalt for monteringen.

 

hadde en kunde i dag/går som jeg bare viste hvor søppelposer la, og han takke for kjempegod service!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde to av de faste kundene innom i går. To eldre damer. Skal til å gå bort med noen korger, når jeg passerer dem hører jeg: ''åh, der er kjæresten min'' fra den ene og får som svar tilbake: nei han er min.

 

Ble litt satt ut der og da. Alltid kjekt med kunder som verdsetter at du er hyggelig mot dem :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen ganger får jeg litt småvondt inni meg. Jeg jobber som jeg har nevnt før i en bowlinghall, og alle banene våre har gjerder, slik at de minste klarer å treffe kjeglene hver gang. Nå istad kom det tre jenter, hvor den ene var typ 6-7 år og de to andre var godt voksne (sikkert søster og veninne eller noe sånn). Jeg satte de på en bane hvor gjerdet var oppe. De første de gjør var å dytte de ned, og det ender jo med at hun minste ikke treffer en dritt.

 

Noen voksne folk er så jævlig egen...

 

EDIT: Nå, etter sju ruter så tok de hintet. Endelig klarer jenta å få ned noen kjegler!

EDIT 2: Haha, også spilte de bare en serie. Hadde jeg vært den jenta, så hadde jeg vært dritforbanna nå! :p

Endret av MartinF
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Arbeider so lærling på et sykehus her. Har noen morsomme historier med kabler som ikke er koblet i ("HVORFOR FUNKER IKKE STARTKNAPPEN?!"), Samsung 24" LCD skjermer som ikke fungerer ("den knappen nede til høyre som bruker å lyse på skjermen, indikerer at den er på. Lyser den?", "eh, nei? Skal den det?").

 

Men det morsomste må være en gang da noen (les: hele seksjonen var med på dette) hadde teipet en lappe under musa, sånn at den optiske ikke fant bordet. Seksjonen der dro den seriøst virkelig ut, og hadde ikke regnet med at jeg skulle komme å feilsøke. :D De har god humor iallefall. Stakkars sier nå jeg. :p

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hele tiden mens den lille spinkle 7-åringen står i bakgrunnen og sier forsiktig:

 

- "Pappa, det går greit, jeg har egentlig ikke lyst til å kjøre..."

Sånne foreldre blir jeg irritert på! Jeg er glad foreldrene mine aldri pushet meg til noe som helst.

 

Regner med vedkommende går og henter en lasso for å dra fram en som sto bakerst i skapet. Rimelig tåpelig å ikke fylle på bakfra da, det er jo det første man lærer i kiosk.

Ja, ikke bare får du de kalde fremst, men du får også de gamleste flaskene fremst.

Lenke til kommentar

Begriper ikke at folk (både forran og bak kassa) ikke skjønner hvor hvor enkelt og trivelig alt blir om man bruker smilebåndet mer. Vil man ha rabatter så får man det med litt innstats av det hyggelige slaget, stamkunder er utrolig viktig for omsetningen og da går man hakket lenger osv.

 

Jeg har kun en lei opplevelse som kunde -hos El-Kjøp men også mange gode i samme butikk, skjønner at folk kan ha en dårlig dag men blir ofte flau av oss kunder når jeg hører hva som til tider kommer ut av oss. Min erfaring er at butikkbetjeningen ofte finner seg i alt for mye! -Jobber ikke selv i butikk.

 

Har opplevd i senere tid at folk ber om å komme fremst i køen fordi de har så dårlig tid, når de kommer dit bruker de evigheter på håpløs pruting (dagligvare) :nei: , klaging på priser og alt annet + inngående spørsmål om hvorfor ting er på salg!

Sist ble køen litt "amper" og jeg ba snike-kunden om å labbe tilbake i køen fordi vi andre ikke hadde tid til å vente lenger, uansett hvor dårlig tid hun måtte ha ;) . Ble godt mottatt i køen og dama labba surt tilbake. Vi var 4 i køen og en av de andre spurte oss om vi skulle vente ved kassa til "problemkunden" hadde forlatt området, ALLE sa ja og kjappere handel har jeg ikke sett på en stund ;) Den unge jenta i kassa var tydelig "rørt" men allikevel ganske spak. Blir så irritert når folk oppfører seg slik, hadde man ikke fått tak i folk til butikkene så hadde vi jo sulta ihel :D

 

Det må selvsagt være lov å sette folk på plass men det finnes grenser, jeg tror de grensene er i ferd med å flytte på seg -MYE...

 

__

Fortsett å fylle denne tråden med innlegg -mye god underholdning og øyeåpnere her!

Endret av Sunsolaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke heeeelt enig der du! Hvis hjernen din får deg til å skriver slike innlegg som "kondomsaken" og kroppen er som du selv sier, hadde jeg bytta på flekken!

 

 

Hilsen Huba-Huba & Selvmotsigelsen

 

Det går an å være smart selv om man er slem :)

Egentlig er jeg ikke så slem heller, jeg overdriver for moro skyld. Beklager hvis du tok deg nær av det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tok meg ikke nær av det men det er nok mange som gjør det, noen ting er helt greit å holde for seg selv vettu.

Å overdrive med slikt for moro skyld ER å være slem / mobber.

Klart det er opp til deg om du vil være en mobber, nedlatende, fordømmende, useriøs osv!

Endret av Sunsolaris
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge han har fått ca tilsvarende lånegjenstand ved forespørsel, har han ingen rett til å kreve dette. En annen ting er at han da har innrømmet å bruke maskinen i arbeidsøyemed, og er derfor ikke engang dekket av Forbrukerkjøpsloven, men Kjøpsloven, som gir deg dårligere rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven blant annet med rett på lånegjenstand, reklamasjonstid osv... Sleng den i trynet hans om han prøver seg igjen :)

Cirka lånegjenstand betyr at den skal dekke kundens behov - i tillegg har man krv på å få det fra dag én, derosm reparasjonen tar mer enn syv dager. Riktignokj må man be om lånegjenstand før man har krav på det, men god service er å tilby dette dag én, ikke dag tjueen. Om du leser innlegget ser du at han bruker disse tyngre programmene ofrdi han studerer, noe osm ikke er nærongsvirsomhet, og deifinitivt ikke betyr at tilfellet ikke er regulert av forbrukerkjøpsloven,

 

De venter på deler. Forbrukerrådet har uttalt at en servicetid på 5 uker eller mindre er å regne som "rimelig tid" så det hadde du bare måttet finne deg i. De fleste opererer med 3-5 ukers leveringstid på service, enten det er Elkjøp eller en eller annen databutikk/nettbutikk.

Forbrukerrrådet (og FTU) har flere ganger funnet reparasjonstider på under en måned for å være urimelig lang tid. I tillegg vil det være strengere tidsrammer for andregangsreparasjon fordi kunden allerede har vært uten produktet en viss tid, og kundens samlede ulempe er av betydning. Om han trengr den for å levere inn arbeid i forb. med studiene og programvarelisenser eller andre ting gjør det vanskelig å bruke programvare han trenger på lånemaskinen, vil det også tale inn for at tidsrammen er mnindre.

 

Normalen min er å sende en forespøres etter tre uker dersom utbedringen ikke er ferdig, og sende hevingskrav etter fire. Det har vært et problem kun en gang, men det løste seg relativt kjapt.

 

red: Fikk forespørsel på PM om FTU-saker som sier at en reparasjonstid på under måned er urimelig tid, men finner det ikke i farten, enda je var bombesikker på at det har blitt linket til i en tråd fra forbrukerrett-underforumet tidligere. Trekker derfor tilbake den påstanden. Forbrukerrådet har sagt i flere saker at det er urimelig med fire ukers ventetid, men da har det vært snakk om enkeltprodukter som skulle omlveres (de sakene der jeg har hatt kontakt med dem i hvert fall), og dermed er de jo ikke nødvendigvis helt relevante for denne saken der butikken venter på en del - men med tanke på at et ER fullt mulig å få tilsendt et hovedkort fra hvor som helst i Europa på under to dager, vil min mening fortsatt være at det er urimelig med noe over fire uker.

 

Men fem/seks uker var det jeg kunne finne fra FTU i farten.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett handlar det om vanleg folkeskikk...

Ja, men vi har enkelte kunder som ikke skjønner at de bak kassa også er mennesker (de som kan påstå at "vi er der for kundene" og derfor må tåle uhøflighet og sure folk). Eller så har de ikke lært seg normal folkeskikk eller mangler sosial intelligens.

 

Og enkelte ganger blir jeg sjokkert over hvordan enkelte individer tror de kan snakke til og behandle de som jobber i butikk/serviceyrker. Jeg har bedt kunder om å gå og ikke komme tilbake før de har lært seg folkeskikk (riktignok ganske ekstreme tilfeller). Det er jeg 100% i min rett til å gjøre. Er ikke morro, men jeg lar ikke mindre intelligente folk ødelegge dagen for meg så lenge verken jeg eller butikken er skyld i kundens dårlige humør.

 

Om de faktisk aldri kommer tilbake, så er det som en bonus å regne, for ikke alle penger er verdt påkjenningen en drittsekk kan ha på en. Og de fleste slike drittsekker legger ikke igjen penger på noe vi faktisk tjener penger på heller, og skal normalt bare ha alt mulig av ekstraservice og lignende helt gratis, selv om de aldri har lagt igjen en krone i butikken før.

 

Jaja, godt å få ut hva jeg synes om enkelte kunder :)

 

Men om en kunde ikke sier "Hei", så tar jeg ikke det så tungt da. Litt må man tross alt uansett tåle når man jobber i et serviceyrke.

Endret av Marekatten
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...